-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт дорожнього покриття проїздів до буд. № 79, по вул. Будівельників в м.Ладижин, Вінницької обл. (аварійні, відновні роботи). Коригування 2.
Тендерна документація розроблена на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі.
Завершена
2 306 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 533.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 533.50 UAH
Період уточнення:
04.04.2025 12:27 - 18.04.2025 00:00
Відповідь надана
Усунення дискримінаційних умов
Номер:
29051a3c88a24705b11f9f873938c0ea
Дата опублікування:
17.04.2025 12:30
Опис:
Додаток 2 до тендерної документації:
1. Пункт 2 підпункт 2.1 "на інженерно-технічних працівників (головний інженер, виконавець робіт, майстер) надатити сканкопії дипломів, наявність вищої або не повної вищої освіти з кваліфікацією "будівельник", "інженер-будівельник" за спеціальністю пов'язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням, ремонтом і будівництвом автомобільних доріг, мостів і аеродромів. Загальний стаж роботи у дорожньому господарстві має становити не менше 2х років"
2. Пункт 4 підпункт 4.1 "обсяг річного доходу "виручки" за останній звітний період повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі, вказаної в оголошенні про проведення закупівлі"
Також є дискримінаційна вимога, яка обмежує економічну конкуренцію умову, а саме: «АКТ ОГЛЯДУ ОБЄКТУ ТА ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРОЕКТНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ ЗГІДНО ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМНЕТАЦІЇ». Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Такої ж думки дотримується Комісія Антимонопольного комітету України зокрема, але не виключно у своєму рішенні № 12337-р/пк-пз від 08.08.2023р. В звязку з чим, просимо Вас прибрати дану дискримінаційну вимогу та забезпечити усім учасникам прозорі та недискримінаційні умови участі в процедурі закупівлі.
Просимо прибрати дискримінаційні вимоги з тендерної документації, дякуємо
Відповідь:
Шановний Учаснику! Розглянувши Ваші зауваження до тендерної документації надаємо відповідь щодо кожного пункту:
1. В п. 2.1. п. 2 Додатку 2 до тендерної документації та п. 2.1. п. 2, що зазначений в п. 2 Додатку 10 до тендерної документації замовником встановлена вимога щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
«На інженерно - технічних працівників, перерахованих в довідці, Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії дипломів про закінчення учбових закладів, обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти з кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» за спеціальністю пов’язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням, ремонтом і будівництвом автомобільних доріг, мостів і аеродромів. Загальний стаж роботи у дорожньому господарстві має становити не менше 2-х років.»
Умови тендерної документації не містять дискримінаційних вимог в цій частині, оскільки головний інженер в будівельній організації є посадою, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації та несе за це відповідальність.
Зокрема в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 13.10.1999 N 249, яке погоджено Міністерством праці та соціальної політики України та введено в дію з 1 січня 2000 р. вказано:
«8. ГОЛОВНИЙ ІНЖЕНЕР
Завдання та обов'язки. Здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації. Визначає технічну політику і перспективи розвитку індустріалізації та спеціалізації будівельного виробництва, удосконалення його технології. Сприяє
підвищенню рівня інженерної підготовки й організації виробництва, поліпшенню якості робіт. Забезпечує ефективне використання виробничих фондів, безперебійну експлуатацію, ремонт і модернізацію будівельної техніки; здійснює контроль щодо
додержання технологічної дисципліни, будівельних норм і правил, вимог з охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту. Керує розробленням заходів щодо дбайливого використання природних ресурсів, охорони навколишнього середовища, створення сприятливих і безпечних умов праці та підвищення культури будівельного виробництва. Організовує розроблення та впровадження проектів виконання робіт. Укладає угоди з науково-дослідними, проектними організаціями та вищими учбовими закладами на проведення науково-дослідних робіт з метою розроблення і впровадження нової техніки, матеріалів, передової технології, здійснює контроль за їх виконанням. Вживає заходів щодо удосконалення організації будівельного виробництва, праці та управління, упровадження обчислювальної техніки, механізації й автоматизації управлінських робіт. Організовує роботу з охорони праці, раціоналізації та винахідництва, технічної інформації та пропаганди передового вітчизняного та зарубіжного досвіду. Бере участь у обговоренні причин аварій, нещасних випадків і вживає заходів щодо їх усування та запобігання їм. Забезпечує підготовку та підвищення кваліфікації кадрів, перевірку знань правил і норм з охорони праці працівниками підрозділів. Керує технічними службами будівельної організації. Забезпечує виконання чинного законодавства з питань охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища. Є першим заступником керівника будівельної організації.
