• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт приміщення споруд цивільного захисту (укриття) із влаштуванням вбиралень в ЗДО №12 по вул. О.Кобилянської 40 м.Чернівці

Завершена

362 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 813.50 UAH
Період уточнення: 09.06.2025 11:09 - 21.06.2025 00:00
Відповідь надана

Внесення змін до тд

Номер: 3b83e1c21d6f4ce69cc65ae377e439c8
Дата опублікування: 12.06.2025 00:07
Опис: У складі тендерної документації міститься умова, згідно з якою учасники не мають права залучати працівників на умовах цивільно-правових договорів. Таке обмеження, є дискримінаційним, та таким, що порушує принципи публічних закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінації учасників; добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності. Цивільно-правовий договір є передбаченою законом формою залучення осіб до виконання робіт/надання послуг (Цивільний кодекс України, ст. 837, 901 тощо), і чинне законодавство не зобов’язує учасника мати штатних працівників. Також, згідно з п. 28 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022, замовник не має права встановлювати вимоги, які обмежують коло потенційних учасників, крім випадків, передбачених законом. Вимога Замовника надати накази про прийняття працівників, повідомлення до ДПС та додаток 4 до форми 1ДФ як єдину допустиму форму підтвердження трудових ресурсів є обмежувальною і порушує принцип недискримінації, передбачений: У законодавстві України не передбачено обов’язку виконувати роботи виключно штатними працівниками. Згідно з Цивільним кодексом України (ст. 837, 901), виконавець має право залучати фахівців на підставі цивільно-правових договорів, які є рівноцінною законною формою організації праці. Обов'язок надавати виключно документи про працевлаштованих осіб порушує рівність прав учасників, які використовують іншу допустиму модель кадрового забезпечення (аутсорсинг, ФОП, ЦПД). Така вимога: -штучно обмежує доступ до участі у процедурі закупівлі осіб, які не мають формального штату; -дискримінує малий і середній бізнес, який найчастіше використовує ЦПД як гнучкий механізм. Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації та: -Передбачити альтернативні способи підтвердження наявності працівників, зокрема — договори ЦПХ. -Усунути вимоги, які зводять підтвердження трудових ресурсів лише до штатної форми працевлаштування. У випадку не внесення відповідних змін до тендерної документації, я буду змушений звернутися до Антимонопольного комітету України.
Відповідь: Ваш запит щодо вимог до підтвердження наявності трудових ресурсів, визначених у тендерній документації, розглянуто Замовником відповідно до чинного законодавства України, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі». Повідомляємо наступне. Встановлена у тендерній документації вимога щодо підтвердження наявності персоналу, оформленого відповідно до трудового законодавства (зокрема шляхом подання копій наказів про прийняття на роботу, повідомлень до ДПС, форми №1ДФ), зумовлена специфікою предмета закупівлі — поточний ремонт приміщення споруд цивільного захисту (укриття) із влаштуванням вбиралень в ЗДО №12 по вул. О.Кобилянської, 40, м. Чернівці, — що потребує залучення мінімальної кількості персоналу на постійній основі із забезпеченням належного рівня відповідальності виконавця перед Замовником, у тому числі за дотримання строків, якості, безперервності та стабільності виконання робіт. Цивільно-правові договори, на які Ви посилаєтесь, дійсно є однією з форм правових відносин відповідно до Цивільного кодексу України, однак їх застосування не забезпечує належного рівня трудових гарантій та стабільності виконання робіт/послуг. Цю правову позицію підтверджено Постановою Верховного Суду від 08.05.2018 у справі №127/21595/16-ц, якою встановлено, що правова природа цивільно-правових договорів суттєво відрізняється від трудових відносин, а тому за таким договором виконавець не має трудових прав та гарантій, передбачених Кодексом законів про працю України. Крім того, звертаємо увагу, що відповідно до пункту 4.1 додатка 1 тендерної документації, Учаснику надано право залучати до виконання договору про закупівлю субпідрядників/співвиконавців, що дає можливість використання різних моделей організації праці відповідно до потреб Учасника, зокрема укладання цивільно-правових договорів саме такими суб’єктами (субпідрядниками), без обов’язку оформлення таких осіб як штатних працівників основного виконавця. Таким чином, встановлена вимога є законною, обґрунтованою та такою, що спрямована виключно на забезпечення якісного та безперервного виконання договору про закупівлю. Вона не порушує принципів недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а відповідає особливостям предмета закупівлі та вимогам частини 3 статті 22 зазначеного Закону. У зв’язку з викладеним Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації у зазначеній частині. З повагою, уповноважена особа Інна Чичул.
Дата відповіді: 13.06.2025 15:24