-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція системи резервного живлення АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» із заміною акумуляторної батареї постійного струму 220В ст. № 2, будівля головного щита керування, І-й поверх за адресою: ХХХХ
Завершена
28 315 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 283 150.00 UAH
мін. крок: 1% або 283 150.00 UAH
Період уточнення:
07.05.2025 16:04 - 19.05.2025 00:00
Відповідь надана
Внесення змін в тендерну документацію та виявлення порушення законодавства про захист економічної конкуренції
Номер:
32c60b58d78642ecb433f5d1b8e4ac77
Дата опублікування:
15.05.2025 17:32
Опис:
13.05.2025р. Уважно вивчивши тендерну документацію Акціонерного товариства "Одеська ТЕЦ" (надалі — Замовник), щодо закупівлі “Реконструкція системи резервного живлення АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» із заміною акумуляторної батареї постійного струму 220 В ст. №2, будівля головного щита керування, І-й поверх, ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-07-011596-a” (надалі — Документація), нами було надано звернення стосовно наявності в тендерній документації умов які ставлять у нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де зазначено, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
А саме вимоги, щодо надання паспорті на обладнання, що ще не придбано та вимоги щодо надання документів що засвідчують можливість постачання обладнання саме від виробників товару. Тобто вказана вимога робить можливим участь в закупівлі тільки учасників, які мають безпосередньо прямі стосунки із виробником обладнання, а не з іншими підприємствами, що здійснюють реалізацію такого обладнання не будучі його виробниками.
Не зважаючи на вказані обставини замовником 14.05.2025 р. надано відповідь на відповідне звернення зазначено, що Очікувана вартість закупівлі складає 28 315 000,00 грн., отже для ефективності виконання робіт та обладнання, яке буде використовуватись, Замовник встановив зазначені вимоги, які ніяким чином не дискримінують учасників, які можуть виконати роботи та підтверджують добросовісність Учасника та виконання якісних робіт у зазначені строки.
В даному запиті ми хочемо звернути увагу на те, що 21 лютого 2025 р. Акціонерне товариство "Одеська ТЕЦ" оприлюднило оголошення про відкриті торги по закупівлі робіт “Реконструкція системи резервного живлення АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» із заміною акумуляторної батареї постійного струму 220В ст. № 2, будівля головного щита керування, І-й поверх за адресою: м. Одеса, вул. Церковна, 29» очікувана вартість 33 136 950,99 грн. з ПДВ які не відбулися.
Так зокрема під час аналізу документації, яка подавалися учасниками вказаних торгів, нами на нашу думку було виявлено порушення законодавства про захист економічної конкуренції вчиненим яке полягає в намірах замовника та суб`єкта господарювання погодити (скоординувати) власну конкурентну поведінку, зокрема, шляхом обміну інформацією під час підготовки тендерної документації, що, у свою чергу, призводить або може призвести до переваги одного з учасників під час конкурентного відбору з метою визначення переможця процедури закупівлі.
А саме, в договірній ціні ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "РОЯЛ ГРУП" в назві підрядника зазначена назва ТОВ "ІНЖ-ПРОЕКТ". Фактично ТОВ "ІНЖ-ПРОЕКТ" є організацією, яка здійснювала розробку проекту “Реконструкція системи резервного живлення АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» із заміною акумуляторної батареї постійного струму 220В ст. № 2, будівля головного щита керування, І-й поверх за адресою: м. Одеса, вул. Церковна, 29» для Замовника, що свідчить про те, що договірна ціна учасника заповнювалася з текстових документів наданих останньому замовником та/або розробником проектної документації. Окрім наведеного в договірній ціні вказаного учасника зазначено, що договірна ціна складена в поточних цінах станом на 30.12.2024р. (значно раніше публікації оголошення про проведення закупівлі), що також свідчить про заповнення договірної ціни на підставі документів отриманих від Замовника закупівлі.
Після, замовником оголошена закупівля UA-2025-05-07-011596-a (дана закупівля) та внесенні зміни до тендерної документації (в порівнянні з попередньою) та містить додаткові вимоги до учасників, які при попередній закупівлі (яка не відбулася не висувалася):
П. 21. Учасник повинен надати офіційні паспорти обладнання з обов’язковим зазначенням виробника, найменування моделі, усіх технічних характеристик, комплектності, ресурсів, терміну служби та гарантії, що підтверджують відповідність характеристикам, наведеним у Додатках №5, №6, №7 та №8 до Технічного завдання.
