-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт нежитлових приміщень за адресою: м. Тернопіль, вул. Патріарха Любомира Гузара,1"
Завершена
9 917 022.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 586.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 49 586.00 UAH
Період уточнення:
14.04.2025 16:20 - 30.04.2025 00:00
Відповідь надана
Договірна ціна?
Номер:
49881b4c822d49c592f009bd4f25755d
Дата опублікування:
24.04.2025 17:58
Опис:
Просимо вказати який тип договірної ціни необхідно застосовувати при підготовці розрахункової частини тендерної пропозиції? Тверду чи динамічну?
Відповідь:
в тендерній пропозиції необхідно застосовувати тверду ціну.
Дата відповіді:
25.04.2025 08:34
Відповідь надана
Робітники
Номер:
c2b68a176cac460aab45f82a5684a86e
Дата опублікування:
24.04.2025 17:58
Опис:
Замовник у додатку №2 до тендерної документації включив наступну вимогу: «На підтвердження інформації про наявність робітників учасник повинен подати:
- скан-копії оригіналів наказів про прийняття на роботу або трудових книжок (витягів з трудових книжок) або цивільно-правових угод інших документів;
Наявність працівників підтверджується скан-копією Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період.
Для своєчасного виконання всього об’єму робіт, передбачених на об’єкті, вимагається наявність в Учасника, на умовах трудового договору, не менше 5 працівників робітничих професій.
Учасник в складі пропозиції повинен надати скан-копії посвідчень про проходження навчання робітників з пожежної безпеки».
Відповідна вимога є дискримінуючою, адже в першій частині вимоги Замовник передбачає, що на підтвердження наявності робітників має бути надані скан-копії оригіналів наказів про прийняття на роботу або трудових книжок (витягів з трудових книжок) або цивільно-правових угод інших документів, що є законною і правильною вимогою, проте нижче наявна вимога згідно якої наявність працівників підтверджується скан-копією Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період.
Враховуючи теперішню ситуацію на ринку праці України, повідомляємо, що у нас є достатня кількість кваліфікованих робітників, які будуть залучені до виконання умов договору, проте відомості про відповідних працівників відсутні у Податковому розрахунку, адже відповідні працівники прийнятті у квітні 2025 року, тобто після звітного періоду.
Враховуючи вищевикладене просимо передбачити у тендерній документації що інформація про робітників у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період може не містити відомості про робітників які були працевлаштовані після закінчення періоду подання звітності, проте працюють в учасника на дату подання тендерної пропозиції, що підтверджується наданими скан-копіями оригіналів наказів про прийняття на роботу або трудових книжок (витягів з трудових книжок) або цивільно-правових угод інших документів.
Відповідь:
На звернення повідомляємо, що дана вимога буде доповнена наступник текстом: "На працівників, які прийняті на роботу в місяці, термін подання звітності за який не наступив, Учасник подає скан-копії: наказів про прийняття на роботу або трудових книжок (витягів з трудових книжок) або цивільно-правових угод, інших документів.
Дата відповіді:
25.04.2025 12:35
Відповідь надана
Наявність ІТР
Номер:
51179d2127974504aadf357b16c890ee
Дата опублікування:
24.04.2025 17:57
Опис:
Замовник у додатку №2 до тендерної документації включив наступну вимогу: «Довідка повинна містити інформацію про наявність працівників (основних спеціалістів інженерно-технічних працівників), які мають необхідні знання та досвід з виконання робіт в кількості не менше, визначеної в оголошенні, а саме:
інженерно-технічний працівник (головний інженер) – 1 особа;
інженер-кошторисник або інженер-проектувальник – 1 особа;
інженер з охорони праці – 1 особа.
Для підтвердження інформації про наявність ІТР учасник повинен надати:
- скановані оригінали наказів про прийняття на роботу або трудових книжок (витягів з трудових книжок) або цивільно-правових угод або контрактів;
- документи про освіту (для головного інженера та виконавця робіт обов’язкова наявність вищої освіти зі спеціалізацією в галузі будівництва чи управління будівельними роботами) та трудові книжки (перша сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяги з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу, шляхом надання сканованих з оригіналу копій.
- кваліфікація спеціаліст(а)ів, що відповідатиме(уть) за охорону праці підтверджується додатково документами встановленого законодавством взірця (посвідчення та протокол або витяг з протоколу засідань комісії з перевірки знань з питань охорони праці), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій в частині: НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів; НПАОП 45.2-7.02-12 Охорона праці і промислова безпека у будівництві; НПАОП 0.00-1.71-13 Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті;
- кваліфікація інженера-проектувальника (кошторисника) підтверджується сканованою з оригіналу та/або завіреною копією діючого відповідного сертифікату;
- наявність в учасника інженера з охорони праці підтверджується наказом про призначення на відповідну посаду».
