• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з відновлення та заправки картриджів

Торги відмінено

133 920.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 669.60 UAH
Період уточнення: 27.05.2025 13:01 - 01.06.2025 00:00
Відповідь надана

про усунення дискримінаційної умови в тендерній документації (згідно з ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 8439e37bc2bc47aebf94a5497716f82d
Дата опублікування: 28.05.2025 10:20
Опис: У тендерній документації встановлено вимогу, згідно з якою учасник повинен надати: «Копії сертифікатів міжнародного зразка, про наявність у учасника процедури закупівлі системи управління якістю ISO 9001:2015 та системи екологічного управління ISO 14001:2015, стосовно ремонту та сервісного (технічного) обслуговування периферійного (друкуючого, копіювального) обладнання, виданих органом з сертифікації систем менеджменту, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України, дійсних на момент подання пропозицій. Надати копію атестату про акредитацію організації, яка сертифікувала наявність у учасника процедури закупівлі системи менеджменту, у відповідності до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015).» Відсутність обов'язковості сертифікації: Сертифікація систем управління якістю (ISO 9001:2015) та екологічного управління (ISO 14001:2015) є добровільною та не є обов'язковою умовою для надання послуг з відновлення та заправки картриджів. Вимога наявності таких сертифікатів обмежує коло потенційних учасників та є дискримінаційною. Порушення принципів недискримінації: Згідно з ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Практика АМКУ: Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово визнавав подібні вимоги дискримінаційними та зобов'язував замовників внести відповідні зміни до тендерної документації. На підставі викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про обов'язкове надання: сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015; атестату про акредитацію організації, яка сертифікувала наявність у учасника системи менеджменту. У разі невиконання цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України у встановленому законом порядку.
Відповідь: Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Щодо сертифікату ISO 9001:2015 "Системи управління якістю". Відповідно до наказу ДП «НДНЦ» від 31.12.2015 № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника. Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає. Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз. Щодо сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління». Наказом Державного підприємства «Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 2013 в пункті 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016. Вимоги та настанови щодо застосування стандарту - застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності, продуктів та послуг, щодо яких організація визначила, що вона може або контролювати, або впливати в рамках концепції життєвого циклу. Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами. Сертифікат ISO 14001 підтверджує, що виробник/учасник товару також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і виробництво обладнання не завдає шкоди навколишньому середовищу. Переважна більшість сумлінних виробників, як українських, так і європейських та світових, вже впровадили в себе системи контролю і керування групи стандартів Міжнародної організації зі стандартизації ISO, таким чином, надання учасниками ISO 14001:2015 гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей при використанні товару та при дотриманні умов експлуатації. Зауважимо, що якщо замовник знехтує чітким визначенням технічних та якісних вимог щодо предмета закупівлі, то в подальшому це приводить до надання неякісних послуг сумнівним підрядником, що в свою чергу веде до значних перевитрат бюджету, додаткових ремонтів та закупівлі нової техніки тощо.
Дата відповіді: 29.05.2025 13:41
Відповідь надана

