-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту генераторів ДК 021:2015-50530000-9 (послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки)
Завершена
360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 600.00 UAH
Період уточнення:
13.05.2025 17:32 - 18.05.2025 00:00
Відповідь надана
Кваліфікаційна кількісна вимога
Номер:
621fd3e7093c48ee8b70e83ae8f48dac
Дата опублікування:
16.05.2025 16:32
Опис:
Добрий день, шановний організатор!
Ми не отримали обгрунтування, чому Вам необхідні наступні кваліфікаційні критерії:
- не менше 10 автомобілів;
- не менше 10 працівників.
- не більше 5 кілометрів (відстань від офісу Замовника).
І чи не є ці вимоги обмеженням кола потенційних учасників? Особливо обмеження у відстані в 5 км?
Відповідь:
Доброго дня, шановний потенційний учаснику, вітаємо Вас.
Так, у Тендерній документації (далі – ТД) – у Кваліфікаційних критеріях та вимог до учасників відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження (Табл. 1) Перелік документів, які надаються Учасником для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону) зазначено:
«2. На підтвердження наявності транспортних засобів Учасник повинен надати у складі пропозиції:
- свідоцтво про реєстрацію транспортних засобів;
або
- договір оренди/суборенди транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (у разі використання для виконання робіт орендованого автотранспорту);
або
- договір лізингу транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію взятого у лізинг транспортного засобу (у разі використання для виконання робіт, які є предметом закупівлі, транспортного засобу, який перебуває у лізингу).
Для оперативного надання сервісних послуг - наявність сервісних автомобілів не менше 10-ти автомобілів, укомплектованих спеціальними інструментами і ліцензійними комп’ютерними діагностичними комплексами з попереднім ознайомленням до укладання договору (Учасник надає довідку у довільній формі у складі ТП із підтвердженням наявності таких сервісних автомобілів, а саме Учасник у складі ТД надає скановані копії свідоцтв про право власності чи скановані копії договорів оренди автомобілів )».
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, а саме: Ст. 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
4. Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.
5. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Отже, шановний потенційний учаснику, такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій характеризує можливість учасника використовувати задля надання послуги, виконання робіт певні потужності, які можуть перебувати не тільки у власності, а й в оренді (суборенді), праві господарського відання тощо. Тому учасник має підтвердити, що правові підстави використання ним того чи іншого обʼєкту матеріально-технічної бази дозволяють використовувати його для надання послуг або виконання робіт, які є предметом закупівлі.
Просимо Вас також звернути увагу, що в даному тендері - в технічній специфікації до ТД видно, що кількісні та інші вимоги, що передбачені у кваліфікаційних критеріях ТД, спільномірні з предметом закупівлі (зокрема, по кількісних значеннях, зазначених в технічній специфікації ТД), і не містять в собі «зайвих» вимог, які можуть бути розцінені як дискримінаційні, а містять загальні вимоги для всіх учасників, що є різними суб’єктами господарювання.
Власне, поняття «наявність», здавалося б, має передбачати собою існування в учасника права володіння, користування та розпорядженнями певними матеріальними обʼєктами (нерухомість, транспорт, устаткування тощо) на праві власності, оренди, господарського відання тощо. Тому ми в ТД і надали учасникам таке право в своїх пропозиціях подати передбачені документи згідно Переліку кваліфікаційних критеріїв ТД.
Право власності – це система правових норм, які регулюють відносини щодо володіння, користування та розпорядження майном його власником.
Стаття 316 Цивільного кодексу України (далі - ЦК) визначає, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону з власної волі, незалежно від волі інших осіб.
В об’єктивному значенні право власності – це право суб’єкта володіти, користуватися та розпоряджатися належними йому матеріальними благами на власний розсуд у межах закону.
У суб’єктивному значенні право власності – це система правових норм, які закріплюють належність матеріальних благ визначеним суб’єктом, й регулюють володіння, користування та розпорядження ними, а також захист компетентності власника.
Зміст права власності складається з компетентності власника щодо володіння (може бути як законним, так і незаконним), користування та розпорядження певною річчю (ст. 317 ЦК України).
Тож до компетентності власника належать:
– право володіння;
– право користування;
– право розпорядження.
Право володіння – встановлена законом можливість фактично панувати над річчю, мати її в себе:
– законне володіння – має правову підставу;
– незаконне володіння – володіння викраденим майном; майно, придбаним на підставі недійсного правочину (добросовісний набувач, тобто особа, котра не знала та не могла знати, що придбає майно у не правочинної особи; недобросовісний набувач – особа, яка знала, що купує майно у не правочинної особи).
