-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 2
Електрична енергія
Завершена
756 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
08.04.2025 08:50 - 16.04.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
36487bc78b264f788bcc0210f9369306
Дата опублікування:
11.04.2025 15:30
Опис:
Мирного дня! Тендерною документацією передбачено підтвердити наявність на території Волинської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами ПРРЕЕ, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою Додатка №2.2. до тендерної документації. Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно Додатка №1.1. до тендерної документації.
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Волинської області. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності в учасника на території Волинської області власного структурного підрозділу не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї даної вимоги.
Відповідь:
Добрий день. Ваше звернення взяте до уваги. Дякую
Дата відповіді:
14.04.2025 08:41
Відповідь надана
Щодо вимоги про здійснення купівлі імпортованої електричної енергії
Номер:
e0522dfbde4a4d64bc6e16eefd5431a5
Дата опублікування:
11.04.2025 15:13
Опис:
Шановний Замовнику,
Уважно розглянувши вимогу щодо надання довідки про здійснення купівлі імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів, вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та порушує принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Наші аргументи щодо дискримінаційного характеру вимоги:
Обмеження кола потенційних учасників: Дана вимога ставить у нерівне становище учасників, які:
Не мають можливості або не здійснюють імпорт електричної енергії.
Забезпечують потреби споживачів за рахунок власної генерації або купівлі електроенергії на внутрішньому ринку.
Вимагаючи підтвердження саме імпорту, Замовник без об’єктивних на те підстав відсікає значну кількість потенційних постачальників, які можуть запропонувати конкурентоспроможні ціни та якісні послуги, але не здійснюють імпорт.
Відсутність обґрунтованої необхідності: У тендерній документації не наведено чіткого та обґрунтованого пояснення, яким чином факт здійснення імпорту електричної енергії безпосередньо впливає на якість, надійність або безперебійність постачання для споживача. Закон України «Про ринок електричної енергії» гарантує право споживачів на отримання електричної енергії належної якості від обраного постачальника, незалежно від джерела її походження (імпорт чи внутрішнє виробництво).
Порушення принципів публічних закупівель: Вимога щодо надання довідки про імпорт суперечить принципам:
Недискримінації учасників: Створює необґрунтовані переваги для учасників, які здійснюють імпорт.
Відкритості та прозорості: Обмежує конкуренцію та ускладнює доступ до участі у процедурі для широкого кола постачальників.
Добросовісної конкуренції серед учасників: Спотворює конкуренцію, надаючи перевагу за ознакою джерела походження товару, що не є визначальним фактором якості послуги.
Некоректне посилання на Постанову КМУ № 1127: Постанова КМУ № 1127 від 27.10.2023 (зі змінами) встановлює особливості імпорту електроенергії в умовах воєнного стану. Однак, ця постанова регулює сам процес імпорту та відносини між суб’єктами ринку щодо імпортованої електроенергії, а не встановлює обов’язкову вимогу для всіх постачальників у публічних закупівлях здійснювати саме імпорт. Посилання на цю постанову як на підставу для дискримінаційної вимоги є необґрунтованим.
На підставі вищевикладеного, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу щодо надання довідки в довільній формі про здійснення купівлі імпортованої електричної енергії.
Вважаємо, що для забезпечення безперебійного постачання електричної енергії достатньо встановити кваліфікаційні критерії щодо наявності відповідних ліцензій, фінансової спроможності та досвіду постачання електричної енергії, незалежно від джерела її походження.
Очікуємо на внесення відповідних змін до тендерної документації з метою забезпечення чесної та прозорої конкуренції.
Відповідь:
Добрий день. Ваше звернення взяте до уваги
Дата відповіді:
14.04.2025 08:40