• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція дитячого та спортивного майданчиків з влаштуванням штучного покриття по вул. Княгині Ольги для благоустрою населеного пункту с. Солонка Львівського району Львівської області.

Торги не відбулися

6 629 983.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 149.92 UAH
Період уточнення: 06.05.2025 15:40 - 18.05.2025 00:00
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: f869c29031784598bfa4cb51c7bc02d9
Дата опублікування: 16.05.2025 14:34
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник забезпечує недискримінаційний підхід до учасників, а також здійснює закупівлю відкрито та прозоро, дотримуючись принципів добросовісної конкуренції. Ознайомившись із умовами тендерної документації на закупівлю робіт з реконструкції дитячого та спортивного майданчиків із влаштуванням поля, звертаємо вашу увагу на наявність дискримінаційних вимог, які не відповідають предмету закупівлі та суттєво обмежують конкуренцію: 1.Вимога щодо наявності у штаті фахівця, який пройшов функціональне навчання у сфері цивільного захисту не раніше 2024 року. Зазначена вимога є такою, що взагалі не стосується предмета закупівлі, оскільки реконструкція дитячого та спортивного майданчиків не передбачає виконання робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайні ситуації, не створює об’єктів підвищеної небезпеки і не належить до діяльності, яка потребує спеціальної підготовки з цивільного захисту. Наявність у штаті фахівця з посвідченням про проходження функціонального навчання у сфері цивільного захисту жодним чином не впливає на якість, безпеку чи відповідність результатів робіт технічній документації, а отже така вимога є необґрунтованою та дискримінаційною. В аналогічних ситуаціях Антимонопольний комітет неодноразово вказував, що вимоги, які не підтверджують здатність виконати предмет закупівлі , є дискримінаційними. 2.Вимога надати кваліфікаційний сертифікат інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки. У тендерній документації не обґрунтовано необхідність виконання саме проєктувальних робіт, які вимагають наявність сертифікованого проєктувалника в частині пожежної безпеки. У тендерній документації щодо проєкту реконструкції не передбачено таких спеціалізованих вимог, що свідчить про відсутність підстав для залучення відповідального виконавця з пожежної безпеки. Предмет закупівлі – реконструкція майданчиків, а не об’єктів будівництва з високим класом наслідків, отже, така вимога не відповідає вимогам Закону та перевищує необхідне для якісного виконання робіт. На підставі викладеного просимо, виключити з тендерної документації вищевикладені вимоги та забезпечити дотримання принципів відкритості, прозорості та недискримінації, як того вимагає Закон України «Про публічні закупівлі». У разі залишення зазначених вимог у тендерній документації залишаємо за собою право звернутись із скаргою до Антимонопольного комітету України, для захисту своїх прав та прав інших потенційних учасників.
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за ваше звернення та повідомляємо наступне : Відповідно до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 230), яким затверджено Перелік категорій осіб керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, та періодичність проходження функціонального навчання є - Працівники, яких призначено до складу формувань цивільного захисту,- Посадові особи, на яких покладені обов’язки з питань цивільного захисту суб’єктах господарювання незалежно від форми власності. Навчання осіб керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту здійснюється шляхом проведення функціонального навчання та практичної підготовки. Також відповідно до Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс від 02.10.2012 № 5403-VI), який регулює відносини, пов’язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, пожеж та інших небезпечних подій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження, встановлює права та обов’язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (далі - суб’єкти господарювання), а також інших юридичних осіб. Цивільний захист - комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних ситуацій та інших небезпечних подій, запобігання виникненню таких ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки. Суб’єктами забезпечення цивільного захисту є також суб’єкти господарювання, громадські організації. Основними завданнями єдиної державної системи цивільного захисту є: забезпечення реалізації заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та інші завдання, визначені законом. Таким чином, згідно з чинним законодавством України у сфері цивільного захисту, під час виконання