-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стріли (карбон) для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України зі стрільби з лука в міжнародних змаганнях ДК 021:2015:37460000-0: Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар (наказ – 1756)
Завершена
359 676.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 798.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 798.38 UAH
Період уточнення:
04.04.2025 15:44 - 22.04.2025 00:00
Відповідь надана
Звернення щодо порушення принципів прозорості через ненадання чіткої інформації про номенклатуру товару (код УКТ ЗЕД, класифікація "стріли" чи "трубки/вали") та критерії приймання на склад ДП "Укрспортзабезпечення", а також неналежного перекладання відповідальності на тренера збірної.
Номер:
93d137926fbf4a1cab21f2ad73671ed4
Дата опублікування:
20.04.2025 14:30
Опис:
Шановний Тендерний комітет,
У межах тендеру UA-2025-04-04-010723-a наголошуємо: ваші відповіді, переповнені переліком законів та наказів Мінмолодьспорту, ухиляються від ключового питання — який саме товар (з конкретною номенклатурою, кодом УКТ ЗЕД та класифікацією) постачальник має здавати на склад ДП "Укрспортзабезпечення"? Відсутність чіткої відповіді порушує ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (принцип прозорості) та створює ризики для учасників.
Перекладання відповідальності на тренера національної збірної, Садовничу Олену Олександрівну, яка відповідає за технічні питання, є неприпустимим. Визначення номенклатури товару, коду УКТ ЗЕД та класифікації (наприклад, переклад терміну "shaft" як "вал" чи "стріла") не входить до компетенції тренера, а є обов’язком організаторів тендеру — посадових осіб Мінмолодьспорту. Некоректно залучати технічного спеціаліста до господарських питань, піддаючи її потенційним маніпуляціям з боку організаторів. Умисне замовчування номенклатури товару може бути розцінено як порушення ст. 191 Кримінального кодексу України (зловживання службовим становищем).
Вимагаємо негайно надати роз’яснення щодо:
Коду УКТ ЗЕД для валів Easton Shaft X10.
Класифікації товару ("стріли" чи "трубки/вали").
Конкретних критеріїв приймання товару на склад.
Відповідальна особа за організацію тендеру: [вкажіть, якщо відомо, або залиште Садовничу Олену Олександрівну, тел.: (044) 289-16-09, e-mail: tender@us.gov.ua].
Просимо надати чітку відповідь до 25.04.2025, 12:00. У разі ігнорування залишаємо за собою право звернутися до АМКУ та правоохоронних органів.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учанику.
Дякуємо Вам за інтерес до нашої закупівлі. За результатами розгляду Вашого питання вкотре хочемо зазначити наступне.
Предмет закупівлі визначений на підставі наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 26 червня 2014 р. № 2094 "Про затвердження Нормативів обладнання та інвентарю, що рекомендуються для забезпечення національних збірних команд України з видів спорту та оснащення спортивних споруд, на яких здійснюється підготовка національних збірних команд", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2008 р. за № 752/15443, та наказу Міністерства молоді та спорту України від 21.03.2025 № 1756 "Про придбання спортивного обладнання та інвентарю довгострокового використання, малоцінних предметів та інвентарю, матеріалів спортивного призначення, спортивного інвентарю індивідуального користування, для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України зі стрільби з лука в міжнародних змаганнях".
Відповідно до листа Департаменту спорту вищих досягнень Міністерства молоді та спорту України від 14.04.2025 № 3609/3.1 внесено зміни до технічних характеристик предмету закупівлі та більш чітко конкретизовано наявну потребу у придбанні стріл (карбонових) 12 комплектів, по 12 штук в одному комплекті (вали без наконечників, оперіння та хвостовиків).
Відповідно до пункту 7 Розділу ІІІ тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках 4 та 5 до тендерної документації.
Згідно із додатком 4 до тендерної документації Учасник при наданні опису технічних характеристик запропонованого товару повинен зазначити конкретне найменування запропонованого товару, його виробника (країни походження), марки (за наявності), та моделі (за наявності), якісних та технічних характеристик (згідно з інформацією виробника).
Пунктом 3.3. проєкту договору (додаток 7 до тендерної документації) (далі-проєкт договору) передбачено, що номенклатура, кількість та якість товару, маркування, тара (упаковка) повинна відповідати Специфікації товару (Додаток 1) та вимогам чинного законодавства України, стандартів та технічних вимог, що встановлені для даного виду товару.
