-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання, НК 024:2023: 36908 - Прилад для реєстрації отоакустичної емісії – Аудіометр.
Завершена
1 685 833.33
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 16 858.33 UAH
мін. крок: 1% або 16 858.33 UAH
Період уточнення:
18.04.2025 11:21 - 23.04.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційний підхід в умовах тендерної документації
Номер:
cf49ff7458434fcb823e7309fadb4cea
Дата опублікування:
22.04.2025 15:13
Опис:
1. Замовником в Тендерній документації використані коди Національного Класифікатору НК 024:2023, які не відповідають вимогам предмету закупівлі.
Нижче наводимо коди класифікатору, за якими, відповідно до МТВ, може здійснюватися закупівля першого приладу (товару):
- Вимозі «Можливість виконувати об’єктивне обстеження стану середнього вуха та слухової функції людини методом імпедансної аудіометрії» відповідає НК 024:2023 36717 «Аудіометр імпедансний».
- Вимозі «Можливість виконувати аудіометрію чистого тону по повітряній та кістковій провідності» відповідає НК 024:2023 37503 «Аудіометр чистих тонів».
Другому приладу (товару) відповідають коди НК 024:2023:
- НК 024:2023 35747 «Аудіометр на основі викликаних потенціалів»
- НК 024:2023 58019 «Система реєстрації отоакустичної емісії з живленням від батареї»
Пропонуємо Замовнику провести необхідні зміни в назві предмета закупівлі та МТВ.
2. Вивчивши тендерну документацію з метою участі в Закупівлі зазначаємо, що Замовник поєднав в одну закупівлю, без розділення на лоти, різні товари, що підтверджується різними кодами НК 024:2023.
Вимагаємо розділення предмету закупівлі на окремі лоти, з метою збільшення кількості можливих пропозицій від різних учасників, створення умов для чесної конкуренції та, як наслідок, зменшення вартості закупівлі.
3. Відповідно до МТВ Замовник бажає придбати «Бездротовий програматор NoahLink Wireless», тобто товар, який має власний код за НК, а саме НК 024:2023 57884 «Набір бездротовий для налаштування слухового апарата з використанням комп'ютера». Бездротовий програматор NoahLink Wireless Замовником було включено в комплект першого приладу. Наявна комлектація не створюється виробниками приладів.
Вимагаємо створення окремого лоту «Бездротовий програматор NoahLink Wireless або еквівалент» за НК 024:2023 57884 «Набір бездротовий для налаштування слухового апарата з використанням комп'ютера».
4. Відповідно до здійсненого нами аналізу ринку аудіометричного обладнання зазначаємо наступне:
- Сукупності вимог МТВ (для кожного з двох приладів) відповідають товари одного виробника, а саме компанії PathMedical GmbH, Німеччина https://www.pathme.de/
- Очікувана вартість закупівлі більш ніж на 50% перевищує роздрібну вартість, необхідних замовнику приладів на ринку. З вартістю можна ознайомитися на сайті офіційного дистриб’ютора компанії PathMedical GmbH, Німеччина - ТОВ «Центр Слуху» https://audiometers.com.ua/prilady/
Враховуючи, що опубліковані МТВ унеможливлюють конкуренцію (МТВ відповідає лише товар одного виробника/постачальника), бюджет закупівлі значно перевищує роздрібну вартість предмету закупівлі, вимагаємо відмінити закупівлю.
5. Вимагаємо підготувати нову закупівлю, МТВ якої забезпечать конкурентість, недискримінаційність та ефективність закупівлі, відповідно до вимог Закону Україні «Про публічні закупівлі» (в тому числі ч.4 ст.5 Закону)
У разі ігнорування нашої вимоги залишаємо за собою право звернутися до АМКУ з відповідною скаргою та інформувати правохоронні органи, щодо наявності ознак корупційної діяльності в процесі закупівлі UA-2025-04-18-003886-a.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Детально ознайомившись з Вашим зверненням на умови тендерної документації та зазначаємо наступне.
1.У відповідь на звернення № 1 зазначаємо наступне. Використання кода НК
024:2023: 36908 - Прилад для реєстрації отоакустичної емісії – Аудіометр відповідає предмету закупівлі. Замовником було обґрунтовано визначено код НК 024:2023 36908 – Прилад для реєстрації отоакустичної емісії – Аудіометр, який внесено до Наказу МОЗ № 761 «Про затвердження переліку медичного обладнання для забезпечення потреб сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану».
