• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Послуги по заправці та відновленню картриджів»

Завершена

163 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 819.00 UAH
Період уточнення: 16.04.2025 15:34 - 21.04.2025 00:00
Відповідь надана

ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ

Номер: 6bd0d806178543df84144f8060c02526
Дата опублікування: 18.04.2025 12:56
Опис: Шановний Замовнику! Просимо звернути увагу на дискримінаційні вимоги, встановлені в тендерній документації. 1. Пункт 5.1 Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачає, що для підтвердження якості послуг Учасника, а саме відповідності послуг вимогам системи менеджменту якості Учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, в складі тендерної пропозиції надати Сертифікат на систему менеджменту якості міжнародного стандарту ISO 9001:2015, виданий Учаснику, який є чинним не пізніше ніж до кінця 2025 року, що підтверджено проходженням щорічного технічного огляду. 2. Пункт 5.1 Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачає, що для підтвердження відповідності екологічним вимогам послуг Учасника, а саме відповідності послуг вимогам системи екологічного менеджменту Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, в складі тендерної пропозиції надати Сертифікат на систему екологічного менеджменту міжнародного стандарту ISO 14001:2015, виданий Учаснику, який є чинним не пізніше ніж до кінця 2025 року, що підтверджено проходженням щорічного технічного огляду. 3. Пункт 5.1 Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачає наявність не менше ніж двох сертифікованих спеціалістів – сервісних інженерів, надати копії сертифікатів від офіційних представників в Україні (що мають сертифікати системи контроля якості ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015 щодо обслуговування та ремонту комп’ютерного, телекомунікаційного та периферійного обладнання) про проходження технічного навчання із сервісного обслуговування офісної техніки. 4. Пункт 5.1 Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) встановлена вимога надати Копії сертифікатів компанії, яка має відповідну ліцензію на поводження з відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження), про наявність впровадженої системи управління якістю ISO 9001:2015 та системи екологічного управління ISO 14001:2015; Пункт 0.1 ДСТУ ISO 9001:2015 регламентує Загальні положення, а саме: Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Пункт 0.1 ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 визгачає Досягнення гармонійного поєднання навколишнього середовища, суспільства та сталого розвит¬ку вважають необхідною умовою задоволення потреб нинішнього покоління без нанесення шкоди мож¬ливості майбутнім поколінням задовольняти свої потреби. Сталий розвиток як мету досягають урівно¬важенням трьох основоположних складових частин сталого розвитку. Тобто, Вимоги ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 спрямовані на побудову організаційних процесів суб'єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до самого предмету закупівлі. Поряд з цим, пункт 9.2 ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 передбачає необхідність проведення внутрішнього аудиту. Так, пункт 9.2.1 ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015: Організація повинна провадити внутрішні аудити в заплановані проміжки часу для отриман¬ня інформації про те, чи система управління якістю a) відповідає:1) власним вимогам організації до її системи управління якістю;2) вимогам цього стандарту; b) результативна запроваджена та її підтримують. Пункт 9.2.2 ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015: Організація повинна планувати, розробляти, виконувати та актуалізувати програму(-и) аудиту, охоплюючи періо¬дичність, методи, відповідальність, вимоги щодо планування і звітність. Тобто, вимоги тендерної документації передбачають наявність на підприємстві (в учасника) аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту. Крім того, отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), що унеможливлює подання пропозицій вчасно. Пропонуємо ознайомитися з рішеннями по закупівлі, інформація щодо яких оприлюднена за номерами: UA-2024-06-07-008331-a 5. Пункт 5.1 Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) містить вимогу надати Документи підтверджуючі радіаційну безпеку витратних матеріалів, що використовуються учасником: Копії протоколів про проведення випробувань та визначення радіологічних показників безпеки на тонер, яким буде проводитися заправка картриджів замовника, що виданий органом з оцінки відповідності на радіаційну безпеку на його офіційному бланку та за встановленою їм формою. З аналізу формулювання Замовником вбачається наступне: - орган, що має видати запитуваний документ: орган з оцінки відповідності на радіаційну безпеку; - вид документа, що вимагається: протоколів про проведення випробувань та визначення радіологічних показників безпеки на тонер; - форма запитуваного документу: офіційний бланк та встановлена форма, органу що його відав. Визначення поняття "орган з оцінки відповідності" наводиться ст. 1 ЗУ "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", відповідно до якого орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування. Крім того ЗУ "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" визначає правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності. Спеціальним законом, що визначає правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь є ЗУ "Про охорону навколишнього природного середовища", який регулює відносини у галузі охорони, використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки та встановлює, що до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про екологічну та радіаційну безпеку (ст. 20-2 названого закону). Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) згідно Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію України" від 19 квітня 2017 р. № 275 є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, основними завданнями якої, в тому числі, є здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства, зокрема, щодо екологічної та радіаційної безпеки. Крім того спеціальним 3аконом, що регулює суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначає відповідні права і обов'язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлює порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні є ЗУ "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення". Ст. 23 ЗУ "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення". встановлює, що роботи з радіоактивними речовинами та іншими джерелами іонізуючих випромінювань здійснюються з дозволу державної санітарно-епідеміологічної служби та інших державних органів відповідно до закону. До того ж Наказом Міністерства охорони здоров'я України за N 54 від 02.02.2005 затверджені ОСНОВНІ САНІТАРНІ ПРАВИЛА забезпечення радіаційної безпеки України, п. 1.8 яких визначає, що основні радіаційно-гігієнічні регламенти і положення щодо захисту від джерел потенційно опромінюючих визначені НРБУ-97/Д-2000. Постановою Головного Державного санітарного лікаря України за N 62 від 01.12.97 введено в дію Державні гігієнічні нормативи "Норми радіаційної безпеки України (НРБУ-97)". Звертаємо увагу не те, що названі норми спеціальних законів, що регулюють радіаційну безпеку не визначає орган оцінки відповідності належним органом, що в силу положень названих законів уповноважений здійснювати радіаційний нагляд та проводити радіологічну експертизу. Крім того названі нормативні акти не свідчать про те, що використанню офісної техніки має передувати підтвердження на відповідність вимогам радіологічного законодавства. Тендерна документація не містить інформації, що Замовник отримував дозвіл державної санітарно-епідеміологічної служби та інших державних органів на використання друкуючих пристроїв, як того вимагає Ст. 23 ЗУ "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення". Предметом закупівлі є послуги із заправки картриджів та поточного ремонту комп'ютерної оргтехніки згідно коду за ДК 021:2015: 50310000-1 "Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки", які згідно чинного законодавства не пов'язані із використанням радіоактивних речовин та інших джерел іонізуючих випромінювань, оскільки офісна техніка вже перебуває в користуванні Замовника. Пропонуємо ознайомитися з рішеннями по закупівлям, інформація щодо яких оприлюднена за номерами: UA-2023-05-25-012089-a 6. Пункт 5.1 Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) містить вимогу надати Копії чинних договорів з компаніями, які мають відповідні ліцензії на поводження з відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження); Наказом № 571 від 25.09.2000 "Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції" втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1999 (z1618-16) від 29.11.2016. Тобто, атестація підприємств не є обов'язковою, а проводиться на добровільній основі. Наразі жодним законодавчим актом України не регламентується обов'язковість атестації підприємств. Атестат виробництва виданий компанії, яка має ліцензію на поводження з відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження), органом сертифікації, щодо стану виробництва на відповідні види продукції – це технічна готовність підприємства щодо його діяльності. В даному випадку це можливість компанії здійснювати свою діяльність у сфері поводження з відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження), мати відповідну матеріально-технічну базу та кваліфікованих працівників. Пропонуємо ознайомитися з рішеннями по закупівлям, інформація щодо яких оприлюднена за номерами: UA-2023-05-25-012089-a. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. З 01.01.2018 в Україні скасована обов'язкова сертифікація продукції. Відповідно до Наказу ДП "УкрНДНЦ" "Про скасування національних нормативних документів" від 29.12.2017 № 500 з 01.01.2018 скасовані стандарти державної системи сертифікації. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 втратив чинність "Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні". Абзацом 1 частини 3 статті 22, частиною 11 статті 26 Закону встановлено, що замовники не мають права вимагати в тендерній документації, а учасники не повинні подавати в тендерній пропозиції документи, що не передбачені законодавством. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників у складі їх тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Враховуючи вище викладене, ПРОСИМО ВНЕСТИ ЗМІНИ В ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ ТА ВКЛЮЧИТИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНІ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ.