Повинен знати: Конституцію України ( 254к/96-ВР ), закони України, постанови та рішення Кабінету Міністрів України, що є визначальними для капітального будівництва; постанови, розпорядження, накази та інші керівні й нормативні матеріали, що стосуються діяльності будівельної організації; перспективи технічного й економічного розвитку галузі й організації; технологію будівельного виробництва; організацію виробництва, праці й управління; порядок укладання та виконання контрактів і угод; будівельні норми й правила, державні стандарти й технічні умови; досягнення науки і техніки та передовий вітчизняний і зарубіжний досвід у галузі технології й організації будівельного виробництва; етику ділового спілкування та ведення переговорів; основи економіки, цивільного та трудового законодавства; правила та норми охорони праці, виробничої санітарії, протипожежного захисту та охорони навколишнього середовища.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професією керівників нижчого рівня: для магістра - не менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.»
2. В пп. 4.1. п. 4 Додатку 2 до тендерної документації та пп. 4.1. п. 4, що вказаний в п. 2 Додатку 10 до тендерної документації замовником зазначено:
«4.1. Документи фінансової звітності за два останніх звітних періоди: Баланс (форма № 1), Звіт прo фінансові результати (форма № 2), Звіт пpо рух грошових коштів (формa №3) або інші документи фінансової звітності з відмітками про прийняття уповноваженим органом (або з наданням квитанції про прийняття звітності вищезазначеним органом).
Обсяг річного доходу (виручки) за останній звітний період повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі, вказаної в оголошенні про проведення закупівлі.
У разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати вказані документи, він подає довідку пояснення щодо неможливості подання документів, а також зазначає інформацію про законодавчі підстави для ведення інших фінансових документів, що є документами фінансової звітності.
Якщо учасник є новоствореною особою, і ще не складав та не подавав до органів державної фіскальної служби (державної податкової інспекції) звітність відповідно до положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», то він у складі пропозиції надає лист-пояснення (в довільній формі), за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів та надає копії витребуваних документів бухгалтерського обліку та фінансової звітності за наявні в такого учасника останні звітні періоди (проміжні звітні періоди), які передують даті кінцевого строку подання тендерних пропозицій.»
Відповідно до п. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Отже, дана вимога, встановлена замовником жодним чином не порушує норм Закону України «Про публічні закупівлі» та не є дискримінаційною.
3. Як зазначено в п. 5.32. «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р., для зменшення ризиків , пов'язаних з проектною документацією, підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
Замовником в п. 6 Розділу 3 тендерної документації та п. 15 Додатку 10 до тендерної документації зазначено:
«Для розрахунку пропозиції учаснику доцільно провести візуальний огляд об’єкта. За результатами огляду скласти акт обстеження об’єкта (в довільній формі), який підписується представниками Учасника та Замовника та надати у складі пропозиції. Якщо з об'єктивних причин учасник не може оглянути будівельний майданчик, у складі пропозиції надається лист – пояснення з зазначенням відповідних причин та підтверджується, що випадку виявлення проблем на будівельному майданчику (непередбачений стан грунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо) та недоліків проектної документації, після початку будівництва зміни до проектної документації за ініціативою підрядника вноситись не будуть.».
Отже, у разі, якщо учасник з об'єктивних причин не може оглянути будівельний майданчик та надати у складі пропозиції акт обстеження об'єкта, це не є перешкодою для виконання умов тендерної документації та не є підставою для відхилення.
