• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

994 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 970.00 UAH
Період уточнення: 05.06.2025 11:35 - 10.06.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: f2b5ac4e26f1468c84280a8b9b61228e
Дата опублікування: 06.06.2025 17:45
Опис: п.14. Додатку 1 до ТД передбачено надання: "Інформацію (довідку) від ДПС України та/або його територіального органу видану (надану) Учаснику про систему оподаткування такого Учасника видана в поточному році" . Просимо надати посилання на діючий нормативно-правовий акт, яким керується замовник, вимагаючи цей документ, оскільки діючим податковим законодавством не перебачено надання зазначеної довікди органами ДПСУ, що підтверджується відповідними листами-відповідями на запити до структурних підрозділів ДПСУ. Зазначена вимога є дискримінайійною та такою, що обмежує потенційне коло учасників.
Відповідь: Шановний Замовнику! У відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником згідно зі ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням вказаних Особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що замовник має право включити до тендерної документації додаткову інформацію, яку вважає за необхідне. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників, які мають намір прийняти участь у цих відкритих торгах без виключення. Вимога про надання інформації (довідки) від ДПС України та/або його територіального органу видану (надану) Учаснику про систему оподаткування учасника спрямована на підтвердження статусу суб’єкта господарювання (мікро-, малого, середнього чи великого підприємництва) відповідно до ст. 55 Господарського кодексу України, а також уточнення податкової моделі (платник ПДВ або єдиного податку). Отримання довідок з ДПС України є процедурою, яка не потребує тривалого часу, до того ж це можна зробити через електронний документообіг. Таким чином, вказана вимога не є дискримінаційною, а є правом замовника відповідно до Закону. Умови тендерної документації є однаковими для всіх учасників.
Дата відповіді: 09.06.2025 10:08
Відповідь надана

Щодо надання сертифікатів ISO

Номер: 24a571fc66774e838c74c302a125bbbe
Дата опублікування: 06.06.2025 15:18
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до умов тендерної документації від учасників відкритих торгів з особливостями вимагається надання сертифікатів: ДСТУ ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ISO 27001:2023, ISO 45001:2019. Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікатів ISO.
Відповідь: Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015 09310000-5 — Електрична енергія, яка є специфічним товаром, постачання якого нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником комплексу послуг споживачу, включаючи комерційне адміністрування, інформаційне обслуговування, взаємодію з оператором системи розподілу, реагування на аварійні ситуації тощо. Також звертаємо увагу, що сертифікація ISO стосується не електричної енергії як товару, а суб’єкта господарювання — постачальника, і є перевіркою організації його системи управління, а не характеристик товару. Тому вимога не є вимогою до предмета закупівлі у розумінні пункту 29 Особливостей. Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» відповідно до Розпорядження КМУ № 1163-р від 26.11.2014 р. «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації». Перелічені сертифікати — ДСТУ ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 45001:2019, ISO 37001:2018, ISO 27001:2023 — прийняті та введені в дію наказами зазначеного органу. З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства, Замовник встановив вимогу про надання сертифікатів відповідності системам управління (менеджменту) на підставі абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, яка передбачає право Замовника включати до тендерної документації інші вимоги, що не суперечать законодавству. Такі сертифікати підтверджують організаційну, технічну та професійну спроможність учасника виконати умови договору в частині стабільного та якісного обслуговування споживача. Зокрема: - ISO 9001 підтверджує впровадження системи управління якістю; - ISO 14001 — екологічне управління; - ISO 45001 — охорону праці; - ISO 27001 — інформаційну безпеку; - ISO 37001 — антикорупційний комплаєнс. Встановлена вимога не є кваліфікаційним критерієм у розумінні ст. 16 Закону, не стосується сертифікації товару (електроенергії), а є виключно додатковим підтвердженням добросовісності постачальника. Це не суперечить пункту 29 Особливостей, адже не є вимогою до предмета закупівлі, а стосується умов надання послуги в цілому. Додатково зазначаємо, що вимога не є дискримінаційною, оскільки будь-який суб’єкт господарювання (юридична особа або ФОП) може вільно отримати такі сертифікати за умови відповідності їх діяльності встановленим вимогам. Таким чином, вимога не обмежує конкуренцію, а лише встановлює об’єктивні критерії добросовісності виконавця. Цю позицію підтверджує і практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ, зокрема рішення: - № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р.; - № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р.; - № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. та інші. З урахуванням пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується відповідно до вимог ст. 22 Закону. Враховуючи викладене, Замовник вважає, що встановлення вимоги щодо сертифікатів ISO є правомірним, об’єктивно обґрунтованим і не підлягає виключенню. Підстав для внесення змін до тендерної документації в цій частині немає.
Дата відповіді: 08.06.2025 12:01