робіт на об'єктах, які розташовані в межах населених пунктів, замовник та виконавець зобов’язані забезпечити дотримання заходів безпеки, зокрема в частині запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, а також мати відповідальних осіб, які володіють необхідними знаннями для реагування у разі їх виникнення. Фахівець, який пройшов функціональне навчання у сфері цивільного захисту, забезпечує: координацію дій у разі виникнення загрози чи надзвичайної ситуації під час виконання робіт, розробку та реалізацію планів реагування, контроль за дотриманням вимог техногенної та пожежної безпеки. Реконструкція майданчика — це не лише встановлення ігрових або спортивних елементів, а повноцінний будівельний процес, який може включати улаштування, бетонування основ, монтаж металевих або залізобетонних елементів, використання будівельної техніки і механізмів. У процесі виконання таких робіт можливе виникнення ризиків техногенного характеру, а відповідно до Кодексу джерелами небезпеки виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру є : об’єкти підвищеної небезпеки; будівлі та споруди з порушенням умов експлуатації; надмірне та неврегульоване накопичення побутових і промислових відходів, непридатних для використання засобів захисту рослин; інші об’єкти, що можуть створити загрозу виникнення аварії. Техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на об’єктах, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій. Таким чином, вимога про наявність у штаті фахівця з чинним функціональним навчанням у сфері цивільного захисту безпосередньо пов’язана з реконструкцією спортивного майданчика та спрямована на забезпечення безпеки всіх учасників процесу як і працівників так і мешканців прилеглих територій. Вимога щодо наявності у штаті фахівця, який пройшов функціональне навчання у сфері цивільного захисту, є обґрунтованою, законною та такою, що безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі – реконструкцією спортивного майданчика. Такий фахівець забезпечує належну організацію заходів з техногенної та пожежної безпеки, координує дії у разі виникнення надзвичайних ситуацій та виконує завдання, передбачені чинним законодавством у сфері цивільного захисту. Враховуючи технічну складність робіт, їх проведення в межах населеного пункту, а також потенційні ризики, дана вимога є необхідною умовою для безпечного та якісного виконання робіт і відповідає положенням Кодексу цивільного захисту України. Відповідно до Правил пожежної безпеки, затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, які встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Ці Правила є обов’язковими для виконання суб’єктами господарювання, органами державної влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. Вимога про наявність у складі учасника фахівця з кваліфікаційним сертифікатом інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки є цілком виправданою та такою, що безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі — реконструкцією дитячого та спортивного майданчиків. Попри те, що майданчики не належать до об'єктів з високим класом наслідків, під час їх реконструкції може передбачатися оновлення або встановлення нових конструкцій, покриттів, малих архітектурних форм, а також використання елементів електропостачання, що можуть створювати потенційні пожежні ризики. Згідно з чинними нормативами (зокрема, ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту. Зі Зміною № 1, ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги), усі об’єкти, що споруджуються або реконструюються в межах населеного пункту та призначені для масового перебування людей, зобов’язані відповідати вимогам пожежної безпеки. Це включає правильне розміщення евакуаційних проходів, використання вогнестійких матеріалів, забезпечення відповідних відстаней між об’єктами тощо. Саме тому,наявність у складі учасника сертифікованого інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки гарантує, що проєкт реконструкції буде відповідати чинним будівельним та протипожежним нормам, а результат робіт буде безпечним для людей. Крім того виконання проєктних рішень, пов’язаних з дотриманням пожежної безпеки, має здійснюватися лише сертифікованими спеціалістами. Вимога щодо наявності у складі учасника фахівця з кваліфікаційним сертифікатом інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки є законною, обґрунтованою та безпосередньо пов’язаною з предметом закупівлі — реконструкцією майданчиків. Таким чином, встановлена вимога не є надмірною чи дискримінаційною, а, навпаки, спрямована на дотримання законодавства та забезпечення безпеки на об’єкті, що реконструюється. З повагою!
Дата відповіді: 19.05.2025 14:48
Відповідь надана