про усунення дискримінаційної умови в тендерній документації (згідно з ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 2b6bfcd508aa4ea786f8dba4e49978e6
Дата опублікування: 28.05.2025 10:16
Опис: У тендерній документації встановлено вимогу, згідно з якою учасник повинен надати: «Документи про застосування Учасником заходів із захисту довкілля. Довідка в довільній формі про утилізацію відпрацьованих витратних матеріалів та запчастин, з наданням документальних підтверджень дійсних на момент подання пропозицій (надати підтверджуючий акт(и) протягом попереднього календарного року, щодо надання послуг збирання, зберігання відходів на утилізацію): Копії чинного договору з компанією, яка має відповідну ліцензію на поводження з відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження); Копії сертифікатів компанії, яка має відповідну ліцензію на поводження з відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження), про наявність впровадженої системи управління якістю ISO 9001:2015 та системи екологічного управління ISO 14001:2015; Копію атестату виробництва виданого компанії, яка має ліцензію на впровадження з відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження), органом сертифікації, щодо стану виробництва на відповідні види продукції, згідно Закону «Про відходи».» Надмірність вимог: Встановлення обов'язку надання договору з компанією, яка має ліцензію на поводження з відходами, а також сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, є надмірним та не обґрунтованим для предмета закупівлі, який стосується послуг з відновлення та заправки картриджів. Відсутність нормативного обґрунтування: Законодавство України не передбачає обов'язковості надання таких документів для участі у закупівлях послуг з відновлення та заправки картриджів. Обмеження конкуренції: Вимога надання зазначених документів обмежує коло потенційних учасників, оскільки не всі суб'єкти господарювання, які надають послуги з відновлення та заправки картриджів, мають можливість укладати договори з компаніями, що мають відповідні ліцензії та сертифікати. Порушення принципів недискримінації: Згідно з ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Практика АМКУ: Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово визнавав подібні вимоги дискримінаційними та зобов'язував замовників внести відповідні зміни до тендерної документації. На підставі викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про обов'язкове надання: договору з компанією, яка має ліцензію на поводження з відходами; сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015; атестату виробництва, виданого компанією з ліцензією на поводження з відходами. У разі невиконання цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України у встановленому законом порядку.
Відповідь: Замовник у своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції, нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Відповідно до Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до неї. Закон не обмежує права замовника встановлювати відносно предмета закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними з точки зору досвіду використання тієї чи іншої послуги у своїй діяльності, а також організації процесів надання таких послуг. Замовник при підготовці технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі виходив з власних потреб у об’ємах послуг, наявного бюджетного фінансування та сфери застосування послуг, та жодним чином не зобов’язаний встановлювати вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей учасників, а навпаки, учасники процедури закупівель зобов’язані надавати такі тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим Замовником вимогам. Звертаємо увагу, що задля збереження та захисту довкілля та навколишнього середовища, виробник запчастин та комплектуючих для друкуючого обладнання повинен передавати на утилізацію відпрацьовані матеріали до організації, яка має відповідну ліцензію на поводження з відходами (збирання, зберігання, перевезення, утилізація тощо). Дані послуги надаються акредитованими організаціями, де система екологічного управління впроваджена та повністю функціонує у відповідності до ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) — сукупність організаційної структури, діяльності та відповідних ресурсів і методів для формування, здійснення, аналізу і актуалізації екологічної політики. Відповідно законодавству, відходи збираються, перевозяться та оброблюються залежно від їх виду, складу і властивостей у спосіб, що відповідає встановленим стандартам або нормативам шкідливого впливу фізичних та біологічних факторів та найкращим доступним технологіям і методам управління. Вважаємо, що вищевказана вимога Замовника в Тендерній документації не є дискримінаційною, а навпаки – є мотивуючою для Учасників – співпрацювати із виробниками (або бути виробником), котрі в своїй діяльності мають на меті збереження та очищення навколишнього середовища та залучають до праці акредитовані компанії.
Дата відповіді: 29.05.2025 13:38
Відповідь надана

Сертифікакт походження

Номер: 74a3a50d9d844f11b19e16fef497cad2
Дата опублікування: 28.05.2025 10:08
Опис: Шановний Замовнику! Надання сертифікатів походження є метою підтвердження, що витратні матеріали (тонери, фотоциліндри), які використовуватимуться при наданні послуг, повинні бути новими, не перебувати під забороною відчуження, арештом, не бути предметом застави, а також не бути предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним в Україні законодавством, щодо походження товарів з країн стосовно яких діє Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII та тимчасово окупованих територій, що зазначено в Додатку 3 до тендерної документації. Зазначаємо, що відповідно до ст. 41 Митного кодексу України країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації та також зазначається, що додатковими відомостями про країну походження товару є відомості, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах (відповідності, якості, фітосанітарних, ветеринарних тощо), митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках-експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару. У зв'язку з вище викладеним, просимо Замовника внести зміни до Додатку 3 тендерної документації та надати можливість учасникам підтвердити країну походження витратних матеріалів будь яким із наведених вище документів, включаючи і сертифікат походження
Відповідь: Питання документального підтвердження країни походження товару досить актуальне для закупівельників. Цю інформацію замовник зазначає під час оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю. Також на законодавчому рівні закріплено обмеження щодо закупівель за бюджетні кошти товарів з певних країн. Крім того, для закупівлі товарів з певних країн не потрібно підтвердження ступеню локалізації. Це означає, що замовникам вкрай необхідно орієнтуватися, за допомогою яких документів перевірити країну походження товару. Країні походження товару присвячений цілий Розділ ІІ Митного кодексу України (далі – МКУ). Відповідно до частин 2 та 3 статті 36 МКУ країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених МКУ. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару. Згідно з частиною 1 статті 40 МКУ у разі, якщо у виробництві товару беруть участь дві або більше країн, країною походження товару вважається країна, в якій були здійснені останні операції з переробки, достатні для того, щоб товар отримав основні характерні риси повністю виготовленого товару, що відповідають критеріям достатньої переробки згідно з положеннями статті 40 МКУ. Стаття 43 МКУ встановлює перелік документів, які підтверджують країну походження товару. До них відносяться зокрема і Сертифікат про походження товару — це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару. Роботи з визначення країни походження товарів/послуг, а також оформлення та засвідчення сертифікатів походження на товари/послуги виконуються Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами згідно із Законом України «Про торгово-промислові палати в Україні» (№671/97-ВР від 02.12.97). Інформація про країну походження товару потрібна замовникам, зокрема, для: 1) дотримання норм законодавства щодо заборони ввезення на територію України товарів з певних країн (наприклад, росії та білорусі); 2) підтвердження якості, надійності, законності торгових марок/виробників, запчастин які використовуватиме при наданні послуг Замовнику 3) оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю; 4) використання винятків щодо застосування норми щодо локалізації виробництва. Отже, для того, щоб визначити країну походження товару, замовник може встановити в документації закупівлі відповідні вимоги до учасника.
Дата відповіді: 29.05.2025 13:34
Відповідь надана

