-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в житловому фонді (послуги зі складання дефектного акта, кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту багатоквартирних будинків) (код ДК 021:2015 - 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)
Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в житловому фонді (послуги зі складання дефектного акта, кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту багатоквартирних будинків) (код ДК 021:2015 - 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)
Завершена
256 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 281.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 281.60 UAH
Період уточнення:
13.05.2025 16:50 - 18.05.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо дотримання Замовником Державних будівельних норм
Номер:
3c4b1e0c54bf4954afeebd6179c7b466
Дата опублікування:
17.05.2025 07:52
Опис:
В п.8.4. ДБН А.2.2-3:2014 із змінами 2022р. зазначено : "В окремих обгрунтованих випадках при виконанні будівельних робіт з капітального ремонту, пов'язаних виключно з поліпшенням експлуатаційних показників, введених в експлуатацію в установленому порядку об'єктів будівництва, допускається лише розроблення дефектного акта, у якому визначаються фізичні обсяги робіт та умови їх виконання, а також складається кошторисна документація". Тобто Дефектний акт відноситься до поняття "Капітальний ремонт", чітко визначений у ДБН. При цьому поняття "Поточний ремонт" в ДБН взагалі відсутнє. Якими ж нормами керується Замовник щодо формування назви Закупівлі і як учаснику виконати вимогу Замовника щодо аналогічного Договору про "поточний ремонт", поняття якого відсутнє в Державних будівельних нормах України з 2022 року?
Відповідь:
При формуванні умов тендерної документації Замовник керувався виключно чинним законодавством України, в тому числі Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
Відповідно до п. 26 Особливостей в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями повинна міститися інформація, визначена частиною другою статті 21 Закону. Законодавство у сфері публічних закупівель не містить вичерпного переліку документів, які має право вимагати Замовник. Замовник вправі вимагати документи, які вважає за необхідне з метою отримання якісних послуг, дотримуючись при цьому всіх принципів проведення закупівлі.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", при ремонті будівель або споруд замовник має право визначати, який вид ремонту необхідний - поточний або капітальний.
Відповідно до листа Державного комітету України з будівництва та архітектури від 30.04.2003 № 7/7-401 поточний ремонт — це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Якщо будівля в цілому не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі).
Відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації, складання дефектного акта, кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту багатоквартирних будинків (далі – об’єкт), здійснюється відповідно до заявки Замовника.
Форма дефектного акту для поточного ремонту законодавством не встановлена, тому замовники використовують форму додатку 29 Настанови із визначення вартості будівництва, що затверджена для капітального ремонту.
Формує дефектний акт комісія створена в організації замовника або ж замовник закуповує послуги з обстеження об’єкта та формування дефектного акту.
Відповідно до п. 3 рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 04.01.2023 № 2 «Про обов’язкову експертизу проектів будівництва та експертну оцінку кошторисної документації з поточного ремонту» (зі змінами), обов’язковій експертній оцінці підлягає кошторисна документація з поточного ремонту об'єктів, якщо їх кошторисна вартість перевищує 500 тисяч гривень.
Відповідаючи на Ваше запитання щодо виконання вимоги щодо аналогічного Договору, то відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, аналогічним договором вважається укладений Учасником, як виконавцем, та виконаний договір на закупівлю послуг зі складання кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту.
Законодавство України не містить визначення поняття «аналогічний договір», тому під час визначення аналогічності договору Замовник керувався яким видом договору в майбутньому передбачається закріпити зобов’язання сторін за результатами цієї закупівлі.
За результатами аналізу веб-порталу Уповноваженого органу, prozorro.gov.ua, Замовником виявлено низку аналогічних торгів у Харківській області та у інших областях України, з наданням саме цих послуг. Тому існує великий ринок, та кількість Учасників, що мають необхідний досвід.
Враховуючи зазначене, вимога щодо надання аналогічних договорів на закупівлю послуг зі складання кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту не є дискримінаційною та такою, що потребує перегляду чи уточнення.
Дата відповіді:
20.05.2025 16:06
Відповідь надана
Щодо вимоги програмного забезпечення «Будівельні Технології: КОШТОРИС»
Номер:
99d857f7d23a495782544b6d18cef385
Дата опублікування:
15.05.2025 11:22
Опис:
В п.1.2. Додатку 1 до ТД зозаначено: Мінімальні вимоги:
- програмне забезпечення «Будівельні Технології: КОШТОРИС»*: не менш ніж 2 робочих місця.
В п.2.3. Додатку 1 до ТД зазначено : В складі своєї пропозиції Учасники процедури закупівлі мають надати:
- сертифікат відповідного типу на інженера-проектувальника з інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації (не менше двох сертифікатів).
Вважаємо цю вимогу штучною, т.я. для виконання кошторису залучається один фахівець. Просимо розглянути та виправити..
