• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Неетильований бензин та дизельне паливо (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин. 09134200-9. Дизельне паливо)»

Завершена

467 170.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 14 015.10 UAH
Період уточнення: 03.04.2025 14:33 - 08.04.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога - Термін дії паливних карток: не менше 12 місяців з дати видачі Замовнику

Номер: ec1957674fa44ad38353de1452f874be
Дата опублікування: 07.04.2025 12:54
Опис: На відповідність п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою виключити дискримінаційні умови тендерної документації щодо терміну дії паливних карток, який повинен становити не менше 12 місяців з дати видачі Замовнику; Додаток 2 та Додатку 4 Тендерної документації визначає: 1.2. Термін дії паливних карток: не менше 12 місяців з дати видачі Замовнику. Учасник надає довідку про термін дії паливних карток, яка має містити інформацію про емітента (власника) паливних карток (його повне найменування та ідентифікаційний код юридичної/фізичної особи), а також скановані зображення (зразки) таких паливних карток. Встановлення вимоги Замовником щодо наявності паливних карток з терміном дії не менше 12 місяців з дати видачі Замовнику суперечить іншим вимогам тендерної документації, зокрема в частині строку поставки Товару, який закінчується 30.06.2025 року. Також, така умова документації суперечить строку дії договору (п. 12.1. Проєкту договору згідно Додатку 4 ТД), який діє до 31.12.2025 року. Установлена практика з розгляду скарг органу оскарження вважає таку умову тендерної документації в частині строку дії паливних карток БІЛЬШЕ строку дії договору про закупівлі – дискримінаційною та такою, що суперечить строку поставки Товару. Варто звернути увагу, Замовником оголошена закупівля на 2025 рік, чим останній забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року. Визначаючи термін дії паливних карток який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива після закінчення строку дії договору. Такі умови в частині строк паливних карток, а також забезпечення Замовника зобов’язаннями Постачальника поставляти паливо протягом не тільки 2025 року, але і мінімум чотири місяці в 2026 року встановлюють суперечність взагалі в нормах цивільного законодавства, зокрема: Ст. 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) передбачає, що Зобов'язанням - є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. 2. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 ЦКУ. Ст. 11 ЦКУ передбачає, що підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: 1) договори та інші правочини. П. 1 ст. 530 ЦКУ передбачає Строк (термін) виконання зобов'язання 1. Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Тобто, зобов’язання Постачальника поставляти Покупцю Товар за кодом ДК 021:2015 09130000-9 “Нафта і дистиляти” у вигляді паливних карток діє протягом терміну дії договору (протягом 2025 року), як і обов’язок Покупця приймати і оплатити Товар в порядку та на умовах договору визначений протягом терміну дії договору (протягом 2025 року). Встановлення вимоги в частині терміну дії талонів протягом 12 місяців, а отже - не тільки протягом 2025 року, але і протягом 4 -х місяців 2026 року – суперечить умовам договору та загальним поняттям до договору, закріплених у ЦКУ, ГКУ та інших нормативно-правових актах. На виконання ч. 3 ст. 626 ЦКУ, Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору. Ч. 1 ст. 626 ЦКУ передбачає, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Ч. 1 ст. 628 ЦКУ встановлює, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Оскільки укладення договору передбачає наявність умов, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства, а отже не повинні суперечити іншим умовам, зокрема – терміну дії паливних карток, вважаємо за необхідно внести зміни до тендерної документації та не встановлювати умови, що не тільки можуть суперечити один одному, а ще й мати наслідком до визнання договору недійсним (нікчемним) у випадку здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення та увагу до нашої закупівлі! Відповідно до преамбули додатку 2 до тендерної документації: «Відпуск пального здійснюється за допомогою паливних карток, строк дії яких повинен складати не менше 12 місяців з дати видачі Замовнику, через стаціонарну мережу АЗС, що призначені для заправки транспортних засобів». За наявної у Запитанні інформації, можна зробити висновок, що анонімний заявник не є реальним суб’єктом господарювання, який здійснює продаж предмета закупівлі на постійній основі, натомість виявляє ознаки «тендерного троля», перефразовуючи вимоги тендерної документації та перекручуючи факти та реальний стан справ. Для загального розуміння пояснюємо як відбувається виконання договору, що може бути укладений за результатами даного тендеру – після укладення договору за заявкою Замовника відбувається поставка паливних карток, фактично, цією дією відбувається господарська операція з реалізації палива. Така операція, згідно з умовами договору, має відбутись до 30.06.2025. При цьому, договір буде діяти до 31.12.2025 і, в будь-якому випадку, до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим договором. Що ж стосується терміну дії смарт-карток, то він складає один рік з дати отримання Замовником (фактично – з дати здійснення операції до повної реалізації палива). Таким чином, Замовнику гарантується право отримувати вже куплене ним паливо протягом терміну дії паливних краток. Для аналогії можна навести приклад, якби постачальник заправив авто Замовника в 2025 році, але з певних причин Замовник не використав дане пальне (авто простоювало) в цьому році, а використав би його вже в 2026 році. За таких умов, на нашу думку, норми тендерної документації, про які йдеться в Зверненні, не суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, а також Заявником не доведено та документально не підтверджено, яким чином наведені вище умови тендерної документації порушують його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 08.04.2025 11:33
Відповідь надана

