• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Ноутбук

Підставою для проведення закупівлі є постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 р. № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану»

Торги відмінено

404 985.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 024.93 UAH
Період уточнення: 06.06.2025 16:16 - 12.06.2025 00:00
Відповідь надана

Прохання до Замовника!

Номер: db6f04ae2aed4c2c91597ccb3b792749
Дата опублікування: 11.06.2025 23:39
Опис: Шановний Замовнику! Ми представляємо юридичну компанію із захисту інтелектуальної власності та використання програмної продукції корпорації Microsoft. В останній час, у сфері державних закупівель побільшало випадків придбання ноутбуків на яких відсутня встановлена САМЕ ВИРОБНИКОМ операційна система Windows, та разом з тим дані ноутбуки пропонуються учасниками із попередньо встановленими примірниками Microsoft Windows 11 типу OEM із сертифікатами автентичності, які виявилися нелегально відтвореними та розповсюдженими в порушення Закону України «Про авторське право і суміжні права». Для боротьби з подібним явищем корпорація Microsoft розробила процес активації операційної системи Windows за допомогою технології OEM Активації 3.0 (ОА 3.0) зокрема для виробників ноутбуків (https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/oem-activation-3). Microsoft відмовилася від політики використання OEM-виробниками сертифіката автентичності, що надає додатковий спосіб захисту від піратства. Отже, кожен виробник ноутбуків (вітчизняний або іноземний), який має власне виробництво, який є партнером Microsoft, для запобіганню розповсюдження піратства програмного забезпечення, повинен мати та використовувати технологію ОЕМ активації ОА 3.0. Так як предметом даної закупівлі є ноутбуки з попередньо встановленим програмним забезпеченням Microsoft® Windows® 11 Pro, для запобігання придбання неліцензійного або піратського ПЗ, просимо Вас тендерною документацією вимагати від учасників постачання ноутбуків із встановленою виробником (а не самим учасником) операційною системою Windows 11 Pro! Замовник за результатами аналізу відкритих джерел інформації може дійти висновку, що зазначену технологію активації використовують усі без виключення виробники ноутбуків - HP, Dell, Lenovo, ASUS та інші. Таким чином, дана вимога не порушує принципу недискримінації учасників, закріпленого в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дана технологія активації інсталюється, безпосередньо, виробником обладнання, тому її наявність гарантує Замовнику походження та легальність операційної системи. В свою чергу, одним із способів перевірки Замовником наявності або відсутності операційної системи Windows встановленої саме виробником ноутбука є його модель та партійний номер передбачений виробником у заводській комплектації. Враховуючи дану інформацію для уникнення можливих юридичних наслідків перевірки обладнання по даній закупівлі просимо доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції: «Операційна система Windows 11 Pro повинна бути встановлена виробником ноутбука. Для підтвердження даної інформації учасник зазначає модель та партійний номер ноутбука". Це суттєво допоможе Вам уникати підробок. Дякуємо.
Відповідь: «Добрий день, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення, разом з тим повідомляємо Вам, що частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі-Закону) передбачено, що тендерна документація (документація спрощеної закупівлі) не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до Статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників», під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується, зокрема, через вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Жодним нормативним актом в обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен постачати ноутбуки із встановленою виробником (а не самим учасником) операційною системою Windows. Така вимога суттєво обмежує право на участь певних учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Згідно з політикою компанії «Microsoft», компанія не обмежує можливості суб’єктів господарювання щодо придбання та успішного поставлення аутентичної ліцензійної продукції. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase та https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged ). Крім цього, така вимога може бути ознакою змови між Замовником та певним учасником, що є корупційним правопорушенням. Зазначена вимога являється дискримінаційної та протиправною, так як протирічить вищезазначеним статтям Закону. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне: Предмет закупівлі (ДК 021:2015: 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)) за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання, до якого не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме встановлення програмного забезпечення виробником. Додатково звертаємо увагу шановного Учасника на вимоги та відповідальність, що передбачені в Законі України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III відповідно до ст. 15 «Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю», а саме: • пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців; • надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; • дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. На підставі ознак, перелічених в ст. 50 даного Закону, має застосовуватися відповідальність, передбачена ст. 51-55. Тому вимогу щодо обов’язкового встановлення програмного забезпечення, а саме Операційної системи Windows, виключно виробником вважаємо дискримінаційною. Дякуємо за звернення.»
Дата відповіді: 12.06.2025 09:03
Відповідь надана

