-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
45220000-5 Інженерні та будівельні роботи «Нове будівництво інженерних мереж та інфраструктурних об’єктів навчального комплексу ГУНП в Івано-Франківській області в Івано-Франківській області»
Торги не відбулися
236 680 654.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 183 403.27 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 183 403.27 UAH
Період уточнення:
06.05.2025 17:10 - 18.05.2025 00:00
Відповідь надана
Звернення щодо роз'яснення вимог Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації
Номер:
788bc08c47704858a123ddc9cdeaf297
Дата опублікування:
14.05.2025 09:56
Опис:
Просимо роз'яснити вимоги, встановлені Додатком 1 до тендерної документації "Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій", Таблиці №1. Згідно вимог, учасник повинен надати довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, за встановленою формою (Таблиця №1):
Колонка 3 Таблиці №1 встановлює вимогу вказати наступну інформацію : Марка та термін експлуатації (років).
Який термін експлуатації мається на увазі. Яку інформацію вказувати в цій колонці? Рік випуску техніки чи термін, протягом якого ця техніка вже експлуатується власником станом на дату подання довідки? Чи термін протягом якого техніка експлуатується на підставі договору користування/оренди учасником? Просимо уточнити. Оскільки в описовій частині такі вимоги не конкретизовано.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення щодо уточнення вимог, викладених у Додатку 1 до тендерної документації.
Повідомляємо, що вимога щодо зазначення "марки та терміну експлуатації (років)" техніки та обладнання у колонці 3 Таблиці №1 стосується фактичного рядка експлуатації конкретної одиниці техніки станом на дату подання пропозиції .
Під терміном експлуатації (років) слід розуміти період, протягом якого технічний засіб перебуває в експлуатації (на ходу) — тобто від дати його введення в експлуатацію (зазвичай це рік виготовлення або дата реєстрації) до дати подання пропозиції .
Ця інформація надається незалежно від форми власності на техніку (власну, орендовану, за договором надання послуг тощо). У разі, якщо техніка орендується або використовується на підставі іншого договору, Учасник повинен вказати фактичний вік техніки , а не тривалість оренди.
Зазначення терміну експлуатації спрямоване на надання Замовнику об'єктивного представлення про технічний стан запропонованої техніки, без встановлення обмежень щодо її віку або частки в загальному складі.
Зазначена вимога є загальноприйнятою практикою в будівельних та інфраструктурних закупівлях і має виключно інформаційний характер — вона дозволяє Замовнику оцінити реальну спроможність Учасника виконати роботи із залученням належної техніки, що знаходиться в робочому стані.
Дата відповіді:
14.05.2025 12:27
Відповідь надана
Звернення щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
84e84035597a4890b489decf5f51213d
Дата опублікування:
14.05.2025 09:00
Опис:
Шановний замовнику,
дякуємо за відповідь щодо вимоги ТД про начвність чітковизначеногопереліку авттранспортних засобів та техніки.
Однак , ми не погоджуємося з вашим трактуванням обгрунтованості такої вимоги з наступних причин :
- не має об’єктивного обґрунтування в Технічному завданні.
- Закон України " Про публічні закупівлі " з Особливостями не передбаає висування замовником вимог по причині раціонального та ефективного використання бюджетних коштів, недопущення неякісного виконання робіт та зниження ризиків для держави
- Перелік конкретних машин із фіксованою мінімальною кількістю — обмежує конкуренцію
- Під час підготовки кошторисної цінової пропозиції учасник має можливість розглянути виконання певних типів робіт наявною в нього технікою без зниження якості виконаних робіт
- Під час підготовки кошторисної цінової пропозиції учасник може отримувати послуги о компаній , які у складі послуги використовують власну техніку ( наприклад послуги з вивезення будівельного сміття , доставка сипучих матеріалів ,приготування та доставка рідких розчинів бетонних , тощо)
- Вимога представити документи саме на "автомобільну техніку на автомобільному ходу", а не просто механізми, — звужує доступ для учасників, які використовують альтернативну техніку (на гусеничному ходу, на базі іншої тяги тощо).
Внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження спроможності залучити техніку будь-яким документально обґрунтованим способом, зокрема:
договором оренди;
гарантійним листом;
довідкою від субпідрядника;
договором про надання послуг;
або іншим рівнозначним документом.
