-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Щебінь щільний природний гранітний (понад 5мм до 10 мм), пісок із відсівів дроблення вивержених гірських порід (понад 2 мм до 5 мм)
Торги відмінено
2 199 412.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 997.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 997.06 UAH
Період уточнення:
11.04.2025 17:17 - 19.04.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги щодо виконання аналогічних договорів
Номер:
21e0140c82e6432b9e7afc5189100191
Дата опублікування:
18.04.2025 10:37
Опис:
Підпунктом 2 пункту 1 додатку 1 Замовником встановлено вимогу щодо загальної суми виконання аналогічних договорів в обсягах, що відповідають певному відсотку очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме Загальний обсяг виконання аналогічних договорів, вказаних Учасником в довідці та наданих на перевірку Замовнику, повинен бути не менше ніж 80 % очікуваної вартості предмета даної Закупівлі.
Звертаємо увагу, що ЗУ "Про публічні закупівлі" 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
4. Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.
5. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Отже, чинним законодавством не передбачено можливості для Замовника встановлювати такий критерій як обсяг виконання аналогічних договорів.
Встановивши даний критерій Замовник встановлює дискримінаційні вимоги та звужує коло учасників, які можуть прийняти участь у закупівлі. Обсяг виконання аналогічних договорів жодним чином не впливає на спроможність постачальника своєчасно та в повному обсязі поставити товар.
Так, наприклад Мінекономіки надає роз'яснення щодо недопустимості обмеження суми у аналогічних договорах. https://infobox.prozorro.org/articles/vimogi-shchodo-nayavnosti-analogichnih-dogovoriv-pri-zakupivli-poslug-harchuvannya
Аналогічні рішення про усунення порушень прийнято АМКУ по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-09-08-002744-c?fbclid=IwAR18HGXA8EKNVS1m0gtUd--3ZQ-0mqHNc9fOjHlhv39ePZp1p3EXdCpka0U.
А саме: рішення АМКУ від 28.10.2020 № 20101, рішення АМКУ від 28.10.2020 № 20102.
Також практика АМКУ підтверджується рішенням від 24.05.2017 № 3209-р по закупівлі UA-2017-04-04-000197-b.b1 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-04-04-000197-b та рішенням АМКУ від 18.09.2018 по закупівлі UA-2018-08-17-000641-b.c2
Просимо внести відповідні зміни в тенлерну документацію та прибрати дискримінаціні вимоги.
Відповідь:
Доброго дня!
Дякуємо за запитання. Замовник уважно розглянув Ваше запитання та надає відповідь наступного змісту.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено право Замовника вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Замовником висунута вимога, у наданні аналогічного(них) договору (ів), зазначених в довідці в повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками, та специфікаціями). Замовник встановив вимогу до загальної суми виконання аналогічних договорів в обсягах, що відповідають певному відсотку очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме Загальний обсяг виконання аналогічних договорів, вказаних Учасником в довідці та наданих на перевірку Замовнику, повинен бути не менше ніж 80 % очікуваної вартості предмета даної Закупівлі.
При цьому! Замовник Вказану вимогу обґрунтував наступним: Враховуючи, що предметом закупівлі є не один вид товару, а два: Щебінь щільний природний гранітний (понад 5мм до 10 мм) та Пісок із відсівів дроблення вивержених гірських порід (понад 2 мм до 5 мм), що відповідають коду Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі; що Товар закуповується для виконання поточного ямкового ремонту доріг в м.Південноукраїнськ, с.Костянтинівка, с.Іванівка та с.Панкратове (що доцільно проводити у весняно-літній період згідно з вимогами ДСТУ Б В.2.7-129:2013), а також, зазначеної в тендерній документації інформації, що закупівля оголошується на очікувану суму коштів і становить 2 199 412,00 грн. (Два мільйони сто дев’яносто дев’ять тисяч чотириста дванадцять гривень 00 копійок), Замовник враховуючи особливості публічних закупівель та особливості розпорядження держаними коштами, має вжити всіх заходів для впевненості в надійності, досвідченості та спроможності учасників, в повному обсязі та без затримок, виконувати зобов’язання за договором, який буде укладено з переможцем процедури Закупівлі.
Наголошуємо, що Замовник не встановлював вимогу до кількості договорів, а тому Учасник процедури закупівлі має можливість надати як один аналогічний договір виконаний на суму, що відповідає не менше ніж 80 % очікуваної вартості предмета даної Закупівлі, так і декілька, без обмеження кількості, тобто сумарно різними договорами.
Зазначений кваліфікаційний критерій покликаний підтвердити можливість Учасника виконати умови договору, які будуть визначені в результаті здійснення закупівлі, з огляду на певний позитивний досвід учасника.
