• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бункер-накопичувач для твердих побутових відходів

закупівля відбувається відповідно до потреби та на підставі Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" №1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами)

Завершена

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
Період уточнення: 05.05.2025 09:27 - 10.05.2025 00:00
Відповідь надана

Тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог

Номер: 5daaf1dc5a554524a2e397135f808b65
Дата опублікування: 07.05.2025 04:12
Опис: Шановний Замовнику! Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації зважаючи на наступне: 1. Відповідно до пункту 22 Додатку 7 до ТД: «22. Для підтвердження наявності технологій у складі своєї пропозиції Учасник надає наступні сертифікати: - на систему управління якістю заводу-виробника ДСТУ ISO 9001:2018, який виданий акредитованою Національним агентством з акредитації України установою, та підтверджує, що виробник розробив, впровадив та застосовує розроблені постійно діючі процедури системи управління; - на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що виробник розробив, впровадив та застосовує розроблені постійно діючі процедури системи управління. - на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018, який виданий акредитованою Національним агентством з акредитації України установою, та підтверджує, що виробник розробив, впровадив та застосовує розроблені постійно діючі процедури системи управління». Повідомляємо, що встановлення вимог щодо наявності сертифікатів ISO є дискримінаційною умовою для учасників процедури закупівлі. Оскільки, жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Також, сертифікати ISO 9001:2015, 14001:2015 та 45001:2018 не стосується предмету закупівлі. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. 2. Відповідно до пункту 21 Додатку 7 до ТД: «21. Для підтвердження відповідності матеріально-технічної бази заводу-виробника вимогам законодавства з питань охорони праці в складі пропозиції учасник надає: - декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на зварювальні роботи та на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки (ножиці, прес тощо). Декларація повинна бути зареєстрована за місцем знаходження заводу-виробника та містити адресу виробничих потужностей, що співпадає з адресою виробничої бази зазначеної Учасником у довідці про виробничі бази. Декларація має бути з відміткою управління Держпраці та має містити дані про реєстрацію такої декларації в журналі обліку, а також містити інформацію, що було проведено добровільний аудит з охорони праці». Дана вимога дискримінаційна, зважаючи на те, що учасники мають змогу не мати виробничі потужності, виступаючи не виробником, а постачальником. Не підтверджено необхідність виконання таких робіт у межах закупівлі. Якщо предмет закупівлі (або технічне завдання) не передбачає проведення зварювальних робіт або використання обладнання підвищеної небезпеки, така вимога є безпідставною та такою, що обмежує конкуренцію. 3. Відповідно до пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації: «Учасник для підтвердження технічних характеристик товару повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи: - технічні умови виробника на продукцію (допускається завантаження виключно першої (титульної) сторінки Технічних умов на якій є печатки органу, який здійснив перевірку та реєстрацію даного документу)». Замовник вимагає титульну сторінку ТУ виробника з печаткою реєстраційного органу, хоча учасник може підтвердити відповідність продукції шляхом надання сертифіката відповідності, що є офіційним документом, засвідченим акредитованим органом та підтверджує, що продукція відповідає вимогам нормативних документів (у т.ч. ТУ чи ДСТУ). Згідно із законодавством України (зокрема, Законом «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»), сертифікат відповідності є достатнім документом для підтвердження характеристик товару, а вимагання додаткових ТУ із печатками є обмеженням способів підтвердження інформації, що прямо суперечить пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Установлення надмірної вимоги, яка не є необхідною для оцінки відповідності предмету закупівлі, обмежує коло потенційних учасників, чим порушує статтю 5 Закону. 4. Відповідно до пункту 24 Додатку 7 до тендерної документації: «Підтвердити трудові відносини між виробником та зварювальником (зварювальниками), що зазначені у довідці». Надмірне обмеження способу виконання робіт. Встановлюючи обов’язкову наявність трудових відносин саме з виробником, замовник безпідставно обмежує право учасника організувати виконання робіт іншим законним способом (наприклад, через договір цивільно-правового характеру, залучення субпідрядника, оренду персоналу тощо), що прямо порушує принцип недискримінації учасників відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога підтвердити трудові відносини між виробником та зварювальником ігнорує, що учасник закупівлі не зобов’язаний бути виробником продукції. Законодавство у сфері публічних закупівель не вимагає, щоб учасник особисто виробляв товар, що пропонується до постачання — він може бути офіційним дистриб’ютором, постачальником або представником іншої компанії. У разі, якщо товар є імпортним, учасник взагалі не має жодного відношення до організації процесу виготовлення, а тому фізично не може надати документи щодо трудових відносин між виробником та його персоналом, особливо якщо йдеться про іноземного виробника. Таким чином, вимога автоматично виключає імпортні товари з участі в закупівлі, що є прямим порушенням рівного доступу. Тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог. На підставі цього, просимо нести відповідні зміни до тендерної документації. У випадку, якщо дана вимога буде проігнорована Замовником, ми залишаємо за собою право звертатися до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за Ваше запитання. Стосовно Вашого питання, замовник може повідомити, що нами не встановлено жодних дискримінаційних вимог щодо тендерної документації, всі вимоги відповідають законодавству України.
Дата відповіді: 09.05.2025 13:26