Це дозволить підвищити конкуренцію та дотриматися принципу недискримінації учасників відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Заздалегідь вдячні за розгляд звернення.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та висловлені зауваження.
Замовник діє виключно в межах чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, ухвалених постановою Кабінету Міністрів України №1178.
Щодо викладених Вами зауважень, повідомляємо наступне:
1. Щодо обґрунтованості вимог до матеріально-технічної бази
Замовником не встановлено дискримінаційних або надмірних вимог , а лише передбачено мінімально необхідний перелік машин та механізмів, які забезпечують можливість якісного, своєчасного та безпечного виконання робіт згідно з технічним завданням.
Звертаємо увагу, що у вимогах використано формулювання "не менше" , що не обмежує Учасників у використанні інших видів техніки , яка за своїми параметрами є рівноцінною або кращою. Таким чином, Замовник не звужує конкуренцію, а лише визначає технічний мінімум, необхідний для виконання робіт.
2. Щодо способу підтвердження наявності техніки
У тендерній документації передбачено, що на підтвердження наявності машин та механізмів Учасник може надати як технічні паспорти або копії реєстраційних документів (у разі, якщо техніка підлягає обов'язковій реєстрації) , так і договори оренди, лізингу, надання послуг тощо.
Тобто Замовник уже передбачив можливість підтвердження залучення техніки будь-яким документально обґрунтованим способом , що повністю відповідає принципам відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
3. Щодо конкуренції
Наоборот, вимоги до матеріально-технічної бази, сформульовані Замовником, сприяють конкуренції , адже чітке розуміння мінімальних вимог дозволяє Учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Більше того, передбачено можливість залучення техніки на підставі різних правових підстав, що розширює коло потенційних учасників .
4. Щодо Вашого твердження, що Закон України «Про публічні закупівлі» з Особливостями не передбачає можливості висування Замовником вимог щодо міркування раціонального та ефективного використання бюджетних коштів, недопущення неякісного виконання робіт та зниження ризиків для держави , повідомляємо наступне:
Насамперед, саме Закон України «Про публічні закупівлі» визначає основні принципи та мету публічних закупівель , зокрема:
Стаття 3 Закону встановлює, що публічні закупівлі здійснюються з урахуванням таких принципів, як:
– добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність ;
– відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
– недискримінація учасників;
– об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій ;
– запобігання корупційним діям та зловживанням .
Отже, ефективне та раціональне використання бюджетних коштів – це не лише право, а й прямий обов'язок Замовника , закріпленого в законодавстві про публічні закупівлі.
Крім того, п. 1 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, якою регламентовано Особливості здійснення закупівель під час дії воєнного стану, передбачає, що вони здійснюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей , тобто принципи Закону залишаються чинними та обов'язковими для виконання.
Таким чином, встановлення мінімальних вимог до матеріально-технічної бази Учасників з метою забезпечення якісного, своєчасного та безпечного виконання робіт є законним, обґрунтованим та відповідає чинному законодавству.
Отже, Замовник діє в межах та в спосіб, передбачений чинним законодавством, забезпечуючи дотримання принципів публічних закупівель, включаючи добросовісну конкуренцію, недискримінацію учасників, прозорість та рівність.
Просимо врахувати зазначене та надалі керуватися вимогами тендерної документації.
Дата відповіді:
14.05.2025 12:21
Відповідь надана
Звернення щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
7e0c43ac9e9941b789aecef8df01cee8
Дата опублікування:
13.05.2025 09:21
Опис:
Шановний Замовнику!
Повідомляємо про наявність вимоги в п. 3 розділу III тендерної документації, яка, на нашу думку, є надмірною, необґрунтованою та такою, що може мати дискримінаційний характер.
А саме — вимагається надання скан-копій дозволів або декларацій на виконання всіх робіт підвищеної небезпеки, включаючи:
роботи під водою / у воді;
монтаж гідроспоруд, гідровідвалів тощо.
Разом із тим, аналіз Технічного завдання та обсягів робіт не виявив передбачених у закупівлі робіт, які виконуються у водному середовищі або під гідростатичним тиском.