П. 22. Лист у довільній формі на підтвердження повноважень Учасника, наданий заводом-виробником, на продаж, постачання обладнання та гарантійні зобов’язання щодо обладнання, вказаного у Додатках №5, №6, №7 та №8 до Технічного завдання. Документ повинен містити ідентифікатор закупівлі, реквізити Замовника, постачальника та виробника й бути складеним українською або англійською мовою. Якщо документ подано англійською, Учасник повинен надати дослівний переклад українською відповідно до п. 7 р. 1 Тендерної документації.
Які як вбачається з вашої відповіді від 14.05.2025р. встанволенні виключно для ефективності виконання робіт та обладнання, яке буде використовуватись, і які ніяким чином не дискримінують учасників.
1. В звязку із чим прошу поянсити який вплив на якість робіт має лист від завода-виробника обладання на продаж, постачання обладнання яке планується, та яким чином вплине на якість робіт відсутність такого литса завода виробника коли обладання буде придбаноу посередника ?
На нашу думку вказані додаткові вимоги по закупівлв були введені навмитсно з метою погодити (скоординувати) власну не конкурентну поведінку та встанвоити вимоги які в стисли терміни можуть бути виконанні виключно окремим учансиком закупівель , зокрема "ТОРГОВИЙ ДІМ "РОЯЛ ГРУП" та/або повязаними (непрямой звязок) з цим підприємством іншими юридичними особоами
Основним принципом закупівель є саме — максимальна економія та ефективність, а також недискримінація учасників, які можуть виконати роботи відповідно до предмету закупівлі, але не мають прямих зв’язків із виробниками.
2. На підставі наведеного прошу Вас поянсити в чому саме полягає необхідінсть надання саме Листів у довільній формі на підтвердження повноважень Учасника, наданий заводом-виробником, на продаж, постачання обладнання та наявність офіційних паспортів обладнання з обов’язковим зазначенням виробника, найменування моделі, усіх технічних характеристик, комплектності, ресурсів, терміну служби та гарантій, замість котрих можуть бути видані гарантійні листи Учасників щодо надання таких гарантій від заводу виробгика пілся придбання такого обладання але до моменту завершення викоання робіт по договору.
Статею 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” Визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Статтею 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” Визначено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
3. На підставі наведеного прошу роз'яснити (надати роз’яснення) які з кваліфікаційних критеріїв підтверджуються паспортами на обладнання, яке повинно бути придбано для виконання робіт, що є предметом закупівлі до моменту придбання обладнання та листи у довільній формі на підтвердження повноважень Учасника який, наданий заводом-виробником, на продаж, постачання обладнання, яким чинним законодавчим актом вимагається наявність вказаних документів ?
Відповідь:
Уважно розглянувши Ваше звернення, повідомляємо наступне.
Лист від виробника — це документ, що виданий виробником, який засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між виробником та Учасником.
Лист від виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки обладнання відповідно до вимог тендерної документації та свідчить про офіційність обладнання та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на обладнання, що пропонується.
Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного Учасника, який поставить якіснеобладнання та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання обладнання на територію України.
Доцільність встановлення даної вимоги щодо наданняЛиста від виробника пояснюється тим, що здійснюється представництво інтересів іншої компанії. Якщо учасник тендеру пропонує обладнання, що належить іншій компанії, важливо підтвердити, що учасник має дозвіл діяти від імені цієї компанії, а також для запобігання фальсифікаціям.
Зазначене обладнання передбачене проектом та визначені технічні характеристики, яким повинно відповідати це обладнання.
Таким чином, надання паспортів на це обладнання є підтвердженням встановлених технічних характеристик у даній закупівлі.
Замовник має бути впевненим, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім технічним вимогам, оскільки не можна допустити ситуацію, коли буде використовуватися неякісне або іншим чином невідповіднеобладнання, у зв’язку із тим, що АТ «Одеська ТЕЦ» є об’єктом критичної інфраструктури.
За умови законності правовідносин між учасником та виробником отримання листа не є проблематичним. Виробники на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі листів фізичним та юридичним особам, які бажають реалізовувати їхню продукцію, і це є звичайною та поширеною практикою.
Отже, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями тендерна документація може містити іншу інформацію,яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації та ніяким чином не дискримінує інших учасників, які бажають прийняти участь у даній закупівлі.
Стосовно Вашого коментаря щодо іншого учасника, який приймав участь у попередній закупівлі є недоречним!
Усі бажаючі учасники мають право приймати участь у закупівлі, та якщо Ви слідкували за діями Замовника, то могли впевнитись у тому, що цей учасник також був відхилений за невідповідністю його тендерної пропозиції до умов тендерної документації.
Отже, є незрозумілим Ваше упереджене ставлення саме до цього учасника, який приймав участь нарівні з іншими учасниками.