Так, при встановленні вимоги надання обсягу виконання аналогічних договорів, Замовник має можливість оцінити якість, спроможність та надійність потенційного постачальника виконання зобов’язання за договором, який буде укладено з переможцем процедури Закупівлі. Це дозволяє Замовнику уникнути ризиків, пов'язаних з низькою якістю або ненадійним постачанням запропонованого товару.
Для ефективного та вчасного використання бюджетних коштів (коштів з місцевого бюджету) Замовник зобов’язаний правильно спланувати закупівлю, та обрати ефективні заходи для здійснення закупівлі (наприклад, визначити відповідний спосіб закупівлі, кваліфікаційні вимоги до постачальників, критерії оцінки тендерних пропозицій), а також обрати правильну стратегію закупівлі, щоб заплановані заходи Замовника були виконані належним чином і вчасно. Вказане дозволить Замовнику краще управляти фінансовими ресурсами та уникати незапланованих витрат, а також максимально знизити ризики, пов’язані із співпрацею з недоброчесним контрагентом.
Звертаємо увагу Учасника, що Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 року № 26335 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", що Замовникам рекомендується встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому замовникам рекомендується встановлювати вимогу до загальної суми виконання аналогічних договорів в обсягах, що відповідають певному відсотку очікуваної вартості предмета закупівлі.
І хоча вказані Рекомендації стосуються публічних закупівель робіт з будівництва, однак вказане не забороняє Законом Замовнику застосовувати таку вимогу за аналогією права, з метою убезпечення себе від недобросовісного контрагента.
А тому, враховуючи вище викладене та з урахуванням того, що Замовником проводиться процедура закупівлі з дотриманням усіх принципів здійснення публічних закупівель, Замовником не можуть бути внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
21.04.2025 11:26
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
69efecde6c3e4e33bd6c5605907bf483
Дата опублікування:
15.04.2025 10:11
Опис:
пунктом 2.1 Додатку 1 до тендерної документації визначено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати не менше трьох договорів.
така вимога є дискримінаційною та звужує коло учасників, які мають бажання прийняти участь у закупівлі.
Так, існує стала практика АМКУ щодо вимагання замовником певної кількості аналогічних договорів, наприклад:
1) рішення АМКУ № 1002- від 03.03.2017. Згідно рішення Колегії, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги в ТД.
2) Рішення АМКУ № 1207-р від 14.03.2017, в якій АМКУ зайняв аналогічну позицію.
3) Рішення АМКУ № 1279-р від 16.03.2017, що підтверджує дискримінаційність вказаних у тенедрній документації вимог.
Встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше двох виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Так, недискримінація учасників закупівель є одним із принципів проведення публічних закупівель, якого мають дотримуватись замовники.
Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання не менше трьох аналогічних догворів.
Відповідь:
Доброго дня!
Дякуємо за запитання. Замовник уважно розглянув Ваше запитання та надає відповідь наступного змісту.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено право Замовника вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Замовником висунута вимога, у наданні не менше трьох копій договорів, зазначених в довідці в повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками, та специфікаціями).
Зазначений кваліфікаційний критерій покликаний підтвердити можливість Учасника виконати умови договору, які будуть визначені в результаті здійснення закупівлі, з огляду на певний позитивний досвід учасника.
Оскільки, конкретна кількість документально підтверджених договорів (один, два або більше) Законом не передбачена, отже Замовник встановив необхідну кількість самостійно для підтвердження наявності в учасників торгів достатнього досвіду.
Беручи до уваги той факт, що предметом закупівлі є не один вид товару, а два: Щебінь щільний природний гранітний (понад 5мм до 10 мм) та Пісок із відсівів дроблення вивержених гірських порід (понад 2 мм до 5 мм), що відповідають коду Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі, та той факт, що Товар закуповується для виконання поточного ямкового ремонту доріг в м. Південноукраїнськ, с. Костянтинівка, с. Іванівка та с. Панкратове (що доцільно проводити у весняно-літній період згідно з вимогами ДСТУ Б В.2.7-129:2013), а також, зазначеної в тендерній документації інформації, що закупівля оголошується на очікувану суму коштів і становить 2 199 412,00 грн. (Два мільйони сто дев’яносто дев’ять тисяч чотириста дванадцять гривень 00 копійок), Замовник враховуючи особливості публічних закупівель та особливості розпорядження держаними коштами, мав вжити всіх заходів для впевненості в надійності, досвідченості та спроможності учасників в повному обсязі та без затримок виконувати зобов’язання за договором, який буде укладено з переможцем процедури Закупівлі.
Враховуючи надану вимогу потенційного учасника з посиленням на рішення АМКУ № 1002 від 03.03.2017, № 1207-р від 14.03.2017, № 1279-р від 16.03.2017, Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію, щодо вказаної вимоги з наданням належного обґрунтування.