Тендерна документація та вимоги до учасників складені з дотриманням норм чинного законодавства: «Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 та Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 р., не містить жодних дискримінаційних вимог та/або вимог, які обмежують економічну конкуренцію. Замовником забезпечено рівність усіх учасників закупівлі, вказані вимоги жодним чином не обмежують коло учасників, які можуть взяти участь в процедурі закупівлі та не призводять до дискримінації учасників, а неспроможність того чи іншого учасника забезпечити виконання вимог тендерної документації не може вважатись дискримінацією такого учасника.
Дата відповіді:
18.04.2025 11:43
Відповідь надана
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
58ee72a5a8dd495984d06989323da788
Дата опублікування:
07.04.2025 12:04
Опис:
Шановний Замовнику, розглянувши тендерну документацію на закупівлю по «Капітальний ремонт дорожнього покриття проїздів до буд. № 79, по вул. Будівельників в м. Ладижин, Вінницької обл. (аварійні, відновні роботи). Коригування 2.» , просимо Вас переглянути умови ТД ,які є дискримінаційні ( так , як ТД є майже ідентичною до ТД , яка була оприлюднена Вами 18 липня 2023 року з такими ж дискримінаційними умовами до учасників, на була рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 12337-р/пк-пз від 08.08.2023р.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
У разі відсутності дій Замовника, нам доведеться вимушено звернутися до колегії Антимонопольного комітету України зі скаргою.
Просимо внести зміни у ТД , до додатку 2 а саме:
1.На будівельні (дорожні) машини зазначені в довідці надається лист (інший документ) виданий підрозділом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі (Управліннями Держпродспоживслужби) з інформацією з Єдиного реєстру машин, виданий не раніше ніж за місяць до оголошення цих торгів.
2.- копію додатку 1 до «Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» (Д1) за останній звітній період (у разі, якщо працівник прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття на роботу, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.);
3.Аналогічним буде вважатись повністю виконаний договір генерального підряду на виконання робіт з будівництва/реконструкції/капітального ремонту вулиць та/або доріг у межах населених пунктів, який укладено із замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі".
Сума кожного аналогічного договору має бути не менша 100% від очікуваної вартості цієї закупівлі.
4.Документи фінансової звітності за два останніх звітних періоди: Баланс (форма № 1), Звіт прo фінансові результати (форма № 2), Звіт пpо рух грошових коштів (формa №3) або інші документи фінансової звітності з відмітками про прийняття уповноваженим органом (або з наданням квитанції про прийняття звітності вищезазначеним органом).
Обсяг річного доходу (виручки) за останній звітний період повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі, вказаної в оголошенні про проведення закупівлі.
5.Також, Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції повинен надати інформацію про наявність в лабораторії повірених вимірювальних приладів для проведення досліджень асфальтобетонної суміші.
6.На інженерно - технічних працівників, перерахованих в довідці, Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії дипломів про закінчення учбових закладів, обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти з кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» за спеціальністю пов’язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням, ремонтом і будівництвом автомобільних доріг, мостів і аеродромів. Загальний стаж роботи у дорожньому господарстві має становити не менше 2-х років.
7.документ про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво/рішення/тощо про атестацію/сертифікацію/тощо, або свідоцтво про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005), ДСТУ Б.В.2.7-119-2011, ДСТУ Б.В.2.7-127-2015, та ДСТУ Б.В.2.7-319-2016 (із змінами та доповненнями), ДСТУ Б В.2.7-129:2013, з додатком де вказано галузь атестації/сертифікації/тощо, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання Учасником.
8.сетрифікати на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).
9.акт обстеження об’єкта (в довільній формі), підписаний представниками Учасника та Замовника.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Розглянувши Ваші зауваження до тендерної документації надаємо відповідь щодо кожного пункту:
1. Внесено відповідні зміни до тендерної документації.
2. Внесено відповідні зміни до тендерної документації.
3. Внесено відповідні зміни до тендерної документації.
4. В пп. 4.1. п. 4 Додатку 2 до тендерної документації та пп. 4.1. п. 4, що вказаний в п. 2 Додатку 10 до тендерної документації замовником зазначено:
«4.1.Документи фінансової звітності за два останніх звітних періоди: Баланс (форма № 1), Звіт прo фінансові результати (форма № 2), Звіт пpо рух грошових коштів (формa №3) або інші документи фінансової звітності з відмітками про прийняття уповноваженим органом (або з наданням квитанції про прийняття звітності вищезазначеним органом).