У відповідній вимозі не враховано той факт що частина працівників можуть працювати на посаді за сумісництвом/суміщенням, крім того в переліку працівників які повинні бути у наявності немає посади виконавця робіт, хоча диплом виконавця робіт вимагається.
Пропонуємо усунути неточності у відповідній вимозі, при цьому ми не просимо виключати відповідні вимоги, адже вони є законними. Пропонуємо свій варіант змін: «Довідка повинна містити інформацію про наявність працівників (основних спеціалістів інженерно-технічних працівників), які мають необхідні знання та досвід з виконання робіт в кількості не менше, визначеної в оголошенні, а саме:
інженерно-технічний працівник (головний інженер) – 1 особа;
інженер-кошторисник або інженер-проектувальник – 1 особа;
інженер з охорони праці – 1 особа;
виконавець робіт – 1 особа.
Для підтвердження інформації про наявність ІТР учасник повинен надати:
- скановані оригінали наказів про прийняття на роботу або трудових книжок (витягів з трудових книжок) або цивільно-правових угод або контрактів, або наказів про сумісництво/суміщення посад;
- документи про освіту (для головного інженера та виконавця робіт обов’язкова наявність вищої освіти зі спеціалізацією в галузі будівництва чи управління будівельними роботами);
- кваліфікація спеціаліст(а)ів, що відповідатиме(уть) за охорону праці підтверджується додатково документами встановленого законодавством взірця (посвідчення та протокол або витяг з протоколу засідань комісії з перевірки знань з питань охорони праці), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій в частині: НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів; НПАОП 45.2-7.02-12 Охорона праці і промислова безпека у будівництві; НПАОП 0.00-1.71-13 Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті;
- кваліфікація інженера-проектувальника (кошторисника) підтверджується сканованою з оригіналу та/або завіреною копією діючого відповідного сертифікату;
- наявність в учасника інженера з охорони праці підтверджується наказом про призначення на відповідну посаду».
Відповідь:
на ваше звернення повідомляємо, що наявність працівників (основних спеціалістів інженерно-технічних працівників) доповнено : виконавець робіт - 1 особа . Текст "скановані оригінали наказів про прийняття а роботу або трудових книжок (витягів з трудових книжок) або цивільно -правових угод або контрактів" доповнено "або наказів про сумісництво/суміщення посад". Із тексту "Документи про освіту (для головного інженера та виконавця робіт обов'язкова наявність вищої освіти зі спеціалізацією в галузі будівництва чи управління будівельними роботами) та трудові книжки (перша сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяг з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу, шляхом надання сканованих з оригіналу копій" вилучено текст "та трудові книжки (перша сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяг з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу, шляхом надання сканованих з оригіналу копій" з метою уникнення дублювання даної вимоги.
Дата відповіді:
25.04.2025 13:59
Відповідь надана
Звіти
Номер:
8e1df1a70d0b4b1a87111d439c8b2521
Дата опублікування:
24.04.2025 17:57
Опис:
У пункті 7 додатку №1 до тендерної документації міститься наступна вимога: «Відповідно до наданих учасником сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015, сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001:2015 та сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2019, учасник надає у складі своєї пропозиції звіт сертифікаційного аудиту виданий на ім’я учасника органом сертифікації продукції, послуг та систем управління (органом з оцінки відповідності)».
Відповідна вимога тендерної документації є дискрімінаційною та обмежує коло потенційних учасників, адже обов’язок проходити сертифікаційних аудит виникає виключно якщо від дати отримання сертифікатів пройшов календарний рік. Крім того сертифікати ДСТУ ISO та просто ISO - є різними сертифікатами. Тобто Замовник вимагає наявність шести різних сертифікатів, що є надмірним.
Просимо виключити відповідну вимогу із тендерної документації.
