-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бланки протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу
Завершена
1 038 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 190.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 190.00 UAH
Період уточнення:
04.04.2025 11:55 - 09.04.2025 00:00
Відповідь надана
встановлена дискримінаційна вимога в тендерній документації та вимога щодо зобов’язання надати Замовнику копію сертифікату відповідності разом з протоколом досліджень (випробувань) зразка Товару, що пропонуються Переможцем відкритих торгів, з висновком що
Номер:
b1e78a54171d49f18ba7ad9182d26d55
Дата опублікування:
07.04.2025 13:06
Опис:
Відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості), юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Потенційний учасник ознайомившись із вимогами та положеннями тендерної документації Замовника (далі також - ТД) , вважає, що ТД, містить низки дискримінаційних вимог та положень, які суперечать та не відповідають чинному законодавству, з огляду на наступне:
Звернення щодо встановлення дискримінаційної вимоги стосовна надання сертифікату відповідності разом з протоколом досліджень (випробувань) зразка Товару.
Замовником встановлено технічні вимоги товару (Додаток 5 до тендерної документації), де у примітці до відповідного Додатку встановлена наступна вимога:
Замовником встановлено технічні вимоги товару (Додаток 5 до тендерної документації), де у примітці до відповідного Додатку встановлена наступна вимога:
«Переможець відкритих торгів до укладання договору про закупівлю, зобов’язаній надати Замовнику копію сертифікату відповідності разом з протоколом досліджень (випробувань) зразка Товару, що пропонуються Переможцем відкритих торгів, з висновком щодо його відповідності технічному опису, що наведений в додатку 5 до оголошення (або висновок експертного дослідження зразка Товару щодо відповідності технічному опису), видані Переможцю відкритих торгів уповноваженою установою або організацією, акредитованою Національним агентством з акредитації України».
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання заданих вимог було доведене (Загальні положення цього Закону).
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідність введеної в обіг, наданої на ринку або введеної в експлуатацію в Україні продукції вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовують до такої продукції, є обов’язковою, за винятком випадків, визначених у зазначених технічних регламентах та статті 12 цього Закону. Така відповідність може бути забезпечена або внаслідок застосування національних стандартів та/або технічних специфікацій, посилання на які містяться у відповідних технічних регламентах, або в інший спосіб, визначений безпосередньо у відповідному технічному регламенті.
Процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані, називається оцінкою відповідності. За якими процедурами таку оцінку здійснюють, зазначають у самому технічному регламенті.
Відповідно до статті 25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Виробники та інші особи, зазначені в цій частині, застосовують процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів самостійно, а у випадках, визначених у технічних регламентах чи передбачених ними процедурах оцінки відповідності, - із залученням відповідних органів з оцінки відповідності.
Враховуючи, що технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим, обов’язкову оцінку відповідності можуть запроваджувати лише акти Верховної Ради та Кабінету Міністрів України.
При цьому відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України « Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна обов’язково містити, зокрема, посилання на стандартні характеристики і вимоги, передбачені чинними міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами (якщо для продукції, що закуповують, існує технічний регламент, то тендерна документація має містити посилання на нього), з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 цього Закону, а саме: Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
З огляду на встановлене, а також, що тендерна документація не містить посилання на технічний регламент предмета закупівлі, предмет закупівлі у цих торгах (бланки перевірки технічного стану транспортного засобу) не підлягає обов’язковій оцінці відповідності.
А також, враховуючи частину 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», де зазначено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Замовником не встановлено які саме протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Потенційний учасник вважає, що Замовником встановлена дискримінаційна вимога в тендерній документації та вимога щодо зобов’язання надати Замовнику копію сертифікату відповідності разом з протоколом досліджень (випробувань) зразка Товару, що пропонуються Переможцем відкритих торгів, з висновком щодо його відповідності технічному опису, що наведений в додатку 5 до тендерної документації (або висновок експертного дослідження зразка Товару щодо відповідності технічному опису), видані Переможцю відкритих торгів уповноваженою установою або організацією, акредитованою Національним агентством з акредитації України є дискримінаційною та не ґрунтується на вимогах закону, тому підлягає виключенню із тендерної документації Замовника.
З огляду на зазначене вище,
ПРОСИМО:
1. Внести зміни до тендерної документації з ідентифікатором UA-2025-04-04-004128-a, шляхом виключення примітки Додатку 5 до тендерної документації, що викладена наступним чином:
«Примітка:
*)«Переможець відкритих торгів до укладання договору про закупівлю, зобов’язаній надати Замовнику копію сертифікату відповідності разом з протоколом досліджень (випробувань) зразка Товару, що пропонуються Переможцем відкритих торгів, з висновком щодо його відповідності технічному опису, що наведений в додатку 5 до оголошення (або висновок експертного дослідження зразка Товару щодо відповідності технічному опису), видані Переможцю відкритих торгів уповноваженою установою або організацією, акредитованою Національним агентством з акредитації України».
Відповідь:
«Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники – це суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону.
Тендерна документація сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Також, відповідно до статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Отже законодавством у сфері публічних закупівель визначено можливість встановлення описаних у звернені вимог.
Засвідчення того, що орган з оцінки відповідності (випробувальні та калібрувальні лабораторії, органи із сертифікації продукції, процесів та послуг тощо) відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності, здійснює саме Національне агентство з акредитації України.
В тендерній документації встановлені детальні вимоги до технічного характеристик предмету закупівлі, які наведені у додатку 5 до тендерної документації, а також визначено, що сертифікат відповідності, протокол випробувань або висновок експертного дослідження мають бути надані уповноваженою установою або організацією, акредитованою Національним агентством з акредитації України.
Зауважуємо, що технічні вимоги щодо предмета закупівлі є обов’язковими і необхідними для виконання будь-яким учасником. При цьому вимоги встановлюються для всіх учасників однакові та рівні.
Таким чином, у Замовника не має підстав для внесення змін до тендерної документації.».
Дата відповіді:
10.04.2025 17:11