-
Спрощена закупівля
-
Мультилотова
-
КЕП
М’ясопродукти
Завершена
613 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 455.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 455.00 UAH
Період уточнення:
14.04.2025 15:54 - 18.04.2025 00:00
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
8fc081a62a4a46b98af09c99de1ed1a2
Дата опублікування:
15.04.2025 14:24
Опис:
замовником встановлена наступна вимога, яка є дискримінаційної до відношенню до інших учасників, зокрема замовник вимагає надати Сертифікати, що підтверджують проведене калібрування обладнання, задіяного в обігу товару згідно з п. 2 ст. 45 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» видані не більше річної давнини від дати оголошення закупівлі. :
- сертифікат калібрування: вимірювач-регулятор (термометр контактний показуючий) до холодильної установки, встановлений на автомобілі;
- сертифікат калібрування: устаткування для відтворення кліматичних факторів (холодильна установка, встановлена на автомобілі).
Відповідно до положень частини 2 ст. 45 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» на яку посилається замовник, встановлюючи таку вимоги, повідомляємо наступне. Відповідно до вказаної ч.2 ст. 45 ЗУ імперативна вимога пов'язана з обов'язком операторів ринку вживати такі заходи для забезпечення роботи обладнання та засобів вимірювальної техніки, що є достатніми для БЕЗПОСЕРЕДНЬО ВИРОБНИЦТВА харчових продуктів, які відповідають вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Тобто, вимога щодо надання сертифікатів калібрування обладнання поширюється безпосередньо на обладнання яке використовується при виробництві харчових продуктів. Оператори ринку, які не є виробниками предмету закупівлі, можуть використовувати обладнання та інвентар, з якими контактують харчові продукти, що відповідають таким вимогам:
1) є чистими та у разі потреби продезінфікованими. Чищення та дезінфекція здійснюються таким чином, щоб забезпечити захист від появи ризику забруднення;
2) виготовлені з матеріалів та утримуються у належному стані та умовах, що зменшують ризик забруднення та дають змогу проводити їх чищення та дезінфекцію (крім тари та упаковки, що не повертається оператору ринку);
3) розміщені таким чином, що дозволяє чищення обладнання та навколишньої території.
З урахуванням викладеного, вимагаємо прибрати описані вище дискримінаційні вимоги так, як вони прямо порушують норми Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», окрім того стосуються лише прямих виробників предмету закупівлі та не застосовуються до інших потейнційних учасників, які не є виробниками предмету закупівлі.
Відповідь:
Стосовно надання сертифікату калібрування:
Шановний учасник, довозимо до Вашого відому, що Постачання ковбасних виробів, як швидкопсувної харчової продукції, потребує суворого дотримання температурного режиму на всіх етапах логістики, зокрема під час транспортування. Наявність сертифіката калібрування до холодильної установки (термометрів або температурних реєстраторів) підтверджує, що обладнання вимірює температуру точно та достовірно, відповідно до встановлених метрологічних норм буде гарантувати належну якість та безпечність харчової продукції; відповідність чинному законодавству України, зокрема Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»; можливість документального підтвердження дотримання умов транспортування продукції під час перевірок контролюючими органами;
Тому вважаємо цю вимогу законною
Дата відповіді:
16.04.2025 14:52
Відповідь надана
вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність
Номер:
ff64c657fc03426994440f8dc852bf8e
Дата опублікування:
15.04.2025 14:10
Опис:
замовником у додатку 2 вимагається Засвідчена, відповідно до ДСТУ 4163:2020, скан-копія оригіналу акту, складеного за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів (згідно з вимогами наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 /зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 151/37487 від 07.02.2022/) виданого виробнику. Документ повиннен бути виданий не раніше 2024 року. Принагідно повідомляємо замовнику, що наказ Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 втратив чинність 01.01.2024р. відповідно до наказу МІНІСТЕРСТВа АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ від 08.08.2023 № 1503, який є чинним станом на 15.04.2025р та відповідно затверджує форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти. З урахуванням цього, вимагаємо привести вимоги тендерної документації до вимог чинного законодавства України. Окрім того, вимога щодо надання такого Акту, зокрема на ВИРОБНИКА, прямо суперечить основоположним принципам здійснення публічних закупівель, закріплених у ст.5 ЗУ про публічні закупівлі, а безпосередньо суперечить принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них так, як участь у вказаній закупівлі можуть взяти участь лише ПРЯМІ ВИРОБНИКИ товару, що є предметом закупівлі, а не інші учасники, що є офіційними дилерами/дистриб'юторами тощо виробників що значно звужує коло учасників. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які є безпосередніми виробниками, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. У з'язку з цим, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та видалити дискримінаційні вимоги. Аналогічні дискримінаційні вимоги встановлені замовником і у випадку надання Оригінал або завірена копія сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий на ім'я Виробника, Оригінал або завірена копіясертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) виданий на ім'я Виробника. Встановлення вказаних дискримінаційних вимог, по відношенню до інших учасників, які не є виробниками предмету закупівлі, наводить на думку, що тендер прописаний під завідомо вибраного раніше замовником виробника предмету закупівлі, що є прямим порушенням антикорупційного законодавства!!!
