-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія ( Електрична енергія для категорії споживачів 2 класу напруги)за адресою: Дніпропетровська обл, м. Дніпро вул. Чечелівська 6а,вул.Володимира Самодриги,4, вул. Стартова ,15, вул.Канатна 24/26,вул Володимира Антоновича 72 А, Дніпропетровська обл., Дніпровський район.,селище Царичанка, вулиця Соборна, буд. 47.
Завершена
9 347 444.97
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 280 423.35 UAH
мін. крок: 3% або 280 423.35 UAH
Період уточнення:
07.04.2025 15:43 - 18.04.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо розрахунку вартості пропозиції
Номер:
13fc688aa2c848678143619fa08a909a
Дата опублікування:
17.04.2025 15:16
Опис:
Шановний Замовнику! В додатку 4 до Тендерної документації зазначено, що при розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника за одиницю електричної енергії враховується середньозважена ціна на електроенергію на ринку «на добу наперед», яка визначається за даними опублікованими Оператором ринку на його офіційному сайті https://www.oree.com.ua/index.php/indexes, грн/кВт*год без ПДВ. Для уникнення непорозумінь у розрахунку ціни тендерної пропозиції (встановлення єдиного подходу для всіх учасників) та правильного визначення вартості послуг постачальника, просимо Вас надати роз'яснення, за який період має враховуватися середньозважена ціна на рдн?
Відповідь:
Шановний Учаснику!
На Ваше звернення щодо уточнення періоду, за який має враховуватися середньозважена ціна на ринку «на добу наперед» (РДН) при розрахунку ціни тендерної пропозиції, повідомляємо наступне:
Для уніфікації підходу до розрахунку тендерної пропозиції всіма учасниками та забезпечення прозорості процедури закупівлі, Замовником визначено, що при розрахунку ціни за одиницю електричної енергії слід враховувати середньозважену ціну на РДН за останній повний місяць, що передує місяцю кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Дата відповіді:
17.04.2025 15:47
Відповідь надана
Незаконні та дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
7ad7261ca1524344be6a6a3802ac1456
Дата опублікування:
11.04.2025 17:14
Опис:
Шановний Замовнику!
Ваша тендерна документація, зокрема Додаток 6, містить низку вимог, які є абсолютно безпідставними, незаконними, дискримінаційними та суперечать основоположним засадам публічних закупівель. Встановлені вами вимоги створюють непрозорі, неконкурентні умови для участі в процедурі закупівлі, що грубо порушує законодавство України.
Зокрема, ви вимагаєте: Інформацію (довідку) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування; інформацію з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника; інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника; листи/довідки від ОСП або СРБ про договори або відсутність заборгованості за небаланси; лист від НКРЕКП щодо сертифікації електричної енергії.
Всі вищезазначені документи не стосуються технічних або якісних характеристик предмета закупівлі — електричної енергії, не входять до вичерпного переліку кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», та прямо суперечать вимогам частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Практика Антимонопольного комітету України однозначна — аналогічні вимоги вже неодноразово визнавались дискримінаційними (справи: № UA-2023-11-01-015470-a, № UA-2024-01-15-001245-с, № UA-2023-06-01-000123-а, UA-2025-02-04-016230-a тощо). Антимонопольний комітет зазначає, що дії замовника щодо вільного трактування положень Закону щодо вимог до порядку підготовки тендерної документації, зокрема, у частині низки вимог та способу підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям, з урахуванням специфіки закупівель електричної енергії, є причиною встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації, що є протиправним втручанням у конкурентне середовище.
Крім того, вимоги вашої тендерної документації кардинально суперечать Примірній тендерній документації, затвердженій наказом Мінекономіки №27593 від 06.12.2024.
У зв’язку з наявністю вищезазначених необґрунтованих і дискримінаційних вимог у тендерній документації, вбачаються ознаки антиконкурентних узгоджених дій Замовника з окремим Учасником, який, очевидно, мав наперед підготовлений пакет довідок, що не передбачені законом і жодним чином не стосуються предмета закупівлі. Такі дії прямо підпадають під ознаки антиконкурентних узгоджених дій, заборонених статтями 6 і 30 Закону України «Про захист економічної конкуренції». Вони порушують принципи добросовісної конкуренції, дискредитують механізми публічних закупівель і мають бути предметом окремої перевірки Антимонопольного комітету України.
Додатково повідомляємо, що податковим законодавством не передбачено надання контролюючими органами довідки про систему оподаткування платника податку.
