• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

поточний ремонт покриття вул. Панаса Мирного від вул. Сергія Гусовського до буд. №19 по вул. Панаса Мирного у Печерському районі м. Києва (Код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Тендерна документація розроблена на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Терміни, які використовуються в цій документації вживаються в значеннях, визначених Законом та Особливостями.

Торги не відбулися

5 028 708.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 50 287.08 UAH
Період уточнення: 06.05.2025 15:53 - 16.05.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 383d36661710451f90e93c57c6d55493
Дата опублікування: 09.05.2025 12:01
Опис: Доброго дня! Пунктом 7 Додатку 3 Тендерної документації, опублікованій Замовником для відкритих торгів на закупівлю «поточний ремонт покриття вул. Панаса Мирного від вул. Сергія Гусовського до буд. №19 по вул. Панаса Мирного у Печерському районі м. Києва», встановлена вимога про надання в складі пропозиції інформаційньої довідки щодо середньої ціни за 2025 рік по місту Києву та Київській області на асфальтобетонні суміші, які вказані в Дефектному акті Замовником, видану Торгово-промисловою палатою України або її Регіональним відділенням на ім’я Учасника. Тендерна документація вищезазначеної закупівлі містить дискримінаційні умови та умови, що обмежують конкуренцію та суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). В рамках здійснення даної закупівлі були допущені порушення головних принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації дискримінаційних умов є такими, що порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація Учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Також необхідно зазначити, що дана вимога суперечить Закону та штучно обмежує конкуренцію, порушує принципи максимальної економії, ефективності та пропорційнійності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. По-друге, виникає питання чому замовник вимагає висновок саме торговопромислової палати. Чому з метою встановлення цін на асфальтобетонні суміші учасники не можуть подавати довідки органів статистики, які безперервно здійснюють збір та систематизацію інформації про ціни на товари та послуги. Затребування в складі пропозицій учасників торгів експертного висновку торгово-промислової палати є зловживанням з боку Замовника, оскільки, поперше, такий експертний висновок не може слугувати досягненню мети запобігання демпінгу, а по-друге, направлене на усунення від участі в Процедурі закупівлі інших потенційних учасників, Замовник, встановлюючи вищевказані вимоги у Документації, пов'язані з витребуванням додаткових матеріалів (експертного висновку ТПП), що не вимагаються законодавством та не впливають на процес проведення Процедури закупівлі, фактично унеможливлює участь у Процедурі закупівлі та надає переваги іншим суб'єктам, що, є дискримінацією та порушенням прав. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Про дискримінацію даного критерію також свідчить і практика АМКУ, безпосередньо рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 13656-р/пк-пз від 16.06.2021 з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), відповідно до якого Колегія вважає, що вимога про надання довідки щодо середньої ціни, виданої Торгово-промисловою палатою України або її Регіональним відділенням на ім’я Учасника не є правомірною та є дискримінаційною, а тому повинна бути негайно усунута. Таким чином установлення такої вимоги обмежує коло потенційних учасників, і надає необґрунтовані переваги іншим суб’єктам господарювання. Отже враховуючи вище вказане та практику АМКУ вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства та негайно внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційної вимоги. В іншому випадку, ми змушені будемо подавати скаргу в Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою усунення дискримінаційних умов.
Відповідь: Відповідна вимога Замовника про надання в складі пропозиції інформаційної довідки щодо середньої ціни за 2025 рік по місту Києву та Київській області на асфальтобетонні суміші, які вказані в Дефектному акті Замовником, видану Торгово-промисловою палатою України або її Регіональним відділенням на ім’я Учасника спрямована на уникнення штучного завищення ціни на асфальтобетонну продукцію, що є основною складовою Послуги Замовника, і як наслідок, уникнення укладення завищеної суми договору. Зауважуємо, що кошти на  проведення даних робіт за даною послугою фінансується бюджетними коштами на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі відповідного розпорядника бюджетних коштів та бюджетних коштів громади міста Києва. Тому, Замовнику важливо, щоб кошти громади міста Києва які будуть спрямовані на дану послугу були середньоринкові.  Відповідно до згаданого вами безпосередньо рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 13656-р/пк-пз від 16.06.2021 з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, читайте уважно висновок Антимонопольного комітету України по даному рішенню. Ми, як Замовник, не передбачив вимогу щодо відхилення учасника від участі та розгляді пропозиції, якщо загальна вартість або вартість ціни за одиницю товару на асфальтобетонну суміш буде перевищувати ціну на асфальтобетонну суміш Учасника від середньої ціни яка вказана в довідці ТПП України. Тому, всі без виключення Учасники можуть звернутися до ТПП України для отримання довідки щодо середньої ціни за 2025 рік по місту Києву та Київській області на асфальтобетонні суміші, які вказані в Дефектному акті Замовником. Дії замовника не є дискримінаційними щодо порушення прав Замовника та не порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Відповідно Вашого питання – «По-друге, виникає питання чому замовник вимагає висновок саме торговопромислової палати. Чому з метою встановлення цін на асфальтобетонні суміші учасники не можуть подавати довідки органів статистики, які безперервно здійснюють збір та систематизацію інформації про ціни на товари та послуги». Замовником було опрацьовано дане питання, Замовник звертався до Територіальних органів Держстату, де отримано відповідь, що Головне управління статистики у м. Києві, та області надає статистичні дані тальки на споживчі ціни на продукти харчування, цигарки та алкоголь. Тож, Дана вимога не містить дискримінаційних умов та умов, що обмежують конкуренцію, а є рівною перед УСІМА учасниками.
Дата відповіді: 09.05.2025 13:27