Відповідь:
з метою розширення кола потенційних учасників, п.7 додатку 1 до тендерної документації буде вилучено
Дата відповіді:
25.04.2025 12:29
Відповідь надана
ДСТУ ISO
Номер:
380080d9c7534e059d5d3422937a2e47
Дата опублікування:
24.04.2025 17:56
Опис:
У додатку №1 до тендерної документації міститься наступна вимога: Учасник надає в складі тендерної пропозиції діючий сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – будівництво житлових і нежитлових будівель, підготовчі роботи на будівельному майданчику, штукатурні роботи, установлення столярних виробів, покриття підлоги та облицювання стін, малярні роботи та скління, інших робіт із завершення будівництва, знесення, електромонтажних робіт, монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, інших будівельно-монтажних робіт, організація будівництва нежитлових будівель. Якщо з дати видачі сертифікату на дату подачі пропозиції пройшло часу більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом;
Учасник надає в складі тендерної пропозиції діючий сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління. Вимоги до настанови щодо застосування», виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації - будівництво житлових і нежитлових будівель, підготовчі роботи на будівельному майданчику, штукатурні роботи, установлення столярних виробів, покриття підлоги та облицювання стін, малярні роботи та скління, інших робіт із завершення будівництва, знесення, електромонтажних робіт, монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, інших будівельно-монтажнихробіт, організація будівництва нежитлових будівель. Якщо з дати видачі сертифікату на дату подачі пропозиції пройшло часу більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом».
Ми є Підрядником який впровадив відповідні системи, та маємо відповідні підтверджуючі документи. проте не можемо прийняти участь у оголошеній закупівлі, адже Замовник обмежив цією вимогою нашу участь.
Замовником занадто конкретизував сферу сертифікації яка має міститися у сертифікатах, до прикладу вимагається сфера будівництво житлових і нежитлових будівель та організація будівництва нежитлових будівель які є практично ідентичними.
З метою розширення кола потенційних учасників та усунення невідповідностей, просимо внести зміни до відповідного пункту тендерної документації та виключити вимогу щодо сфери сертифікації сертифікатів.
Відповідь:
з метою розширення колі потенційних учасників та усунення невідповідностей, буде внесено зміни до даного пункту та виключено вимогу щодо сфери сертифікації сертифікатів
Дата відповіді:
25.04.2025 14:03
Відповідь надана
ДСТУ EN ISO 9001:2018
Номер:
76730cd1632c4d44867d71ec7ec4d8d0
Дата опублікування:
24.04.2025 17:56
Опис:
У додатку №1 до тендерної документації міститься наступна вимога: «Учасник надає в складі тендерної пропозиції діючий сертифікат на систему управління якістю, що підтверджує його відповідність вимогам ДСТУ ENISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – будівництво житлових і нежитлових будівель, підготовчі роботи на будівельному майданчику, штукатурні роботи, установлення столярних виробів, покриття підлоги та облицювання стін, малярні роботи та скління, інших робіт із завершення будівництва, знесення, електромонтажних робіт, монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, інших будівельно-монтажних робіт, організація будівництва нежитлових будівель.
Якщо з дати видачі сертифікату на дату подачі пропозиції пройшло часу більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом».
Замовник встановивши відповідну вимогу у тендерній документації обмежує нашу участь, адже впровадження у своїй діяльності відповідної системи не є обов’язковим згідно вимог чинного законодавства України.
Ми як підрядник у своїй діяльності впровадили систему управління якості та маємо сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), який є аналогічним сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), але не є ідентичним.
Крім того Замовником занадто конкретизував сферу сертифікації яка має міститися у сертифікаті, до прикладу вимагається сфера будівництво житлових і нежитлових будівель та організація будівництва нежитлових будівель які є практично ідентичними.
З метою розширення кола потенційних учасників та усунення невідповідностей, просимо внести зміни до відповідного пункту тендерної документації та виключити вимогу щодо сфери сертифікації сертифікату, а також передбачити право учасникам підтвердити відповідність цієї вимоги також сертифікатом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) який є аналогічним до ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Відповідь:
з метою розширення колі потенційних учасників та усунення невідповідностей, внесено зміни до даного пункту та виключено вимогу щодо сфери сертифікації сертифікатів а також доповнено сертифікатом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Дата відповіді:
25.04.2025 14:10
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
ba2efb5d9d544f36bcc99d6ed55281c4
Дата опублікування:
18.04.2025 10:53
Опис:
Добрий день! Шановний Замовник, Ви не відповили на наступне питання: Відповідно до тендерної документації, вимагається надання учасниками Акт огляду обєкту, з обовязковою відміткою уповноваженого представника Замовника з датою та місцем його складання, як підтвердження ознайомлення учасника з об’єктом виконання робіт. Зазначаємо, що дану вимогу Замовника такою, що не передбачена для процедури відкриті торги з особливостями, оскільки порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації, визначено у статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Таким чином, спілкування учасників і Замовника повинно відбуватися виключно через систему закупівель без можливості встановити особи учасника. Статтею 5 Закону встановлено принцип добросовісної конкуренції, що зокрема передбачає відсутність у замовника інформації про кількість учасників, їх найменування / ПІБ, за якими можливо зробити цінові та інші прогнози щодо закупівлі, чинити тиск, розголосити інформацію про намір даним учасником брати участь у закупівлі, демпінгувати ціну пропозиції з боку інших учасників тощо. Відповідно вимога про надання у складі пропозиції акту обстеження об’єкта за підписом Замовника, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати акт огляду об’єкта з незалежних від учансника причин тощо. Отже, застосована Замовником вимога про обстеження об’єкта з підписанням акту огляду (довідки) представником Замовника є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону. Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт. Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції. За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник погодить акти обстеження об’єктів та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників. Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р. та безліч інших. Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу щодо надання актів обстеження об’єктів погоджених із замовником з тендерної документації.