Вимагаємо терміново внести зміни до тендерної документації, виключити вищезазначені дискримінаційні вимоги як безпідставні, що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», та привести тендерну документацію у повну відповідність до вимог чинного законодавства. У разі ігнорування цієї вимоги, ми будемо змушені звертатися зі скаргою до Антимонопольного комітету України з метою оскарження ваших дій як замовника. Також ініціюємо звернення до контролюючих та правоохоронних органів для перевірки законності вашої закупівельної діяльності.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Дякуємо за ваше звернення щодо тендерної документації. Ми цінуємо вашу увагу до деталей і прагнемо забезпечити прозорість та конкурентність нашої закупівельної процедури.
Щодо вимог до надання додаткових документів:
Ми розуміємо ваші зауваження стосовно запиту інформації від Державної Податкової Служби України про систему оподаткування учасника. Згідно з чинним законодавством, такі довідки не є обов'язковими для надання. Ми переглянемо цю вимогу та, за потреби, виключимо її з тендерної документації.
Щодо інших вимог тендерної документації:
Вимоги про надання інформації щодо нещасних випадків, надзвичайних ситуацій, заборгованості за небаланси та сертифікації електричної енергії були включені з метою забезпечення повного розуміння потенційних ризиків та відповідності учасників специфічним вимогам нашої закупівлі. Однак ми враховуємо ваші зауваження щодо можливого обмеження конкуренції цими вимогами.
Подальші дії:
Перегляд тендерної документації: Ми ініціюємо внутрішній перегляд тендерної документації з урахуванням ваших зауважень та відповідно до вимог законодавства.
Оприлюднення змін: У разі внесення змін до тендерної документації, ми оперативно оприлюднимо оновлену версію в електронній системі закупівель.
Комунікація з учасниками: Ми забезпечимо своєчасне інформування всіх потенційних учасників про будь-які зміни або роз'яснення щодо тендерної документації.
Якщо у вас виникнуть додаткові запитання або пропозиції, будь ласка, звертайтеся до нас через електронну систему закупівель або за вказаними контактами. Ми відкриті до конструктивного діалогу та прагнемо забезпечити чесну та конкурентну процедуру закупівлі.
Дата відповіді:
12.04.2025 23:25
Відповідь надана
Незаконна вимога в тендерній документації
Номер:
1dff504236fa4c0b9c5191583e68c9e1
Дата опублікування:
11.04.2025 15:12
Опис:
Шановний замовнику, прочитали Вашу Відповідь Організатора:11.04.2025 14:28 і Ви мабуть неуважно читаєте текст звернення чи свідомо порушуючи законодавство не реагуєте на незаконні вимоги виставлені Вами в тендерній документації і у Ваших діях вбачаються антиконкурентні узгоджені дії з певним Учасником.
До Вас звертались з тим, щоб Ви прибрали вимогу про «дефолтний» або «переддефолтний» статус в тендерній документації.
Наголошуємо ще раз, що Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Інформація щодо присвоєння статусу «дефолтний» або «переддефолтний» є відкритою та регулярно оновлюється на офіційному сайті НЕК «Укренерго»: https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj Крім того, згідно з пунктом 6 Положення, затвердженого наказом Міненерго №148 від 13.04.2022, під час дії воєнного стану статуси «дефолтний» та «переддефолтний» не застосовуються до постачальників універсальних послуг, що створює нерівні умови участі та порушує принцип недискримінації, передбачений частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до пунктів 1.7.1 та 1.7.4 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП №307 від 14.03.2018, статус «переддефолтний» має попереджувальний, тимчасовий характер та може бути скасований протягом двох робочих днів. Він не впливає на правосуб’єктність учасника та не може бути підставою для обмеження участі у процедурах закупівель. Звертаємо вашу увагу на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: • Рішення від 11.12.2023 № 19867-р/пк-пз (UA-2023-11-23-016305-a); • Рішення від 19.12.2023 № 20477-р/пк-пз (UA-2023-12-01-016612-a); • Рішення органу оскарження у справі UA-2024-12-03-015025-a та UA-2024-11-28-002895-a. Практика Антимонопольного комітету України свідчить про те, що подібні вимоги, встановлені замовником, є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію. Тендерна документація у чинній редакції не відповідає вимогам частини 4 статті 22, частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пункту 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо надання гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний» та оригінал довідки від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що Учасник з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 року не знаходився в статусі «Дефолтний» — як такі, що є незаконні, дискримінаційні та такі, що обмежують участь учасників у закупівлі. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності.
