• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Вогнегасники

Завершена

2 497 295.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 972.95 UAH
Період уточнення: 02.05.2025 08:40 - 08.05.2025 09:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 57598799bf854addada547fd31003496
Дата опублікування: 02.05.2025 11:59
Опис: Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Відповідь: По суті звернення зазначаємо наступне: Відповідно до пункту 5.1 Додатку №3 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Далі-Оголошення): Якщо Учасник не є виробником товару – предмету закупівлі, такий Учасник надає оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених в Оголошенні та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі. Вищезазначена вимога Оголошення виступає гарантією того, що Учасник матиме змогу поставити необхідну кількість товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених в Оголошенні та підтвердження щодо якості запропонованого Учасником товару. Замовник прагне отримувати виключно якісний товар для забезпечення потреб підрозділів Державної прикордонної служби України. Надання у складі Пропозиції листа від від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару жодним чином не звужує коло потенційних учасників, оскільки ані виробники, ані їх представництва, ні дистриб’ютори дбаючи про свою ділову репутацію, на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі таких листів організаціям чи підприємствам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Окрім того, Додаток 3 Оголошення містить примітку про можливість учасників запропонувати еквівалентний товар що жодним чином не звужує коло компаній, які можуть забезпечити поставку відповідного товару: «у разі, якщо у даних технічних вимогах, чи в інших частинах тендерної документації йде посилання на конкретну марку чи фірму, виробника, патент, конструкцію або тип товару, що закуповується, то вважається, що технічні вимоги містять вираз: «або еквівалент».» Аналогічна практика і в Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: (див. на сторінку 10 рішення Комісії АМКУ № 5572-р/пк-пз від 27.03.2024 за результатами розгляду скарги UA-2024-03-13-002083-a.c2) Таким чином, Оголошення не суперечить принципам здійснення закупівель встановленим ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та відсутні підстави для внесення змін до Оголошення.
Дата відповіді: 05.05.2025 13:10