-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт житлового фонду - ремонт житлового будинку № 3 по вул. Леоніда Бикова в м. Суми, який пошкоджено внаслідок збройної агресії російської федерації проти України
Завершена
1 671 938.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 719.38 UAH
мін. крок: 1% або 16 719.38 UAH
Період уточнення:
22.05.2025 14:29 - 04.06.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінація учасника
Номер:
dfa357c6fff4494e8a7a28aaaab2f6ee
Дата опублікування:
29.05.2025 14:52
Опис:
Дискримінаційна вимога!
Шановний замовнику, вказана Вами вимога про надання сертифікатів ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікатів ISO Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності Сертифікатів прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікат ISO не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Внесіть ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ!
Відповідь:
озглянувши ваше звернення вимушені відмовити у внесенні змін до тендерної документації, що вами зазначені Будь-який потенційний учасник, не обмежений у отриманні відповідних документів, з якими він буде брати участь у закупівлі, а Замовником не вимагаються документи, які неможливо отримати. Тендерна документація містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які сформовані на основі виробничих потреб Замовника, а також інформацію про сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, що відповідає статті 22 та 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник має бути цілком впевненим у якості виконаних робіт, що будуть закуплені за результатами даної закупівлі за бюджетні кошти, так само як і наскільки це можливо обмежити можливість надання недостовірної інформації потенційними Учасниками або ж забезпечити можливість її перевірки. Це і є одна з умов виконання принципів публічних закупівель. З огляду на це й були сформовані вимоги тендерної документації, які дають можливість взяти участь в закупівлі широкому колу потенційних учасників, а Замовнику - отримати, сподіваємося, максимальну ефективність використання бюджетних коштів та звісно якісні роботи, що відповідають вимогам. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
30.05.2025 14:29