Відповідь:
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до Розділу 1.7. «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 №1168, ймовірність набуття статусу «Преддефолтний» або «Дефолтний» може призвести до неможливості виконання договору в частині постачання товару – електричної енергії. Таким чином, Замовник вправі встановити дану вимогу для уникнення вищезазначених обставин.
Інформація щодо статусу «Преддефолтний» на сайти НЕК Укренерго надається на поточну дату. Тому дана інформація не міститься у відкритому доступі та замовник не має змоги перевірити що учасник перебував у статусі «Преддефолтний» у минулому. Вимогами тендерної документації не передбачено відхилення тендерної пропозиції учасника у разі якщо він набував в статусі «Преддефолтний» у минулому, тому учасник може надати гарантійний лист в якому зазначити що станом на поточну дати не перебуває в статусі «Преддефолтний» або «Дефолтний», але зазначити що у періоді 2023-2025 р. набував в статусі «Преддефолтний» із зазначенням причини. Дана інформація не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Дата відповіді:
12.04.2025 16:53
Відповідь надана
Незаконна та дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
1d5dd136f57f488a930dca8c6c5f75dc
Дата опублікування:
11.04.2025 12:24
Опис:
Шановний Замовнику!
У Додатку 6 тендерної документації передбачено надання учасником гарантійного листа про відсутність у нього статусу «дефолтного» або «переддефолтного» у 2022 році. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Інформація щодо присвоєння статусу «дефолтний» або «переддефолтний» є відкритою та регулярно оновлюється на офіційному сайті НЕК «Укренерго»:
https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj
Крім того, згідно з пунктом 6 Положення, затвердженого наказом Міненерго №148 від 13.04.2022, під час дії воєнного стану статуси «дефолтний» та «переддефолтний» не застосовуються до постачальників універсальних послуг, що створює нерівні умови участі та порушує принцип недискримінації, передбачений частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пунктів 1.7.1 та 1.7.4 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП №307 від 14.03.2018, статус «переддефолтний» має попереджувальний, тимчасовий характер та може бути скасований протягом двох робочих днів. Він не впливає на правосуб’єктність учасника та не може бути підставою для обмеження участі у процедурах закупівель.
Звертаємо вашу увагу на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
• Рішення від 11.12.2023 № 19867-р/пк-пз (UA-2023-11-23-016305-a);
• Рішення від 19.12.2023 № 20477-р/пк-пз (UA-2023-12-01-016612-a);
• Рішення органу оскарження у справі UA-2024-12-03-015025-a та UA-2024-11-28-002895-a.
Практика Антимонопольного комітету України свідчить про те, що подібні вимоги, встановлені замовником, є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію.
Тендерна документація у чинній редакції не відповідає вимогам частини 4 статті 22, частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пункту 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо надання гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний» — як таку, що є незаконною, дискримінаційною та такою, що обмежує участь учасників у закупівлі. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Відповідь:
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Надання сертифікатів, зазначених у тендерній документації Замовника підтведжує здатність Учасника здійснювати постачання Товару відповідно до законодавства України компетентним способом. Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника. Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками у тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною. Таким чином, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується у своїй діяльності міжнародними стандартами. Ця вимога не обмежує конкуренцію та не вбачається як дискримінаційною
Дата відповіді:
11.04.2025 14:28
Відповідь надана
Незаконна та дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
d8847e5b09654bcdabbb13cd62c318f8
Дата опублікування:
10.04.2025 17:11
Опис:
Шановний Замовнику!
У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема:
• Закон України «Про публічні закупівлі»;
• Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану);
• ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання.
Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації.
Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі.
Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом.
Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства.
Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог.
Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії.
Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів.
Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема:
• Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a);
• Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a);
• Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a);
• Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію.
Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням:
https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
У ньому чітко зазначено:
«Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.»
Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь:
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Надання сертифікатів, зазначених у тендерній документації Замовника підтведжує здатність Учасника здійснювати постачання Товару відповідно до законодавства України компетентним способом. Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника. Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками у тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною. Таким чином, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується у своїй діяльності міжнародними стандартами. Ця вимога не обмежує конкуренцію та не вбачається як дискримінаційною
Дата відповіді:
11.04.2025 10:07
Відповідь надана
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
cf6cfc2d941f4fafbd8fc97eab7e53e0
Дата опублікування:
10.04.2025 15:15
Опис:
Шановний Замовнику! В Додатку 6 до Тендерної документації зазначено, що Учасникам необхідно надати у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності вимогам про технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
1. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015,IDT; ISO 9001:2015,IDT)
2. Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT)
3. Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT)
4. Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018,IDT)
5. Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT)
6. Сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT)
7. Сертифікат ДСТУ EN ISO 41001:2021(EN ISO 41001:2018, IDT; ISO 41001:2018, IDT)
8. Сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT)
9. Сертифікат ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT)
10. Сертифікат ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT)
Вважаємо вищевказані вимоги Замовника - дискримінаційними в силу наступного: Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), а саме такі вимоги не передбачені відповідним національним стандартом для цього предмета закупівлі, Антимонопольним комітетом України не одноразово встановлювалося, що вимоги надання сертифікатів ДСТУ EN ISO при закупівлі електричної енергії обмежують права учасників на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо виключити вищезазначені вимоги як такі, що є дискримінаційними.