Дата відповіді:
16.04.2025 17:00
Відповідь надана
Уточнення щодо технічної специфікації
Номер:
ae6060cbbff84fa0b624968d844084b9
Дата опублікування:
14.04.2025 10:26
Опис:
Шановний Замовник,просимо Вас зробити наступні уточнення щодо технічної специфікації (Додаток №2 до тендерної документації)
Уточнення до таблиці 1 Додатку 2 тендерної документації (Технічна специфікація):
У стовпці 3 таблиці 1 зазначено вимогу:
«Вказати результати приймального контролю і періодичних випробувань».
Просимо уточнити, що саме мається на увазі під "приймальним контролем"?
Які документи повинен надати учасник для підтвердження його проведення?
У тій же таблиці зазначено:
«номер партії та кількість КРЗ».
Просимо роз’яснити, що означає абревіатура КРЗ?
Яким чином визначається кількість КРЗ та що саме має бути зазначено?
У цій же таблиці встановлена вимога «Склад» та «Склад шкідливих з'єднань та домішок»
Просимо конкретизувати, який саме склад має бути наведений?
Яка саме інформація щодо шкідливих з'єднань та домішок має бути надана учасниками?
У пункті 2 таблиці 1 Додатку №2 (Пісок із відсівів дроблення вивержених гірських порід (понад 2 мм до 5 мм) зазначено:
«За показником ефективної сумарної питомої активності природних радіонуклідів відповідно до ДБН В.1.4-1.01: повинен бути не нижче 2 класу для дорожнього і промислового будівництва».
Відповідно до положень ДБН В.1.4-1.01-97, 1 клас радіаційної безпеки є найвищим (тобто найнижчий рівень радіаційного забруднення), а 2 клас — нижчий за безпекою, тобто має вищу активність.
Таким чином, вимога "не нижче 2 класу" суперечить логіці та суті класифікації за ДБН, фактично забороняючи використання більш безпечних матеріалів 1 класу.
Просимо уточнити, чи це технічна помилка, та привести вимогу у відповідність до чинного законодавства.
У пунктах 7,8 Додатку 2 зазначено наступне:
"7. Якість Товару, зазначеного у п. 1 Таблиці 1, має відповідати вимогам чинного законодавства, які встановлені до такого виду Товару з врахуванням вимог, що висуваються до щебеню гранітного для дорожнього будівництва у межах населених пунктів (щодо радіаційних властивостей)."
"8. Якість Товару, зазначеного у п. 2 Таблиці 1, має відповідати вимогам чинного законодавства, які встановлені до такого виду Товару з врахуванням вимог, що висуваються до піску з відсівів дроблення вивержених гірських порід для дорожнього будівництва у межах населених пунктів (щодо радіаційних властивостей)."
Ці вимоги сформульовані загально і не дають чіткого розуміння:
Який нормативно-правовий акт регламентує згадані вимоги саме "для дорожнього будівництва у межах населених пунктів" щодо радіаційних властивостей?
Чи існує окремий документ саме для меж населених пунктів?
Який саме документ має надати Учасник для підтвердження відповідності цим вимогам?
Уточнення до п. 10 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації):
Також, у вимогах Замовника зазначено:
"10. Гарантійний термін зберігання повинен бути (визначається з дати поставки товару) відповідно до вимог ДСТУ Б.В.2.7-75-98. Рік виготовлення повинен бути не раніше 2024 року."
Повідомляємо, що ДСТУ Б В.2.7-75-98 "Щебінь і гравій із щільних порід для будівельних робіт" не поширюється на позицію 2 закупівлі —
«Пісок із відсівів дроблення вивержених гірських порід (понад 2 мм до 5 мм)».
Цей стандарт регламентує характеристики щебеню і гравію, але не встановлює вимог до піску з відсівів дроблення.
У зв’язку з цим, просимо:
Привести вимогу у відповідність до виду продукції (позиція 2).
Уточнити, який саме нормативний документ встановлює гарантійний термін зберігання та вимоги до року виготовлення для піску з відсівів дроблення вивержених порід.
Просимо надати роз’яснення щодо вищевказаних пунктів для забезпечення належної підготовки пропозиції.
Відповідь:
Доброго дня!
Дякуємо за запитання. Замовник уважно розглянув Ваше запитання та надає відповідь наступного змісту.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до тендерної документації. В тому числі згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Частиною 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Враховуючи вище викладене, тендерна документація повинна містить технічну специфікацію, що складається з опису усіх необхідних складових товару.
Замовником на виконання вимог чинного законодавства України було опубліковано тендерну документацію, що містить технічну специфікацію з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, з посиланням на відповідні ДСТУ, яким повинен відповідати предмет закупівлі.
Зважаючи на зміст та перелік наданих запитань щодо уточнення технічних характеристик предмета закупівлі, Замовником прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації по закупівлі.
Дата відповіді:
16.04.2025 17:16