-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт міжнародного автомобільного пункту пропуску через державний кордон «Порубне – Сірет» (ремонт дорожнього покриття) (ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
5 890 130.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 58 901.30 UAH
мін. крок: 1% або 58 901.30 UAH
Період уточнення:
02.06.2025 17:10 - 21.06.2025 00:00
Відповідь надана
щодо внесення змін до тендерної документації та виключення дискримінаційного критерію щодо підтвердження потенційними учасниками аналогічного досвіду»
Номер:
80bb8464919d40b59c9df07b84e5235a
Дата опублікування:
09.06.2025 20:21
Опис:
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
За результатами ознайомлення із Тендерною документацією, а саме: Відповідно до Розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги: учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за формою згідно Таблиці 3.1.
Так, Замовником передбачено дискримінаційний критерій та умова щодо підтвердження потенційними учасниками аналогічного досвіду, зокрема:
Аналогічним(и) у даній процедурі закупівлі буде(уть) вважатись договір(и) реконструкції/капітального ремонту/ послуг поточного / поточного середнього ремонту дорожнього покриття, укладений (і) протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. При цьому, сума аналогічного(их) договору(ів) одним договором або сумарно має складати не менше 90% очікуваної вартості предмета закупівлі.
Нашому Товариству не зрозуміло встановлення обмежувальних вимог щодо періодів, за які можуть бути надані аналогічні Договори, оскільки це жодним чином не впливає на спроможність виконавця надати послуги за предметом закупівлі. Зокрема, Товариство має успішний досвід виконання договорів на будівництво/реконструкцію/капітальний ремонт/поточний ремонт вулиці, дороги, проїзної частини, тротуару у починаючи з 2017 року, проте через встановлення Замовником вимог про надання Договорів виключно з 2020 по 2025 роки, Товариство не може надати підтвердження наявного у нього досвіду за 2017-2019 роки.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, Замовником встановлено завищену вимогу в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних та необґрунтованих вимог, а саме; вважається договір, укладений із замовником, що виконувався протягом останніх 5-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі, не дають можливості Товариству прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Товариство має успішний досвід виконання аналогічних договорів але не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних вимог, а сама лише невідповідність аналогічний договір вважається договір, укладений із замовником, що виконувався протягом останніх 5-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі договору, може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції потенційного учасника.
Також звертаємо увагу що, частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Враховуючи вище викладене, а також те що останні три роки в країні йдуть військові дії, а ремонт доріг бюджетами всіх рівнів фінансується за залишковим принципом, просимо розглянути питання щодо виключення даної умови з Розділу 3 Додатку № 1 до Тендерної документації дискримінаційної вимоги щодо вказання періоду а саме: протягом останніх 5-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі за який необхідно надати аналогічні договори.
Відповідь:
Замовник у Розділі 3 Додатку 1 тендерної документації встановив «Вимоги до кваліфікації за критерієм «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору»», де зазначено:
«Аналогічним(и) у даній процедурі закупівлі буде(уть) вважатись договір(и) реконструкції/капітального ремонту/ послуг поточного / поточного середнього ремонту дорожнього покриття, укладений (і) протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. При цьому, сума аналогічного(их) договору(ів) одним договором або сумарно має складати не менше 90% очікуваної вартості предмета закупівлі.».
Твердження потенційного учасника: «Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників. … Враховуючи вище викладене, а також те що останні три роки в країні йдуть військові дії, а ремонт доріг бюджетами всіх рівнів фінансується за залишковим принципом…» не мають жодного підґрунтя.
Замовник у своїй діяльності керується виключно чинним законодавством: Законом України № 922-VII від 25.12.2015р. "Про публічні закупівлі" (зі змінами), (далі – Закон), Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) та наказом МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 17.08.2020 № 1572 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства» (далі – Наказ №1572 від 17.08.2020).
Замовник у чіткій послідовності виконав пункти 15, 16 Наказу №1572 від 17.08.2020 , вказавши «Перелік основних (ключових) видів робіт (послуг)» та знизив вимоги до аналогічних договорів рекомендованих у пунктах 17 –19:
- надав можливість використовувати як аналогічні «…договір(и) реконструкції/капітального ремонту/ послуг поточного/ поточного середнього ремонту дорожнього покриття…»;
- встановив 5-и річний аналогічний досвід, а не 3-х річний, врахувавши, як роки трирічної війни з російською федерацією (2022-2024), так і довоєнний період «Великого будівництва» (2020-2021) – період, коли більшість дорожніх будівельних компаній в Україні виконували роботи (надавали послуги) дорожнього будівництва та розвитку дорожньої інфраструктури;
- не виставив вимогу «…Такий договір має бути виконаний не менш ніж на 50 % від загальної ціни договору»;
- встановив «…сума аналогічного(их) договору(ів) одним договором або сумарно має складати не менше 90% очікуваної вартості предмета закупівлі», замість 100%.
Дата відповіді:
12.06.2025 11:13
Відповідь надана
Невідповідності в Додатку 3
Номер:
9c7c1dc85cc440d4a71e89ea2d08d639
Дата опублікування:
06.06.2025 16:55
Опис:
Добрий день!
При вивченні ТД було виявлено невідповідності в розділі «ВИМОГИ ДО ЯКОСТІ МАТЕРІАЛІВ» (Додаток 3), де зазначено: «Якість матеріалів, які будуть використані для надання послуг з поточного ремонту міжнародного автомобільного пункту пропуску «Кельменці – Ларга»». Водночас предмет закупівлі визначено як: «Поточний ремонт міжнародного автомобільного пункту пропуску через державний кордон «Порубне – Сірет» (ремонт дорожнього покриття) (ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)».
У зв’язку з цим просимо привести тендерну документацію у відповідність до фактичного предмета закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня! Замовником будуть внесені відповідні зміни у тендерній документації.
Дата відповіді:
09.06.2025 09:40
Відповідь надана
Додаток 3
Номер:
2707d0aacd6e4dee8d17691d707d4969
Дата опублікування:
05.06.2025 15:17
Опис:
Шановний замовник! Просимо Вас уточнити правильність розрахунку (кількісні показники) бітумної емульсії в позиціях 8, 11, 12 "Заплановані обсяги послуг" Додатка 3 (Технічна специфікація).
Відповідь:
Доброго дня! Замовником будуть внесені відповідні зміни у тендерній документації.
Дата відповіді:
06.06.2025 09:17
Відповідь надана
кваліфікаційні вимоги
Номер:
88507d3e3caf4ec6ab67e36f2a57a46d
Дата опублікування:
03.06.2025 11:29
Опис:
Шановний Замовнику. Відповідно до додатку 1 до тендерної документації Учасник в складі пропозиції має надати підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Також Замовником зазначено Перелік основних (ключових) видів робіт (послуг), одним з яких є Нанесення горизонтальної дорожньої розмітки фарбою маркірувальними машинами, тип лінії 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 1.11 . Питання Учасник має підтвердити кожен тип лінії з переліку?
Відповідь:
Доброго дня! Учасник підтверджує досвід нанесення горизонтальної дорожньої розмітки загальним обсягом виконання не менше 1.248 км лінії, не залежно від обсягів та типів ліній. Досвід нанесення горизонтальної дорожньої розмітки може бути підтверджений не повним переліком типів ліній, а кількома типами ліній, з числа наведених Замовником у пункті 3 Таблиці 3.1.1.
Дата відповіді:
04.06.2025 10:57