Відповідь: Вважаємо можливим залишити зазначену вимогу, оскільки вона буде правомірною для Замовника, виходячи з дії наказу НААУ від 01.02.2016 р. №25 «Щодо впровадження вимог міжнародного стандарту ISO/IEC 17021-1:2015 в діяльності НААУ». Додатково НААУ було розроблено загальний документ ЗД-08.10.32 «Оцінка відповідності – Вимоги згідно ISO/IEC 17021-1:2015 до органів, що здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту – Частина 1: Вимоги». Зазначений документ розроблено та  впроваджено НААУ відповідно до Політики щодо застосування вимог міжнародних стандартів під час акредитації (ЗД-08.00.11). Документ опрацьовано спільно з Технічним комітетом з акредитації і являє собою неофіційний переклад та носить інформаційний характер. При цьому рекомендується використовувати стандарт ISO/IEC 17021-1:2015 на англійській мові. Придбати міжнародні стандарти ISO можливо у національному органі стандартизації України, ДП «УкрНДНЦ». Також доводимо до Вашого відома, що IAF було розроблено документ IAF ID 11:2015 «Інформація щодо переходу акредитації систем менеджменту на стандарт ISO/IEC 17021-1:2015 зі стандарту ISO/IEC 17021:2011», який знаходиться у вільному доступі на офіційному сайті IAF. Зазначений стандарт є частиною національних стандартів : ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління. Частина 1. Вимоги (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT), затверджений Наказом від 26.12.2017 № 470 «Про прийняття національних нормативних документів, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, скасування чинності національних нормативних документів». ДСТУ ISO 9001:2015 є частиною Національних стандартів законодавства України (надалі по тексту – «Стандарт»), відповідно до якого зазначений стандарт зобов'язані застосовувати всі організації, які мають на меті, допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Зазначений стандарт дозволяє організації інтегрувати свою систему менеджменту якості з відповідними вимогами загальної системи менеджменту. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі: a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління. До стандарту внесено такі редакційні зміни: — слова «цей міжнародний стандарт» замінено на «цей стандарт»; — вилучено «Передмову» до ISO 9001:2015 як таку, що безпосередньо не стосується цього стандарту; — структурні елементи стандарту: «Титульний аркуш», «Передмову», «Зміст», «Національний вступ», першу сторінку та «Бібліографічні дані» — оформлено згідно з вимогами національної стандартизації України; — у розділі 2 та в «Бібліографії» наведено «Національне пояснення», виділене рамкою; — долучено національний додаток НА «Перелік національних стандартів України, згармонізованих з міжнародними нормативними документами, на які є посилання в цьому стандарті. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України встановлено : «Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Згідно з положеннями Розділу 7 пункту 7.2 ДСТУ ISO 9001:2015 встановлено вимоги та критерії відповідності компетенції працівників в організаціях. Пунктом 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено, визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено : «тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; Частиною 3 зазначеної статті Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Виходячи з зазначеного, керуючись вище зазначеними нормами чинного законодавства України, правомірно визначає кваліфікаційні вимоги до учасників в тендерній документації, які відповідають національним стандартам та критеріїям відповідності компетенції працівників в організаціях, а саме є правомірною вимога Замовника надати копію сертифікату міжнародного зразка, про наявність у учасника процедури закупівлі системи контроля якості ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2015 (ISO/IEC 17021-1:2015) Підхід сталих державних закупівель ґрунтується на оцінці вартості продукції чи послуг з огляду на їхній життєвий цикл, тобто надає можливість оцінити експлуатаційні витрати та витрати, пов’язані з утилізацією, а також впливи на стан здоров’я людини і їхні настілки. Такий підхід є найбільш економічно обґрунтованим і дає змогу ефективно витрачати бюджетні кошти. До основних принципів сталих державних закупівель можна віднести такі: — оцінювання повної вартості життєвого циклу предмета закупівлі (зокрема гарантійний строк служби, експлуатаційні витрати), що забезпечує ефективність закупівлі; — екологічна спрямованість при визначенні предмета закупівлі, що забезпечує запровадження заходів із захисту довкілля, зменшуючи негативні впливи на стан довкілля та здоров’я людини, а також ризики від цих впливів. Зауважимо, що екологічна спрямованість при визначенні предмета закупівлі забезпечує зменшення негативного впливу на стан здоров’я людини, а також ризики від цих впливів. Копії сертифікатів компанії, яка має відповідну ліцензію на поводження з відходами (збирання,зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження), про наявність впровадженої системи управління якістю ISO 9001:2015 та системи екологічного управління ISO 14001:2015 надає замовнику підтвердження та впевненість у тому, що послуги будуть надані якісно та безпечно. Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом,визначеним законодавством. Зауважимо, що екологічна спрямованість при визначенні предмета закупівлі забезпечує зменшення негативного впливу на стан здоров’я людини, а також ризики від цих впливів. Заправка картриджів повинна проводитись із застосуванням високоякісних витратних матеріалів. Кожен потенційний учасник у даному випадку повинен отримати від виробника документи, підтверджуючі якість та радіаційну безпеку витратних матеріалів, а саме – тонеру, який він буде використовувати під час надання послуг Замовнику. Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Дата відповіді: 21.04.2025 12:21