Саме цей код є релевантним для забезпечення потреб Замовника у закупівлі комплексного аудіометричного обладнання. Інші коди, наведені у Вашій вимозі, відсутні в Наказі № 761. Зазначені коди не входять до затвердженого переліку медичних виробів, дозволених для централізованого постачання в умовах воєнного стану. Використання цих кодів могло б суперечити вимогам чинного нормативного регулювання, а також поставити під сумнів правомірність закупівлі. МТВ не обмежують конкуренцію та не орієнтовані на конкретного виробника. Характеристики товару були сформульовані у відповідності до загальноприйнятих функціональних властивостей обладнання, доступного на ринку. Вони не прив’язані до одного постачальника чи бренду, що забезпечує відкриту конкуренцію. З урахуванням вищенаведеного, підстав для внесення змін до Тендерної документації в цій частині – відсутні.
2.У відповідь на звернення щодо розділення закупівлі на лоти зазначаємо наступне. Відповідно до чинного законодавства України, зокрема до Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право самостійно визначати, чи ділити предмет закупівлі на лоти. Це право закріплено в пункті 5 розділу І «Загальні положення» Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.
Згідно з цим пунктом, замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Таким чином, поділ предмета закупівлі на лоти є правом, а не обов'язком замовника. Замовник приймає рішення про доцільність такого поділу, виходячи з конкретних потреб та обставин закупівлі, логістичних, технічних та експлуатаційних особливостей.
Таким чином, відсутність поділу закупівлі на лоти є обґрунтованою, відповідає функціональним потребам Замовника та не порушує принципів добросовісної конкуренції. З урахуванням вищенаведеного, підстав для внесення змін до Тендерної документації в цій частині – відсутні.
3. У відповідь на звернення № 3 зазначаємо наступне. Відповідно до Наказу МОЗ України №761 «Про затвердження переліку медичного обладнання для забезпечення потреб сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану» передбачені коди НК, які Замовник зобов’язаний використовувати при формуванні закупівлі медичного обладнання. У вищезазначеному Наказі не передбачено окремої позиції з кодом НК 024:2023 57884 «Набір бездротовий для налаштування слухового апарата з використанням комп'ютера». Таким чином, виділення цього програматора в окремий лот не є обов’язковим та не відповідає затвердженому переліку медичного обладнання для закупівель в умовах воєнного стану. З урахуванням вищенаведеного, підстав для внесення змін до Тендерної документації в цій частині – відсутні.
4. У відповідь на звернення № 4 зазначаємо наступне. Щодо зауваження про відповідність технічних та якісних характеристик лише продукції одного виробника, інформуємо, що технічна частина тендерної документації сформульована з урахуванням функціональних потреб Замовника та вимог до сучасного медичного обладнання, яке використовується для проведення повноцінної аудіологічної діагностики. Технічні та якісні характеристики були сформульовані без посилання на конкретного виробника або торгову марку, з використанням загальноприйнятих технічних термінів у сфері медичного обладнання. Установлені вимоги є узагальненими і не обмежують участь інших виробників або постачальників, продукція яких відповідає аналогічним або кращим технічним характеристикам. Щодо вартості предмету закупівлі повідомляємо, що очікувана вартість визначалась на підставі аналізу ринку, зокрема, враховуючи комерційні пропозиції кількох учасників ринку, з урахуванням вартості доставки, митного оформлення, технічної підтримки, навчання персоналу, гарантійне та післягарантійне обслуговування тощо. Стосовно посилання Вами у вимозі на сайт ТОВ «ЦЕНТР СЛУХУ» - https://audiometers.com.ua/prilady/ зазначаємо наступне. Ознайомившись з сайтом за вищезазначеним посиланням встановлено, що ціна за прилад який пропонується на цьому сайті зазначена узагальнено, без конкретно визначених характеристик та комплектації які вимагаються та потребуються Замовником виходячи з потреб лікарні та з врахуванням усіх супутніх факторів з доставки товару, серівсного обслуговування та іних факторів. Тому, твердження про корупційну складову без наявних на те реальних доказів та розрахунків є безпідставним припущенням з боку учасника. Умови Тендерної документації відповідають вимогам чинного законодавства та принципам добросовісної конкуренції. З урахуванням вищенаведеного, підстав для внесення змін до Тендерної документації в цій частині – відсутні.
5. У відповідь на вимогу № 5. Тендерна документація підготовлена з дотриманням усіх законодавчих вимог та зі збереженням конкуретного становища серед учасників, відповідно, відсутні підстави щодо вимоги учасника щодо зміни або відміни закупівлі.
Дата відповіді:
24.04.2025 18:06