щодо невідповідності розділів Технічної специфікації

Номер: 496478fb23ba43ffac24f170b71bea97
Дата опублікування: 13.05.2025 12:26
Опис: Звертаємо увагу Замовника на те , що у Додатку 2 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ у розділі ВІДОМІСТЬ ОБСЯГІВ РОБІТ є чітко визначений перелік локальних кошторисів , за якими повинні виконуватись роботи по даній закупівлі , а у розділі БУДІВЕЛЬНІ МАТЕРІАЛИ ,ВИРОБИ І КОМПЛЕКТИ є чітко визначений перелік матеріалів і устаткування , які повинні бути використані при виконанні робіт. ОДНАК між цими двома розділами Додатку 2 є розбіжність , а саме : - Розділ БУДІВЕЛЬНІ МАТЕРІАЛИ ,ВИРОБИ І КОМПЛЕКТИ містить пункт IV. Устаткування . - Розділ ВІДОМІСТЬ ОБСЯГІВ РОБІТ не містить локального кошторису на придбання устаткування. Відповідно , виходячи з наявної інформації у Додатку 2 , договірна ціна учасника не включатиме витрат на придбання устаткування і буде розрахована з порушенням вимог " Настанови " та не надали повної інформації про обсяги робіт. Просимо замовника внести зміни у розділ ВІДОМІСТЬ ОБСЯГІВ РОБІТ у частині локального кошторису на придбання устаткування для правильного та повного формування Договірної ціни учасниками по даній закупівлі. Або ж вказати у тендерній документації , що учасник самостійно розраховує витрати на придбання устаткування і включає його у відповідний розділ Договірної ціни.
Відповідь: У відповідь на ваше звернення повідомляємо, що з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, а саме п. 3.21 Відомість ресурсів до локального кошторису складається за формою, наведеною у додатку 4 цієї Настанови. До локального кошторису на придбання устаткування відомість ресурсів не складається. У складі локальних кошторисів окремі конструктивні елементи будівлі, споруди, види робіт групуються в розділи. Порядок розташування робіт у локальних кошторисах та їх групування у розділи мають відповідати технологічній послідовності проведення робіт і враховувати специфічні особливості окремих видів робіт. Також відповідно до п. 5.1 Настанови : Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника). Отже, під час складання локального кошторису на придбання устаткування відомість ресурсів не передбачена, що відповідає вимогам пункту 3.21 Настанови з визначення вартості будівництва. Крім того, Технічна специфікація на відповідність Настанові з визначення вартості будівництва сформована з відомостей обсягів робіт, та відомостей ресурсів які є частиною проектно кошторисної документації, яка розроблена проектною організацією, яка має відповідні знання та компетенцію, та щодо якої отримано відповідний ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ. Замовник не вправі самостійно вносити зміни в цій частині. З повагою !
Дата відповіді: 15.05.2025 10:47
Відповідь надана

