• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 – 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту багатофункціональних пристроїв і принтерів та заправка картриджів для принтерів)

Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту багатофункціональних пристроїв і принтерів та заправка картриджів для принтерів

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Період уточнення: 29.05.2025 19:45 - 03.06.2025 00:00
Відповідь надана

про усунення дискримінаційної умови в тендерній документації (відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 53287399e5924c1da4265545ce007e67
Дата опублікування: 30.05.2025 10:30
Опис: У тендерній документації передбачено наступну вимогу до учасників: «Довідка у довільній формі, яка має містити інформацію про застосування Учасником, при наданні послуг, що є предметом закупівлі, заходів із захисту довкілля, з додаванням копії ліцензії/дозволу на утилізацію небезпечних відходів Учасником або копію діючого договору (дійсного на момент розкриття пропозиції) Учасника з суб’єктом господарювання, який має ліцензії або дозволи на утилізацію небезпечних відходів та підтверджуючі акти про утилізацію тонера.» Вимога надання ліцензії або договору на утилізацію небезпечних відходів є дискримінаційною: Більшість учасників, які надають послуги з заправки та відновлення картриджів, не є суб'єктами господарювання, що здійснюють діяльність з поводження з небезпечними відходами, та не мають відповідних ліцензій. Вимога надання таких документів обмежує коло потенційних учасників та суперечить принципам добросовісної конкуренції. Відповідно до ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація не повинна містити умов, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлення вимоги щодо надання ліцензії або договору на утилізацію небезпечних відходів порушує ці норми. Практика АМКУ: У рішенні АМКУ щодо закупівлі UA-2024-06-07-008331-a було визнано дискримінаційною вимогу надання копії ліцензії або договору на утилізацію небезпечних відходів. Комітет зобов'язав замовника внести зміни до тендерної документації та усунути зазначену вимогу. На підставі викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: виключити вимогу про надання копії ліцензії або договору на утилізацію небезпечних відходів, залишивши лише довідку у довільній формі щодо заходів із захисту довкілля. У разі невиконання цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України у встановленому законом порядку.
Відповідь: Якщо ви не здійснюєте діяльність з поводження з небезпечними відходами, та не маєте відповідних ліцензій на утилізацію небезпечних відходів. Ви надаєте договір з суб’єктом господарювання, який має ліцензії або дозволи на утилізацію небезпечних відходів та підтверджуючі акти про утилізацію тонера, як це і вимагається в тендерній документації.
Дата відповіді: 02.06.2025 18:16
Відповідь надана

ТУ

Номер: 7e4135573a2b4ce99219241270d3ecd0
Дата опублікування: 30.05.2025 10:08
Опис: У тендерній документації міститься наступна вимога: «Копію технічних умов, виданих уповноваженим органом на матеріали та комплектуючі вироби, що використовуються для заправки та/або відновлення картриджів (тонери до фотокопіювального та друкуючого обладнання лазерного та струменевого друку).» Вимога ТУ на витратні матеріали не є обов’язковою нормою законодавства: Відповідно до п. 11 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права вимагати від учасників документи, які не передбачені законодавством. Технічні умови (ТУ) на тонери чи комплектуючі не є обов’язковими для надання таких послуг, як заправка чи відновлення картриджів. Тонери та комплектуючі не підлягають обов’язковій сертифікації або затвердженню технічних умов: Ні Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», ні інші нормативні акти не передбачають обов’язковості надання ТУ або підтвердження їх затвердження для тонерів, барабанів тощо, які використовуються в заправці картриджів. Недоступність ТУ для учасників-перезаправників: Учасники, що не є виробниками витратних матеріалів, як правило, не мають ані права, ані можливості отримувати ТУ, які належать виробникам або імпортерам. Таким чином, ця вимога дискримінує учасників, які виконують послугу заправки та не займаються виробництвом. Встановлення вимоги без правового підґрунтя порушує принципи конкурентності: Згідно з ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922, тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. Ця вимога суперечить принципам добросовісної конкуренції. Приклад рішень АМКУ: Закупівля UA-2020-09-22-003329-a (ПАТ «Черкасиобленерго») Суть вимоги: Замовник вимагав надання копій сертифікатів та технічних умов на витратні матеріали (тонери, фотоциліндри, чіпи тощо). Рішення АМКУ: Комітет визнав вимогу дискримінаційною, оскільки вона обмежує коло потенційних учасників і не відповідає принципам недискримінації та добросовісної конкуренції. Вимога про надання копій технічних умов на витратні матеріали, що використовуються для заправки та/або відновлення картриджів, є дискримінаційною, якщо вона не обґрунтована специфікою предмета закупівлі та не передбачена законодавством. АМКУ неодноразово вказував на необхідність усунення таких вимог для забезпечення рівних умов участі у публічних закупівлях.
Відповідь: Замовник потребуємо більше інформації щодо витратних матеріалів, які будуть використовуватись при надані послуг, а саме якості тонерів. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді: 02.06.2025 18:15
Відповідь надана

