-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
32330000-5-Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу (Комплект системи відеоспостереження типу 3-25 для підрозділу ГУНП в Київській області у м. Біла Церква)
Комплект системи відеоспостереження типу 3-25 для підрозділу ГУНП в Київській області у м. Біла Церква
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період уточнення:
04.04.2025 18:47 - 09.04.2025 00:00
Відповідь надана
Лист виробника
Номер:
a63987f2bdfe4293b1733840675aef4b
Дата опублікування:
08.04.2025 14:29
Опис:
Вітаємо!
Вимога надати "інформаційний лист (довільної форми), виданий йому виробником (або офіційним представником виробника в Україні) відеокамер, які пропонуються відповідно до вимог, зазначених у розділі 3 цього додатку, що підтверджує безпосередні партнерські відносини на момент проведення відкритих торгів із зазначенням найменування (ідентифікатора) даної закупівлі, з указанням номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro" є дискримінаційною. Брати участь у процедурі закупівлі лише ті часники, які нададуть такі інформаційні листи. Виробник (або офіційний представник виробника в Україні) мають можливість на власний розсуд надавати певним учасникам гарантійні листи, іншим ж учасникам відмовляти в їх наданні, або зволікаючи час – не надавати. Окрім того, це ставить учасників в залежність від третіх осіб. Це також підтверджується практикою АМКУ, зокрема, рішення № 692-р/пк-пз від 19.01.2023. З огляду на зазначене, вимагаємо видалити вказану дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Згідно ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 4) очікувана вартість предмета закупівлі; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 7) умови оплати; 8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; 9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону; 11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях; 12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Крім того, у зазначеній статті зазначено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація. Пунктом 33 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено поняття «технічна специфікація до предмета закупівлі» - це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги; Також, згідно п.5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Вищевикладене свідчить про відповідність тендерної документації за номером UA-2025-04-04-012195-a вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, зазначена вимога щодо надання інформаційного листа від виробника або його офіційного представника в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує участь у процедурі закупівлі жодному суб’єкту господарювання, а лише встановлює обґрунтоване підтвердження того, що запропонований товар постачається через авторизований канал. Це дозволяє замовнику упевнитися в достовірності походження обладнання, забезпеченні його підтримки та сервісного обслуговування, що є критично важливим у межах експлуатації систем відеоспостереження, які закуповуються за державні кошти.
Зазначена вимога також відповідає положенням пункту 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким замовник має право вимагати документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі певним характеристикам, зокрема іншим, аніж екологічні — таким як походження товару чи наявність офіційних правових відносин із виробником. Вимога про надання інформаційного листа є способом підтвердження достовірності походження товару та забезпечення його легальності, що прямо відповідає цілям, визначеним у статтях 3 та 5 вказаного Закону, зокрема принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, а також ефективності та прозорості здійснення закупівель.
У зв’язку з наведеним, вимога, встановлена у тендерній документації, залишається чинною як така, що є правомірною, обґрунтованою та такою, що відповідає положенням чинного законодавства України.
Також, звертаємо Вашу увагу на некоректність посилання на рішення Антимонопольного комітету України № 692-р/пк-пз від 19.01.2023 як на практику вирішення органом оскарження аналогічних спорів, оскільки це не відповідає дійсності з наступних підстав. По-перше, предметами зазначених закупівель була процедура, що зовсім не може ототожнюватись з предметом закупівлі UA-2025-04-04-012195-a, а саме 32330000-5-Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу (Комплект системи відеоспостереження типу 3-25 для підрозділу ГУНП в Київській області у м. Біла Церква)». По-друге, вимоги замовника у зазначених вище рішеннях мають зовсім інше формулювання. Підстави для задоволення цих скарг докорінно відрізняються від вимог, зазначених у Додатку 3 до тендерної документації по закупівлі UA-2025-04-04-012195-a.
Дата відповіді:
10.04.2025 21:11