Право користування – встановлена законом можливість отримати корисні властивості (доходи, плоди) з речі, майна через її виробничу експлуатацію чи особисте споживання.
Право розпорядження – встановлена законом можливість визначення юридичної долі речі (через її відчуження, дарування, знищення та ін.).
Набуття права власності
Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.
Правовідносини власності виникають, міняються та припиняються на підставі певних юридичних фактів, які називають підставами набуття права власності. Поряд із підставами існують й способи набуття права власності.
– підставами набуття права власності є: заповіт, рішення суду, договір купівлі-продажу тощо;
– способами набуття права власності є передання речі, державна реєстрація правочину або права тощо.
Щодо дискримінації, яка на Вашу думку присутня в кваліфікаційних критеріях ТД, можемо роз’яснити наступне:
Дискримінація учасників публічних закупівель - це обмеження прав когось із них, встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Кваліфікаційні критерії ТД не є дискримінаційними.
По-перше - в даному тендері згідно ТД вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь на рівних умовах.
По-друге, відсутня вимога виконувати послуги (роботи) лише власним транспортом.
По-третє, Ви, як потенційний учасник маєте право подавати документи, що підтверджують право власності, оренди, суборенди, господарського відання тощо. І це в свою чергу вплине на здатність забезпечити належне виконання умов договору.
Таким чином, шановний потенційний учаснику, просимо Вас все ж таки уважно та деталізовано поглянути на весь пункт кваліфікаційних критеріїв ТД, що там вимагається, що можна подавати, зокрема просимо Вас звернути увагу на словосполучення яке надає Вам повне право подавати свою пропозицію без обмежень – на словосполучення «або/або/або». Таким чином, виходячи з вищевикладеного можна дійти висновку, що ніяких обмежень у подачі пропозиції немає. Вимога, передбачена у кваліфікаційних критеріях ТД - не є дискримінаційною вимогою.
Отже Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
19.05.2025 11:10
Відповідь надана
Кваліфікаційні вимоги до предмету закупівлі
Номер:
01669ed3a0884e46b9755f4561395639
Дата опублікування:
14.05.2025 15:19
Опис:
Добрий день шановний організатор!
У кваліфікаційних вимогах п. 1 зазначено, що "для оперативного надання сервісних послуг - наявність сервісних автомобілів не менше 10-ти автомобілів, укомплектованих спеціальними інструментами та ліцензійними комп’ютерними діагностичними комплексами з попереднім ознайомленням до укладання договору". Чи не є це дискримінаційною вимогою до учасників закупівлі, якщо, наприклад ми маємо лише 4 власні укомплектовані автомобілі та 9 працівників відповідної кваліфікації (а не 10 як вказано у тендерних вимогах)? Ми вважаємо це дискримінаційною вимогою, оскільки з такою кількістю службових автомобілів та фахівців ми надаємо послуги з ремонту та технічного обслуговування генераторів по всій території України якісно та оперативно, маючи місцезнаходження в м. Київ, де і знаходяться Ваше обладнання.
Відповідь:
Доброго дня, шановний потенційний учаснику, вітаємо Вас.
Так, у Тендерній документації (далі – ТД) – у Кваліфікаційних критеріях та вимог до учасників відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження (Табл. 1) Перелік документів, які надаються Учасником для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону) зазначено:
«2. На підтвердження наявності транспортних засобів Учасник повинен надати у складі пропозиції:
- свідоцтво про реєстрацію транспортних засобів;
або
- договір оренди/суборенди транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (у разі використання для виконання робіт орендованого автотранспорту);
або
- договір лізингу транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію взятого у лізинг транспортного засобу (у разі використання для виконання робіт, які є предметом закупівлі, транспортного засобу, який перебуває у лізингу).
Для оперативного надання сервісних послуг - наявність сервісних автомобілів не менше 10-ти автомобілів, укомплектованих спеціальними інструментами і ліцензійними комп’ютерними діагностичними комплексами з попереднім ознайомленням до укладання договору (Учасник надає довідку у довільній формі у складі ТП із підтвердженням наявності таких сервісних автомобілів, а саме Учасник у складі ТД надає скановані копії свідоцтв про право власності чи скановані копії договорів оренди автомобілів )».
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, а саме: Ст. 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
4. Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.
5. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Отже, шановний потенційний учаснику, такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій характеризує можливість учасника використовувати задля надання послуги, виконання робіт певні потужності, які можуть перебувати не тільки у власності, а й в оренді (суборенді), праві господарського відання тощо. Тому учасник має підтвердити, що правові підстави використання ним того чи іншого обʼєкту матеріально-технічної бази дозволяють використовувати його для надання послуг або виконання робіт, які є предметом закупівлі.
Просимо Вас також звернути увагу, що в даному тендері - в технічній специфікації до ТД видно, що кількісні та інші вимоги, що передбачені у кваліфікаційних критеріях ТД, спільномірні з предметом закупівлі (зокрема, по кількісних значеннях, зазначених в технічній специфікації ТД), і не містять в собі «зайвих» вимог, які можуть бути розцінені як дискримінаційні, а містять загальні вимоги для всіх учасників, що є різними суб’єктами господарювання.
Власне, поняття «наявність», здавалося б, має передбачати собою існування в учасника права володіння, користування та розпорядженнями певними матеріальними обʼєктами (нерухомість, транспорт, устаткування тощо) на праві власності, оренди, господарського відання тощо. Тому ми в ТД і надали учасникам таке право в своїх пропозиціях подати передбачені документи згідно Переліку кваліфікаційних критеріїв ТД.
Право власності – це система правових норм, які регулюють відносини щодо володіння, користування та розпорядження майном його власником.
Стаття 316 Цивільного кодексу України (далі - ЦК) визначає, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону з власної волі, незалежно від волі інших осіб.
В об’єктивному значенні право власності – це право суб’єкта володіти, користуватися та розпоряджатися належними йому матеріальними благами на власний розсуд у межах закону.
У суб’єктивному значенні право власності – це система правових норм, які закріплюють належність матеріальних благ визначеним суб’єктом, й регулюють володіння, користування та розпорядження ними, а також захист компетентності власника.
Зміст права власності складається з компетентності власника щодо володіння (може бути як законним, так і незаконним), користування та розпорядження певною річчю (ст. 317 ЦК України).
Тож до компетентності власника належать:
– право володіння;
– право користування;
– право розпорядження.
Право володіння – встановлена законом можливість фактично панувати над річчю, мати її в себе:
– законне володіння – має правову підставу;
– незаконне володіння – володіння викраденим майном; майно, придбаним на підставі недійсного правочину (добросовісний набувач, тобто особа, котра не знала та не могла знати, що придбає майно у не правочинної особи; недобросовісний набувач – особа, яка знала, що купує майно у не правочинної особи).
Право користування – встановлена законом можливість отримати корисні властивості (доходи, плоди) з речі, майна через її виробничу експлуатацію чи особисте споживання.
Право розпорядження – встановлена законом можливість визначення юридичної долі речі (через її відчуження, дарування, знищення та ін.).
Набуття права власності
Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.
Правовідносини власності виникають, міняються та припиняються на підставі певних юридичних фактів, які називають підставами набуття права власності. Поряд із підставами існують й способи набуття права власності.
– підставами набуття права власності є: заповіт, рішення суду, договір купівлі-продажу тощо;
– способами набуття права власності є передання речі, державна реєстрація правочину або права тощо.
Щодо дискримінації, яка на Вашу думку присутня в кваліфікаційних критеріях ТД, можемо роз’яснити наступне:
Дискримінація учасників публічних закупівель - це обмеження прав когось із них, встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Кваліфікаційні критерії ТД не є дискримінаційними.
По-перше - в даному тендері згідно ТД вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь на рівних умовах.
По-друге, відсутня вимога виконувати послуги (роботи) лише власним транспортом.
По-третє, Ви, як потенційний учасник маєте право подавати документи, що підтверджують право власності, оренди, суборенди, господарського відання тощо. І це в свою чергу вплине на здатність забезпечити належне виконання умов договору.
Таким чином, шановний потенційний учаснику, просимо Вас все ж таки уважно та деталізовано поглянути на весь пункт кваліфікаційних критеріїв ТД, що там вимагається, що можна подавати, зокрема просимо Вас звернути увагу на словосполучення яке надає Вам повне право подавати свою пропозицію без обмежень – на словосполучення «або/або/або». Таким чином, виходячи з вищевикладеного можна дійти висновку, що ніяких обмежень у подачі пропозиції немає. Вимога, передбачена у кваліфікаційних критеріях ТД - не є дискримінаційною вимогою.
Отже Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
16.05.2025 15:09