• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія для потреб навчального корпусу

Завершена

861 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 305.50 UAH
Період уточнення: 06.05.2025 14:09 - 11.05.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо формування цінової пропозиції

Номер: aa2848c511cf426c939d8e5a966202be
Дата опублікування: 09.05.2025 11:39
Опис: Доброго дня! Після ознайомлення з проєктом договору, що є Додатком 3 до Тендерної Документації та технічною специфікацією, що є Додатком 2 до Тендерної Документації було виявлено певні недоліки, які потребують виправлення. Зокрема, формулювання цінових показників не відповідає вимогам прозорості та чинному законодавству про публічні закупівлі. Вами прописаний механізм зміни ціни але не вказано, який індикативний місяць брати для формування цінової пропозиції, що в подальшому буде братися всіма учасниками для формування цінової пропозиції та визначення вартості послуг постачальника. Просимо надати роз’яснення та більш детально прописати метод формування цінової пропозиції з визначенням індикативного (базового) місяця.
Відповідь: На ваше питання повідомляємо, що закупівля здійснюється за вільними цінами, які учасники самостійно формують. Замовником не обмежені вартісні показники ціни. Відповідно до п. 28 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Учасники повинні самостійно сформувати тендерну пропозицію у відповідності до умов, викладених у тендерній документації.
Дата відповіді: 10.05.2025 15:35
Відповідь надана

Щодо статусу «Дефолтний»

Номер: 742d204ba4eb4887bf7ddc6a418aeb67
Дата опублікування: 08.05.2025 14:15
Опис: Шановний Замовнику! У Додатку 1 тендерної документації передбачено надання учасником оригіналу довідки від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що Учасник з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 року не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго». Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Інформація щодо присвоєння статусу «дефолтний» або «переддефолтний» є відкритою та регулярно оновлюється на офіційному сайті НЕК «Укренерго»: https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj Крім того, згідно з пунктом 6 Положення, затвердженого наказом Міненерго №148 від 13.04.2022, під час дії воєнного стану статуси «дефолтний» та «переддефолтний» не застосовуються до постачальників універсальних послуг, що створює нерівні умови участі та порушує принцип недискримінації, передбачений частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до пунктів 1.7.1 та 1.7.4 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП №307 від 14.03.2018, статус «переддефолтний» має попереджувальний, тимчасовий характер та може бути скасований протягом двох робочих днів. Він не впливає на правосуб’єктність учасника та не може бути підставою для обмеження участі у процедурах закупівель. Звертаємо вашу увагу на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: • Рішення від 11.12.2023 № 19867-р/пк-пз (UA-2023-11-23-016305-a); • Рішення від 19.12.2023 № 20477-р/пк-пз (UA-2023-12-01-016612-a); • Рішення органу оскарження у справі UA-2024-12-03-015025-a та UA-2024-11-28-002895-a.
Відповідь: Зміни внесено
Дата відповіді: 09.05.2025 11:14
Відповідь надана

Щодо надання сертифікатів ISO

Номер: 109a475e231b40be8bc8e73ac4f41689
Дата опублікування: 07.05.2025 15:54
Опис: "Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: • Закон України «Про публічні закупівлі»; • Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); • ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог. Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії. Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів. Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема: • Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a); • Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a); • Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a); • Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію. Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel У ньому чітко зазначено: «Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.» Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі."
Відповідь: Зміни внесено.
Дата відповіді: 08.05.2025 11:53