-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Підготовка документації та звітності з трансфертного ціноутворення за 2024 рік
Завершена
375 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 750.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 750.00 UAH
Період уточнення:
22.05.2025 10:26 - 30.05.2025 00:00
Відповідь надана
Порушення законодавства та принципу недискримінації
Номер:
f5db47bfd3014b80953e4df3b8094db4
Дата опублікування:
26.05.2025 15:43
Опис:
Додатком 1 тендерної документації передбачено наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів на надання послуг з підготовки документації та звітності з трансфертного ціноутворення по суб’єкту господарювання в паливно - енергетичному комплексі з використанням бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk.
Додатково 1 працівник учасника повинен мати особистий доступ до бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk.
На підтвердження учасник має надати скріншоти або інші документи про використання бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk при надання послуг, а також скріншот кабінету користувача або інший документ, який підтверджує, що працівник учасника є зареєстрованим користувачем бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При наданні послуг з трансфертного ціноутворення компанії використовують набір ресурсів та баз даних, які надають можливість отримати доступ до інформації про зіставні операції. Інформація про фінансові показники компаній може бути отримана не лише з бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk, а й з інших ресурсів, таких як Royalty Range (розширення CompID – Companies database) або інші. Кожна компанія самостійно обирає ту базу даних, яку вважає за необхідне.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо наявності досвіду з використанням саме бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk, а також наявності працівника з особистим доступом до цієї бази є дискримінаційною та такою, що штучно та безпідставно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, тим самим порушуючи вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
З вказаного вище слідує, що АТ «НАЕК «Енергоатом» умисно порушили принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, передбачені Законом.
Враховуючи вищезазначене, керуючись положеннями статтями 5, 22, 24 Закону
ВИМАГАЄМО усунути порушення законодавства під час проведення Закупівлі та внести зміни до тендерної документації шляхом видалення з додатку 1 критерію про наявність досвіду надання послуг з використанням бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk, наявності працівника з особистим доступом до цієї бази та про надання підтвердних документів на використання «ORBIS» Bureau van Dijk.
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі (бухгалтерією АТ «НАЕК «Енергоатом»):
Щодо вимоги про внесення змін до тендерної документації до процедури відкритих торгів на закупівлю послуг з підготовки документації та звітності з трансфертного ціноутворення, повідомляємо наступне.
АТ «НАЕК «Енергоатом» є підприємством, яке провадить виключний вид господарської діяльності, виробництво електричної енергії на атомних електростанціях та пов’язаний із забезпеченням ядерної та радіаційної безпеки, а також є суб’єктом природної монополії на відповідному ринку. Діяльність Товариства регулюється національним законодавством, а також має високий рівень міжнародної відповідальності та підзвітності, зокрема в питаннях трансфертного ціноутворення.
З метою належного виконання вимог законодавства України у сфері трансфертного ціноутворення та міжнародних зобов’язань, у тому числі BEPS-ініціативи ОЕСР, до підготовки документації з трансфертного ціноутворення залучаються лише спеціалізовані провайдери послуг, які мають доступ до достовірних, верифікованих та глобальних джерел даних про компанії у всьому світі.
База даних «ORBIS» Bureau van Dijk є єдиною на сьогодні глобальною базою, яка:
- охоплює понад 450 мільйонів компаній у більш ніж 200 країнах світу;
- має уніфіковану структуру фінансової інформації, що дозволяє проводити релевантний порівняльний аналіз відповідно до вимог Податкового кодексу України та принципу «витягнутої руки»;
- є визнаною базою даних міжнародними організаціями, податковими органами та експертами з трансфертного ціноутворення у світі.
Інші згадані ресурси, зокрема Royalty Range (розширення CompID – CompID database), мають вузьку спеціалізацію (бази даних фінансових показників компаній, ставки роялті, комісії за послуги та процентні ставки з а кредитами, оцінки кредитного рейтингу), обмежене географічне покриття компаній та кількість компаній (100 мільйонів) https://www.royaltyrange.com/solutions/comp-id/, що обмежує можливість отримання найбільш ефективного та розгорнутого результату аналізу зіставних операцій операторів паливно-енергетичного комплексу при їх застосуванні.
Таким чином, вимога щодо наявності досвіду саме з використанням бази даних «ORBIS» Bureau van Dijk, а також підтвердження особистого доступу працівника до зазначеної бази є виправданою, об’єктивною та такою, що випливає із специфіки діяльності Замовника, потреб дотримання міжнародних стандартів звітності та забезпечення якості послуг з трансфертного ціноутворення.
Зазначена вимога:
Не є дискримінаційною, оскільки доступ до бази даних ORBIS можуть отримати всі бажаючі компанії на договірній основі;
Не порушує конкуренцію, а навпаки, гарантує належний рівень професійної компетентності та технічної спроможності учасника;
Спрямована на захист інтересів державичерез недопущення ризиків податкових донарахувань або невідповідності звітності міжнародним вимогам.
З огляду на вищевикладене, вважаємо вимогу про внесення змін до тендерної документації необґрунтованою та відхиляємо її.
Тендерна документація залишається без змін.
Дата відповіді:
28.05.2025 14:21