Номер:
0997fa1d8dd243bea7ff3f0537301692
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
06.04.2025 11:00
Опис:
1.1. Відповідно до пп 1.2.3 п 1.2 Додатку 1 до тендерної документації наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
1.2.3 Під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір на проведення технічного нагляду за будівництвом та/або реконструкцією, та /або капітальнм ремонтом споруд цивільного захисту (укриття, сховища тощо) у закладах освіти з класом наслідків (відповідальності) СС2, який укладений не раніше 2022 року.
Аналогічний договір – договір, який повністю відповідає наступним вимогам:
- укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є предмет закупівлі даних торгів;
- роботи у договорі виконані відповідно ДБН та іншим нормативно-правовим документам, чинним у період проведення робіт за договором;
- сторонами визначена ціна договору;
- сторонами встановлений строк дії договору.
Законом України «Про архітектурну діяльність» визначено, що технічний нагляд - здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правилам, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування.
Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України. Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затверджено постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (надалі – Порядок № 903).
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено порядок професійної атестації виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та встановлено, що громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Громадяни, які пройшли професійну атестацію, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат.
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено вичерпний перелік документів та вимог для отримання кваліфікаційного сертифікату, а саме: «До професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій формі або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва чи іншу державну інформаційну систему, інтегровану з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, до якої додаються: копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті); засвідчені в установленому порядку копії документів: про освіту; про трудову діяльність та стаж; про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації; стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення. Крім того, громадяни можуть подавати інші документ, що підтверджують їх професійну спеціалізацію, рівень знань та кваліфікацію».
У пункті 3 Порядку № 903 зазначено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат. Таким чином, єдиною умовою для виконання робіт з технічного нагляду є наявність кваліфікаційного сертифікату згідно умов Закону України «Про архітектурну діяльність». Порядком № 903 чітко визначено обов’язки інженера з технічного нагляду, а саме:
«5. Особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурнобудівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельномонтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов'язані з технічним наглядом на відповідному об'єкті.
6. Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;
4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред'явлення робіт для здійснення технічного нагляду;
5) зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об'єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
7. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об'єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства».
Крім того, кваліфікаційний сертифікат інженера з технічного нагляд не поділяється за видами робіт, такі як загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи тощо. Посада інженера з технічного нагляду поділяється лише на категорії, у тому числі:
- Інженер технічного нагляду (без категорії) та Інженер технічного нагляду ІІ категорії – можуть здійснювати технічний нагляд лише на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1;
- Інженер технічного нагляду І категорії – може здійснювати технічний нагляд на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1 та СС2;
- Провідний інженер технічного нагляду - може здійснювати технічний нагляд на всіх об’єктах будівництва, а саме: клас наслідків (відповідальності) СС1, СС2 та СС3.
Таким чином, вимога про наявність аналогічного договору, під яким розуміється повністю виконаний (завершений) договір на проведення технічного нагляду за будівництвом та/або реконструкцією, та /або капітальним ремонтом споруд цивільного захисту (укриття, сховища тощо) у закладах освіти є неправомірною.
Прошу внести відповідні зміни, так як дана вимога суперечить законодавству.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учасник!
Під час дії правового режиму воєнного стану публічні закупівлі товарів, робіт та послуг здійснюються відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
У тендерній документації зазначаються, зокрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 48 Особливостей у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Частиною 2 статті 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, виходячи з норм частини другої статті 16 Закону, при здійсненні процедур закупівель вимога про наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів є правомірною.
Дата відповіді:
07.04.2025 15:06