Отже, у специфікації товару зазначається повна інформація, яка була надана учасником у додатку 4 до тендерної документації.
Пунктом 3.5. проєкту договору передбачено, що приймання - передача товару за якістю та за кількістю здійснюється відповідно до норм діючого законодавства в один із способів, визначених Покупцем, а саме:
- уповноваженим представником Покупця;
- уповноваженим представником Покупця із залученням працівника (працівників) Покупця, для забезпечення потреб/діяльності яких придбається товар, та складанням Акту відповідності;
- уповноваженим представником Покупця із залученням сторонніх експертів (оплата послуг яких здійснюється за рахунок Покупця) та складанням Акту відповідності.
При передачі товару уповноваженому представнику Покупця Постачальник має надати Покупцю видаткову накладну на товар, оформлену відповідно до Специфікації товару (Додаток 1), у 2 (двох) примірниках.
Таким чином, приймання товару здійснюється у чіткій відповідності із технічними характеристиками товару, які зазначені у специфікації до договору.
Відповідно до статті 18 Закону з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Ви маєте право звернутися до органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту Ваших прав і законних інтересів.
Дата відповіді:
23.04.2025 12:25
Відповідь надана
Уточнення щодо предмета закупівлі та митного оформлення
Номер:
f00eaa1f2a5a4efcbe4f7da9cac1bb59
Дата опублікування:
17.04.2025 18:39
Опис:
Просимо надати роз’яснення щодо предмета закупівлі, зазначеного в тендерній документації (UA-2025-04-04-010723-a). У Додатку 4 предметом закупівлі вказані "стріли (карбонові)", однак фактично закуповуються вали Easton Shaft X10 без наконечників, оперення та хвостовиків, що не відповідає визначенню готових стріл. Просимо уточнити, як правильно декларувати товар при митному оформленні — як готові стріли чи як вали (трубки)?
Звертаємо увагу, що в попередньому тендері Міністерство не надало копію митної декларації, хоча це було передбачено умовами. Після завершення цього тендеру було б цікаво простежити послідовність отримання товару, його митного оформлення та приймання на склад Міністерства. Це дозволить оцінити, наскільки діяльність Міністерства відповідає вимогам законодавства України.
Відповідь:
Дякуємо Вам за інтерес до нашої закупівлі. За результатами розгляду Вашого питання повідомляємо наступне.
Предмет закупівлі визначений на підставі наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 26 червня 2014 р. № 2094 "Про затвердження Нормативів обладнання та інвентарю, що рекомендуються для забезпечення національних збірних команд України з видів спорту та оснащення спортивних споруд, на яких здійснюється підготовка національних збірних команд", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2008 р. за № 752/15443, та наказу Міністерства молоді та спорту України від 21.03.2025 № 1756 "Про придбання спортивного обладнання та інвентарю довгострокового використання, малоцінних предметів та інвентарю, матеріалів спортивного призначення, спортивного інвентарю індивідуального користування, для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України зі стрільби з лука в міжнародних змаганнях".
Відповідно до листа Департаменту спорту вищих досягнень Міністерства молоді та спорту України від 14.04.2025 № 3609/3.1 були внесені зміни до технічних характеристик предмету закупівлі та більш чітко конкретизовано наявну потребу у придбанні стріл (карбонових) 12 комплектів, по 12 штук в одному комплекті (вали без наконечників, оперіння та хвостовиків).
Абзацом 2 та 3 пункту 3.6. проєкту договору (додаток 7 до тендерної документації) передбачено, що у разі іноземного походження товару, який переміщувався через митний кордон України, разом з Товаром Постачальник надає Покупцю копію митної декларації, декларантом якої є Постачальник.
У разі, якщо Постачальник придбав товар іноземного походження на території України в іншої особи, Постачальник надає копію договору про закупівлю такого товару в іншої особи, копію видаткової накладної на цей товар, виданої такою особою, та копію митної декларації, декларантом якої є відповідна особа.
Таким чином, Постачальник має надати Покупцю копію митної декларації, в якій буде вказано найменування товару відповідно до предмету закупівлі.
Відповідно до статті 18 Закону з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Ви маєте право звернутися до органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту Ваших прав і законних інтересів.