Звернення на уточнення та усунення дискримінаційної вимоги

Номер: ec0c4a09f9eb44bcb883a7e28178f143
Дата опублікування: 13.05.2025 11:52
Опис: Шановний замовнику! Просимо звернути увагу на наступні зауваження та уточнення до умов тендерної документації: 1.У військовий час вимога до учасників щодо обов’язкового складання акту обстеження об’єкта є юридично сумнівною, так як створює дискримінаційні умови, що звужують коло потенційних учасників закупівлі. Окрім того, дана процедура є затратною з боку логістики та організації, а також фактично неможливою через складність у забезпеченні оперативного доступу до об’єкта та вчасного погодження відповідного акту з відповідальними представниками. Просимо переглянути або скасувати цю вимогу як таку, що порушує принцип добросовісної конкуренції. 2.У пункті 43 Розділу 1 Додатку 2 (дитячі майданчики) вказано, що передбачено засипання покриття з синтетичної трави гумовим гранулянтом товщиною 10 мм. Водночас, згідно з технічними картами виробників, синтетична трава висотою 20 мм засипається виключно кварцовим піском, а не гумовим гранулянтом. Застосування гумового наповнювача в даному випадку є технологічно невиправданим і може негативно вплинути на експлуатаційні характеристики покриття. Просимо надати роз’яснення або внести відповідні зміни до специфікації. 3.В Розділі Будівельні матеріали, вироби і комплекти зазначено, що для засипки необхідно використовувати кварцовий пісок фракції 4 мм. Проте такий матеріал є економічно необґрунтований через високу вартість і складність у придбанні. Водночас, для зазначених робіт доцільним і технічно придатним є річковий пісок із пропущеною фракцією 0,8-1,2 мм. Просимо розглянути можливість заміни кварцового піску на річковий відповідної фракції, що дозволить оптимізувати витрати без втрати якості виконання робіт. Сподіваємось на конструктивний підхід і врахування наведених пропозицій при перегляді тендерних умов. Готові надати додаткові технічні обґрунтування за потреби.
Відповідь: У відповідь на ваше звернення повідомляємо, що Замовником вже внесено відповідні зміни в частині надання акту обстеження об’єкта. Перелік будівельних матеріалів встановлюється не Замовником довільно, а у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації. Технічна специфікація сформована з відомостей обсягів робіт, та відомостей ресурсів які є частиною проектно кошторисної документації, яка розроблена проектною організацією, яка має відповідні знання та компетенцію, та щодо якої отримано відповідний ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ. Замовник не вправі самостійно вносити зміни в цій частині. До того ж, кварцовий пісок, який зазначений у Розділі «Будівельні матеріали, вироби і комплекти», рекомендований для засипки з огляду на його високі технічні характеристики, які забезпечують стабільність та довговічність конструкцій. Основною перевагою кварцового піску є його висока твердість, однорідність хімічного складу, відсутність органічних домішок і мінімальна стираність. Фракція 4 мм сприяє кращому дренажу, зменшенню капілярного підняття вологи, а також створенню щільнішої і стабільнішої основи при ущільненні. Саме завдяки цим властивостям кварцовий пісок забезпечує необхідний технічний результат, який може бути критично важливим для певних типів будівельних робіт або експлуатаційних умов. ( Відповідно до ДСТУ Б В.2.7-131:2007 Будівельні матеріали. Пісок кварцовий. Технічні умови). Річковий пісок фракції 0,8–1,2 мм, хоч і є доступнішим економічно, має меншу зернистість, що може призводити до зниження дренажних властивостей, а також до ущільнення з надмірною щільністю, яке ускладнює відведення вологи та підвищує ризик осідання, тощо. З повагою.
Дата відповіді: 15.05.2025 10:42
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: aaa9677dbeeb4f1097ce6acdfa5a3cd5
Дата опублікування: 12.05.2025 21:37
Опис: За умовами Розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт реконструкції і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції). На наш погляд , подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Статтею 5 Закону визначено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі. Вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до частини третьої статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Зазначеними діями (встановлення вимоги до учасника процедури закупівлі відвідати в період звернення за роз’ясненнями об'єкт реконструкції і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від учасника) Замовником порушуються норми частини восьмої статті 12 Закону, а саме: порушується порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення тендерної документації передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання. Орім того, чинним законодавством не передбачено обов’язковість складання акту огляду об’єкта в паперовому вигляді, а також вчинення будь-яких дій поза межами електронної системи закупівель у період звернення за роз’ясненнями. Таким чином, Замовником порушуються вимоги частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як наслідок, недотримуються принципи, визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону. Згідно з пунктом 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються учасниками закупівель відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону. Встановлюючи відповідні вимоги, замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати Акт обстеження об’єкта за підписом уповноваженої особи замовника. Тому ми звертаємось зо Замовника з проханням : усунути дискримінаційну вимогу ,яка міститься у тендерній документації , а саме вимогу відвідати об'єкт реконструкції і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції).
Відповідь: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно з п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закувлі» (далі- Закон). Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч.3 та ч.4 ст.22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації . Встановлення вимоги про надання акту обстеження об’єкта не суперечить чинному законодавству та жодним чином не створює дискримінаційних умов оскільки, оскільки, до прикладу акт огляду об’єкта складається відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 "Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану" встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженернотранспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень "Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва", затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ при підготовці до проведення робіт з ремонту обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією. Така вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути наявну територію і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у статті 5 Закону. Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог встановлених Тендерною документацією. В той же час Замовник повідомляє що внесе відповідні зміни в положення Розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації.
Дата відповіді: 13.05.2025 11:05
Відповідь надана

