-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
вугілля кам'яне
Строк поставки - з дати підписання договору до 31.12.2018 р. (згідно заявок замовника)
Завершена
517 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 587.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 587.50 UAH
Період уточнення:
06.09.2018 17:00 - 12.09.2018 18:00
Відповідь надана
Просимо привести тендерну документацію у відповідність до національних стандартів якими передбачено вугілля ДГ 13-100
Номер:
6f0fa46d969144f5a4504c29c5a19b7d
Дата опублікування:
10.09.2018 13:09
Опис:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства з публічних закупівель.
Відповідь:
За даними, якими володіє замовник, марка вугілля не є торговою маркою (тобто вона не зареєстрована на окрему особу, що обмежує право інших осіб постачати товар з еквівалентними (не гіршими) споживчими характеристиками під цією маркою), тому норми п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону щодо необхідності виразу «або еквівалент» на неї не розповсюджуються.
Додатково повідомляємо наше бачення порядку визначення предмету закеупівлі.
Пунктом 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» обов’язок визначення предмету закупівлі покладається на замовника закупівлі: «предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом;»
Наказом МЕРТУ 454 від 17.03.2016 року «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» визначено: «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також конкретної назви товару чи послуги.».
Додатково листом МЕРТУ «Щодо порядку визначення предмета закупівлі» від 07.02.2017 р. № 3302-06/3816-06 проінформовано, про порядок визначення предмета закупівлі. При цьому, замовник закупівлі самостійно та з урахуванням власної потреби визначає конкретну назву до предмета закупівлі (марку вугілля тощо).
Замовником закупівлі з неухильним дотриманням умов закупівлі визначено предмет закупівлі за ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо, а також сформовано специфікацію товару, у вигляді наступної продукції: «вугілля кам'яне ДГОМ (13 - 50), вугілля кам'яне ЖКО (25 - 80)».
Позаяк, керуючись узагальненою практикою Органу Оскарження, марка вугілля не може містити еквіваленту в силу її відповідності та затвердження на підставі ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» та іншим нормативно-правовим актам, замовник закупівлі формує специфікацію із тими марками вугілля, що максимально підходять під його потребу, характеристики котлів та обсягу фінансових асигнувань.
За вибір конкретної продукції (конкретної марки вугілля) відповідає замовник закупівлі, оскільки, саме замовнику закупівлі надано право визначити, що безпосередньо необхідно закупити. Відтак, учасники закупівлі повинні пропонувати саме товар, що передбачений тендерною документацією. При цьому, технічні, якісні характеристики можуть бути вищими за мінімальні вимоги встановлені у тендерній документації
Дата відповіді:
11.09.2018 18:09