Уточнення по технічному завданню

Номер: 7f4df3fce82348d6bdb1988f276c57d1
Дата опублікування: 30.05.2025 09:55
Опис: Шановний, Замовнику! В Додатку 3 до тендерної документації, а саме в частині I. Послуги з технічного обслуговування і поточного ремонту багатофункціональних пристроїв і принтерів в деяких позиціях міститься уточнення "із заміною чіпа", в таких позиціях як наприклад Заправка картриджу Pantum TL-420E, Відновлення картриджу Pantum DL-420E і тд такого уточнення немає, але ці картриджі без заміни чіпа не працюватимуть. Уточніть будь ласка чи прошиті принтери чи потрібно звертати увагу на позиції в яких уточнення немає але практика говорить, що заміна чіпа потрібна?
Відповідь: У технічному завдані Додаток №3 тендерної документації наявна інформація стосовно вашого питання, а саме: Заміна контрольного чіпа (при наявності) .
Дата відповіді: 02.06.2025 18:15
Відповідь надана

ISO 14001

Номер: 969092695d284be7aa9d221e5bc1bd9d
Дата опублікування: 30.05.2025 09:30
Опис: Шановний, Замовнику! У тендерній документації встановлено вимогу, згідно з якою учасник повинен надати: «Копію чинного протягом всього терміну надання послуг сертифікату, виданого Учаснику акредитованим органом, що засвідчує, що у нього діє система ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» в частині ремонту периферійного устаткування, ремонту та технічного обслуговування машин і устаткування.» Стандарт ISO 14001:2015 є добровільним і не передбачений як обов’язковий для надавачів послуг із ремонту або технічного обслуговування периферійного устаткування. Вимога його обов’язкової наявності не відповідає принципу пропорційності та порушує конкурентні умови. Жодна норма Закону України «Про публічні закупівлі» чи іншого нормативно-правового акта не вимагає наявності ISO 14001:2015 для виконання послуг з ремонту техніки. ідповідно до ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію або дискримінують учасників. У численних рішеннях АМКУ визнав аналогічні вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікатів ISO 14001 дискримінаційними та зобов’язував замовників виключати їх із тендерної документації, особливо якщо предмет закупівлі не має безпосереднього впливу на стан довкілля. Приклади рішень АМКУ щодо ISO 14001:2015 Рішення № 3105-р/пк-пз від 21.12.2021 АМКУ визнав дискримінаційною вимогу про надання сертифіката ISO 14001:2015 у тендері на послуги з ремонту офісної техніки, оскільки така вимога не є обов'язковою згідно з чинним законодавством і обмежує коло потенційних учасників. Рішення № 1096-р/пк-пз від 26.10.2022 У цьому рішенні АМКУ зазначив, що вимога про наявність сертифіката ISO 14001:2015 є надмірною та дискримінаційною, якщо предмет закупівлі не передбачає значного впливу на навколишнє середовище. Рішення № 147-р/пк-пз від 15.02.2023 Комітет підкреслив, що встановлення вимоги щодо обов'язкової наявності сертифіката ISO 14001:2015 без належного обґрунтування порушує принципи недискримінації та пропорційності, закріплені в Законі України «Про публічні закупівлі». Законодавче обґрунтування Частина 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частина 4 статті 22 того ж Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити умов, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Пункт 11 статті 23 зазначає, що документи, не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Вимога про обов'язкову наявність сертифіката ISO 14001:2015 у тендерній документації є дискримінаційною, якщо вона не обґрунтована специфікою предмета закупівлі та не передбачена законодавством. АМКУ неодноразово вказував на необхідність усунення таких вимог для забезпечення рівних умов участі у публічних закупівлях. На підставі викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо обов’язкової наявності у учасника сертифіката ISO 14001:2015. У разі невиконання цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України у встановленому законом порядку.
Відповідь: Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно-правовими актами, а також згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO.
Дата відповіді: 02.06.2025 18:14
Відповідь надана