Linux

Номер: dbb99a44d34f4b089de54a5aaaa258f5
Дата опублікування: 09.06.2025 14:29
Опис: Доброго дня. Виходячи з Вашого технічного запиту, ви розглядаєте "еквівалент на основі ліцензій вільного поширення", тобто ноутбук з Linux Ubuntu буде розглядатись?
Відповідь: «Добрий день, шановний Учаснику! Виходячи з нашого технічного запиту, де викладені вимоги до операційної системи були вказані відповідно переліку засобів технічного захисту інформації, дозволених для забезпечення технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом відповідно п. 17 Положення про технічний захист інформації в Україні, затвердженого Указом Президента України від 27 вересня 1999 р. № 1229. Виходячи з цього під еквівалентом операційної системи малось на увазі “комерційна ліцензія: яка в загальному є пропрієтарна, вимагаючи плати за використання”, а стосовно ліцензії вільного поширення передбачалось “спеціальна ліцензія (Specific): яка може мати додаткові обмеження, наприклад, щодо використання в певних галузях”. Відповідна запропонована Вами операційна система не є розповсюдженою у нашій військовій частині тому користувачі даної операційної системи відсутні. Виходячи з вище викладеного розглядається операцій ситема від Windows10 Pro з ліцензією. Дякуємо за звернення.»
Дата відповіді: 10.06.2025 11:40
Відповідь надана

Підтвердження легальної поставки Microsoft

Номер: f0dae0874b274701af9228e0c2abcde4
Дата опублікування: 06.06.2025 17:24
Опис: Шановний Замовник! Останнім часом почастішали випадки постачання контрафактної продукції Microsoft недобросовісними учасниками торгів, яка пропонується сумнівними компаніями. Для убезпечення від поставки нелегальної продукції просимо вас доповнити технічні вимоги наступним пунктом: «У разі, якщо програмне забезпечення Microsoft встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою, та надати лист від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання. Якщо програмне забезпечення Microsoft встановлюється Учасником, то він повинен надати лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання відповідного програмного забезпечення Microsoft в необхідній кількості та якості (зазначити конкретні назви продуктів Microsoft та їх кількість) з можливістю подальшої перевірки серійних номерів поставлених продуктів. Листи мають бути адресовані замовнику та містити номер оголошення в електронній системі закупівель Prozorro. На запит Замовника дистриб’ютор надає перелік всіх серійних номерів програмної продукції, що була поставлена переможцю торгів, з метою забезпечення Замовнику можливості порівняння фактичних даних з інформацією, якою володіє офіційний дистриб’ютор Microsoft в Україні.» Якщо ви не включите дану вимогу до тендерної документації, то це означатиме вашу згоду на отримання нелегальної продукції…а це може призвести до негативних наслідків при проведенні перевірок відповідними контролюючими органами. Сподіваємось, що ви долучитеся до боротьби з недобросовісними учасниками, адже без вашої активної участі подолати цю проблему практично неможливо… З повагою, Учасник торгів
Відповідь: Добрий день, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення, разом з тим повідомляємо Вам, що частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі-Закону) передбачено, що тендерна документація (документація спрощеної закупівлі) не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до Статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників», під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується, зокрема, через вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Жодним нормативним актом в обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен постачати ноутбуки із встановленою виробником (а не самим учасником) операційною системою Windows. Така вимога суттєво обмежує право на участь певних учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Згідно з політикою компанії «Microsoft», компанія не обмежує можливості суб’єктів господарювання щодо придбання та успішного поставлення аутентичної ліцензійної продукції. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase та https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged ). Крім цього, така вимога може бути ознакою змови між Замовником та певним учасником, що є корупційним правопорушенням. Зазначена вимога являється дискримінаційної та протиправною, так як протирічить вищезазначеним статтям Закону. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне: Предмет закупівлі (ДК 021:2015: 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)) за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання, до якого не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме встановлення програмного забезпечення виробником. Додатково звертаємо увагу шановного Учасника на вимоги та відповідальність, що передбачені в Законі України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III відповідно до ст. 15 «Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю», а саме: • пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців; • надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; • дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. На підставі ознак, перелічених в ст. 50 даного Закону, має застосовуватися відповідальність, передбачена ст. 51-55. Тому вимогу щодо обов’язкового встановлення програмного забезпечення, а саме Операційної системи Windows, виключно виробником вважаємо дискримінаційною. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 07.06.2025 13:56