• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти

Завершена

15 163 735.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 151 637.35 UAH
Період уточнення: 03.06.2025 11:06 - 11.06.2025 00:00
Відповідь надана

Обмеження конкуренції

Номер: e367bef2e5524ce38990648bd3f61b15
Дата опублікування: 04.06.2025 09:30
Опис: Шановний замовнику! Звертаємо вашу увагу на те, що Обґрунтування вимог щодо наявності АЗС, яке наведено у додатку 8 до тендерної документації, містить ОКРЕМІ обґрунтування по АЗС щодо ОКРЕМИХ замовників-ініціаторів. В кінці кожного з таких ОКРЕМИХ обґрунтувань робляться висновки про не дискримінаційність таких вимог та відсутність їх впливу на конкуренцію. Однак, такі висновки не відповідають дійсності, оскільки учасник, який йде на закупівлю, вимушений дотримуватися вимог щодо кількості та віддаленості АЗС, ОДНОЧАСНО ДЛЯ УСІХ замовників-ініціаторів. За таких умов (за необхідності ОДНОЧАСНОГО дотриматися вимог щодо кількості та віддаленості АЗС для КОЖНОГО замовника-ініціатора), умови щодо АЗС створюють кумулятивний ефект, який чинить суттєвий негативний вплив на конкуренцію, адже «відсікає» значну частину потенційних учасників. Негативний ефект від об’єднання вимог по кожному з замовників-ініціаторів підсилюється тією обставиною, що під час аналізу розташування АЗС, такий аналіз не завжди враховує наявність на відповідних АЗС усіх видів палива, необхідного конкретному замовнику-ініціатору (особливо стосується Газу). Крім того, помилковим є наведене у Обґрунтуваннях твердження стосовно того, що учасники мають можливість укласти партнерські угоди з будь-якою АЗС. Практика свідчить про зворотне – якщо власник/оператор АЗС вже перебуває у партнерських відносинах з одним з учасників ринку, то підписання партнерської угоди з конкурентом партнера – практично неможливе. Виходом з цієї ситуації може стати внесення змін до тендерної документації, яке передбачатиме виокремлення потреби кожного замовника-ініціатора у окремий лот. Такі зміни дозволять не лише залучити більшу кількість потенційних учасників (як через більш точну географічну спеціалізацію, так і завдяки можливості внесення учасниками тендерного забезпечення пропорційно вартості окремого лоту), так і заощадити більше бюджетних ресурсів (через підвищення конкуренції на закупівлі). Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь: ЦЗО відповідно до свого призначення з метою економії та оптимізації бюджетних коштів Харківської територіальної громади може проводити агреговані закупівлі тотожних предметів закупівлі в інтересах декількох замовників-ініціаторів. Агрегована закупівля проводиться з метою об’єднання обсягів запланованих закупівель та очікуваної вартості таких запланованих закупівель у єдину конкуренту процедуру закупівлі без поділу предмета закупівлі на частини (лоти). Звертаємо Вашу увагу, що ЦЗО, як централізована закупівельна організація законодавчо позбавлена можливості проводити закупівлі за лотами. Вимога щодо наявності або доступності мережі АЗС у відповідній кількості для замовників-ініціаторів є обґрунтованою. Вона спрямована на забезпечення безперервного та своєчасного постачання пального для всіх замовників-ініціаторів, в інтересах яких проводиться тендер. Звертаємо увагу, що учасники не обмежені обов’язковою наявністю лише власних АЗС і мають можливість пропонувати як власні, так і орендовані та/або партнерські АЗС. Проведення агрегованої закупівлі не має на меті дискримінації учасників, а є об’єктивною умовою для реалізації централізованого підходу до закупівель пального. Так, при підготовці тендерної документації, в частині встановлення у Документації наведених вище вимог, Замовником були дотримані вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також дотримується принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них. З огляду на викладене, підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата відповіді: 06.06.2025 16:45
Відповідь надана

Дискримінація учасників

Номер: 031fb4739b014813a120bc6a3041d750
Дата опублікування: 03.06.2025 11:51
Опис: Навіщо ви обєднуєте в одну агрегацію купу різних Замовників???, що не дає можливість взяти участь у закупівлі більшості АЗС у Харкові, бо до кожного із Замовників обмежуючою умовою є кілометраж. І якщо для одного чи декількох із Замовників умову можна виконати, але те, що необхідно виконати умови по кілометражу одразу для всіх Замовників, щоб виконати умови тендерної пропозиції, то це значно звужує коло потенційних учасників. - не більше 3 (трьох) кілометрів від місця дислокації транспортних засобів Замовника – ініціатора КП «Харківське ремонтно-будівельне підприємство»; - не більше 10 (десяти) кілометрів від місця дислокації транспортних засобів Замовника – ініціатора КНП «Міське автопідприємство спеціалізованого санітарного транспорту» ХМР; - не більше 5 (п’яти) кілометрів від місця дислокації транспортних засобів Замовника – ініціатора КНП «МП №24» ХМР; - не більше 5 (п’яти) кілометрів від місця дислокації транспортних засобів Замовника – ініціатора КП «Центральний парк»; - не більше 5 (п’яти) кілометрів від місця дислокації транспортних засобів Замовника – ініціатора СКП «Харківзеленбуд» ХМР. За яким принципом Ви об'єднуєте в одну закупівлю настільки різних Замовників? І чи розумієте Ви, що це дискримінує учасників, які мали б змогу взяти участь у закупівлі і запропонувати найнищу ціну, у випадку, якби закупівлі для даних Замовників проводились окремо??
Відповідь: Шановний Учаснику! Повідомляємо, що ЦЗО, з метою економії коштів Харківської територіальної громади, проводить агреговані закупівлі, об’єднуючи однотипні потреби Замовників-ініціаторів в одну закупівлю. Замовники в даній закупівлі були об’єднані таким чином, щоб враховуючи встановлені вимоги Замовників-ініціаторів, уникнути дискримінації Учасників, та створити умови для участі як найбільшої кількості Учасників. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінація учасників публічних закупівель — це обмеження прав когось із них, встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. В Додатку 8 до тендерної документації наведені обґрунтування усіх Замовників-ініціаторів, в яких наявна вимога щодо відстані АЗС. Виходячи з вищезазначених обґрунтувань, кількість потенційних учасників на ринку за вказаними відстанями складає не менш ніж 2 учасника. Крім того, учасники не обмежені обов’язковою наявністю лише власних АЗС і мають можливість пропонувати як власні, так і орендовані та/або партнерські АЗС. Враховуючи обґрунтування Замовників-ініціаторів виконати дану умову Документації зможуть щонайменше двоє учасників, які зможуть запропонувати продукцію. Отже, вимога не є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі й для потенційного учасника.
Дата відповіді: 06.06.2025 16:35