Дата відповіді:
20.04.2025 00:19
Відповідь надана
Тема: Реакція на вашу відповідь від 10.04.2025 щодо тендеру UA-2025-04-04-010723-a
Номер:
18a33bf50d324016a19da19d19bd4198
Дата опублікування:
10.04.2025 21:17
Опис:
Шановний Тендерний комітет!
У відповідь на ваше повідомлення від 10.04.2025 (15:23), в якому ви пообіцяли внести зміни до тендерної документації, повідомляю, що станом на 10.04.2025, 21:16 жодних змін не внесено. Це свідчить про формальність вашої відповіді та умисне затягування часу, що унеможливлює подання коректної пропозиції до дедлайну (11.04.2025, 00:00).
Такі дії Замовника порушують принципи прозорості та добросовісної конкуренції, передбачені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Я залишаю за собою право оскаржити ваші дії в суді та притягнути до відповідальності посадових осіб, які допустили порушення.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учаснику.
Дякуємо Вам за інтерес до нашої закупівлі. За результатами розгляду Вашого питання повідомляємо наступне.
Рішенням уповноваженої особи від 11.04.2025 були внесені зміни до тендерної документації щодо продовження строку подання тендерних пропозицій.
Внесення змін щодо технічних характеристик предмету закупівлі та інших питань, які ставилися Вами у зверненнях, будуть внесені після офіційного надходження змін від відповідальної особи штатної команди національної збірної команди України зі стрільби з лука.
Дата відповіді:
11.04.2025 12:04
Відповідь надана
Тема: Відповідь на роз’яснення Міністерства щодо тендерної документації UA-2025-04-01-010723-a та додаткові зауваження
Номер:
f75a8543bfcb455dbdef0597e3a9c125
Дата опублікування:
08.04.2025 16:29
Опис:
Дата: 09-04-2025, 10:00
Тема: Відповідь на роз’яснення Міністерства щодо тендерної документації UA-2025-04-01-010723-a та додаткові зауваження
Шановний Тендерний комітет,
Дякуємо за вашу відповідь від 08.04.2025 на наш запит від 05.04.2025 щодо уточнення тендерної документації UA-2025-04-01-010723-a. Проте, на жаль, надані роз’яснення не усувають виявлені нами неточності та неоднозначності, а також містять твердження, які не відповідають дійсності. Ми змушені констатувати, що ваш формальний підхід до розгляду наших зауважень може свідчити про некомпетентність або умисне введення учасників тендеру в оману, що створює умови для недобросовісної конкуренції та можливого сприяння контрабанді. Нижче наводимо детальний аналіз вашої відповіді та додаткові зауваження, які потребують негайного реагування.
1. Неоднозначність предмета закупівлі
У нашому запиті ми просили чітко уточнити, чи закуповуються повні стріли (з наконечником, пір’ями, хвостовиком і піном), чи лише вали (Easton Shaft X10), оскільки це впливає на підготовку пропозицій та відповідність потребам національної збірної. У вашій відповіді (пункт 1) ви лише послалися на нормативні акти, але не надали жодного уточнення щодо предмета закупівлі.
Ця неоднозначність створює ризик: якщо учасник поставить лише вали, а національна збірна потребує повних стріл, це не задовольнить їхні потреби. Якщо ж учасник поставить повні стріли, а ви очікуєте вали, це може призвести до відхилення пропозиції. Така ситуація порушує принципи прозорості та недискримінації (стаття 5 Закону України "Про публічні закупівлі") і може свідчити про умисне створення умов для суб’єктивного вибору переможця.
2. Унікальність специфікації та "еквівалент"
Ми вказали, що параметри, зазначені в документації (вуглецеве армування алюмінію, виробництво в США), є унікальними для Easton Shaft X10, і фраза "або еквівалент" вводить в оману, оскільки аналогів із такими характеристиками на ринку немає. Ми просили або вилучити цю фразу, або чітко визначити критерії еквівалентності.
У вашій відповіді (пункт 2) ви лише формально послалися на статтю 23 Закону, зазначивши, що після кожного згадування марки слід вважати наявність виразу "або еквівалент", і визначили еквівалент як товар, що відповідає вашим технічним вимогам. Проте ви не надали критеріїв еквівалентності, що робить цю фразу порожньою. Учасники не можуть зрозуміти, які саме аналоги будуть вважатися прийнятними, що знову ж таки порушує принципи прозорості та створює умови для суб’єктивного вибору переможця.
