• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

86. Поточний ремонт і технічне обслуговування принтерів та багатофункціональних пристроїв

Завершена

2 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
Період уточнення: 13.05.2025 17:50 - 21.05.2025 00:00
Відповідь надана

Кваліфікаційний критерій

Номер: 2fd890b2fbcf4fd0abb7df5bed097149
Дата опублікування: 15.05.2025 15:51
Опис: Доброго дня. Вважаємо умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, з огляду на наступне. Відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень особливостей та інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі Замовник у тендерній документації зазначає один або кілька кваліфікаційних критеріїв установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Ознайомившись з умовами тендерної документації, нами виявлено умови, що обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що обмежує право учасника прийняти участь в цій закупівлі, а саме: «Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи з поточного ремонту і технічного обслуговування обладнання виробництва HP inc, Zebra (не менше 2-х фахівців, сертифікованих виробником HP inc, Zebra щодо надання послуг поточного ремонту і технічного обслуговування обладнання виробництва HP inc, Zebra) із обов’язковим зазначенням власного імені, прізвища та посади в організації. На підтвердження інформації, зазначеній у довідці надати копії відповідних сертифікатів.» Відповідно до частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Тобто Закон передбачає можливість Замовника встановити кваліфікаційний критерій відносно саме наявності працівників та не передбачає можливості встановлення конкретної кількості працівників в конкретній сфері діяльності чи галузі, по кожній окремій спеціальності та кількості працівників на підприємстві в цілому. Така вимога є дискримінаційною, оскільки звужує коло потенційних учасників закупівлі, позбавляючи можливості прийняти участь у закупівлі тих потенційних учасників, які мають у штаті одного фахівця. Вбачається дискримінаційність вимоги щодо досвіду роботи з поточного ремонту і технічного обслуговування обладнання виробництва HP inc, Zebra. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Тобто Закон передбачає можливість Замовника вимагати наявність знань та досвіду у працівників, однак не передбачає обмеження знань виключно здобуттям сертифіката чи іншого документу від виробника HP inc, Zebra тощо, котрий підтверджує досвіду роботи з поточного ремонту і технічного обслуговування обладнання саме вказаної техніки. Виходячи із вищенаведеного та користуючись принципами прозорості та недискримінації потенційних учасників, вимагаємо видалити із тендерної документації вищевказану вимогу. У разі не задоволення нашої Вимоги, ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за запитання! Не погоджуємося з наведеною в запитанні аргументацією та не вважаємо за необхідне вносити зміни в тендерну документацію. Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості) та п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема і «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Замовник має право встановлювати спосіб та документи, якими учасник має підтвердити наявність таких спеціалістів. Послуги передбачають ремонт та обслуговування складної та високовартісної техніки і Замовник не готовий допускати до виконання цих послуг працівника, який не пройшов відповідні навчання та не отримав відповідний сертифікат від виробника. Це загальноприйнята практика. Зазначена вимога не є дискримінаційною і не звужує коло потенційних учасників, оскільки працівники сервісних центрів самі зацікавлені в отриманні таких сертифікатів і скоріш за все їх мають.
Дата відповіді: 16.05.2025 20:03
Відповідь надана

Авторизаційний лист

Номер: 0ffdb1ba601441b1b65286b480253f80
Дата опублікування: 14.05.2025 11:34
Опис: Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі. На вимогу Замовника до Учасника щодо надати «Сканована/-і копія/-ї авторизаційного листа/-ів від виробників обладнання або іх офіційних представників в Україні HP inc, Epson, Zebra, виданий/-і не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, про наявність в учасника актуальних представницьких (дилерських, агентських, дистриб'юторських, партнерських тощо) повноважень, що підтверджує/-ють право учасника на надання послуг та/або сервісів на території України. Лист надається із зазначенням номера оголошення в електронній системі закупівель» повідомляємо наступне: Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання вищевказаного Авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Добрий день! Шановний учаснику, дякуємо за запитання! Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата відповіді: 15.05.2025 21:16