-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Неетильований бензин та дизельне паливо. (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин. 09134200-9. Дизельне паливо)»
Закупівля здійснюється на підставі Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”
Завершена
2 238 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 67 140.00 UAH
мін. крок: 3% або 67 140.00 UAH
Період уточнення:
28.03.2025 13:05 - 03.04.2025 00:00
Відповідь надана
Зміни до ТД
Номер:
561d9e97e6e54480ac35be82c7db1b28
Дата опублікування:
02.04.2025 16:41
Опис:
Зазначено в ТД Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: до 05.03.2025 р. Не відповідає кінцевому строку подання тендерних пропозицій.
Відповідь:
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі! Ваше звернення буде розглянуте у відповідності до встановленого порядку та, у разі необхідності, до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
04.04.2025 10:09
Відповідь надана
Вимоги додаток 1
Номер:
11d3220726c243e1b2e1f1b42f137fb1
Дата опублікування:
02.04.2025 11:22
Опис:
Шановний Замовник просимо пояснити, як трактувати Ваші вимоги. В Додатку 1 Ви зазначаєте вимоги, які повинен надати Учасник, до додатку йде примітка де зазначено пояснення щодо зазначених вимог. В примітці зазначено Додаток № 4 (проєкт договору про закупівлю) обов’язково подається Учасником у складі тендерної пропозиції на фірмовому бланку з власноручним підписом уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також з відбитком печатки (подається без відбитку печатки, у разі якщо учасник, здійснює діяльність без печатки згідно з чинним законодавством). Чому в примітці де йде пояснення Ви зазначаєте вимогу, яка явно має прихований характер можливо хтось з Учасників не побачить. Чому ця вимога не зазначено в переліку вимог, які зазначені в додатку 1?
Відповідь:
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі! Ваше звернення буде розглянуте у відповідності до встановленого порядку та, у разі необхідності, до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
04.04.2025 10:09
Відповідь надана
Вимоги до ТД
Номер:
cf0dc343cf5c41be90f882c04dcd4097
Дата опублікування:
02.04.2025 11:15
Опис:
Шановний Замовник, у своїй відповіді щодо Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними зазначаєте 120 календарних днів, а в тендерній документації зазначено наступне *Примітка: в даному випадку маються на увазі робочі дні. тобто 120 робочих днів. Ви надаєте офіційно неправдиву відповідь. Ми вважаємо, що це свідомо, щоб Учасник надав банківську гарантію 120 календарних днів, а не робочих і потім можна буде відхилити такого Учасника, ну відповідно не того що Вам потрібно. Якщо уповноважена особа робила тендерну документацію то дуже добре розуміє, що має бути 120 робочих днів, але чомусь зазначаєте календарні. Оскільки Ви даєте офіційно відповідь і зазначили календарні дні то приведіть у відповідність ТД і змініть на календарні дні, щоб відповідало тому, що зазначаєте в системі
Відповідь:
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі! Ваше звернення буде розглянуте у відповідності до встановленого порядку та, у разі необхідності, до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
04.04.2025 10:09
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
161881add216471ca1c88b0d8afd24a9
Дата опублікування:
31.03.2025 17:03
Опис:
Шановний Замовник стосовно вимоги 3.12. Вам надали запитання, надали посилання на рішення амку, просимо читати та давати на нього відповідь, а не копіювати відповідь з першого запитання
Відповідь:
Умови, наведені у тендерній документації, не суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді:
01.04.2025 10:05
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
9cfeda9bda4f416ca83135b476578036
Дата опублікування:
31.03.2025 15:24
Опис:
Шановний Замовник, у стосовно Вашої відповіді на питання щодо вимоги п3.12. Учасник повинен надати у складі пропозиції чинний на дату, встановлену, як кінцевий строк для подання тендерних пропозиції за даним тендером, документ що посвідчує, що система екологічного управління стосовно оптової торгівлі рідким паливом (згідно з кодом КВЕД 46.71), які здійснює учасник, відповідає вимогам чинного в Україні стандарту, що установлює вимоги до системи екологічного управління.
