• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне

Завершена

555 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 775.00 UAH
Період уточнення: 27.05.2025 19:33 - 01.06.2025 00:00
Відповідь надана

Внесення змін до тендерної документації

Номер: 2f22fecc16804d319cecdc962032346e
Дата опублікування: 30.05.2025 11:45
Опис: Уважно ознайомившись з умовами тендерної документації до процедури закупівлі Офісне приладдя, UA-2025-05-27-013932-a , повідомляємо про наявність дискримінаційної вимоги, яка, на нашу думку, порушує принципи законодавства у сфері публічних закупівель. ДОДАТОК 3 до тендерної документації зазначено наступну вимогу: У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника виданий на ім’я Учасника, у якому виробник підтверджує партнерські відносини з Учасником і надає повноваження Учаснику представляти продукцію в процедурі закупівлі та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro. Така вимога є надмірною, необґрунтованою і порушує основні принципи, передбачені: ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, рівного ставлення до всіх учасників; ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", відповідно до якої замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та предмета закупівлі; позиція Антимонопольного комітету України, яка викладена у численних рішеннях органу оскарження. Наприклад: Рішення АМКУ №15611-р/пк-пз від 02.10.2023 — комітет зобов’язав замовника вилучити вимогу про обов’язкове надання документів (сертифікатів/паспортів якості), виданих виключно виробником/імпортером/правовласником ТМ, визнавши її такою, що обмежує конкуренцію. У аналогічних рішеннях, таких як №14840-р/пк-пз від 21.09.2022, №225-р/пк-пз від 12.01.2023, АМКУ чітко зазначає, що вимога щодо авторизаційних листів або технічної документації, виданої виключно виробником, створює бар’єри для участі добросовісних учасників ринку, які мають офіційний доступ до продукції, але не можуть отримати документи саме від виробника. За своєю суттю, встановлення подібної вимоги унеможливлює участь у закупівлі учасників, які є офіційними дистриб’юторами чи постачальниками товару, але не мають змоги отримати документи безпосередньо від виробника або правовласника торговельної марки, особливо якщо такий виробник знаходиться за межами України. Це створює ситуацію, коли тендерна документація фактично виписана під одного конкретного постачальника, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та порушує права інших потенційних учасників. У зв’язку з вищевикладеним, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме: 1. Вилучити вимогу У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника (представника виробника)/імпортера/правовласника торгівельної марки виданий на ім’я Учасника, у якому виробник (представник виробника)/імпортер/правовласник торгівельної марки підтверджує партнерські відносини з Учасником і надає повноваження Учаснику представляти продукцію в процедурі закупівлі та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro. 2. Забезпечити відповідність тендерної документації принципам недискримінації та забезпечення рівних умов участі у закупівлі. У разі невнесення змін ми залишаємо за собою право звернутись до органу оскарження — Антимонопольного комітету України, з метою захисту наших прав та недопущення обмеження конкуренції.
Відповідь: Дякуємо за звернення. Вивчивши звернення надаємо відповідь. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника/офіційного імпортера/правовласника торгівельної марки є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників. Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c. Авторизаційний лист виробника виробника/офіційного дистриб’ютора свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками товар буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли підприємство буде використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного дистриб’ютора виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним. Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу, у Рішенні № 11689-р/пк-пз від 05.07.2024по Скарзі UA-2024-06-21-006261-a.a1 та Рішенні № 16607-р/пк-пз від 17.10.2023 по Скарзі UA-2023-10-03-006261-a.c1
Дата відповіді: 02.06.2025 11:00