виключити вимогу - не менше двох АЗС на території міста Вишгород

Номер: 2b1d6113d0c244bdac37a4a0bd1cabce
Дата опублікування: 07.04.2025 12:52
Опис: На відповідність п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою виключити дискримінаційні умови тендерної документації щодо наявності АЗС: не менше двох АЗС на території міста Вишгород Додаток 2 Тендерної документації передбачає: «1.4. Місце поставки товару (заправка автотранспорту) – АЗС, запропоновані Учасником; Учасник повинен запропонувати Замовнику заправку автотранспорту на переліку АЗС* до якого мають входити наступні АЗС: - не менше двох АЗС на території міста Вишгород; - не менше двохсот АЗС по всій території України (за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області). *тут і далі перелік запропонованих Учасником (і таких що вимагаються Замовником згідно з вимогами даної ТД) АЗС, скорочується як «Перелік АЗС» в усіх відмінках». Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Наше підприємство планує запропонувати одну АЗС на території міста Вишгород. Звертаємось до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме виключити вимогу щодо: - не менше двох АЗС на території міста Вишгород;
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення та увагу до нашої закупівлі! Відповідно до підпункту 1.4 пункту 1 додатку 2 до тендерної документації» «Місце поставки товару (заправка автотранспорту) – АЗС, запропоновані Учасником; Учасник повинен запропонувати Замовнику заправку автотранспорту на переліку АЗС* до якого мають входити наступні АЗС: - не менше двох АЗС на території міста Вишгород; - не менше двохсот АЗС по всій території України (за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області)». Слід зазначити, що Замовник не висуває будь-яких вимог щодо бренду та/або торговельної марки (далі – ТМ), форми власності та/або підстав користування АЗС учасником (або суб’єктом господарювання – партнером учасника, який має відповідну(і) ліцензію(ї) на право торгівлі пальним та безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) через АЗС. Замовник, як суб’єкт владних правовідносин, забезпечує потреби держави, територіальної громади, здійснює виконання поставлених державою завдань, реалізує від імені та в інтересах громади функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, та іншими законами. Зокрема, для цього замовник має на балансі певну кількість службових автомобілів. Наявність не менше, ніж 2 (двох) АЗС на території міста Вишгород необхідна для забезпечення безперебійного функціонування органу місцевого самоврядування в м. Вишгород та належного рівня забезпечення інтересів територіальної громади міста. Враховуючи постійно існуючу загрозу ворожих обстрілів, пошкодження/знищення об’єктів інфраструктури, відключення електропостачання тощо, Замовник повинен мати гарантію того, що у разі непрацюючої/зруйнованої однієї АЗС учасник зможе забезпечити заправку автомобілів замовника на іншій АЗС в місті Вишгород. Фактично, якість предмета закупівлі (саме пального) є не єдиним критерієм, що висувається до учасника за даним тендером, адже не менш важливим показником є можливість отримати товар, який є предметом закупівлі, без перешкод і прийнятний для замовника час та спосіб. Саме тому вказана вище кількість АЗС є важливим фактором при визначенні переможця торгів. Аналогічної думки притримується Касаційний адміністративний суд у складі Верховного суду, що висвітлюється у постанові від 09.12.2021 у справі № 826/9304/18 (ознайомитися за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/101774237), згідно з якою учасник торгів повинен пропонувати замовнику якісну продукцію, що повністю корелюється із положенням частини третьої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Виходячи з цього, дана вимога не є дискримінаційною, а лише такою, що захищає права та інтереси замовника, та, відповідно – територіальної громади міста Вишгород, і, при цьому, відповідає нормам закону та принципам правозастосування. За таких умов, Заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаних умов тендерної документації, та не довів, яким чином наведені вище умови тендерної документації порушують його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 08.04.2025 11:31