По перше Сертифікація систем управління суб’єкта господарювання на відповідність певним нормативним документам, чинним на території України, вимагає значної підготовчої роботи, проте це свідчить, що фахівці такого суб’єкта господарювання навчені, технологічні та бізнес-процеси розроблені, процедури моніторингу функціонування такої системи управління (менеджменту) та аудиту її складових проводяться з чітко визначеною періодичністю, що відповідає вимогам чинного законодавства та нормативним документам в обраних сферах сертифікації. Усе це безпосередньо впливає на організацію, якість та строки поставки палива, що закуповується Замовником. Ви дуже гарно розписали то перейдемо до конкретики стосовно як сильно буде впливати на поставку товару і якість фахівців. Для отримання даного сертифіката необхідно надати установчі документи і все. А саме головне ЗАПАЛАТИТИ ЗА СЕТИФІКАТ 20 000 ГРН. ОСНОВНЕ ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ОТРИМАННЯ ТАКОГО СЕРТИФІКАТУ ТОМУ ЩО ВІН ВИДАЄТЬСЯ НА ПЛАТНІЙ ОСНОВІ. Крім того ви надаєте рішення з амку з аналогічного питання 12.06.2024 № 10261-р/пк-пз. Не важливо, що у Вас закупівля по пальному, а там БУДІВНИЦТВО головне щось схоже надати і не видаляти дискримінаційну вимогу. Тому шановний Замовник надаємо Вам аналогічне рішення амку по закупівлі пального де встановлено, що по даним сертифікатам Замовник не обгрунтував необхідність встановллення таких вимог
рішення від 04.06.2024 №9806, UA-2024-05-22-011440-a. Ми так розуміємо Ви дбаєте не про економію коштів, а про Учасників які купили даний сертифікат і виконають Вашу вимогу. Вам не потрібне більне коло потенційних Учасників які не мають даного сертифіката, але готові повністю виконати всі інші вимоги та забезпечити Вас якісним пальним? Тому ще раз просимо видалити вимогу згідно п3.12., в іншому випадку будемо змушені подавати скаргу в АМКУ, направляти офіційні звернення в Західний офіс держаудитслужби з метою перевірки організації в проведенні публічних закупівель
Відповідь:
Відповідно до абзацу другого пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У разі несвоєчасного надання замовником відповіді на звернення електронна система закупівель автоматично зупиняє проведення відкритих торгів.
Для поновлення проведення відкритих торгів замовник повинен розмістити відповідь в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше ніж на чотири дні.
У Запитанні анонімний заявник звернувся до Замовника з вимогою внести зміни до тендерної документації за Процедурою закупівлі (далі – ТД): «видалити вимогу згідно п3.12».
У зв'язку з цим, керуючись нормами законодавства, зокрема, вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та положеннями Особливостей, надаємо відповідь на Запитання.
Відповідно до підпункту 3.12 пункту 3 додатку 1 ТД «Учасник повинен надати у складі пропозиції чинний на дату, встановлену, як кінцевий строк для подання тендерних пропозиції за даним тендером, документ що посвідчує, що система екологічного управління стосовно оптової торгівлі рідким паливом (згідно з кодом КВЕД 46.71), які здійснює учасник, відповідає вимогам чинного в Україні стандарту, що установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості, виданий органом з сертифікації».
Замовник, з метою створення передумов для забезпечення застосування заходів із захисту довкілля належного рівня, зокрема, потенційними учасниками даного тендеру, що може суттєво вплинути на кінцевий результат закупівлі, а також, сприяючи дотриманню норм законодавства та недопущення порушень, за які передбачена адміністративна та/або кримінальна відповідальність, керуючись правом, закріпленим у частині третій статті 22 Закону (тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) встановив у ТД вищевказані вимоги, які жодним чином не носять дискримінаційних характери, адже за своєю сутністю стосуються всіх учасників торгів.
Зауважуємо, що Замовником за даним тендером передбачено отримання палива через стаціонарну мережу АЗС, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 р. № 1442.
При цьому, вочевидь, діяльність Замовника за своєю сутністю безпосередньо стосується здоров’я та благополуччя населення, зокрема, тому з метою забезпечення виконання переможцем вимог природоохоронного законодавства і вимог щодо захисту довкілля тощо були встановлені відповідні вимоги у ТД.
Сертифікація систем управління суб’єкта господарювання на відповідність певним нормативним документам, чинним на території України, вимагає значної підготовчої роботи, проте це свідчить, що фахівці такого суб’єкта господарювання навчені, технологічні та бізнес-процеси розроблені, процедури моніторингу функціонування такої системи управління (менеджменту) та аудиту її складових проводяться з чітко визначеною періодичністю, що відповідає вимогам чинного законодавства та нормативним документам в обраних сферах сертифікації. Усе це безпосередньо впливає на організацію, якість та строки поставки палива, що закуповується Замовником. З огляду на воєнний стан в Україні та те, що предмет закупівлі використовується Замовником на постійній основі та в умовах небезпеки та загрози здоров’ю та безпеці людей, вважаємо, що зазначені Замовником вимоги є абсолютно обґрунтованими.
