-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з утилізації та знищення клінічних та подібних їм відходів згідно коду за ДК 021:2015 – 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»
Завершена
960 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 800.00 UAH
Період уточнення:
06.06.2025 17:42 - 13.06.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога
Номер:
f6ec38e53a0046bf9175b3b1f9b64e81
Дата опублікування:
11.06.2025 15:34
Опис:
Шановний Замовник!
Частиною 1 статті 3 Закону України від 23.05.2017 № 2059-VIII «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон № 2059-VIII) встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відноситься управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності (частина 4 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Відтак, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для провадження діяльності з управління відходами (для об’єктів оброблення небезпечних відходів; для об’єктів оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше), а провадження такої діяльності без здійснення оцінки – заборонено.
Згідно частини 1 статті 9 Закону № 2059-VIII уповноважений територіальний орган (обласні, міські Київська та Севастопольська державні адміністрації (відповідний підрозділ з питань екології та природних ресурсів), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів), а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища) видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Пунктом 1 частини 3 статті 5 Закону № 2059-VIII визначено, що уповноважений територіальний орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, надсилає таке повідомлення до уповноваженого центрального органу та одночасно повідомляє про це суб’єкта господарювання у спосіб, відповідно до якого було подано повідомлення, якщо планована діяльність визначена у частині другій статті 3 цього Закону.
З урахуванням того, що планова діяльність з управління відходами визначена у частині 2 статті 3 Закону № 2059-VIII, висновок з оцінки впливу на довкілля такої діяльності має видаватись уповноваженим центральним органом.
Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п’ятій цієї статті, є обов’язковими (частини 2 статті 9 Закону № 2059-VIII).
Відповідно до частини 5 статті 9 Закону № 2059-VIII, у висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений центральний орган:
1) зазначає тип, основні характеристики та місце провадження планованої діяльності;
2) визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності;
3) встановлює умови використання території та природних ресурсів під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
4) встановлює умови щодо охорони довкілля та забезпечення екологічної безпеки під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
5) встановлює умови щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та усунення їх наслідків;
6) встановлює умови щодо зменшення транскордонного впливу планованої діяльності, щодо якої здійснювалася процедура оцінки транскордонного впливу;
7) якщо з оцінки впливу на довкілля випливає необхідність:
здійснення компенсаційних заходів - покладає обов’язок із здійснення таких заходів;
запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження, а також моніторингу впливу планованої діяльності на довкілля - покладає обов’язок із здійснення відповідних дій;
здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування - визначає строки та обґрунтовує вимоги щодо її здійснення; додаткова оцінка впливу на довкілля здійснюється за процедурою, передбаченою цим Законом;
здійснення післяпроектного моніторингу - визначає порядок, строки та вимоги до його здійснення.
Якщо з оцінки впливу на довкілля з розглянутих виправданих альтернативних варіантів виявляється екологічно обґрунтованим варіант, відмінний від запропонованого суб’єктом господарювання, за письмовою згодою із суб’єктом господарювання у висновку з оцінки впливу на довкілля зазначається погоджений варіант здійснення планованої діяльності.
Враховуючи, що предметом закупівлі є послуги із управління небезпечними відходами, пропоновані Учасником послуги мають надаватись в порядку планової діяльності – управління відходами (об’єкт оброблення небезпечних відходів) – допустимість провадження якої визначена уповноваженим центральним органом.
Частиною 3 статті 17 Закону № 2059-VIII закріплено, що висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Частиною 2 статті 17 Закону № 2059-VIII передбачено, що дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
При цьому, частиною 9 статті 9 Закону № 2059-VIII встановлено, що висновок з оцінки впливу на довкілля втрачає силу через п’ять років у разі, якщо не було прийнято рішення про провадження планованої діяльності. Якщо до отримання рішення про провадження планованої діяльності внесено зміни до проектної документації чи зміни до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно.
Державна регуляторна служба України, як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування згідно статті 4 Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», в своєму листі № 4497/20-24 від 21.11.2024, наданим у відповідь на лист Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) № 25/1-16/13602-24 від 17.10.2024 (оприлюднено на офіційному веб-сайті Міндовкілля за посиланням https://mepr.gov.ua/wp-content/uploads/2024/11/Lyst-DRS-25.11.2024-2.pdf) визначила наступне:
«Отже, відповідно до положення пункту 3 статті 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», а саме, до 18 грудня 2017 року, є чинними та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля, а відтак можуть вказуватися здобувачами ліцензій у відомостях про наявність документів дозвільного характеру (додаток 6 до Ліцензійних умов). При цьому, діяльність яка оцінена висновком державної екологічної експертизи повинна відповідати вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операція з управління відходами та інше).»
Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
За своїми екологічними характеристиками послуги із управління небезпечними відходами, які входять у предмет закупівлі і пропонуються Учасником, мають відповідати вимогам допустимості сукупного впливу планової діяльності (в межах якої вони надаються) на компоненти довкілля (ґрунти та земельні ресурси, атмосферне повітря, водне середовище, геологічне середовище, рослинний і тваринний світ, клімат і мікроклімат, соціальне та техногенне середовище).
Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Замовнику за доцільне додати наступну вимогу до тендерної документації, а саме – надати у складі пропозиції копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі й зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).
