• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція майданчика з влаштуванням футбольного поля з штучним покриттям по вул. Садова в с. Нагоряни Львівського району Львівської області.

Завершена

3 809 737.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 048.69 UAH
Період уточнення: 06.05.2025 13:45 - 18.05.2025 00:00
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 6717deae335d4cd9bad77d161e08a876
Дата опублікування: 16.05.2025 14:36
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник забезпечує недискримінаційний підхід до учасників, а також здійснює закупівлю відкрито та прозоро, дотримуючись принципів добросовісної конкуренції. Ознайомившись із умовами тендерної документації на закупівлю робіт з реконструкції дитячого та спортивного майданчиків із влаштуванням поля, звертаємо вашу увагу на наявність дискримінаційних вимог, які не відповідають предмету закупівлі та суттєво обмежують конкуренцію: 1.Вимога щодо наявності у штаті фахівця, який пройшов функціональне навчання у сфері цивільного захисту не раніше 2024 року. Зазначена вимога є такою, що взагалі не стосується предмета закупівлі, оскільки реконструкція дитячого та спортивного майданчиків не передбачає виконання робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайні ситуації, не створює об’єктів підвищеної небезпеки і не належить до діяльності, яка потребує спеціальної підготовки з цивільного захисту. Наявність у штаті фахівця з посвідченням про проходження функціонального навчання у сфері цивільного захисту жодним чином не впливає на якість, безпеку чи відповідність результатів робіт технічній документації, а отже така вимога є необґрунтованою та дискримінаційною. В аналогічних ситуаціях Антимонопольний комітет неодноразово вказував, що вимоги, які не підтверджують здатність виконати предмет закупівлі , є дискримінаційними. 2.Вимога надати кваліфікаційний сертифікат інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки. У тендерній документації не обґрунтовано необхідність виконання саме проєктувальних робіт, які вимагають наявність сертифікованого проєктувалника в частині пожежної безпеки. У тендерній документації щодо проєкту реконструкції не передбачено таких спеціалізованих вимог, що свідчить про відсутність підстав для залучення відповідального виконавця з пожежної безпеки. Предмет закупівлі – реконструкція майданчиків, а не об’єктів будівництва з високим класом наслідків, отже, така вимога не відповідає вимогам Закону та перевищує необхідне для якісного виконання робіт. На підставі викладеного просимо, виключити з тендерної документації вищевикладені вимоги та забезпечити дотримання принципів відкритості, прозорості та недискримінації, як того вимагає Закон України «Про публічні закупівлі». У разі залишення зазначених вимог у тендерній документації залишаємо за собою право звернутись із скаргою до Антимонопольного комітету України, для захисту своїх прав та прав інших потенційних учасників.
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за ваше звернення та повідомляємо наступне : 1. відповідно до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 230), яким затверджено Перелік категорій осіб керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, та періодичність проходження функціонального навчання є - Працівники, яких призначено до складу формувань цивільного захисту,- Посадові особи, на яких покладені обов’язки з питань цивільного захисту суб’єктах господарювання незалежно від форми власності. Навчання осіб керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту здійснюється шляхом проведення функціонального навчання та практичної підготовки. Також відповідно до Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс від 02.10.2012 № 5403-VI), який регулює відносини, пов’язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, пожеж та інших небезпечних подій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження, встановлює права та обов’язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (далі - суб’єкти господарювання), а також інших юридичних осіб. Цивільний захист - комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних ситуацій та інших небезпечних подій, запобігання виникненню таких ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки. Суб’єктами забезпечення цивільного захисту є також суб’єкти господарювання, громадські організації. Основними завданнями єдиної державної системи цивільного захисту є: забезпечення реалізації заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та інші завдання, визначені законом. Таким чином, згідно з чинним законодавством України у сфері цивільного захисту, під час виконання робіт на об'єктах, які розташовані в межах населених пунктів, замовник та виконавець зобов’язані забезпечити дотримання заходів безпеки, зокрема в частині запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, а також мати відповідальних осіб, які володіють необхідними знаннями для реагування у разі їх виникнення. Фахівець, який пройшов функціональне навчання у сфері цивільного захисту, забезпечує: координацію дій у разі виникнення загрози чи надзвичайної ситуації під час виконання робіт, розробку та реалізацію планів реагування, контроль за дотриманням вимог техногенної та пожежної безпеки. Реконструкція майданчика — це не лише встановлення ігрових або спортивних елементів, а повноцінний будівельний процес, який може включати улаштування, бетонування основ, монтаж металевих або залізобетонних елементів, використання будівельної техніки і механізмів. У процесі виконання таких робіт можливе виникнення ризиків техногенного характеру, а відповідно до Кодексу джерелами небезпеки виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру є : об’єкти підвищеної небезпеки; будівлі та споруди з порушенням умов експлуатації; надмірне та неврегульоване накопичення побутових і промислових відходів, непридатних для використання засобів захисту рослин; інші об’єкти, що можуть створити загрозу виникнення аварії. Техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на об’єктах, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій. Таким чином, вимога про наявність у штаті фахівця з чинним функціональним навчанням у сфері цивільного захисту безпосередньо пов’язана з реконструкцією спортивного майданчика та спрямована на забезпечення безпеки всіх учасників процесу як і працівників так і мешканців прилеглих територій. Вимога щодо наявності у штаті фахівця, який пройшов функціональне навчання у сфері цивільного захисту, є обґрунтованою, законною та такою, що безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі – реконструкцією спортивного майданчика. Такий фахівець забезпечує належну організацію заходів з техногенної та пожежної безпеки, координує дії у разі виникнення надзвичайних ситуацій та виконує завдання, передбачені чинним законодавством у сфері цивільного захисту. Враховуючи технічну складність робіт, їх проведення в межах населеного пункту, а також потенційні ризики, дана вимога є необхідною умовою для безпечного та якісного виконання робіт і відповідає положенням Кодексу цивільного захисту України. Відповідно до Правил пожежної безпеки, затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, які встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Ці Правила є обов’язковими для виконання суб’єктами господарювання, органами державної влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. Вимога про наявність у складі учасника фахівця з кваліфікаційним сертифікатом інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки є цілком виправданою та такою, що безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі — реконструкцією дитячого та спортивного майданчиків. Попри те, що майданчики не належать до об'єктів з високим класом наслідків, під час їх реконструкції може передбачатися оновлення або встановлення нових конструкцій, покриттів, малих архітектурних форм, а також використання елементів електропостачання, що можуть створювати потенційні пожежні ризики. Згідно з чинними нормативами (зокрема, ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту. Зі Зміною № 1, ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги), усі об’єкти, що споруджуються або реконструюються в межах населеного пункту та призначені для масового перебування людей, зобов’язані відповідати вимогам пожежної безпеки. Це включає правильне розміщення евакуаційних проходів, використання вогнестійких матеріалів, забезпечення відповідних відстаней між об’єктами тощо. Саме тому,наявність у складі учасника сертифікованого інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки гарантує, що проєкт реконструкції буде відповідати чинним будівельним та протипожежним нормам, а результат робіт буде безпечним для людей. Крім того виконання проєктних рішень, пов’язаних з дотриманням пожежної безпеки, має здійснюватися лише сертифікованими спеціалістами. Вимога щодо наявності у складі учасника фахівця з кваліфікаційним сертифікатом інженера-проєктувальника у частині пожежної безпеки є законною, обґрунтованою та безпосередньо пов’язаною з предметом закупівлі — реконструкцією майданчиків. Таким чином, встановлена вимога не є надмірною чи дискримінаційною, а, навпаки, спрямована на дотримання законодавства та забезпечення безпеки на об’єкті, що реконструюється. З повагою!
Дата відповіді: 19.05.2025 14:47
Відповідь надана