Слід звернути увагу, що з аналогічного питання існує практика органу оскарження, викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.06.2024 № 10261-р/пк-пз (у тендері за оголошенням UA-2024-05-13-003334-a).
Таким чином, умови, наведені вище, не суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
За таких умов, Заявник (потенційний учасник) не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаних умов ТД, та не довів, яким чином наведені вище умови тендерної документації порушують його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині.
Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді:
31.03.2025 16:58
Відповідь надана
Вимоги Додаток 1
Номер:
2d54908cbc384262b0644a7e0012314c
Дата опублікування:
31.03.2025 14:28
Опис:
Шановний Замовник в додатку 1 ТД п3.6 зазначено Учасник, який подав тендерну пропозицію вважається таким, що згодний з проектом договору про закупівлю, викладеним в Додатку 4 до цієї тендерної документації та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку встановленого в п. 4 Розділу ІІІ до цієї тендерної документації (за умови надання додаткового протоколу погодження з умовами вказаного проекту договору, згоди на Проект договору закупівлі (Додаток 4) в складі ТП). Уточнення щодо протоколу погодження то згодою Проект договору закупівлі (Додаток 4). Тобто Вам потрібно надати протокол погодження з умовами вказаного проекту договору та лист згоду з Проектом договору закупівлі (Додаток 4)?
Відповідь:
Так, потрібно надати протокол погодження з умовами вказаного проекту договору та згоду з Проектом договору закупівлі
Дата відповіді:
31.03.2025 17:25
Відповідь надана
Вимоги до ТД
Номер:
2d4a3363a7ed4d94b21b6d53ced8227e
Дата опублікування:
31.03.2025 14:17
Опис:
Шановний Замовник в Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними Вами зазначено Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (сто двадцять) днів* із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Просимо надати уточнення 120 календарних днів чи 120 робочих днів?
Відповідь:
Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій
Дата відповіді:
31.03.2025 16:57
Відповідь надана
Вимоги додаток 2
Номер:
9211f0b9fde2495ca03813c6f69425a8
Дата опублікування:
31.03.2025 14:07
Опис:
Шановний Замовник в Додатку 2 до тендерної документації п1.7 зазначено Товар, що закуповується у Учасника, має відповідати екологічним нормам та вимогам щодо захисту довкілля, що документально повинно бути підтверджено учасником у складі своєї тендерної пропозиції. Які саме документи повинен надати Учасник щоб документально підтвердити?
Відповідь:
Учасники при підготовці тендерної пропозиції повинні враховувати заходи щодо захисту довкілля (учасник, наприклад, може надати лист-гарантію про врахування заходів щодо захисту довкілля при підготовці тендерної пропозиції).
Товар (бензин автомобільний та дизельне паливо) повинен відповідати технічним вимогам викладеним в Додатку 2 цієї документації, що має бути підтверджено в складі тендерної пропозиції копіями паспортів якості на запропонований товар. Документи мають бути чинними на дату подання, з урахуванням гарантійного терміну зберігання товару. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля, про що учасник повинен надати гарантійний лист.
Учасник повинен надати у складі пропозиції чинний на дату, встановлену, як кінцевий строк для подання тендерних пропозиції за даним тендером, документ що посвідчує, що система екологічного управління стосовно оптової торгівлі рідким паливом (згідно з кодом КВЕД 46.71), які здійснює учасник, відповідає вимогам чинного в Україні стандарту, що установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості, виданий органом з сертифікації.
Дата відповіді:
31.03.2025 17:14
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
a6eb8d3c59d34f5c88b2f02c1139e7c1
Дата опублікування:
28.03.2025 14:15
Опис:
Шановний Замовник в додатку Дод. док.учасника.docx Ваим зазначено вимогу п3.12. Учасник повинен надати у складі пропозиції чинний на дату, встановлену, як кінцевий строк для подання тендерних пропозиції за даним тендером, документ що посвідчує, що система екологічного управління стосовно оптової торгівлі рідким паливом (згідно з кодом КВЕД 46.71), які здійснює учасник, відповідає вимогам чинного в Україні стандарту, що установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості, виданий органом з сертифікації. Дана вимога ніяк не стосується підтвердження якості товару. Крім того немає обов'язковості встановлення на підприємствах системи екологічного управління стосовно оптової торгівлі рідким паливом (згідно з кодом КВЕД 46.71). Даний сертифікат ніяк не підтверджує якість товару, який буде поставлений Учасником. Крім того дані сертифікати не є обов'язковими і Учасники, які їх мають просто на комерційні основі їх купляютьі вони ніяким чином не впливають на підтвердження того, що Учасник буде Вас забезпечувати якісним пальним. Ми вбачаємо лише в цьому встановлення надмірних вимог, щоб забезпечити менше коло потенційних Учасників. А можливо не обмежити коло Учасників, а звести умови для одного Учасника, який виграє за ЗАВИЩЕНИМИ ЦІНАМИ. Якщо Замовник зацікавлений у більшому колі Учасників просимо видалити дану вимогу. Ми розуміємо, що потрібно підтверджувати якість товару сертифікатами, паспортами і Замовник має дбати про це. Але система управління це явно надмірна вимога для зменшення потенційного кола Учасників. Тому просимо видалити вимогу згідно п3.12., в іншому випадку будемо змушені подавати скаргу в АМКУ, направляти офіційні звернення в Західний офіс держаудитслужби з метою перевірки організації в проведенні публічних закупівель
Відповідь:
Двадцять восьмого березня 2025 року на вебпорталі Уповноваженого органу було розміщене запитання (звернення), зареєстроване о 14:15 (далі – Запитання), до процедури закупівлі «Неетильований бензин та дизельне паливо. (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин. 09134200-9. Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-28-006459-a (далі – Процедура закупівлі, торги, тендер), що проводиться комунальним некомерційним підприємством «Центральна міська лікарня» Рівненської міської ради (далі – Замовник).