Відповідь:
відповідь на звернення Щодо акту відвідування та огляду об’єкта.
Відповідно до пункту 9 Додатку 1 до тендерної документації: " Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання інформації, яка може бути необхідною для якісної підготовки цінової пропозиції, Учасник повинен здійснити огляд об'єкту з представником Замовника. Огляд об’єкту здійснюється виключно протягом періоду уточнень, за присутності представника Замовника. Дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути умови, з якими він може зіткнутися при виконані робіт (можливості підключення до існуючих мереж, обставини, що обмежують доступ до об’єкту тощо) та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому безпідставного корегування вартості її робіт, що відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Акт про відвідування та огляд об'єкту (Додаток 7 до тендерної документації) має містити дату огляду, підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис уповноваженого представника Замовника. Акт про відвідування та огляд об'єкту має бути викладено в складі тендерної пропозиції "
Для проведення робіт по закупівлі "Капітальний ремонт нежитлових приміщень за адресою м. Тернопіль вул. Патріарха Любомира Гузара,1" виготовлено робочий проект до складу якого входять:
- обмірні креслення;
- архітектурно-будівельні рішення;
- технологічні рішення;
- водопостачання та каналізація;
- опалення, вентиляція та каналізація;
- тепломеханічні рішення;
- електромеханічні рішення;
- структурована кабельна система;
- технологічні рішення на улаштування системи протипожежного захисту.
Дані креслення та схеми виконані на паперових носіях великого формату. У Замовника відсутні технічні можливості завантажити дані документи на електронному майданчику без порушення їх цілісності.
Відвідування та огляд об'єкта є в інтересах самого учасника, адже огляд технічного стану приміщень, які тривалий час не використовуються, ознайомлення з кресленнями дозводить потенційному учаснику належним чином оцінити специфіку робіт, оцінити можливості існуючих мереж, комунікацій, проаналізувати можливості свої матеріально-технічної бази, кваліфікацію працівників для виконання робіт і об'єктивного формування своєї цінової пропозиції.
Попереднє обстеження мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладення договору з переможцем закупівлі та не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для відвідування та огляду об'єкта потенційними учасниками, замовником призначена відповідальна особа, яка підписує акти обстеження. Акт обстеження не порушує принцип добросовісної конкуренції, навпаки, дає реальну можливість всім бажаючим ознайомитись з відповідністю кошторисних обсягів робіт з фактичними та не допустити нецільового використання коштів.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тому вважаємо вимогу про відвідування та огляд об'єкту законною та обгрунтованою. Підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Дата відповіді:
22.04.2025 11:11
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
7d8a309964c74c53a679d845f7f14a0d
Дата опублікування:
16.04.2025 00:56
Опис:
Відповідно до тендерної документації, вимагається надання учасниками Акт огляду обєкту, з обовязковою відміткою уповноваженого представника Замовника з датою та місцем його складання, як підтвердження ознайомлення учасника з об’єктом виконання робіт.
Зазначаємо, що дану вимогу Замовника такою, що не передбачена для процедури відкриті торги з особливостями, оскільки порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації, визначено у статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів.
Таким чином, спілкування учасників і Замовника повинно відбуватися виключно через систему закупівель без можливості встановити особи учасника.
Статтею 5 Закону встановлено принцип добросовісної конкуренції, що зокрема передбачає відсутність у замовника інформації про кількість учасників, їх найменування / ПІБ, за якими можливо зробити цінові та інші прогнози щодо закупівлі, чинити тиск, розголосити інформацію про намір даним учасником брати участь у закупівлі, демпінгувати ціну пропозиції з боку інших учасників тощо.
Відповідно вимога про надання у складі пропозиції акту обстеження об’єкта за підписом Замовника, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати акт огляду об’єкта з незалежних від учансника причин тощо.