Обсяг річного доходу (виручки) за останній звітний період повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі, вказаної в оголошенні про проведення закупівлі.
У разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати вказані документи, він подає довідку пояснення щодо неможливості подання документів, а також зазначає інформацію про законодавчі підстави для ведення інших фінансових документів, що є документами фінансової звітності.
Якщо учасник є новоствореною особою, і ще не складав та не подавав до органів державної фіскальної служби (державної податкової інспекції) звітність відповідно до положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», то він у складі пропозиції надає лист-пояснення (в довільній формі), за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів та надає копії витребуваних документів бухгалтерського обліку та фінансової звітності за наявні в такого учасника останні звітні періоди (проміжні звітні періоди), які передують даті кінцевого строку подання тендерних пропозицій.»
Відповідно до п. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Отже, дана вимога, встановлена замовником жодним чином не порушує норм Закону України «Про публічні закупівлі» та не є дискримінаційною.
5. та 7. Пп. 1.5. п. 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», який вказаний в п. 2 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 2 до тендерної документації)» та зазначений в Додатку 10 до Тендерної документації «Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції» передбачає наявність випробувальної дорожньої лабораторії для проведення вхідного та операційного контролю (далі – вимірювальна лабораторія), яка спроможна виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Замовником вимагався зокрема документ про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво/рішення/тощо про атестацію/сертифікацію/тощо, або свідоцтво про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005), ДСТУ Б.В.2.7-119-2011, ДСТУ Б.В.2.7-127-2015, та ДСТУ Б.В.2.7-319-2016 (із змінами та доповненнями), ДСТУ Б В.2.7-129:2013, з додатком де вказано галузь атестації/сертифікації/тощо, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання Учасником та інформація про наявність в лабораторії повірених вимірювальних приладів для проведення досліджень асфальтобетонної суміші.
Дані вимоги мають важливе значення для замовника, так як їх виконання учасником впливає на якісне виконання предмету закупівлі. Також виконання цих вимог має важливе значення і для учасників, наголошу для тих учасників, які зацікавлені в отриманні прибутку за якісно виконані роботи.
Дорожня лабораторія з контролю якості виробництва спеціалізується на випробуваннях дорожньо-будівельних матеріалів та асфальтобетонних сумішей на різні параметри, відповідно до чинних державних стандартів, тому документ про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України є ключовим. Відповідно важливим є і наявність в лабораторії повірених вимірювальних приладів для проведення досліджень асфальтобетонної суміші, так як точність і надійність приладів безпосередньо впливають на якість досліджень.
Незрозуміло чому учасник вважає ці вимоги дискримінаційними, адже завдяки дорожній лабораторії, яка відповідає вимогам чинного законодавства України та має повірені вимірювальні прилади, має змогу інструментально доводити якість виконаних робіт.
6. В п. 2.1. п. 2 Додатку 2 до тендерної документації та п. 2.1. п. 2, що зазначений в п. 2 Додатку 10 до тендерної документації замовником встановлена вимога щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
«На інженерно - технічних працівників, перерахованих в довідці, Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії дипломів про закінчення учбових закладів, обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти з кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» за спеціальністю пов’язаною з будівництвом, експлуатаційним утриманням, ремонтом і будівництвом автомобільних доріг, мостів і аеродромів. Загальний стаж роботи у дорожньому господарстві має становити не менше 2-х років.»
Умови тендерної документації не містять дискримінаційних вимог в цій частині, оскільки головний інженер в будівельній організації є посадою, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації та несе за це відповідальність.
