• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з небезпечними відходами

Детальний опис закупівлі згідно тендерної документації. Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція – українська. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Торги не відбулися

863 091.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 315.46 UAH
Період уточнення: 30.05.2025 09:24 - 13.06.2025 00:00
Відповідь надана

Дозвіл

Номер: 3a3d90e77e1c465d906f6f73edcceee9
Дата опублікування: 06.06.2025 08:57
Опис: 30.05.2025 р. Комунальним підприємством «Київський метрополітен» (надалі – Замовник) було оприлюднено на веб порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-30-000743-a) про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів: Послуги у сфері поводження з небезпечними відходами. Компанія виявила бажання взяти участь у закупівлі UA-2025-05-30-000743-a. З системного дослідження умов тендерної документації Замовника вбачається, що згідно п.п.6.1 Тендерної документації для виконання послуг за даною процедурою закупівлі Учасник повинен мати чинний дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, зазначених у технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації). Вважаємо, що вимога щодо наявності у Учасника процедури закупівлі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є протизаконною, дискримінаційною та такою що навмисно звужує коло учасників закупівлі виходячи з наступного: Чимало суб’єктів господарювання отримали декларації про провадження господарської діяльності які були подані до 9 січня 2024 р. в рамках тимчасового запровадження Урядом декларативного принципу до оформлення дозвільних документів згідно яких задекларовано діяльність щодо оброблення та видалення небезпечних та безпечних відходів. Зокрема, Компанією отримано декларацію про провадження господарської діяльності, згідно якої нашим підприємством задекларовано діяльність: 38.21 оброблення та видалення безпечних відходів; 38.22 оброблення та видалення небезпечних відходів. Постановою КМУ від 13.12.2024р. № 1431 внесено зміни до п. 2 постанови КМУ від 31.10.2023р. №1137 «Про внесення змін у додаток 2 до Постанови КМУ від 18.03.2022р №314» згідно яких подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. Наразі Компанія проводить діяльність щодо отримання Дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів, документи на отримання Дозволу подані до Органу виконавчої влади. Отже, фактично, суб’єкти господарювання мають повне право здійснювати операції з оброблення відходів на підставі декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, а вимога Замовника щодо наявності у Учасника процедури закупівлі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів суперечить правовим нормам встановленим ЗУ «Про публічні закупівлі». Згідно ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» заборонено встановлювати у тендерній документації вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Голова ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Підсумовуючи вищевикладене, вважаємо що в тендерній документації Замовника встановлені дискримінаційні умови що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» Окрім цього вважаємо заначити, що з реєстру отриманих дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, оновлені дозволи отримані дуже малим колом підприємств, а тому вимога щодо наявності у Учасника дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів може викликати сумніви щодо прозорості та неупередженості. Враховуючи вищезазначене, та керуючись, приписами Закону України «Про публічні закупівлі» просимо привести тендерну документацію Замовника у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом виключення з тендерної документації вимоги щодо наявності у Учасника дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідь: Відповідно до пункту 3) частини другої статті 27 Закону України «Про управління відходами», утворювачі та власники небезпечних відходів зобов’язані НЕ ДОПУСКАТИ ПЕРЕДАЧІ НЕБЕЗПЕЧНИХ ВІДХОДІВ СУБ’ЄКТАМ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЯКІ НЕ МАЮТЬ ДОЗВОЛУ НА ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З ОБРОБЛЕННЯ ВІДХОДІВ та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Своєю чергою, згідно з пунктом 1) частини третьої цієї ж статті, суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ МАТИ ДОЗВІЛ НА ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З ОБРОБЛЕННЯ ВІДХОДІВ та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Враховуючи вищезазначене, твердження, викладене у запитанні (вимозі), щодо спроможності певних суб’єктів господарювання виконати умови договору на надання послуги, що є предметом цієї закупівлі, без дозвільного документа є таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами». Замовником, своєю чергою, дотримано принцип недискримінації учасників, встановлений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки наразі суб’єктів господарювання у сфері управління відходами, зазначеними в технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації), хоч і мало, проте вони є. Таким чином, вимога, встановлена Замовником у підпунктах 6.1.10 та 6.1.13.3 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, є абсолютно законною, прозорою та неупередженою, а вимога щодо її виключення є абсолютно необґрунтованою.
Дата відповіді: 09.06.2025 11:06