• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція підвальних приміщень будівлі будинку культури з адміністративним приміщенням для облаштування захисної споруди цивільного захисту за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Кіпті, вул. Слов’янська, буд. 36-Б» (коригування кошторисної частини проєктної документації)

Торги відмінено

2 922 516.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 612.58 UAH
Період уточнення: 25.04.2025 16:05 - 07.05.2025 00:00
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації

Номер: 4f06460f5d694636aee96660a725c2d3
Дата опублікування: 06.05.2025 09:22
Опис: Дискримінаційна вимога щодо дати укладення аналогічного договору, укладеного протягом останніх 3-х років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Підпунктом 1.3. Додатку 1 до тендерної документації «Кваліфікаційний критерій “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)” вимагається: У цій закупівлі Замовник вимагає підтвердити наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі (аналогічних) договору (договорів). Аналогічним вважається договір, укладений протягом останніх 3-х років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, предметом якого є виконання робіт з нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту чи реставрації будівель (згідно з визначенням чинної редакції НК 018:2023) за предметом закупівлі з урахуванням таких умов: - під час закупівлі робіт з нового будівництва аналогічним вважається тільки договір з виконання робіт з нового будівництва; - під час закупівлі робіт з реконструкції аналогічним вважається договір з виконання робіт з нового будівництва або реконструкції; - під час закупівлі робіт з реставрації аналогічним вважається договір з виконання робіт з реставрації; - під час закупівлі робіт з капітального ремонту аналогічним вважається договір з виконання будь-яких робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації чи капітального ремонту. Встановивши дану вимогу щодо укладення аналогічного договору протягом останніх 3-х років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, Замовник суттєво обмежує можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж протягом останніх 3-х років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, зокрема, за 4,5,6, 7… чи 10 років до дати оголошення. Дана вимога встановлена Замовником, є абсолютно не обгрунтованою та дискримінаційними, і вказує на орієнтованість Замовника на конкретного учасника (-ів), що порушує принципи об’єктивності і неупередженості Замовника, недискримінація учасників та містить ознаки корупційної складової усупереч принципу «запобігання корупційним діям і зловживанням». Відповідно до ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням). При цьому, ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 3 річний термін, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Таким чином, вимога Замовника про укладення аналогічного договору укладеного протягом останніх 3-х років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною. Замовником жодним чином не аргументовано встановлення 3-річного обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасників позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним за 4,5,6, 7… чи 10 років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Просимо привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну умову щодо надання аналогічного договору, укладеного протягом останніх 3-х років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів шляхом усунення (видалення) 3-річного критерію або збільшення його, принаймні, до 10 років. В разі не задоволення даної вимоги буде подано скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в зв’язку з встановленими дискримінаційними вимогами, що підтверджується аналогічним рішенням Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ по закупівлі UA-2020-01-31-001529-c, скарга UA-2020-01-31-001529-c.a3 від 26.02.2020р.
Відповідь: Відповідно до висновку, викладеному у листі Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 11.01.2014 «Щодо видів порушень при проведенні процедур закупівель»: «замовник самостійно визначає, з дотриманням вимог чинного законодавства, перелік документів, які він вважає підтвердженням відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, та вимоги до оформлення таких документів як за формою, так і за змістом. Закон України «Про публічні закупівлі» (із змінами), Особливості не містять критеріїв визначення такого поняття як «аналогічний договір», вимог чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, а тому замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, в тому числі, й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням загальних принципів здійснення державних закупівель. У даному випадку межі критерію «аналогічний договір» визначені, виходячи зі специфіки предмету закупівлі, так як актуальність будівельних робіт з нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту чи реставрації будівель під споруди цивільного захисту виникла в останні 3 (три) роки – з початком військової агресії російської федерації в Україну. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України у справі №826/114/18.
Дата відповіді: 07.05.2025 11:54