Відповідь:
Шановний Учасник!
Дякуємо Вам за звернення та повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону.
При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ураховуючи зазначене, тендерна документація складена Замовником з дотриманням вимог чинного законодавства, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, забезпечення потреби Замовника.
Разом з цим, інформуємо, що в додатку 2 до тендерної документації та в проекті договору зазначено, що послуги надаються у відповідності до Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (зі змінами), що передбачає отримання виконавцем всіх необхідних дозвільних документів.
Також повідомляємо, що Замовником зазначені всі вимоги до Учасника та надання послуг відповідно дочинного законодавства, зокрема і вимоги щодо відповідності екологічним характеристикам. Задля коректного подання тендерної пропозиції рекомендується ретельно ознайомитись із тендерною документацією та додатками до неї.
Дата відповіді:
13.06.2025 16:20
Відповідь надана
Вимога
Номер:
17de5fb9998d4fe3af077a3995e98057
Дата опублікування:
11.06.2025 15:31
Опис:
Шановний Замовник!
Звертаємо вашу увагущо відповідно до п. 9 ч.2 ст. 17 та п.1 ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкти господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язані: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Більш того, відповідно до ч. 2 ст. 41 вказаного Закону суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Згідно з п. 3 Постанови Кабінету міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України “Про управління відходами”, зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Дозвіл видається суб’єкту господарювання, який здійснює операції з оброблення відходів на одному чи кількох об’єктах оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2023 року № 1137 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» з наступними змінами, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності такими змінами. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”. Вказана постанова Кабінету Міністрів України набрала чинності 09.01.2024 р. Отже, у зв’язку зі спливом дев’ятимісячного строку, встановленого вищенаведеною постановою, наявність дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є обов’язковою умовою для провадження господарської діяльності з управління відходами вже з 10.10.2024 року.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2024 №1431 «Про внесення змін до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137», декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, які подані суб’єктами господарювання, є дійсними до 15 червня 2025 року тільки для господарської діяльності з управління відходами, що не є небезпечними.
Натомість, предметом закупівлі є відходи Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції, 18 01 03*, а саме:
використані небезпечно гострі предмети (голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі або їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові);
медичні вироби, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров'ю та/або іншими біологічними рідинами (системи, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ);
імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність;
відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій;
відходи крові та компонентів крові, Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (перев'язувальний матеріал, гіпсові пов'язки, простирадла, одноразовий одяг, підгузки тощо); 18 01 04, Відходи гострих інструментів (медичних виробів), (18 01 01), окрім відходів зазначених за кодом 18 01 03*, що є НЕБЕЗПЕЧНИМИ.
А, отже виконавець послуг за договором зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів!
Відповідно до п. 6.3.5. Виконавець зобов’язаний мати необхідні дозвільні документи передбачені законодавством України, що є чинними на момент надання послуг.
Враховуючи зазначене – просимо внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до вимог законодавства.
Відповідь:
Шановний Учасник!
Дякуємо Вам за звернення та повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону.
При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ураховуючи зазначене, тендерна документація складена Замовником з дотриманням вимог чинного законодавства, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, забезпечення потреби Замовника.
Разом з цим, інформуємо, що в додатку 2 до тендерної документації та в проекті договору зазначено, що послуги надаються у відповідності до Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (зі змінами), що передбачає отримання виконавцем всіх необхідних дозвільних документів.
Також повідомляємо, що Замовником зазначені всі вимоги до Учасника та надання послуг відповідно дочинного законодавства, зокрема і вимоги щодо відповідності екологічним характеристикам. Задля коректного подання тендерної пропозиції рекомендується ретельно ознайомитись із тендерною документацією та додатками до неї.
Дата відповіді:
13.06.2025 16:20
Відповідь надана
Щодо вимог
Номер:
eda34cfe39734835855c57d8b005af65
Дата опублікування:
10.06.2025 21:29
Опис:
Доброго вечора! Щодо вимоги ISO: Якщо з дати видачі сертифікату минуло більше 1 року, Учасник додатково надає документ щодо проходження щорічного аудиту/технічного нагляду (звіт тощо). Вимога зрозуміла, але поняття щорічного є у часі не чітко встановленою, наприклад такий випадок: якщо учаснику сертифікат наданий у грудні місяці 2023 року то зрозуміло, що він його буде підтверджувати аудитом через рік від дати останнього аудиту у грудні 2024 року, тобто у такого учасника не буде підтвердженого аудиту у 2025 році. І навряд чи орган сертифікації його зробить раніше, да і учасник не зможе його зобов’язати це робити. Тобто не проведений у 2025 році аудит відповідно до (на дату) оголошеної закупівлі, буде вважатися порушенням та невідповідністю вимог ТД. Просимо передбачити надання саме підтвердження останнього проходження щорічного аудиту тощо.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо Вам за звернення! Відповідно до встановлених вимог тендерної документації, вимагається надання документу щодо проходження щорічного нагляду/технічного аудиту у передбачений строк, якщо з моменту отримання сертифікату або попереднього проходження щорічного аудиту/технічного нагляду пройшло більше 1 року.
Дата відповіді:
11.06.2025 08:41