На нашу думку , вказана вимога є дискримінаційною, надмірною та необґрунтованою, також по ряду причин:
1. В Технічному завданні (ТЗ) відсутні роботи під водою чи в середовищі гідростатичного тиску.
Замовник вимагає подання дозвільних документів на виконання робіт, які фактично не передбачені предметом закупівлі, що суперечить принципу пропорційності та обґрунтованості встановлення кваліфікаційних вимог.
АМКУ у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що дозвільні документи можуть вимагатись лише на ті роботи, які прямо передбачені Технічним завданням (наприклад, рішення у справі UA-2023-05-10-000123-c).
2. Замовник не надає права підтвердження залучення субпідрядника, який має відповідні дозволи.
Вимога про наявність усіх дозволів саме у генпідрядника — обмежує можливість залучення спеціалізованих субпідрядних організацій, що суперечить ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Документи вимагаються на етапі подання тендерної пропозиції, а не до моменту початку виконання робіт.
Закон не передбачає зобов'язання подавати дозвільні документи Держпраці у складі пропозиції, якщо їх наявність не є критичною для оцінки тендерної пропозиції. Такі документи мають бути надані до початку виконання робіт, згідно з нормами охорони праці.
Таким чином, вимога щодо надання дозволу на виконання робіт під водою не є обґрунтованою відповідно до предмету закупівлі.
Також документація не передбачає можливості підтвердити наявність відповідних дозволів у субпідрядника, що може невиправдано обмежити коло учасників.
Просимо:
Надати пояснення, які саме роботи із переліку у п. 3 розділу III передбачені в Технічному завданні та потребують відповідного дозволу/декларації;
Уточнити або скоригувати вимогу, передбачивши подання дозвільних документів лише на ті види робіт, які фактично включені до предмету закупівлі;
Заздалегідь вдячні за відповідь і конструктивну позицію, яка дозволить забезпечити рівний доступ учасників до участі в процедурі.
Відповідь:
Шановний учасник!
Замовником встановлено вимогу щодо надання документального підтвердження (дозволів або декларацій) на виконання робіт підвищеної небезпеки, у тому числі робіт у воді / під водою, монтажу гідроспоруд тощо.
Зазначена вимога є виключно обґрунтованою та необхідною , оскільки відповідно до технічного завдання передбачається виконання робіт з монтажу каналізаційних мереж та інших інженерних систем, що включають:
• роботи у підземних комунікаціях (колодцях, камерах);
• роботи у вологій середовищі, з можливим зануренням у воду;
• монтаж гідротехнічних елементів, які відповідно до чинного законодавства належать до робіт підвищеної небезпеки.
Відповідно до Переліку робіт підвищеної небезпеки, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці № 15 від 27.01.2005, такі види діяльності вимагають наявності дозволу або поданої декларації.
Таким чином, вимога не є дискримінаційною чи надмірною , а продиктована необхідністю забезпечення безпеки під час виконання робіт та дотриманням вимог чинного законодавства.
Дата відповіді:
13.05.2025 11:47
Відповідь надана
Щодо вимоги про обсяг підтвердження аналогічного досвіду
Номер:
ca45d9b7c67547c994b52b60c30249b2
Дата опублікування:
13.05.2025 00:07
Опис:
Шановний Замовнику,
У тендерній документації встановлено вимогу про надання підтвердження аналогічного досвіду в обсязі не менше 25% від вартості майбутнього договору.
Повідомляємо, що така вимога може обмежувати конкуренцію та порушувати принцип недискримінації (ст. 5 Закону), оскільки:
не передбачена безпосередньо законом;
не обґрунтована в документації (чому саме 25%);
створює штучні бар’єри для учасників, які мають менший, але релевантний досвід.
Пропонуємо внести зміни до ТД та дозволити підтвердження досвіду в будь-якому обсязі, що доводить спроможність учасника виконати аналогічні роботи.
Відповідь:
Шановний учасник!
Встановлюючи кваліфікаційні критерії, Замовник діє виключно в межах чинного законодавства, зокрема статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», що передбачає можливість встановлення вимог щодо наявності у учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
При формуванні відповідної вимоги Замовник керувався Методичними рекомендаціями щодо визначення кваліфікаційних критеріїв , затвердженими наказом Міністерства економіки України від 22.11.2024 № 26335. У Додатку 2 до Методичних рекомендацій прямо зазначено, що замовник має право визначити обсяг виконаного аналогічного договору, зокрема, на практиці рекомендований показник становить 20–30%.