Відповідь:
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Надання сертифікатів, зазначених у тендерній документації Замовника підтведжує здатність Учасника здійснювати постачання Товару відповідно до законодавства України компетентним способом. Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника. Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Таким чином, можливість встановлення замовниками у тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною. Таким чином, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується у своїй діяльності міжнародними стандартами. Ця вимога не обмежує конкуренцію та не вбачається як дискримінаційною
Дата відповіді:
10.04.2025 16:46
Відповідь надана
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
ec130e527b784c31b17c992fee32d2aa
Дата опублікування:
10.04.2025 15:14
Опис:
Шановний Замовнику! В Додатку 6 до Тендерної документації зазначено, що в складі тендерної документації Учасник надає, зокрема Інформацію (довідку) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році.
Враховуючи, що закупівля була оголошена та проводиться у квітні 2025 року, потенційні учасники фізично не зможуть отримати довідку датовану 2024 роком, що значно обмежує конкуренцію учасників, а отже такі вимоги є дискримінаційними. У зв’язку із наявністю вищезазначених вимог у Тендерній документації, в діях Замовника вбачаються антиконкурентні узгоджені дії з певним Учасником, який має таку довідку в наявності на момент оголошення закупівлі.
Прошу Вас обґрунтувати вимогу надання довідки виданої саме у 2024 році або внести зміни до тендерної документації в частині дати надання довідки.
Відповідь:
Дякуємо за запитання в тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
10.04.2025 16:43
Відповідь надана
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
67764cafef5f45f7b911cf821ad4a787
Дата опублікування:
10.04.2025 15:09
Опис:
Шановний Замовнику! В Додатку 6 до Тендерної документації зазначено, що Учасникам необхідно надати у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності вимогам про технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
1. Довідку/Лист від Оператора системи передачі електричної енергії про наявність Учасника у переліку постачальників з якими укладено договір про надання послуг з передачі електричної енергії та інформацію щодо відсутності заборгованості учасника за послуги передачі електричної енергії. Довідка/Лист повинна бути датована 2024 роком.
2. Довідку/Лист від Оператора системи передачі (якщо учасник є стороною, відповідальною за баланс) або сторони, відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи в якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка/Лист надається з накладеним КЕП Оператора системи передачі або сторони, відповідальної за баланс відповідно. Довідка/Лист повинна бути датована 2024 роком.
Враховуючи, що закупівля була оголошена та проводиться у квітні 2025 року, потенційні учасники фізично не зможуть отримати довідки датовані 2024 роком, що значно обмежує конкуренцію учасників, а отже такі вимоги є дискримінаційними. У зв’язку із наявністю вищезазначених вимог у Тендерній документації, в діях Замовника вбачаються антиконкурентні узгоджені дії з певним Учасником, який має такі довідки в наявності на момент оголошення закупівлі.
Крім того, розрахунки між контрагентами є конфіденційною інформацію.
Таким чином, просимо Вас виключити із Додатку 6 до Тендерної документації вищезазначені вимоги.
Відповідь:
Дякуємо за запитання в тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
10.04.2025 16:42
Відповідь надана
Оператор системи розподілу
Номер:
a3f3fa071a754d6980ec8efcc02fd6cf
Дата опублікування:
10.04.2025 11:45
Опис:
Шановний Замовнику, просимо повідомити до яких ОСР підключені об'єкти для яких здійснюється закупівля?
Відповідь:
ДТЕК Дніпровські електромережі
Дата відповіді:
10.04.2025 16:33
Відповідь надана
ПДВ
Номер:
e4e58887770e4c538dc5674cbbd6eb87
Дата опублікування:
08.04.2025 11:35
Опис:
Шановний Замовнику,
Ви оголосили закупівлю без ПДВ, це помилково?
Відповідь:
Так помилково виправили на з ПДВ.
Дата відповіді:
08.04.2025 13:46