Відповідь:
Шановний Учасник, дякуємо за запитання! При формуванні умов тендерної документації Замовник керувався виключно чинним законодавством України, в тому числі Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
Відповідно до п. 26 Особливостей в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями повинна міститися інформація, визначена частиною другою статті 21 Закону. Законодавство у сфері публічних закупівель не містить вичерпного переліку документів, які має право вимагати Замовник. Замовник вправі вимагати документи, які вважає за необхідне з метою отримання якісних послуг, дотримуючись при цьому всіх принципів проведення закупівлі.
Тому, у зв’язку з обмеженим строком надання послуг, великим обсягом робіт, здійснення якісних технічних розрахунків встановлена вимога щодо наявності не менше 2 сертифікатів відповідного типу на інженера-проектувальника з інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації.
Відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зважаючи на той, факт, що місцем надання послуг є Україна, де запроваджено воєнний стан, залучення одного фахівця є ризикованим для Замовника, оскільки виникнення форс-мажорної ситуації може мати наслідком невиконання договору через відсутність резервного фахівця. Тому, такі вимоги, встановлені у тендерній документації не є дискримінаційними, в жодному разі не суперечать чинному законодавству, а отже й відсутні підстави у Замовника для внесення відповідних змін.
Дата відповіді:
16.05.2025 15:08
Відповідь надана
Щодо аналогічних договорів
Номер:
974f20a39a1f4037a200bd186c8058d2
Дата опублікування:
15.05.2025 11:07
Опис:
В п.3.1. Додатку 1 до ТД зазначено : "Аналогічним договором вважається укладений Учасником, як виконавцем, та виконаний договір на закупівлю послуг зі складання кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту". Але код ДК 021:2015 - 71320000-7 Послуги з інженерного проектування, згідно назви за предметом закупівлі, застосовується і для капітального ремонту, і для реконструкції. Тому прошу переглянути вимогу щодо аналогічних договорів.
Відповідь:
Шановний Учасник, дякуємо за запитання!
Законодавство України не містить визначення поняття «аналогічний договір», тому під час визначення аналогічності договору Замовник керувався яким видом договору в майбутньому передбачається закріпити зобов’язання сторін за результатами цієї закупівлі.
Враховуючи предмет закупівлі та те, що відповідно до Додатку№ 3 до тендерної документації передбачено складання дефектного акта, кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення САМЕ ПОТОЧНОГО РЕМОНТУ багатоквартирних будинків.
За результатами аналізу веб-порталу Уповноваженого органу, prozorro.gov.ua, Замовником виявлено низку аналогічних торгів у Харківській області та у інших областях України, з наданням саме цих послуг. Тому існує великий ринок, та кількість Учасників, що мають необхідний досвід.
Враховуючи вищевказане, учасник повинен дотримуватися вимог, що вказані в тендерній документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційних критеріїв.
Враховуючи зазначене, вимога щодо надання аналогічних договорів на закупівлю послуг зі складання кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту не є дискримінаційною та не потребує перегляду.
Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 предмет закупівлі визначається відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що затв. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Окрім цього, варто зауважити, що:
Капітальний ремонт будівлі – комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також поліпшення планування будівлі та благоустрою території без зміни будівельних габаритів об’єкта.
Поточний ремонт- комплекс ремонто-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Поточний ремонт повинен проводитись із періодичністю, що забезпечує ефективну експлуатацію будівлі або об’єкта з моменту постановки на черговий капітальний ремонт (реконструкції).
Таким чином, враховуючи специфіку даної закупівлі, очевидною є необхідність у наданні аналогічного договору саме в сфері поточного ремонту.
Звертаємо увагу, що Замовником у Тендерній документації визначено : «Аналогічним договором вважається укладений Учасником, як виконавцем, та виконаний договір на закупівлю послуг зі складання кошторисної документації та отримання позитивної експертної оцінки кошторисної документації для здійснення поточного ремонту», що є ідентичним назві даної закупівлі, щодо якої визначено код ДК 021:2015 - 71320000-7.
Таким чином, зважаючи на те, що публічна закупівля здійснюється за кодом ДК 021:2015 - 71320000-7 Послуги з інженерного проектування (в сфері поточного ремонту), то очевидним вбачається, що у Замовника мають бути відповідні гарантії, що учасник має досвід у наданні саме аналогічних послуг в сфері поточного ремонту. Відсутність зазначеного досвіду, а отже й відсутність підтверджуючих документів створює ризики для Замовника щодо неналежного виконання договору, укладеного за результатами процедури закупівлі, а отже й створює відповідні негативні наслідки для населення територіальної громади.
При цьому, Замовником в жодному разі не обмежено конкуренцію.
Дата відповіді:
16.05.2025 15:07