Відповідь:
Шановний учаснику!Розглянувши Вашу вимогу щодо внесення змін до документації спрощених торгів в частині надання:
• засвідченої відповідно до ДСТУ 4163:2020 скан-копії акту державного контролю,
• сертифікатів ISO 22000:2018 (ДСТУ ISO 22000:2019) та ISO 9001:2015 (ДСТУ EN ISO 9001:2018), виданих на виробника,
повідомляємо наступне.
1. Щодо акту інспектування (наказ № 143-22):
Ми повністю усвідомлюємо, що наказ Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 втратив чинність з 01.01.2024 р. у зв’язку із набуттям чинності наказу Мінагрополітики № 1503 від 08.08.2023. Разом з тим, тендерна документація не містить вимоги про надання акту саме за формою наказу № 143-22, а лише згадує його як орієнтир, враховуючи, що більшість контрольних заходів протягом 2023–2024 років ще оформлювались на його підставі.
Основна суть вимоги полягає не у формі, а у змісті: акт має підтверджувати, що виробник продукції, яка є предметом закупівлі, перевірявся державним органом контролю, і результатом перевірки є підтвердження дотримання вимог законодавства про безпечність харчових продуктів.
Таким чином, учасник може надати акт, складений і відповідно до нової форми (наказ № 1503), якщо він виданий у 2024 році або пізніше, що не суперечить умовам торгів.
2. Щодо вимоги про надання документів саме на виробника:
З огляду на предмет закупівлі — харчові продукти, що призначені для споживання людьми, Замовник, виконуючи обов’язок із дотримання принципу забезпечення якості та безпечності продукції, має право встановлювати об’єктивні критерії для підтвердження відповідності продукції встановленим нормам.
Надання сертифікатів ISO 22000:2018 та ISO 9001:2015 саме на виробника продукції, а також акту державного контролю, є способом перевірки, що виробничий процес відповідає міжнародним стандартам та законодавству України.
Дилери, дистриб’ютори або інші постачальники, які не є виробниками, не можуть бути об’єктом державного контролю з дотримання вимог до виробництва харчових продуктів, оскільки не здійснюють їх виготовлення.
3. Щодо принципів недискримінації:
Встановлені вимоги є обґрунтованими та пропорційними, і застосовуються однаково до всіх учасників, незалежно від організаційно-правової форми, статусу або обсягів діяльності. Ніхто не позбавлений можливості подати пропозицію — учасник може це зробити, за умови підтвердження, що продукція походить від виробника, який відповідає вимогам безпечності, зокрема через надання зазначених документів.
Вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує доступ до участі, а встановлює єдині вимоги до якості та безпечності продукції, що закуповується для кінцевого споживання.
4. Щодо звинувачень у порушенні антикорупційного законодавства:
Замовник діє виключно в межах і на підставі чинного законодавства України. Усі вимоги документації спрощених торгів є обґрунтованими, пов’язаними з предметом закупівлі та спрямовані на забезпечення безпечного постачання якісної продукції для споживачів.
Будь-які припущення про нібито «прописаність» умов під конкретного учасника є суб’єктивними твердженнями, які не ґрунтуються на фактах.
У зв’язку з викладеним, підстав для внесення змін до документації спрощених торгів немає.
Дата відповіді:
16.04.2025 14:50