• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: - громадський будинок (торгово-офісний будинок), загальна площа (кв.м): 2015.2, адреса нерухомого майна: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Фрунзе, буд. 21, реєстраційний номер майна: 329757953101; - земельна ділянка, кадастровий номер: 5310137000:15:006:0420, площа (га): 0.0557, цільове призначення: іншої комерційної діяльності, адреса: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Фрунзе, 21, реєстраційний номер майна: 643071953101, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах.

Торги не відбулися

300 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період уточнення: 22.05.2025 10:49 - 08.06.2025 00:00
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям

Номер: b6d809c9f0cb43b791669c50c812e607
Дата опублікування: 23.05.2025 10:49
Опис: Шановний замовнику! Учасником ретельно вивчено тендерну документацію у цій закупівлі. За результатами її вивчення встановлено, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію. Так, відповідно до пункту 3 таблиці «Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)» Додатку 3 до Тендерної документації визначено, що: «На підтвердження досвіду виконання протягом останніх трьох років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати: … - довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше трьох цивільно-правових договорів, що укладені та виконуються або виконувались сторонами договору протягом не менше одного року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало: - надання в оренду суб’єктам господарської діяльності приміщень або майна, які належать учаснику на праві власності; - надання послуг з управління майном (що укладені згідно глави 70 Цивільного кодексу України).» Звертаємо увагу, що оскільки управління нерухомим майном передбачає управління майном, власником якого не є управитель, то слід констатувати, що характер послуг з управління (характер предмету цієї закупівлі) за своїм змістом є більш подібним до надання орендованого нерухомого майна в суборенду, ніж до надання в оренду нерухомого майна що належать учаснику на праві власності. За таких обставин, ненадання можливості приймати участь в закупівлі учасникам, які мають досвід надання орендованого нерухомого майна в суборенду є дискримінаційним, обмежує конкуренцію та обмежує право учасника на участь у цій закупівлі. Крім того, таке формулювання щодо документів, які підтверджують відповідність до кваліфікаційних критеріїв суперечить логіці встановлення кваліфікаційних критеріїв, оскільки допускає подання пропозицій суб’єктами господарювання, що мають досвід надання в оренду нерухомого майна що належать учаснику на праві власності (що є менш подібним до предмету цієї закупівлі) та не допускає подання пропозицій суб’єктами господарювання, що мають досвід надання орендованого нерухомого майна в суборенду (що є більш подібним до предмету цієї закупівлі). Крім того, застосоване замовником у тендерній документації обмеження щодо документів, які підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, суперечить логіці коду виду економічної діяльності (КВЕД) 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи ОРЕНДОВАНОГО майна, необхідність наявності якого визначена замовником у тендерній документації. Також звертаємо увагу замовника, що ця закупівля є подібною до інших закупівель, оголошених цим же замовником, зокрема, до закупівель: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-13-011421-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-13-014041-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-14-007552-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-14-012284-a У кожній з вказаних закупівель, згідно тендерної документації (їх остаточної редакції), на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів замовник приймає, зокрема, договори про надання орендованого нерухомого майна в суборенду. Отже, для замовника не є необхідним виключення договорів про надання орендованого нерухомого майна в суборенду з числа тих, що підтверджують відповідність до вказаного кваліфікаційного критерію. З огляду на вказане, просимо внести зміни до тендерної документації у цій закупівлі в частині вимог пункту 3 таблиці «Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)» Додатку 3 до Тендерної документації, шляхом надання (визначення) права учасників на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, надавати, зокрема, договори про надання орендованого нерухомого майна в суборенду. Просимо привести редакцію відповідної вимоги тендерної документації у відповідність до тендерних документацій (їх остаточної редакції), оприлюднених у вищенаведених закупівлях, а саме, викласти відповідну вимогу у наступній редакції: «На підтвердження досвіду виконання протягом останніх трьох років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати: - витяг з ЄДРПОУ що містить код/и виду/ів економічної діяльності: 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна та 68.32 управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту, що свідчить про зайняття вказаними видами діяльності у вищезазначений період; - довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше трьох цивільно-правових договорів, що укладені та виконані в повному обсязі на дату оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, в тому числі щодо проведених безготівкових розрахунків по договору, предметом яких виступало: - надання в оренду та/або в суборенду суб’єктам господарської діяльності, або фізичним особам приміщень або майна, які належать учаснику на праві власності або праві користування ; - надання послуг з управління майном (що укладені згідно глави 70 Цивільного кодексу України).»
Відповідь: Доброго дня! Шановний потенційний учасник. АРМА є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими. Відповідно до статті 19 Закону № 772-VIII АРМА здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Водночас, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції. Державні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону № 922, у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керується, зокрема але не виключено, Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон № 772), Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VII), Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими Наказом АРМА 29 вересня 2023 року №223 (надалі - Методичні рекомендації) тощо. Відповідно до частини першої та другої статті 16 Закону № 992 Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Водночас Замовник має право встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. В даній тендерній процедурі предметом закупівлі є послуги з управління арештованими активами відповідно до ст. 21 Закону № 772. Згідно з частиною другою статті 19 Закону № 772-VІІІ активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються АРМА не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора. Відповідно до частини 1 статті 98 Кримінально процесуального кодексу України (далі - КПК України) речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Згідно з абзацом 7 частини 6 статті 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом. Положеннями частини 1 статті 170 КПК України визначено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Активи - кошти, майно, майнові та інші права, на які може бути накладено або накладено арешт у кримінальному провадженні або які конфісковані за рішенням суду у кримінальному провадженні (п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону № 772-VIII). Управління активами - діяльність із володіння, користування та/або розпорядження активами, тобто забезпечення збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості або реалізація таких активів чи передача їх в управління відповідно до цього закону, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні (п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону № 772-VIII). Активи, на які накладено арешт у кримінальному провадженні та передано в управління АРМА, для АРМА існують виключно в одному правовому режимі – режимі речового доказу, на який накладено арешт у кримінальному провадженні, щодо якого застосовано спеціальний порядок зберігання. Арешт активів, які є речовими доказами та об`єктами ймовірної конфіскації, а також їх передача в управління АРМА на підставі ухвали слідчого судді (суду) є діями, які здійснюються з метою досягнення завдань кримінального провадження. (Примітка: вище визначена правова позиція відповідає правовим висновкам Верховного суду викладеним у постанові від 04.12.2019 по справі № 910/15262/18). В свою чергу, згідно частини 1 статті 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Отже, згідно вимог тендерної документації аналогічними договорами визнаються ті договори, при яких сторона договору – Орендодавець, мав статус власника активу, як особи, які належить право володіння, користування та/або розпорядження майном, що передається в оренду. АРМА вважає, що такі кваліфікаційні вимоги є обґрунтованими, оскільки зазначений критерій допомагає Замовнику переконатися, що учасник вже виконував подібні договори і забезпечить належне виконання договірних зобов’язань і досягнення відповідних економічних результатів, що відповідно до статті 24 Закону №772 забезпечить сталі та значні надходження до державного бюджету. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону та з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону № 922-VII визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації, до якого, крім іншого, включено інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Замовник у тендерній документації також установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. Наголошуємо, що частиною третьою статті 22 Закону № 922-VII передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги, які передбачені законодавством, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Пропонуємо при підготовці тендерної пропозиції дотримуватись вимог визначених в тендерній документації.
Дата відповіді: 26.05.2025 14:32