• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт фасаду з заміною вікон Воронізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені П.О. Куліша Шосткинської міської ради Сумської області за адресою: Шосткинський р-он. смт. Вороніж вул. Новгород-Сіверська 2

Тендерні закупівлі викладаються українською мовою

Завершена

967 801.28 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 840.00 UAH
Період уточнення: 08.04.2025 09:38 - 13.04.2025 00:00
Відповідь надана

Правомірність вимог Тендерної документації, зазначених в п.8 та п.9 Додатку 4 (технічні вимоги)

Номер: c4e7afa95fd846a6829abb4394e63947
Дата опублікування: 08.04.2025 13:06
Опис: Шановний Замовнику! Просимо надати пояснення, що стосується вимог Тендерної документації, зокрема п.8 та п.9 Додатку 4 (технічні вимоги), а саме: "8. Сертифікат (наданий Учаснику) на систему управління якістю щодо відповідності до ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно робіт монтажних столярних та ДСТУ ІSО 45001:2019 (ІSО 45001:2018,IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». 9. Сертифікат (наданий Учаснику) на систему Екологічного Управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування»", на підставі яких нормативно-правових актів зазначені вище сертифікати потребують обов`язкового отримання? Вважаємо зазначену вимогу Тендерної документації неправомірною, так як отримання вищезазначеної сертифікації ISO не є обов’язковою на території України. Дана вимога не має раціонального обґрунтування та не є об’єктивно виправданою, якщо такі сертифікати не є обов’язковими у сфері діяльності Учасника. Радимо внести зміни до Тендерної документації. Також зазначимо, що посилаючись на частину 11 статті 26 Закону, ненадання Учасником документа, отримання якого не є обов’язковим, не є порушенням умов Тендерної документації та не може бути наслідком відхилення її Замовником.
Відповідь: Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 901 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Також частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Враховуючи вище перелічене замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати та не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Таким чином зазначені вимоги в п.8 та п.9 Додатку 4 Тендерної документації не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано надати якісну послугу, що є предметом даної закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки Сертифікати ISO можуть отримати будь-які учасники. Такі сертифікати підтверджують, що учасник відповідає міжнародним стандартам в галузі екології, якості, охорони здоров’я та безпечності праці тощо та зменшують ризики шляхом покращення якості послуг.
Дата відповіді: 10.04.2025 10:44