Акт огляду обєкту

Номер: ad80b107e5ae423c8643986f45236a5d
Дата опублікування: 12.05.2025 15:00
Опис: Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу на те, що встановлення в тендерній документації обов’язкової вимоги щодо надання акта огляду (обстеження) об’єкта, засвідченого Замовником, є протиправним, дискримінаційним та таким, що порушує принципи відкритості, недискримінації та рівного ставлення до учасників закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо Вашу увагу, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України (АМКУ) вже неодноразово визнавала аналогічні вимоги дискримінаційними та незаконними, зокрема через неможливість належного та рівного доступу всіх потенційних учасників до отримання таких актів. Практика АМКУ підтверджує, що вимагання акта обстеження об’єкта як обов’язкової умови участі необґрунтовано звужує конкуренцію та не відповідає чинному законодавству. Ваше посилання у відповіді на наше звернення про відсутність законодавчої заборони щодо такої вимоги не є підставою для її законності. Встановлення будь-яких додаткових умов, не передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», допускається лише у випадку, якщо це не створює перешкод для участі учасників. Натомість Ваша вимога створює значні перешкоди, що підтверджується також нашими численними безуспішними спробами комунікації для отримання акта огляду об’єкта. Крім того, Ваша пропозиція щодо необхідності звернення до Центру надання адміністративних послуг Солонківської сільської ради для реєстрації відповідного звернення створює додаткові бюрократичні перешкоди для учасників та обмежує можливості потенційних учасників із інших регіонів чи населених пунктів, оскільки вимагає особистого відвідування або додаткових часових і фінансових витрат на організацію такого візиту. Це додатково підтверджує дискримінаційний характер Вашої вимоги. У зв’язку з викладеним вище вимагаємо: Негайно вилучити з тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо обов’язкового надання акта огляду об'єкта, засвідченого Замовником. У разі відмови виконати цю вимогу ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою щодо встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації, що спричинить зупинення та затягування процедури закупівлі. Просимо уважно поставитися до даної вимоги з метою уникнення небажаних наслідків та дотримання вимог чинного законодавства України.
Відповідь: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно з п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закувлі» (далі- Закон). Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч.3 та ч.4 ст.22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації . Встановлення вимоги про надання акту обстеження об’єкта не суперечить чинному законодавству та жодним чином не створює дискримінаційних умов оскільки, оскільки, до прикладу акт огляду об’єкта складається відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 "Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану" встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженернотранспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень "Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва", затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ при підготовці до проведення робіт з ремонту обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією. Така вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути наявну територію і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у статті 5 Закону. Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог встановлених Тендерною документацією. В той же час Замовник повідомляє що внесе відповідні зміни в положення Розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації.
Дата відповіді: 13.05.2025 11:05
Відповідь надана

Щодо акту огляду об'єкту

Номер: c6c9807dbba048a0ac3ee821b60735d4
Дата опублікування: 09.05.2025 11:47
Опис: Звертаємось до Замовника у зв'язку з вимогою тендерної документації , згідно якої учасник зобов'язаний здійснити огляд об'єкту та ознайомитись з роботами , які підлягатимуть виконанню , про що повинен надати Акт обстеження засвідчений зі сторони Замовника . Для виконання цієї вимоги нами неодноразово здійснювались спроби зв'язку з уповноваженою особою закупівлі за вказаним у закупівлі телефонним номером та письмово на електронну пошту уповноваженої особи з метою організації відвідування об'єкту та встановлення уповноваженої особи , яка здійснює підписання акту обстеження. Однак відповіді ні на телефонні дзвінки ні на електронну пошту ми не отримали. Тому просимо Замовника надати додаткові контакти для комунікації з вищеописаного питання.
Відповідь: Законодавство України не міститься заборони щодо встановлення Замовниками вимоги в тендерній документації про здійснення обстеження об’єкта, на якому будуть здійснюватися відповідні роботи. Натомість, обстеження об’єкта будівництва дозволяє Учаснику на місці визначитись з порядком застосування наявної матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону. Одним із принципів здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовник безумовно дотримується принципів здійснення публічних закупівель, забезпечує рівні умови Учасникам всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель. Замовник не чинить жодних перешкод в проведенні учасниками обстеження об’єкту реконструкції та отримання відповідного акту, підписаного замовником. Однак, саме Уповноважена особа замовника не має повноважень щодо участі в обстежені об'єктів. У відповідь на ваше звернення повідомляємо про те, що ви маєте можливість зареєструвати відповідне звернення щодо необхідності обстеження об'єкту у Центрі надання адміністративних послуг Солонківської сільської ради (с. Солонка, вул. Центральна, 1) щодо необхідності огляду об'єкта що є предметом закупівлі: Реконструкція дитячого та спортивного майданчиків з влаштуванням штучного покриття по вул. Княгині Ольги для благоустрою населеного пункту с. Солонка Львівського району Львівської області. Контактні дані Центру надання адміністративних послуг Солонківської сільської ради містяться у відкритому доступі в мережі інтернет. Додатково зазначаємо їх у даній відповіді на звернення: https://solonkivska-gromada.gov.ua/centr-nadannya-administrativnih-poslug-15-15-57-08-12-2020/ Замовник оперативно реагує на такі звернення. З повагою!
Дата відповіді: 12.05.2025 14:32