-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (електрична енергія та супутні послуги, корпуси університету) за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія
Вид закупівлі – процедура закупівлі (відкриті торги з особливостями, передбаченими постановою КМУ від 12.10.2022р. №1178).
Завершена
4 150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 41 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 41 500.00 UAH
Період уточнення:
13.05.2025 20:33 - 18.05.2025 00:00
Відповідь надана
Старий ДСТУ
Номер:
8c530a6c61d9437bb97f0488cc62f9b0
Дата опублікування:
17.05.2025 12:14
Опис:
У тендерній документації та проєкті договору у Вас вказаний старий ДСТУ EN 50160:2014 який втратив чинність, просимо внести відповідні зміни
Відповідь:
Доброго дня Шановний Учасник
Дякуємо за звернення та уважний підхід до розгляду тендерної документації. Дійсно інформація щодо ДСТУ EN 50160:2014 потребує оновлення.
Ваше зауваження будуть враховані. Дякую.
Дата відповіді:
18.05.2025 14:30
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
e41f9f8ba22143908275f659a2055dbd
Дата опублікування:
17.05.2025 12:13
Опис:
Добрий день, в додатку 4 до тендерної документації Ви вказуєте: "Вивчивши оголошення на проведення процедури закупівлі, товару: Електрична енергія (електрична енергія та супутні послуги, корпуси університету), за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія. Я, __________________________________________ (посада, П.І.Б.) уповноважений ______________________________________________________________________ (назва підприємства, установи, організації) підписати договір, маю можливість і згоден виконати вимоги замовника та Договору за цінами:"
Повідомляємо, що фізична особа підписант договору не виконує вимоги замовника та договору а лиле підписує, виконую договір юридична особа, тому просимо внести зміни та замінити текс від імені юридичної особи.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учасник
Вказане речення має технічний або представницький характер, тобто воно лише підтверджує, що договір буде підписано уповноваженою особою. Зобов’язання за договором у повному обсязі виконує юридична особа, про що свідчить саме посилання на неї у тексті.
Дата відповіді:
18.05.2025 14:06
Відповідь надана
Вимоги документації
Номер:
1a186b7f318348d99143c1fadabce084
Дата опублікування:
14.05.2025 15:12
Опис:
п. 3.8 Додатку 1 тендерної документації передбачено надання: "3.8. ДОВІДКИ про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі (відповідно до ДОДАТКУ 2)." В той же час в п.12 Додатку 2 зазначено наступне: "Замовник НЕ ВИМАГАЄ від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель БУДЬ-ЯКИХ ДОКУМЕНТІВ, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей". Приведіть у відповідність та не вводіть в оману учасників закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учасник. Ваше зауваження буде враховано та відповідні зміни будуть внесені
Дата відповіді:
14.05.2025 19:00
Відповідь надана
Дискридитаційна вимога щодо центру обслуговування споживачів
Номер:
3944eca547e941508aea89b26795ed8a
Дата опублікування:
14.05.2025 14:59
Опис:
Дадатком 1 тендерної докумнетаці передабчено надання: "п.3.16. Довідка про створення Учасником власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами п. 8.3.17 та п. 8.3.6. «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/ скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів." Але, п. 8.3.17 пердбачено наступне: "8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 100000 споживачів та більше, повинні створити:
центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством;
Центр розгляду скарг;
кол-центр. ...." Отже зазначен вимога стосується для учасників, які обслуговують більше 100000 споживачів, також п.8.3.17 передбачено, що для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 100000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим, а функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Також п.8.3.6 передбачено, що забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Одже, просимо привести у відповідність вимог документації ПОСТАНОВі від 14.03.2018 № 312 Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії, на яку посилається замовник, або видалити вимогу, як таку що носить дискримінаційний характер та значно звужує коло потенційних учасників.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учасник. Ваше зауваження буде враховано та відповідні зміни будуть внесені
Дата відповіді:
15.05.2025 16:53
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
170da8df791c451481546c6b06e03541
Дата опублікування:
14.05.2025 14:44
Опис:
Додатком 1 тендерної документації , а саме п. 3.19, 3.20, 3.21 передбачені вимоги щодо надання різних сертифікатів ДСТУ ISO..., чим замовник грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема:
• Закон України «Про публічні закупівлі»;
• Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану);
• ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання.
Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації.
Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі.
Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом.
Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства.
Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог.
Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії.
Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів.
Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема:
• Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a);
• Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a);
• Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a);
• Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію.
Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням:
https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
У ньому чітко зазначено:
«Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.»
Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учасник. Ваше зауваження буде враховано та відповідні зміни будуть внесені
Дата відповіді:
14.05.2025 19:34
Відповідь надана
Вимоги документації
Номер:
98b6665642234329a13f676ed578b1da
Дата опублікування:
14.05.2025 14:32
Опис:
Умовами тендерної документації, а саме п.3.14. додатку 1 передбачено надання наступного документа: "Гарантійний лист про те, що протягом 2024 року Учасник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків, та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами)."
Слід зауважити, що інформація щодо присвоєння статусу «дефолтний» або «переддефолтний» є відкритою та регулярно оновлюється на офіційному сайті НЕК «Укренерго»:
https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj
Крім того, згідно з пунктом 6 Положення, затвердженого наказом Міненерго №148 від 13.04.2022, під час дії воєнного стану статуси «дефолтний» та «переддефолтний» не застосовуються до постачальників універсальних послуг, що створює нерівні умови участі та порушує принцип недискримінації, передбачений частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пунктів 1.7.1 та 1.7.4 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП №307 від 14.03.2018, статус «переддефолтний» має попереджувальний, тимчасовий характер та може бути скасований протягом двох робочих днів. Він не впливає на правосуб’єктність учасника та не може бути підставою для обмеження участі у процедурах закупівель.
Звертаємо вашу увагу на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
• Рішення від 11.12.2023 № 19867-р/пк-пз (UA-2023-11-23-016305-a);
• Рішення від 19.12.2023 № 20477-р/пк-пз (UA-2023-12-01-016612-a).
Практика Антимонопольного комітету України свідчить про те, що подібні вимоги, встановлені замовником, є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію.
Тендерна документація у чинній редакції не відповідає вимогам частини 4 статті 22, частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пункту 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо надання гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний» — як таку, що є незаконною, дискримінаційною та такою, що обмежує участь учасників у закупівлі. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі
Відповідь:
Доброго дня шановний Учасник. Ваше зауваження буде враховано та відповідні зміни будуть внесені
Дата відповіді:
15.05.2025 16:53
Відповідь надана
необгрунтовані вимоги
Номер:
1f8f653b349a4cb3a64a199de7cf1144
Дата опублікування:
14.05.2025 14:16
Опис:
П. 3.18. Додатку 1 тендерної документації передбачено надання довідки, яка містить інформацію про країну та місце походження запропонованого товару. Яке саме місце походження хоче бачити замовник, якщо це стосується виробництва електричної енергії? І яким чино буде оцінюватися зазначена вимога?
Відповідь:
Доброго дня шановний Учасник. Ваше зауваження буде враховано та відповідні зміни будуть внесені
Дата відповіді:
14.05.2025 19:32
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
1246c361589446b3a064fe4ed5d17feb
Дата опублікування:
14.05.2025 14:13
Опис:
Шановний замовник, яким саме пунктом Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку передбачено надання у складі пропозиції Учасника зазначених у п.3.19 Додатку 3 тендерної документації
Відповідь:
Доброго дня шановний Учасник. Ваше зауваження буде враховано та відповідні зміни будуть внесені
Дата відповіді:
14.05.2025 19:33