Копію атестата виробництва послуг

Номер: 673843769a75495ca94097c16f6f727a
Дата опублікування: 30.05.2025 09:26
Опис: У тендерній документації встановлено вимогу, відповідно до якої учасник повинен надати: «Копію атестата виробництва послуг з заправки та відновлення картриджів до фотокопіювального та друкуючого обладнання, технічного обслуговування та ремонту фотокопіювального та друкуючого обладнання, виданого акредитованим органом.» Вимога атестата виробництва послуг у сфері ремонту або технічного обслуговування друкарського обладнання є непередбаченою чинним законодавством. Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює обов’язку учасника мати подібний атестат як умову участі. Нормативно-правовими актами України не встановлено процедуру та обов’язковість атестації саме "виробництва послуг" у сфері обслуговування офісної техніки. Отже, замовник вимагає документ, який: не є обов’язковим; не врегульований належним чином; має обмежений доступ для отримання, що звужує коло потенційних учасників. Порушення принципів недискримінації: Частина 4 статті 5 Закону № 922 прямо забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію. Водночас частина 4 статті 22 зобов’язує замовника не включати в документацію вимог, які: не є об’єктивно необхідними для виконання предмета закупівлі; не випливають із суті послуги; є надмірними у порівнянні з реальними ризиками. Практика АМКУ: Антимонопольний комітет України неодноразово вказував у рішеннях (зокрема, № 1096-р/пк-пз від 26.10.2022, № 3105-р/пк-пз від 21.12.2021), що встановлення вимог щодо подання атестатів/сертифікатів, які не є обов’язковими згідно законодавства, є дискримінаційною практикою, що підлягає усуненню. У зв’язку з викладеним, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: виключити вимогу щодо надання копії атестата виробництва послуг, оскільки вона суперечить чинному законодавству, не відповідає характеру предмета закупівлі та є дискримінаційною. У разі відмови в задоволенні цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України у встановленому законом порядку.
Відповідь: Повідомляємо, що надання копії атестата виробництва послу відповідає характеру предмета закупівлі, так як предметом закупівлі є надання послуг з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту багатофункціональних пристроїв і принтерів та заправка картриджів для принтерів. Надання учасниками копії атестату виробництва послуг з заправки та відновлення картриджів до фотокопіювального та друкуючого обладнання, технічного обслуговування та ремонту фотокопіювального та друкуючого обладнання, підтверджує що в учасника є налагоджений процес з надання послуг та задіяні стабільні показники безпеки процедур виробництва послуг, що відповідають вимогам "Законодавства України та діючих нормативних документів. Та інформуємо, що відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді: 02.06.2025 18:14
Відповідь надана

ДСТУ ISO 9001:2015

Номер: 73d8407e15034ab1a82f4a55898279cd
Дата опублікування: 30.05.2025 09:17
Опис: Шановний Замовнику! Ознайомившись із тендерною документацією до вищезазначеної закупівлі, виявлено вимогу щодо наявності у учасника системи менеджменту якості, що підтверджується сертифікатом відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015. Вважаю, що ця вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, оскільки: Невідповідність предмету закупівлі: Послуги із заправки та відновлення лазерних картриджів не є високотехнологічними або складними, що потребують обов’язкової наявності сертифікованої системи менеджменту якості. Порушення принципу недискримінації: Згідно зі статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. бмеження кола учасників: Вимога наявності сертифіката ISO 9001:2015 може необґрунтовано звузити коло потенційних учасників, особливо серед малих підприємців та ФОПів, які мають достатній досвід та кваліфікацію для надання зазначених послуг, але не мають такого сертифіката. У зв’язку з вищезазначеним, прошу внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме: Вилучити вимогу щодо обов’язкової наявності у учасника сертифіката відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або надати можливість підтвердження відповідності вимогам системи менеджменту якості іншими документами або досвідом виконання аналогічних послуг. Звертаю вашу увагу, що відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Прошу розглянути це звернення та внести відповідні зміни до тендерної документації
Відповідь: Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно-правовими актами, а також згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO.
Дата відповіді: 02.06.2025 18:13
Відповідь надана

Сертифікакт походження

Номер: 8f0d0190b29d4b19ab7c2a89dcc6ead5
Дата опублікування: 30.05.2025 09:15
Опис: Шановний Замовнику! Надання сертифікатів походження є метою підтвердження, що витратні матеріали (тонери, фотоциліндри), які використовуватимуться при наданні послуг, повинні бути новими, не перебувати під забороною відчуження, арештом, не бути предметом застави, а також не бути предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним в Україні законодавством, щодо походження товарів з країн стосовно яких діє Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII та тимчасово окупованих територій, що зазначено в Додатку 3 до тендерної документації. Зазначаємо, що відповідно до ст. 41 Митного кодексу України країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації та також зазначається, що додатковими відомостями про країну походження товару є відомості, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах (відповідності, якості, фітосанітарних, ветеринарних тощо), митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках-експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару. У зв'язку з вище викладеним, просимо Замовника внести зміни до Додатку 3 тендерної документації та надати можливість учасникам підтвердити країну походження витратних матеріалів будь яким із наведених вище документів, включаючи і сертифікат походження
Відповідь: Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді: 02.06.2025 18:27