-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Театральні крісла
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період уточнення:
10.09.2018 15:20 - 24.09.2018 15:24
Відповідь надана
Запитання щодо надання зразу крісел
Номер:
c672c623ea404199aaee8125e959f2a6
Дата опублікування:
16.09.2018 14:45
Опис:
В Додатку №3 ТД Замовник вимагає з метою підтвердження надійності, якості та відповідності товару Технічним вимогам цієї документації учасник, тендерна пропозиція якого буде знаходитись на етапі оцінювання («Кваліфікація»), повинен протягом двох робочих днів з дня початку розгляду тендерної пропозиції надати Замовнику для погодження зразок крісла, зразок литого формованого пінополіуретану за адресом: 08125, Україна, Київська обл., село Музичі, вул. Ватутіна, 1. Зразки надаються Учасником для більш якісної оцінки виконання Технічних вимог Замовника».
Вимагаємо до даного абзацу внести зміни та викласти у такій редакції «з метою підтвердження надійності, якості та відповідності товару Технічним вимогам цієї документації учасник-переможець, пропозиція якого за результатами аукціону визнана Замовником найбільш економічно вигідною повинен протягом 2 (двох) робочих днів забезпечити надання Замовнику торгів зразка товару у кількості _____ шт. (Замовник вказує на свій розсуд) за адресою: 08125, Україна, Київська обл., село Музичі, вул. Ватутіна, 1, а з дня прийняття рішення про намір укласти договір Учасник – переможець надає крісла за вирахунком тих, що були подані раніше.»
Додатково звертаємо особливу увагу Замовника на практику винесення Рішень Антимонопольним комітетом України (далі – АМКУ) щодо вимог Замовників надавати зразки предмету закупівлі до моменту оголошення переможця торгів. Так, АМКУ приймає до розгляду відповідні скарги учасників-скаржників торгів та приймає рішення на їх користь із встановлення порушень процедури закупівлі Замовником та наголошує на наступному: «Оскільки Замовник не є фахівцем та не має відповідних повноважень, обладнання, спеціалістів тощо в галузі надання висновків щодо відповідності якісних або технічних характеристик предмету закупівлі вимогам Документації або ж будь-яким іншим вимогам, встановленим нормами законодавства, то позитивний відгук невідомого підрозділу Замовника не може вважатись належним доказом відповідності або ж не відповідності якості товару вимогам Документації. Одночасно, при формуванні такого висновку навіть не забезпечена можливість присутності представника учасника. Зазначення у Документації такої можливості надає Замовнику необмежених прав щодо вибору переможця процедури закупівлі виключно на власний розсуд, незалежно від запропонованої ціни пропозиції, в той час як виключно ціна є єдиним критерієм оцінки тендерної пропозиції.»
Відповідь:
1.Учасник посилається на практику винесення Рішень Антимонопольним комітетом України (далі – АМКУ) щодо вимог Замовників надавати зразки предмету закупівлі до моменту оголошення переможця торгів, але не надає жодних посилань на конкретні рішення, що в свою чергу можна розцінювати як спробу маніпулювання та намагання за будь-яку ціну унеможливити нормальне проведення Процедури закупівлі, що свідчить про зловживання своїми правами останнім. Доводи Учасника є безпідставними та такими, що не підкріплюються належними доказами.
2. Також слід звернути увагу, що фактична Вимога учасника про зміну тендерної документації була подана у розділі «Роз’яснення до процедури» під виглядом «Запитання до процедури», що також можна вважати спробою маніпулювати процедурою проведення Закупівлі для її зриву або затягування.
Крім того, з огляду на умови Тендерної документації, зміни до яких просить внести Учасник, слід дійти висновку, що Замовник скористався своїм передбаченим законом правом на обрання необхідних та бажаних власне йому характеристик предмета закупівлі і встановив вимогу відповідності саме тим стандартам, які визначив за необхідне.
Відповідно до п. 29 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Згідно зі ст. 22 Закону вбачається, що тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. При цьому технічна специфікація повинна містити, зокрема, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Таким чином, враховуючи, що Замовник є найбільш зацікавленою особою у найвигідніших для нього умовах закупівлі та у отриманні найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих, законодавець свідомо наділив Замовника свободою у самостійному визначенні необхідних технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандарти.
Підсумовуючи все вищевказане, повідомляємо про необґрунтованість та безпідставність поданої учасником закупівлі вимоги щодо зміни частини тексту Тендерної документації.
Вважаємо, що такі дії учасника спрямовані виключно на ініціювання відміни або затягування Процедури закупівлі, що призведе по суті до зриву закупівлі без усвідомлення настання негативних наслідків для всіх учасників Закупівлі.
Дата відповіді:
24.09.2018 15:17