З урахуванням масштабності закупівлі та складності робіт, Замовник встановив обсяг аналогічного договору у 25% , що є середнім та обґрунтованим показником , спрямованим не на обмеження конкуренції, а на підтвердження реальної спроможності учасника якісно виконати роботи такого масштабу.
Тому!
Зазначена вимога:
• не є дискримінаційною , оскільки не вимагає наявності досвіду на всю суму майбутнього договору, а лише на його частину;
• не суперечити законодавству , а навпаки — відповідає Методичним рекомендаціям Мінекономіки;
• має на меті забезпечити Замовника впевненістю в тому, що учасник уже мав досвід виконання подібних (за характером та масштабом) робіт, орієнтується в їх особливостях, розуміє вимоги та здатний організувати відповідні процеси.
Такий підхід спрямований виключно на раціональне використання державних коштів та зниження ризиків невиконання або неналежного виконання договору.
Дата відповіді:
13.05.2025 11:25
Відповідь надана
Щодо дискримінаційної вимоги до інженерного складу працівників
Номер:
ef04c1b530474962a073b7ac4fe53333
Дата опублікування:
13.05.2025 00:02
Опис:
Шановний Замовнику,
У тендерній документації зазначено вимогу щодо обов’язкової наявності в учасника у штаті таких працівників, як головний інженер, інженер з охорони праці та виконроб, з вищою будівельною освітою та фіксованим досвідом.
Цю вимогу можна ddf;fnb як дискримінаційну, оскільки вона:
Порушує норми закону про публічні закупівлі в таких аспектах:
1/ Обмежує форму трудових відносин – прямо вимагає оформлення штатного працевлаштування ("трудові відносини"), хоча чинне законодавство допускає ЦПД, субпідряд тощо.
2/ Жорстко фіксує посади та дипломи – зокрема:
- вимогу про головного інженера саме з вищою будівельною освітою;
- виконроба з вищою освітою (без урахування кваліфікаційного рівня або достатнього досвіду з іншим рівнем освіти);
- обов'язкову наявність інженера з охорони праці саме у складі штату.
3/ Не враховує реалій малого бізнесу та субпідрядних моделей, які є допустимими, і про що неодноразово вказував АМКУ в аналогічних рішеннях.
Ця вимога є дискримінаційною та порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки:
🔹 обмежує участь осіб, які працюють на підставі ЦПД чи залучають субпідряд;
🔹 встановлює обмеження щодо форми організації охорони праці, хоча це може бути виконано через аутсорсингові компанії;
🔹 вимагає вузькофахову освіту (будівельну), хоча у сфері охорони праці чи організації робіт достатньо відповідної атестації та досвіду.
Просимо внести зміни до ТД, дозволивши:
— використання працівників за цивільно-правовими договорами;
— інженера з охорони праці на умовах договору з профільною фірмою;
— визнання достатнього досвіду та відповідних навчань без вузької вимоги про будівельну освіту.
У разі неврахування пропозицій, залишаємо за собою право звернення до АМКУ.
Відповідь:
Шановний учасник!
Вимоги до наявності інженерно-технічних працівників (головного інженера, інженера з охорони праці, виконроба) встановлені з огляду на специфіку та складність об'єкта, що будується, та є обґрунтованими з метою забезпечення належної організації та контролю за виконанням робіт, дотримання технічних регламентів та вимог охорони праці.
1. Щодо форми працевлаштування.
У тендерній документації прямо передбачено можливість підтвердження трудових відносин як за допомогою наказів, так і копій цивільно-правових договорів. Таким чином, жодного обмеження щодо форми трудових відносин не встановлено. Вимога наявності фахівців саме "в складі підприємства" має на меті підтвердити, що учасник дійсно має кадровий ресурс для виконання робіт.
2. Щодо кваліфікації та освіти.
Вимога наявності відповідного освіти та досвіду роботи викликана потребою в належному рівні професійної підготовки фахівців, які приймають ключові рішення під час виконання будівельних робіт, та відповідають за безпеку праці. Будівельна освіта для головного інженера та виконроба, як і посвідчення з охорони праці, є обґрунтованими виходячи з вимог технічного регулювання у сфері будівництва та охорони праці.
