Номер:
4809824b359a44f090fdddcf20fc1c6e
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
22.05.2025 15:03
Опис:
Шановний Замовнику! Розглянувши умови тендерної документації у процедурі закупівлі
за предметом закупівлі Установка насосна пересувна нафтогазопромислова на автомобільному шасі з нагрівачем і системою фільтрації/ /Mobile oil and gas industry pump unit on an automotive chassis with a heater and filtration system (ДК 021:2015 Великовантажні мототранспортні засоби 34140000-0)/ (DK 021:2015 Heavy-duty motor vehicles 34140000-0 , ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-19-009302-a, просимо розглянути можливість внести відповідні зміни до тендерної документації у зв’язку з наступним.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), проводять закупівлі
з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з абзацом другим пункту 54 Особливостей, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, уважно вивчивши ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ процедури закупівлі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Установка насосна пересувна нафтогазопромислова на автомобільному шасі з нагрівачем і системою фільтрації/ /Mobile oil and gas industry pump unit on an automotive chassis with a heater and filtration system (ДК 021:2015 Великовантажні мототранспортні засоби 34140000-0)/ (DK 021:2015 Heavy-duty motor vehicles 34140000-0,що затверджена Протокольним рішенням № 01/01/13/10/21/02-01/01/155-КК від 21.05.2025, яка оприлюднена в електронній системі закупівель 21 травня 2025 15:16 (далі – тендерна документація), вважаємо, що вона містить вимоги та умови, що є дискримінаційними щодо потенційних учасників процедури закупівлі, а також містить вимоги, які обмежують участь в процедурі закупівлі.
Додаток 1 до тендерної документації містить технічну специфікацію ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Установка насосна пересувна нафтогазопромислова на автомобільному шасі.
Таблицею 1 Розділу ІІ Додатку 1 до тендерної документації встановлено необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики товару.
Разом з тим, підпунктом 5.4 пункту «5. Шасі» Таблиці 1 Розділу ІІ Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що АКПП/ Automatic.
Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, вищенаведену вимогу щодо наявності саме автоматичної КПП .
Слід зазначити, що результаті проведеного аналізу ринку світових виробників автомобілів шасі підвищеної прохідності з колісною формулою 6х6 шасі таких як Iveco S.p.A., Renault S.A., Mercedes-Benz Group AG, MAN Truck & Bus SE, Daewoo Motor Co., Ltd., було встановлено, що автомобілі з КПП «автоматичної з гідротрансформатором» зняті з виробництва, що унеможливлює придбання вищезазначеного шасі для українського виробника для виготовлення предмету закупівлі за даною процедур, що, у свою чергу, дискримінує національних виробників та не дозволяє їм брати участь у даній процедурі закупівлі.
Також додатково хочемо зауважити, що наявність саме автоматичної КПП в подальшому може мати негативний наслідок у вигляді надмірних витрат грошових коштів Вашого товариства
на обслуговування такого автомобіля.
Таким чином, підсумовуючи вищенаведене, звертаємо увагу, що залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності саме автоматичної КПП з гідротрансформатором в предмету закупівлі не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких запропонований предмет закупівлі передбачатиме інший тип КПП, оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За таких умов, на нашу думку, тендерна документація у вищенаведеній редакції звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, у яких запропонований предмет закупівлі передбачає наявність саме автоматичної КПП, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Враховуючи викладене, просимо Вас розширити варіанти комплектування КПП до можливостей світових лідерів виробництва шасі, виклавши вимоги підпункту 5.4 пункту «5. Шасі» Таблиці 1 Розділу ІІ Додатку 1 до тендерної документації у такій редакції: «КПП: механічна,автоматизована , роботизована з автоматичним зчепленням або автоматична»
Дякуємо за розуміння та очікуємо на Ваше рішення.
Відповідь:
Добрий день, шановний учаснику! Ваше звернення розглянуте та вивчене.
В разі внесення необхідних змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, відповідні зміни будуть відображені в електронній системі закупівель.
Дата відповіді:
23.05.2025 13:36