про усунення дискримінаційної умови в тендерній документації (згідно з ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 2fff52b0afc5475bab73c23c40a1e033
Дата опублікування: 28.05.2025 10:07
Опис: У тендерній документації встановлено дискримінаційну вимогу, згідно з якою учасник повинен надати: «копію сертифікату STMC (Standardized Test Methods Committee), що засвідчує кваліфікацію виробника (або імпортера) витратних матеріалів…» або «сертифікат відповідності якості витратних матеріалів згідно стандарту ISO/IEC 19752:2017, виданий уповноваженим органом з сертифікації». Сертифікат STMC стосується виробництва картриджів і є показником кваліфікації виробника, що навчений методам тестування згідно STMC. Водночас предметом закупівлі є послуги із заправки картриджів, а не виробництво чи продаж витратних матеріалів. Сертифікат STMC не є обов’язковим згідно із законодавством України, а отже відповідно до п. 11 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» не може вимагатися від учасників, як умова для участі. Встановлення вимоги наявності такого сертифіката призводить до необґрунтованого обмеження кола потенційних учасників, оскільки більшість підприємств, що здійснюють лише заправку картриджів, не є виробниками або імпортерами, і не мають підстав для отримання STMC. Вимога про надання сертифікату відповідності ISO/IEC 19752:2017 також є непропорційною предмету закупівлі, оскільки не стосується послуг з відновлення картриджів, а регулює параметри нових картриджів як продукції. Згідно з ч. 4 ст. 5 та ст. 22 Закону № 922, замовник не має права встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу про обов’язкову наявність у учасника: сертифікату STMC; сертифікату відповідності ISO/IEC 19752:2017. У разі невиконання цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України у встановленому законом порядку.
Відповідь: STMC (Standardized Test Methods Committee) є міжнародною організацією, що використовує і розповсюджує систему єдиних стандартів, що застосовуються для перевірки якості картриджів, інших витратних матеріалів. Компанія використовує 2 основні стандарти: ASTM F2036 та ASTM F1856. Перший застосовується для вимірювання якості чорного кольору та білого фону, другий – для вимірювання якості барвника. Використання цих стандартів дозволить заощадити час, не розробляти власні технології оцінки, убереже від можливих похибок, що виникають під час використання самостійно придуманих методів. З іншого боку, отримані результати можна зіставляти завдяки єдиному стандарту всіх методів оцінки. Кожна компанія може використати свою технологію оцінки якості, але в цьому випадку технологія, що використовується, може мати вади, що впливають на адекватність оцінки. Використання стандартизованих методів дозволяє уникнути цих проблем. Сертифікація STMC дає: Можливість об'єктивно порівняти свої результати тестів із тестами виробника (вендора, дистриб'ютора). Можливість об'єктивно оцінювати та порівнювати роботу різних витратних матеріалів, що використовуються для відновлення картриджів. Можливість встановити допуски відхилень параметрів продукції. Можливість використовувати логотип STMC, що має світове визнання, для маркування своєї продукції та в рекламних матеріалах. Перед процедурою картриджі встановлюються в друкарське обладнання. Після цього починається сам тест — запускається процес друку, який зупиняється або закінчиться вся фарба, або до появи дефектів. Прилади зважуються перед початком перевірки, після неї та після остаточного очищення. Це дозволить визначити рівень витрат матеріалу під час циклу. Потім визначається середня витрата тонеру під час друку, а також загальна кількість використаного матеріалу. Під час перевірки тестується якість чорного кольору та фону. Для вимірювання рівня витрати тонера через тисячу сторінок проводяться вимірювання на точних терезах. Залежно кількості тонеру в картриджі, перевіряють від 1 до 3 раз. За результатами тестів виводяться оцінки виміряних параметрів. Таким чином, наявність у виробника (або імпортера) тонеру сертифікату, який підтверджує відповідність витратних матеріалів що використовуються для надання послуг, стандартам ASTM / STMC дозволить Замовнику запевнитись у тому, що даний тонер відповідає найвищим міжнародним стандартам якості.
Дата відповіді: 29.05.2025 13:31