3. Щодо дискримінаційності.
Замовник у своїх вимогах дотримується принципів добросовісної конкуренції та рівного доступу до участі у закупівлі. Усі учасники мають рівні можливості для залучення фахівців з необхідним рівнем кваліфікації на умовах, що не суперечать законодавству. Жодних обмежень щодо організаційно-правової форми суб'єкта господарювання чи масштабу його діяльності не встановлено.
Крім того, звертаємо увагу, що закупівля фінансується за рахунок коштів державного бюджету, що зумовлює необхідність встановлення обґрунтованих вимог до виконавців робіт, для забезпечення ефективного та цільового використання бюджетних коштів.
Отже, зауваження щодо дискримінаційності вимог, на нашу думку, є необґрунтованими.
Дата відповіді:
13.05.2025 10:59
Відповідь надана
Звернення щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
a8ab7b18f56042609db5767a9baab20b
Дата опублікування:
12.05.2025 23:51
Опис:
Шановний Замовнику.
Повідомляємо про потенційно обмежувальну вимогу тендерної документації, яка стосується переліку будівельної техніки.
У тендерній документації зазначено вимогу щодо обов’язкової наявності конкретної кількості техніки (екскаватори, автокрани тощо) із підтвердженням копіями техпаспортів ( кваліфікаційний критерій 2 додатку 1 до тендерної документації):
« Важливо:
Учасник повинен підтвердити наявність у нього мінімально необхідного парку будівельних машин, механізмів та обладнання, необхідних для належного виконання робіт по предмету закупівлі, а саме:
- Автомобілі бортові, вантажопідйомність не менше 5 т – не менше 1 шт.;
- Автомобілі самоскиди, вантажопідйомність не менше 7 т – не менше 2 шт.
- Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність не менше 10 т - не менше 1 шт.;
- Автонавантажувачі, вантажопідйомність не менше 5 т - не менше 1 шт.;
- Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність не менше 1 т - не менше 1 шт.;
- Бульдозери, потужність не менше 79 кВт (108 к.с.) - не менше 1 шт.;
- Автогрейдери середнього типу, потужність не менше 99 кВт (135 к.с.) - не менше 1 шт.;
- Котки дорожнi самохiднi вібраційні гладковальцеві, маса не менше 13 т - не менше 1 шт.;
- Машини поливально-мийні - не менше 1 шт.;
- Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу - не менше 1 шт.
- Віброущільнювачі (віброплити) з бензиновим двигуном легкі, маса до 100 кг- не менше 1 шт.,
- Лебідки електричні, тягове зусилля до 5,79 кН (0,59 т) - не менше 1 шт.;
- Котли бітумні пересувні, місткість не менше 400 л - не менше 1 шт.;
- Вібратор глибинний - не менше 1 шт.;
- Розчинозмішувачі пересувні, місткість не менше 150 л - не менше 1 шт.
До довідки додаються наступні документи:
- в підтвердження наявності машин та механізмів, мають бути надані технічні паспорти (на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації, копії свідоцтва про їх реєстрацію) тощо або договори оренди/лізингу/надання послуг тощо на кожну одиницю техніку, вказану в Таблиці Учасника.
- для документального підтвердження парку залучених машин та механізмів, Учасник надає лист-підтвердження орендодавця (надавача послуг, власника, тощо) щодо не заперечення використання його машин та механізмів, для виконання робіт/послуг учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено на строк необхідний для закінчення робіт/послуг по предмету закупівлі.
- на інше обладнання (машини та механізми) учасника, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, інвентарну картку обліку об’єкта основних засобів або виписку з балансових рахунків підприємства. »
На наш погляд така вимога порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі») у таких аспектах:
1.Формально фіксує жорстку кількість одиниць техніки (напр., Автомобілі бортові, вантажопідйомність не менше 5 т – не менше 1 шт.), без врахування можливості застосування альтернативної або більш ефективної техніки.
2. Перевага надається лише тим, хто вже має або орендує техніку, що обмежує доступ нових гравців або інших учасників ринку, які можуть залучати техніку на етапі виконання.
