-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров'яна непромислового використання 1 групи
Завершена
2 835 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 175.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 175.00 UAH
Період уточнення:
04.06.2025 14:39 - 09.06.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
b301936eafda4b31b3eb3b2acf40617c
Дата опублікування:
05.06.2025 12:27
Опис:
1. Вимога щодо документів, виданих виключно Мінекономіки, є дискримінаційною, а саме надання:
- Протоколу випробування деревини за радіологічними показниками, виданий
виключно Мінекономіки.
- Сертифікату відповідності на товар, виданий виключно Мінекономіки.
Відповідно до законодавства України, зокрема ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний забезпечувати недискримінацію учасників. Уповноваженими органами на проведення сертифікації та випробувань є не лише Мінекономіки, а й інші акредитовані установи згідно з чинним законодавством. Встановлення вимоги, що документи мають бути видані саме Мінекономіки, без передбаченої законом виключності такого повноваження, обмежує коло потенційних учасників, що є прямим порушенням принципів відкритості та добросовісної конкуренції.
2. Вимога надати свідоцтво про належність палива до альтернативного – є надлишковою та необґрунтованою.
Інформація про те, чи належить тверде біопаливо (зокрема дрова паливні) до альтернативного палива, є публічною, визначеною відповідно до чинного Закону України «Про альтернативні види палива». Надання такого свідоцтва не є обов’язковим документом для підтвердження якісних або технічних характеристик товару, а його вимога створює надмірні адміністративні бар'єри для участі у процедурі.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про альтернативні види палива»:
«Належність палива до альтернативного підтверджується документом про ідентифікацію палива, що видається уповноваженим органом виконавчої влади в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Біологічні види палива, призначені для реалізації як товарна продукція, підлягають обов’язковій сертифікації відповідно до законодавства.»
Однак тверде біопаливо, зокрема дрова паливні, вже прямо віднесені законодавством до альтернативних видів палива. Таким чином, вимога надання свідоцтва про належність до альтернативного палива є надмірною та такою, що не відповідає реальному правовому статусу товару. Публічно визнана належність дров до альтернативного палива не потребує повторного підтвердження додатковим документом, що створює адміністративні бар’єри для участі в закупівлі та порушує принципи недискримінації учасників.
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації та виключити обов’язковість надання протоколів і сертифікатів, виданих саме Мінекономіки, дозволивши надання документів, виданих будь-якими уповноваженими або акредитованими органами відповідно до законодавства України.
2. Виключити вимогу надання свідоцтва про належність палива до альтернативного, як таку, що не впливає на підтвердження відповідності предмета закупівлі та є публічно доступною.
Відповідь:
Шановний учаснику, Додатком 1 до тендерної документації встановлено перелік вимог до учасників процедури закупівлі з метою підтвердження інформації щодо технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі технічної специфікації. Учасники повинні надати, зокрема
7.1. Протокол випробувань, що виданий на ім’я учасника закупівлі або виробника або офіційного постачальника учасника товару, що підтверджує наступні фізико-хімічні характеристики або характеристики товару: масова частка вологи - не більше 30,0%, зольність – не більше 1,5%; вміст загальної сірки – не більше 0,08%, нижча теплота згоряння, Qi r МДж/кг – не менше 14,0. Протокол випробувань має бути виданий акредитованою випробувальною лабораторією підприємства, що зареєстроване у Реєстрі акредитованих ООВ НААУ. 7.2. Учасники повинні подати у складі тендерної пропозиції документ, що виданий уповноваженим державним підприємством Мінекономіки України не раніше 2024 року на ім’я учасника закупівлі або виробника або офіційного постачальника учасника товару, який засвідчує факт проведення випробувань зразків деревини за радіологічними показниками. При цьому, результати випробувань радіологічних показників деревини повинні містити дані щодо відповідності товару на питому активність цезію та стронцію, зокрема цезію-137 не більше 5,5 Бк/кг та стронцію-90 не більше 7,6 Бк/кг. (у разі якщо ці показники є в протоколі випробувань, окремого документи учасникам подавати не потрібно). Отже, мова не йде виключно про Мінекономіки, а про уповноважені державні підприємства Мінекономіки України.
Щодо свідоцтва про належність палива до альтернативного. Вимога замовника базується на забезпеченні дотримання стандартів якості, безпеки та екологічності продукції, що закуповується за бюджетні кошти, і є законною з огляду на таке:
Замовник має право вимагати документи, що підтверджують екологічну та безпечну якість товару, особливо якщо йдеться про паливо, яке безпосередньо впливає на стан довкілля і здоров’я людей.
Вимога надати Свідоцтво про належність палива до альтернативного є одним із способів підтвердження екологічної безпечності, що є легітимною вимогою, якщо вона застосовується однаково до всіх учасників.
Постанова КМУ № 139 від 20.02.2007 (із змінами) затверджує Порядок видачі свідоцтва про належність палива до альтернативного. Такий документ може бути виданий на виробника, постачальника або безпосереднього користувача палива. Тобто, навіть якщо учасник не є виробником деревини, він може надати свідоцтво від виробника або офіційного постачальника, що відповідає вимогам закупівлі.
У практиці Антимонопольного комітету України неодноразово визнавалося, що встановлення вимог щодо свідоцтв на альтернативне паливо є правомірним, якщо така вимога:
обґрунтована предметом закупівлі; не дискримінаційна; не створює бар’єрів для конкуренції. Виходячи з вищезазначеного, вимога замовника щодо надання Свідоцтва про належність палива до альтернативного:
- Є законною, оскільки заснована на нормах ЗУ «Про публічні закупівлі» та ЗУ «Про альтернативні види палива»; - Не є дискримінаційною, оскільки застосовується до всіх учасників;
- Є обґрунтованою, оскільки спрямована на підтвердження безпеки, екологічності та якості палива.
Дата відповіді:
08.06.2025 17:17