Отже, застосована Замовником вимога про обстеження об’єкта з підписанням акту огляду (довідки) представником Замовника є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник погодить акти обстеження об’єктів та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р. та безліч інших.
Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу щодо надання актів обстеження об’єктів погоджених із замовником з тендерної документації.
Відповідь:
На Вашу вимогу повідомляємо, що в Додатку 2 до Тендерної документації розділ 3 "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) п.2 викладено в новій редакції:
"2. Скан-копії позитивних листів-відгуків від Замовників за аналогічним договором (договорами), що вказані в Таблиці 4. Листи-відгуки мають бути оформлені на фірмовому бланку (за наявності) за підписом замовника за Договором та мають містити дані про: номер та дату видачі такого документу, номер договору, дату , предмет договору, ціну договору, якість виконання робіт та наявність або відсутність судових позовів або претензій." ( вилучено текст" Зазначені відгуки мають бути датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів" )
Дата відповіді:
17.04.2025 11:43
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
78a4986bc4634a908929a59f955358ea
Дата опублікування:
16.04.2025 00:52
Опис:
Вважаємо дискримінаційною вимогою до учасників "відгуки мають бути датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів" Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічної думки Орган оскарження дотримувався при розгляді скарги в процедурі закупівлі UA-2021-02-04-014034-a. Вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу, а саме лист - відгуки датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів, та внести відповідні зміни до додатку 2 тендерної документації.
Відповідь:
відповідь на звернення Щодо акту обстеження об’єкту.
Відповідно до пункту 9 Додатку 1 до тендерної документації: " Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання інформації, яка може бути необхідною для якісної підготовки цінової пропозиції, Учасник повинен здійснити огляд об'єкту з представником Замовника. Огляд об’єкту здійснюється виключно протягом періоду уточнень, за присутності представника Замовника. Дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути умови, з якими він може зіткнутися при виконані робіт (можливості підключення до існуючих мереж, обставини, що обмежують доступ до об’єкту тощо) та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому безпідставного корегування вартості її робіт, що відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Акт про відвідування та огляд об'єкту (Додаток 7 до тендерної документації) має містити дату огляду, підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис уповноваженого представника Замовника. Акт про відвідування та огляд об'єкту має бути викладено в складі тендерної пропозиції. Витрати, пов'язані з таким оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника"
Для проведення робіт по закупівлі "Капітальний ремонт нежитлових приміщень за адресою м. Тернопіль вул. Патріарха Любомира Гузара,1" виготовлено робочий проект до складу якого входять:
- обмірні креслення;
- архітектурно-будівельні рішення;
- технологічні рішення;
- водопостачання та каналізація;
- опалення, вентиляція та каналізація;
- тепломеханічні рішення;
- електромеханічні рішення;
- структурована кабельна система;
- технологічні рішення на улаштування системи протипожежного захисту.
Дані креслення та схеми виконані на паперових носіях великого формату. У Замовника відсутні технічні можливості завантажити дані документи на електронному майданчику без порушення їх цілісності.
Відвідування та огляд об'єкта є в інтересах самого учасника, адже огляд технічного стану приміщень, які тривалий час не використовуються, ознайомлення з кресленнями дозводить потенційному учаснику належним чином оцінити специфіку робіт, оцінити можливості існуючих мереж, комунікацій, проаналізувати можливості свої матеріально-технічної бази, кваліфікацію працівників для виконання робіт і об'єктивного формування своєї цінової пропозиції.
Попереднє обстеження мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладення договору з переможцем закупівлі та не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для відвідування та огляду об'єкта потенційними учасниками, замовником призначена відповідальна особа, яка підписує акти обстеження. Акт обстеження не порушує принцип добросовісної конкуренції, навпаки, дає реальну можливість всім бажаючим ознайомитись з відповідністю кошторисних обсягів робіт з фактичними та не допустити нецільового використання коштів.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тому вважаємо вимогу про відвідування та огляд об'єкту законною та обгрунтованою. Підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
На Ваше звернення щодо дати видачі листів відгуків повідомляємо, що в Додатку 2 до Тендерної документації розділ 3 "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) п.2 викладено в новій редакції:
"2. Скан-копії позитивних листів-відгуків від Замовників за аналогічним договором (договорами), що вказані в Таблиці 4. Листи-відгуки мають бути оформлені на фірмовому бланку (за наявності) за підписом замовника за Договором та мають містити дані про: номер та дату видачі такого документу, номер договору, дату , предмет договору, ціну договору, якість виконання робіт та наявність або відсутність судових позовів або претензій." ( вилучено текст" Зазначені відгуки мають бути датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів" )
Дата відповіді:
17.04.2025 12:01