Відповідно до абзацу другого пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У разі несвоєчасного надання замовником відповіді на звернення електронна система закупівель автоматично зупиняє проведення відкритих торгів.
Для поновлення проведення відкритих торгів замовник повинен розмістити відповідь в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше ніж на чотири дні.
У Запитанні анонімний заявник звернувся до Замовника з вимогою внести зміни до тендерної документації за Процедурою закупівлі (далі – ТД): «видалити вимогу згідно п3.12».
У зв'язку з цим, керуючись нормами законодавства, зокрема, вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та положеннями Особливостей, надаємо відповідь на Запитання.
Відповідно до підпункту 3.12 пункту 3 додатку 1 ТД «Учасник повинен надати у складі пропозиції чинний на дату, встановлену, як кінцевий строк для подання тендерних пропозиції за даним тендером, документ що посвідчує, що система екологічного управління стосовно оптової торгівлі рідким паливом (згідно з кодом КВЕД 46.71), які здійснює учасник, відповідає вимогам чинного в Україні стандарту, що установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості, виданий органом з сертифікації».
Замовник, з метою створення передумов для забезпечення застосування заходів із захисту довкілля належного рівня, зокрема, потенційними учасниками даного тендеру, що може суттєво вплинути на кінцевий результат закупівлі, а також, сприяючи дотриманню норм законодавства та недопущення порушень, за які передбачена адміністративна та/або кримінальна відповідальність, керуючись правом, закріпленим у частині третій статті 22 Закону (тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) встановив у ТД вищевказані вимоги, які жодним чином не носять дискримінаційних характери, адже за своєю сутністю стосуються всіх учасників торгів.
Зауважуємо, що Замовником за даним тендером передбачено отримання палива через стаціонарну мережу АЗС, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 р. № 1442.
При цьому, вочевидь, діяльність Замовника за своєю сутністю безпосередньо стосується здоров’я та благополуччя населення, зокрема, тому з метою забезпечення виконання переможцем вимог природоохоронного законодавства і вимог щодо захисту довкілля тощо були встановлені відповідні вимоги у ТД.
Сертифікація систем управління суб’єкта господарювання на відповідність певним нормативним документам, чинним на території України, вимагає значної підготовчої роботи, проте це свідчить, що фахівці такого суб’єкта господарювання навчені, технологічні та бізнес-процеси розроблені, процедури моніторингу функціонування такої системи управління (менеджменту) та аудиту її складових проводяться з чітко визначеною періодичністю, що відповідає вимогам чинного законодавства та нормативним документам в обраних сферах сертифікації. Усе це безпосередньо впливає на організацію, якість та строки поставки палива, що закуповується Замовником. З огляду на воєнний стан в Україні та те, що предмет закупівлі використовується Замовником на постійній основі та в умовах небезпеки та загрози здоров’ю та безпеці людей, вважаємо, що зазначені Замовником вимоги є абсолютно обґрунтованими.
Слід звернути увагу, що з аналогічного питання існує практика органу оскарження, викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.06.2024 № 10261-р/пк-пз (у тендері за оголошенням UA-2024-05-13-003334-a).
Таким чином, умови, наведені вище, не суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
За таких умов, Заявник (потенційний учасник) не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до ТД в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаних умов ТД, та не довів, яким чином наведені вище умови тендерної документації порушують його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до ТД в цій частині.
Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді:
31.03.2025 14:50