Зокрема в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 13.10.1999 N 249, яке погоджено Міністерством праці та соціальної політики України та введено в дію з 1 січня 2000 р. вказано:
«8. ГОЛОВНИЙ ІНЖЕНЕР
Завдання та обов'язки. Здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації. Визначає технічну політику і перспективи розвитку індустріалізації та спеціалізації будівельного виробництва, удосконалення його технології. Сприяє
підвищенню рівня інженерної підготовки й організації виробництва, поліпшенню якості робіт. Забезпечує ефективне використання виробничих фондів, безперебійну експлуатацію, ремонт і модернізацію будівельної техніки; здійснює контроль щодо
додержання технологічної дисципліни, будівельних норм і правил, вимог з охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту. Керує розробленням заходів щодо дбайливого використання природних ресурсів, охорони навколишнього середовища, створення сприятливих і безпечних умов праці та підвищення культури будівельного виробництва. Організовує розроблення та впровадження проектів виконання робіт. Укладає угоди з науково-дослідними, проектними організаціями та вищими учбовими закладами на проведення науково-дослідних робіт з метою розроблення і впровадження нової техніки, матеріалів, передової технології, здійснює контроль за їх виконанням. Вживає заходів щодо удосконалення організації будівельного виробництва, праці та управління, упровадження обчислювальної техніки, механізації й автоматизації управлінських робіт. Організовує роботу з охорони праці, раціоналізації та винахідництва, технічної інформації та пропаганди передового вітчизняного та зарубіжного досвіду. Бере участь у обговоренні причин аварій, нещасних випадків і вживає заходів щодо їх усування та запобігання їм. Забезпечує підготовку та підвищення кваліфікації кадрів, перевірку знань правил і норм з охорони праці працівниками підрозділів. Керує технічними службами будівельної організації. Забезпечує виконання чинного законодавства з питань охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища. Є першим заступником керівника будівельної організації.
Повинен знати: Конституцію України ( 254к/96-ВР ), закони України, постанови та рішення Кабінету Міністрів України, що є визначальними для капітального будівництва; постанови, розпорядження, накази та інші керівні й нормативні матеріали, що стосуються діяльності будівельної організації; перспективи технічного й економічного розвитку галузі й організації; технологію будівельного виробництва; організацію виробництва, праці й управління; порядок укладання та виконання контрактів і угод; будівельні норми й правила, державні стандарти й технічні умови; досягнення науки і техніки та передовий вітчизняний і зарубіжний досвід у галузі технології й організації будівельного виробництва; етику ділового спілкування та ведення переговорів; основи економіки, цивільного та трудового законодавства; правила та норми охорони праці, виробничої санітарії, протипожежного захисту та охорони навколишнього середовища.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професією керівників нижчого рівня: для магістра - не менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.»
8. ISO – це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 не містять заборону вимагати сертифікати ISO, а навпаки дозволяють вимагати від учасників підтвердження того, що запропоновані ними товари, послуги чи роботи (в даному випадку – роботи) за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Будівництво та ремонт доріг суспільноважливий предмет закупівлі, тим паче у військовий час. На скільки буде якісним будівництво або ремонт безпосередньо залежить від сумлінного підрядника. Тому Замовник зацікавлений укласти договір з надійним підрядником, який підвищує рівень екологічної безпеки та відповідально ставиться до охорони праці в своїй організації. Відповідно сертифікати на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) це підтверджують.
Вимога тендерної документації надати у складі пропозиції сертифікати на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) не є дискримінацію учасників, так як не містять прив’язку вимог ISO до виду економічної діяльності учасника (КВЕД-2010), сертифікати, які вимагає Замовник не є взаємозамінними та мають безпосереднє відношення до закупівлі.
Отже, Замовником забезпечено рівність усіх учасників закупівлі, вказані вимоги жодним чином не обмежують коло учасників, які можуть взяти участь в процедурі закупівлі та не призводять до дискримінації учасників, а неспроможність того чи іншого учасника забезпечити якісне виконання робіт не може вважатись дискримінацією такого учасника.
9. Згідно п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Як зазначено в п. 5.32. Розділу v «Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281, під час спорудження об'єкту будівництва для того, що уникнути ризиків, пов'язаних з проектною документацією підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику, та з'ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацією в установленому порядку.
Отже, на думку замовника, акт огляду об'єкту не тільки не є дискримінаційною вимогою, але і є важливою складовою (як для замовника, та і для підрядника) для безпроблемного та якісного виконання предмету закупівлі.
З огляду на практику антимонопольного комітету, щоб мінімізувати можливості затягування проведення процедури закупівлі, замовником прийняте рішення внесення змін до даного пункту.
Дата відповіді:
09.04.2025 16:53