3. Неточності технічних параметрів
Ми вказали на три проблеми з технічними параметрами:
Допуск по прямолінійності (±0.001) не має одиниць вимірювання (дюйми чи міліметри), що унеможливлює точну інтерпретацію.
Ваговий допуск (±0.5 грама) не уточнює, чи це загальна вага, чи вага на одиницю довжини.
Термін "вуглецеве армування алюмінію" відрізняється від опису Easton ("вуглецеве волокно з алюмінієвим сердечником").
У вашій відповіді (пункт 3) ви стверджуєте, що технічні характеристики в тендерній документації відповідають заявленим на сайті Easton (https://eastonarchery.com/arrows_/x10/). Це твердження не відповідає дійсності:
На сайті Easton прямолінійність вказана як ±0.001 дюйма (0.0254 мм), але у вашій документації не вказано одиниць вимірювання для допуску ±0.001, що робить цей параметр неоднозначним і неможливим для коректної інтерпретації учасниками.
Ваговий допуск на сайті Easton становить ±0.5 грейна на дюжину (еквівалент ±0.0027 грама на стрілу), а ви зазначили ±0.5 грама, що в 185 разів менш суворо, і не уточнили, чи це загальна вага, чи вага на одиницю довжини.
Ви не пояснили, чому використовуєте термін "вуглецеве армування алюмінію" замість стандартного опису Easton, що також створює плутанину.
Крім того, ви проігнорували ще одну критичну проблему, яку ми раніше вказували: у документації згадуються моделі Easton Shaft X10 (веретенообразна форма, для recurve-луків) та X10 Protour (конусна форма, для compound-луків), але не вказано, яка саме форма стріли потрібна для олімпійської збірної. Це може призвести до закупівлі стріл, які не відповідають потребам спортсменів, що готуються до міжнародних змагань, зокрема олімпійських (дистанція 70 метрів, recurve-луки).
Такі помилки та неоднозначності свідчать про некомпетентність або умисне введення учасників в оману, що може бути використано для відхилення пропозицій офіційних постачальників на користь компаній, які пропонують неякісні аналоги.
4. Вимога до митної декларації та ризик контрабанди
Ми вказали, що митна декларація має підтверджувати, чи ввозяться повні стріли, чи лише вали, оскільки це впливає на митні платежі. Ми також зазначили, що невідповідність між умовами тендеру та митною декларацією може сприяти контрабанді (наприклад, якщо замість стріл будуть ввезені товари з іншим кодом за нижчою ціною для ухилення від податків).
У вашій відповіді (пункт 4) ви лише послалися на Митний кодекс, зазначивши, що вказання найменування товару — це відповідальність учасника, який ввозить товар. Ви не відповіли на наше питання про те, що саме має бути зазначено в митній декларації (повні стріли чи вали), і проігнорували наш аргумент про ризик контрабанди.
Такий підхід може свідчити про те, що Міністерство свідомо створює умови для недобросовісної конкуренції, дозволяючи учасникам ввозити товари під іншими кодами для ухилення від податків. Це не лише порушує принципи чесної конкуренції, але й може завдати шкоди державному бюджету України через несплату митних платежів.
5. Форс-мажор
Ми просили вказати перелік "спеціально уповноважених органів" для підтвердження форс-мажорних обставин, щоб уникнути спорів при виконанні договору. У вашій відповіді (пункт 5) ви лише зазначили, що сертифікат ТПП не є єдиним доказом форс-мажору, і вказання конкретних органів може порушити права сторін договору. Ви не надали переліку, як ми просили, залишивши цю умову неоднозначною.
Така неоднозначність може бути використана для суб’єктивного трактування форс-мажорних обставин, що знову ж таки створює умови для недобросовісного вибору переможця.
6. Додатковий ризик: усунення офіційних постачальників
Виходячи з вашого формального підходу, помилок у технічних параметрах, неоднозначності предмета закупівлі та ігнорування ризику контрабанди, ми вбачаємо у ваших діях можливі ознаки умисного усунення офіційних постачальників, які співпрацюють із виробниками (наприклад, Easton) і надають гарантії якості. Натомість ви створюєте умови для компаній, які можуть:
Поставляти неякісні аналоги, що не відповідають потребам олімпійської збірної.
Ввозити товари під іншими кодами для ухилення від податків, що є контрабандою.