3. Вимога надання копій техпаспортів на всю техніку на момент подання пропозиції є надмірною – практика АМКУ дозволяє замінювати це лише зобов'язанням залучити техніку в разі перемоги, або листами про наміри.
Вважаємо цю вимогу обмежувальною, оскільки:
- вона не враховує альтернативні способи виконання робіт;
- не має об’єктивного обґрунтування в Технічному завданні ;
- вимога представити документи саме на "автомобільну техніку на автомобільному ходу", а не просто механізми, — звужує доступ для учасників, які використовують альтернативну техніку (на гусеничному ходу, на базі іншої тяги тощо);
- суттєво обмежує коло потенційних учасників, які мають можливість залучати техніку на договірних умовах (сервісні договори, погодинна оренда тощо);
- не враховує реалії ринку будівельних послуг, де техніка найчастіше залучається відповідно до графіка виконання робіт, а не утримується на балансі постійно;
- суперечить принципам прозорості та добросовісної конкуренції (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»);
- не враховує рішення АМКУ, яке дозволяє підтверджувати залучення техніки іншими документами (гарантійні листи, зобов’язання субпідрядників тощо).
З огляду на відсутність нормативного обґрунтування для фіксованої кількості техніки, а також практику Антимонопольного комітету ( наприклад Рішення АМКУ у справі UA-2022-07-01-000123-c«Вимога щодо обов’язкової наявності визначеної кількості конкретних одиниць техніки без можливості її залучення в інший спосіб, не передбачаючи еквівалентності, — є дискримінаційною та такою, що обмежує участь у закупівлі») , така вимога потенційно має ознаки дискримінаційного обмеження доступу до участі у процедурі закупівлі.
Просимо:
- Внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження спроможності залучити техніку будь-яким документально обґрунтованим способом;
- Дозволити учасникам підтверджувати наявність техніки у будь-який дозволений законом спосіб;
- Виключити вимогу щодо жорсткої кількості техніки або замінити її на вимогу підтвердження спроможності виконати роботи.
У разі відмови залишаємо за собою право звернення до органу оскарження.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за звернення.
!!! Звертаємо увагу, що фінансування робіт здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, тому до учасників та їх пропозицій встановлюються відповідні обґрунтовані вимоги. Це забезпечує раціональне та ефективне використання бюджетних коштів, недопущення неякісного виконання робіт та зниження ризиків для держави.
Повідомляємо, що перелік автотранспортних засобів, зазначених у тендерній документації, визначено на підставі документації, що пройшла експертизу в установленому порядку. Відповідні машини та механізми включені до відомості ресурсів як необхідні для забезпечення виконання передбачених обсягів робіт.
Замовник жодним чином не обмежує долю учасників у процедурі закупівлі. Саме тому в вимогах чітко зазначено формулювання “не менше”, що дозволяє учасникам пропонувати транспортні засоби з аналогічною тонажністю або кращою, що забезпечують належне виконання робіт.
Також, якщо учасник планує залучати техніку, яка не перебуває у його власності (тобто орендована, взята в користування або надана іншими підприємствами), то він повинен мати підтверджуючі документи про законне користування цією технікою. Це загальноприйнята практика для підтвердження технічної спроможності виконати договір. (договір оренди або лізингу техніки , договір про надання послуг із залучення техніки ,тощо)
Це підтверджує, що учасник дійсно має доступ до потрібних ресурсів (автотранспорту), і може виконати зобов'язання за договором у визначені строки. Крім того, це мінімізує ризики для замовника — особливо за великої суми закупівлі та фінансування з державного бюджету.
Замовник не вбачає підстав для зміни чи пом'якшення зазначених вимог, оскільки вони є обґрунтованими, відповідають документації та не обмежують коло потенційних учасників.
Водночас зазначаємо, що учасник має достатній строк — 14 календарних днів — для підготовки тендерної пропозиції, що включає можливість залучення необхідної техніки шляхом укладання відповідних договорів оренди, співпраці або надання послуг з іншими суб'єктами господарювання.
Таким чином, вимога щодо наявності відповідного автопарку не є дискримінаційною та не створює перешкод для участі в закупівлі, а наоборот — забезпечує виконання робіт у повному обсязі, якісно та в установлені рядки, відповідно до документації.
Дата відповіді:
13.05.2025 10:17