Дата відповіді:
18.05.2025 22:55
Відповідь надана
Внесення змін в тендерну документацію та виключення дискримінаційних вимог
Номер:
7562b73d03304b29ad6741fc01e67445
Дата опублікування:
13.05.2025 10:58
Опис:
Уважно вивчивши тендерну документацію Акціонерного товариства "Одеська ТЕЦ" (надалі — Замовник) щодо закупівлі “Реконструкція системи резервного живлення АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ» із заміною акумуляторної батареї постійного струму 220 В ст. №2, будівля головного щита керування, І-й поверх, ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-07-011596-a” (надалі — Документація), вважаємо, що документація Замовника ставить у нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де зазначено, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Зокрема, тендерна документація (файл «Додаток 1. Кваліфікаційні критерії, вимоги.pdf») містить такі вимоги до учасників:
П. 21. Учасник повинен надати офіційні паспорти обладнання з обов’язковим зазначенням виробника, найменування моделі, усіх технічних характеристик, комплектності, ресурсів, терміну служби та гарантії, що підтверджують відповідність характеристикам, наведеним у Додатках №5, №6, №7 та №8 до Технічного завдання.
П. 22. Лист у довільній формі на підтвердження повноважень Учасника, наданий заводом-виробником, на продаж, постачання обладнання та гарантійні зобов’язання щодо обладнання, вказаного у Додатках №5, №6, №7 та №8 до Технічного завдання. Документ повинен містити ідентифікатор закупівлі, реквізити Замовника, постачальника та виробника й бути складеним українською або англійською мовою. Якщо документ подано англійською, Учасник повинен надати дослівний переклад українською відповідно до п. 7 р. 1 Тендерної документації.
По-перше, паспорт на обладнання — це документ, який створюється виробником. Він є базовим джерелом інформації про обладнання й підтверджує технічні характеристики, якісні показники, відповідність вимогам безпеки та стандартам якості. Відтак, на момент подання тендерної пропозиції Учасник може не мати паспорта обладнання з усіма зазначеними параметрами, оскільки цей документ надається на вже виготовлений товар, який замовляється після визначення переможця. Таким чином, вимога надати паспорт на обладнання вже на етапі подачі пропозиції ставить учасника у невигідне становище, якщо він ще не придбав обладнання, або не отримав відповідний паспорт документ від виробника до момента його придбання.
По-друге зазначаємо, що Учасник може не бути виробником обладнання. Якщо обладнання закуповується через посередника, учасник не завжди має можливість отримати лист на підтвердження повноважень від заводу-виробника. Таким чином, виконати цю вимогу можуть лише суб’єкти, які мають безпосередні зв’язки з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які також можуть забезпечити поставку необхідного товару.
Вимога щодо надання листів значно обмежує кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про державні закупівлі.
Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є реконструкція системи резервного живлення із заміною акумуляторної батареї. Це передбачає постачання обладнання, однак Замовником не обґрунтовано, чому саме вимагається лист від виробника, а не, наприклад, від авторизованого постачальника або дилера.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначених вимог порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме — максимальна економія та ефективність, а також недискримінація учасників, які можуть виконати роботи відповідно до предмету закупівлі, але не мають прямих зв’язків із виробниками. Порушує принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них та Заборони щодо встановлення Замоником жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі наведеного прошу внести зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційні вимоги що містяться в п.21, 22 тендерна документація (файл «Додаток 1. Кваліфікаційні критерії, вимоги.pdf»).
Відповідь:
Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" зі змінами та доповненнями тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Очікувана вартість закупівлі складає 28315000,00 грн., отже для ефективності виконання робіт та обладнання, яке буде використовуватись, Замовник встановив зазначені вимоги, які ніяким чином не дискримінують учасників, які можуть виконати роботи та підтверджують добросовістність Учасника та виконання якісних робіт у зазначені строки.
Дата відповіді:
14.05.2025 14:42
Відповідь надана
Щодо обладнання
Номер:
6301996db1364c5a94d2473367232b0e
Дата опублікування:
12.05.2025 12:53
Опис:
У технічному завданні тендерної документації (Додаток №5) Замовником вказаний стаціонарний свинцево-кислотний аккумулятор закритого типу 30 OGi 2400.
Чи можливе придбання аналогічного за технічними характеристиками стаціонарного свинцево-кислотний аккумулятору закритого типу?
Відповідь:
Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо наступне.
Вказаний стаціонарний свинцево-кислотний аккумулятор закритого типу 30 OGi 2400 визначено проектом.
Дата відповіді:
13.05.2025 15:55