Не надавати гарантій від імені виробника, що може призвести до проблем із якістю та безпекою для спортсменів.
Це не лише загрожує результатам національної збірної, але й суперечить принципам прозорості, недискримінації та економічної ефективності, визначеним Законом України "Про публічні закупівлі".
7. Відповідальність за складання документації та відповіді
З огляду на численні помилки в тендерній документації, формальний підхід до розгляду наших запитів та ігнорування критичних зауважень, ми просимо надати інформацію про особу, яка несе відповідальність за складання тендерної документації та підготовку відповідей на запити учасників. Зокрема, просимо вказати:
ПІБ та посаду особи, яка затвердила тендерну документацію з зазначеними помилками (наприклад, відсутність одиниць вимірювання для прямолінійності, некоректний ваговий допуск, відсутність уточнення форми стріли).
ПІБ та посаду особи, яка підготувала відповідь від 08.04.2025, що містить твердження, які не відповідають дійсності (зокрема, про відповідність технічних характеристик даним на сайті Easton).
Ця інформація необхідна для забезпечення прозорості тендерного процесу та встановлення відповідальності за допущені порушення, які можуть мати наслідки для учасників тендеру, національної збірної та державного бюджету.
Вимоги
З огляду на викладене, ми наполягаємо на наступному:
Чітко уточнити предмет закупівлі: закуповуються повні стріли чи лише вали?
Виправити технічні параметри:
Вказати одиниці вимірювання для допуску по прямолінійності (±0.001 дюйма, як на сайті Easton).
Вказати коректний ваговий допуск (±0.5 грейна на дюжину, як на сайті Easton) і уточнити, чи це загальна вага, чи вага на одиницю довжини.
Привести термінологію у відповідність до опису Easton ("вуглецеве волокно з алюмінієвим сердечником").
Уточнити, яка форма стріли потрібна (веретенообразна X10 для recurve чи конусна X10 Protour для compound).
Визначити критерії еквівалентності для фрази "або еквівалент", або вилучити її з документації.
Уточнити вимоги до митної декларації (повні стріли чи вали) та вжити заходів для запобігання контрабанді.
Надати перелік "спеціально уповноважених органів" для підтвердження форс-мажору.
Надати інформацію про особу, відповідальну за складання тендерної документації та підготовку відповідей на запити учасників (ПІБ та посада).
Просимо надати відповідь до дедлайну подання пропозицій (14.04.2025, 10:00), щоб учасники могли підготувати коректні пропозиції. У разі ігнорування наших зауважень ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України (АМКУ) з вимогою припинити тендер через порушення принципів прозорості та недискримінації, а також звернутися до суду для захисту наших прав та інтересів національної збірної, включно з можливістю притягнення до відповідальності конкретних посадових осіб, дії яких призвели до порушень.
Відповідь:
Доброго дня шановний Учаснику.
Дякуємо Вам за інтерес до нашої закупівлі. За результатами розгляду Ваших питань Замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
10.04.2025 15:23
Відповідь надана
Запит на уточнення тендерної документації UA-2025-04-04-010723-a
Номер:
f419bdd135904a44bbfc08089d4ca0bd
Дата опублікування:
05.04.2025 13:44
Опис:
Шановний Тендерний комітет,
Як потенційний учасник тендеру UA-2025-04-04-010723-a на закупівлю 12 комплектів вуглецевих стріл, просимо надати роз’яснення та внести зміни до тендерної документації через виявлені неточності та неоднозначності, що можуть вплинути на підготовку пропозицій і чесність конкуренції.
1. Неоднозначність предмета закупівлі
Тендерна документація визначає предмет як "стріли (карбон)" із зазначенням моделі Easton Shaft X10. Однак Easton Shaft X10 є трубкою (валом), а не повною стрілою, що включає наконечник, пір’я, хвостовик і пін. Просимо чітко уточнити, чи закуповуються повні стріли чи лише вали, та привести термінологію у відповідність до специфікації, щоб уникнути різночитань.
2. Унікальність специфікації та "еквівалент
У документації вказано "аналогічно Easton Shaft X10 або еквівалент" із вимогами до матеріалів ("вуглецеве армування алюмінію") та виробництва в США. На нашу думку, ці параметри є унікальними для Easton Shaft X10, і аналогів із такими характеристиками на ринку немає. Фраза "або еквівалент" у цьому контексті виглядає некоректною та може вводити в оману. Просимо або вилучити цю фразу, або чітко визначити критерії еквівалентності.
