• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (без розподілу)

Завершена

428 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 140.00 UAH
Період уточнення: 12.05.2025 09:41 - 17.05.2025 00:00
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: d6b8959b61224723a604e20183c3c931
Дата опублікування: 13.05.2025 14:40
Опис: Шановний Замовнику! Повідомляємо, що тендерною документацією до закупівлі електричної енергії встановлено низку вимог, які є дискримінаційними, безпідставними та такими, що суперечать чинному законодавству України у сфері публічних закупівель. Зокрема, у тендерній документації передбачено обов'язок учасників надати оригінали або засвідчені копії сертифікатів відповідності вимогам міжнародних стандартів, зокрема: • ДСТУ EN ISO 9001:2018 — система управління якістю; • ДСТУ ISO 14001:2015 — система екологічного управління; • ДСТУ ISO 45001:2019 — охорона праці; • ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 — інформаційна безпека; • ДСТУ ISO 37001:2018 — антикорупційне управління; • ДСТУ ISO 28000:2008, ISO 28001:2009 — безпека ланцюга постачання; • ДСТУ ISO 50001:2020 — енергетичний менеджмент; • ДСТУ EN ISO 41001:2021 — управління інфраструктурою; • ДСТУ EN ISO 22301:2021 — управління безперервністю бізнесу; • ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 — конфіденційність. Зазначені вимоги є неправомірними, оскільки: 1. Частина 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що основними принципами закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель. 2. Частина 4 статті 5 Закону прямо передбачає, що замовник не має права встановлювати дискримінаційні умови участі у процедурі закупівлі. 3. Частина 3 статті 22 Закону забороняє включення до тендерної документації умов, які обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. 4. Для товару «електрична енергія» чинним технічним стандартом є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», який не містить вимог щодо наявності у постачальника сертифікатів ISO. Тобто зазначені вимоги не обґрунтовані специфікою предмета закупівлі. Таким чином встановлення обов’язкової наявності у постачальника сертифікатів ISO є дискримінаційним обмеженням для потенційних учасників, невиправданим втручанням у господарську діяльність суб’єктів, які легітимно здійснюють постачання електричної енергії та порушенням чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. У зв’язку з цим вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: виключити вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікатів відповідності ISO (у т.ч. 9001, 14001, 27001, та ін.) у складі тендерної пропозиції та привести умови закупівлі у відповідність до норм чинного законодавства та забезпечити дотримання принципу рівного доступу до участі у процедурі закупівлі. У разі ігнорування нашої вимоги залишаємо за собою право звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету України (відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») для захисту наших прав.
Відповідь: Добрий Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Надання сертифікатів, зазначених у тендерній документації Замовника підтведжує здатність Учасника здійснювати постачання Товару відповідно до законодавства України компетентним способом. Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника. Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками у тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною. Таким чином, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується у своїй діяльності міжнародними стандартами. Ця вимога не обмежує конкуренцію та не вбачається як дискримінаційною.
Дата відповіді: 14.05.2025 09:48