Усунення дистримінаційної вимоги та уточнення по технічних характеритиках

Номер: 74497630cae642f59da5af80a3de529b
Дата опублікування: 13.05.2025 15:12
Опис: Шановний замовнику! Просимо звернути увагу на наступні зауваження та уточнення до умов тендерної документації: 1.У військовий час вимога до учасників щодо обов’язкового складання акту обстеження об’єкта є юридично сумнівною, так як створює дискримінаційні умови, що звужують коло потенційних учасників закупівлі. Окрім того, дана процедура є затратною з боку логістики та організації, а також фактично неможливою через складність у забезпеченні оперативного доступу до об’єкта та вчасного погодження відповідного акту з відповідальними представниками. Просимо переглянути або скасувати цю вимогу як таку, що порушує принцип добросовісної конкуренції. 2.В Розділі Будівельні матеріали, вироби і комплекти зазначено, що для засипки необхідно використовувати кварцовий пісок фракції 4 мм. Проте такий матеріал є економічно необґрунтований через високу вартість і складність у придбанні. Водночас, для зазначених робіт доцільним і технічно придатним є річковий пісок із пропущеною фракцією 0,8-1,2 мм. Просимо розглянути можливість заміни кварцового піску на річковий відповідної фракції, що дозволить оптимізувати витрати без втрати якості виконання робіт. Сподіваємось на конструктивний підхід і врахування наведених пропозицій при перегляді тендерних умов. Готові надати додаткові технічні обґрунтування за потреби.
Відповідь: У відповідь на ваше звернення повідомляємо, що Замовником буде внесено відповідні зміни в частині надання акту обстеження об’єкта. Перелік будівельних матеріалів встановлюється не Замовником довільно, а у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації. Технічна специфікація сформована з відомостей обсягів робіт, та відомостей ресурсів які є частиною проектно кошторисної документації, яка розроблена проектною організацією, яка має відповідні знання та компетенцію, та щодо якої отримано відповідний ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ. Замовник не вправі самостійно вносити зміни в цій частині. До того ж, кварцовий пісок, який зазначений у Розділі «Будівельні матеріали, вироби і комплекти», рекомендований для засипки з огляду на його високі технічні характеристики, які забезпечують стабільність та довговічність конструкцій. Основною перевагою кварцового піску є його висока твердість, однорідність хімічного складу, відсутність органічних домішок і мінімальна стираність. Фракція 4 мм сприяє кращому дренажу, зменшенню капілярного підняття вологи, а також створенню щільнішої і стабільнішої основи при ущільненні. Саме завдяки цим властивостям кварцовий пісок забезпечує необхідний технічний результат, який може бути критично важливим для певних типів будівельних робіт або експлуатаційних умов. ( Відповідно до ДСТУ Б В.2.7-131:2007 Будівельні матеріали. Пісок кварцовий. Технічні умови). Річковий пісок фракції 0,8–1,2 мм, хоч і є доступнішим економічно, має меншу зернистість, що може призводити до зниження дренажних властивостей, а також до ущільнення з надмірною щільністю, яке ускладнює відведення вологи та підвищує ризик осідання.
Дата відповіді: 15.05.2025 10:49