3. Неточності технічних параметрів
- Допуск по прямолінійності (±0,001) не має одиниць вимірювання (дюйми чи міліметри), що унеможливлює точну інтерпретацію.
- Ваговий допуск (±0,5 грама) не уточнює, чи це загальна вага, чи вага на одиницю довжини.
- Термін "вуглецеве армування алюмінію" не є стандартним і відрізняється від опису Easton Shaft X10 (вуглецеве волокно з алюмінієвим сердечником).
Просимо уточнити ці параметри для коректної підготовки пропозицій.
4. Вимога до митної декларації
Оскільки тендер передбачає надання митної декларації, просимо роз’яснити, чи має вона підтверджувати ввезення повних стріл чи лише валів, враховуючи різницю в митній вартості та платежах.
5. Форс-мажор
Пункт про форс-мажор вимагає підтвердження від "спеціально уповноважених органів", але не конкретизує, які саме органи маються на увазі. Це може призвести до спорів при виконанні договору. Просимо вказати перелік таких органів.
Для забезпечення прозорості та рівних умов просимо внести зміни до документації та надати відповідь до дедлайну подання пропозицій (14 квітня 2025 року), щоб учасники могли підготувати коректні пропозиції.
Відповідь:
1. Предмет закупівлі визначений на підставі наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 26 червня 2014 р. № 2094 "Про затвердження Нормативів обладнання та інвентарю, що рекомендуються для забезпечення національних збірних команд України з видів спорту та оснащення спортивних споруд, на яких здійснюється підготовка національних збірних команд", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2008 р. за № 752/15443, та наказу Міністерства молоді та спорту України від 21.03.2025 № 1756 "Про придбання спортивного обладнання та інвентарю довгострокового використання, малоцінних предметів та інвентарю, матеріалів спортивного призначення, спортивного інвентарю індивідуального користування, для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України зі стрільби з лука в міжнародних змаганнях".
Наведені Замовником в тендерній документації технічні характеристики предмету закупівлі визначені на підставі листа Департаменту спорту вищих досягнень від 26.03.2025 № 2956/3.1.
Вказані технічні характеристики повністю відповідають потребі національної збірної команди України зі стрільби з лука.
2. Згідно із частиною четвертою статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Додатком 4 до тендерної документації Замовником передбачено, що відповідно до статті 48 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» фізкультурно-спортивне спорядження та обладнання - спортивна форма (спеціальний одяг та взуття), спортивні снаряди (апарати), інвентар і апаратура для обладнання спортивних споруд та обслуговування спортивних заходів виготовляються з дотриманням вимог (правил, норм) міжнародних спортивних федерацій.
Враховуючи викладене, якщо технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання є необхідним та обґрунтованим, а також після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент».
Якщо у специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент».
«Еквівалент» товару такий товар, що повністю відповідає встановленим технічним вимогам Замовника.
Таким чином, тендерна документація складена у чіткій відповідності до вимог статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі".
3. Технічні характеристики Easton Shaft X10 зазначені на офіційному сайті виробника https://eastonarchery.com/arrows_/x10/.
Опис технічних характеристик наведених замовником в тендерній документації відповідає заявленим характеристикам на сайті виробника.
4. Згідно із пунктом 20 частини першої статті 4 Митного кодексу України - митна декларація - заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.
Таким чином, зазначення найменування товару, який ввозиться на митну територію України покладено виключно на особу, яка ввозить такий товар.
5. Слід зазначити, що підтвердженням форс-мажорних обставин документами та актами уповноважених органів повністю кореспондується із нормами ст. 617 Цивільного кодексу України та 218 Господарського кодексу України.
Зазначення чіткого переліку органів, які мають право підтвердження форс-мажорних обставин може порушувати права та інтереси сторони Договору.
Наприклад, Сертифікат Торгово-промислової палати України не є єдиним доказом існування форс-мажорних обставин, оскільки визнання його єдиним і достатнім доказом суперечить принципу змагальності сторін.
(Постанови Касаційного господарського суду Верховного суду України від 13.09.2023 у справі № 910/7679/22; від 05.12.2023 у справі № 917/1593/22).
Дата відповіді:
08.04.2025 12:54