- 
                    Відкриті торги з особливостями
- 
                        Однолотова
- 
                        КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                1 423 983.76
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 1% або 14 239.84 UAH
        мін. крок: 1% або 14 239.84 UAH
                    Період уточнення:
                    15.03.2025 11:05 - 20.03.2025 00:00
                
                        
            Відповідь надана        
    Дискримінаційні вимоги щодо відстані
                    Номер:
                    f1a40114cf994306a40936bde824244a
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    17.03.2025 09:03
                
                                                                        
                    Опис:
                    Шановний Замовнику!
Керуючись принципами добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та максимальної економії, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), звертається до Вас із вимогою усунути дискримінаційні положення тендерної документації, які необґрунтовано обмежують коло потенційних учасників та суперечать засадам прозорості й ефективності у сфері публічних закупівель.
Зокрема, йдеться про вимогу, викладену у Додатку № 2 тендерної документації, пункт 1:
«Для скорочення експлуатаційних витрат замовника, дотримання принципу максимальної економії та ефективності згідно з вимогами чинного законодавства (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі») станція технічного обслуговування (далі – СТО) повинна розміщуватися на відстані надання послуг – не більше 20 км (за найкоротшим маршрутом по дорогам загального користування) від місцезнаходження автомобілів замовника (м. Київ, вул. Щербаківського, 52) та мати зручні під’їзди з вулиці. На підтвердження відповідності Учасник надає довідку із планом-схемою проїзду, а також копію документа, що підтверджує місцезнаходження приміщень СТО Учасника».
Вважаємо, що зазначена вимога є надмірно обмежувальною та такою, що суттєво звужує коло потенційних учасників, які мають право брати участь у процедурі закупівлі. Встановлення максимальної відстані у 20 км від конкретного місця розташування (м. Київ, вул. Щербаківського, 52) та додаткові умови щодо «зручних під’їздів» створюють штучні бар’єри для суб’єктів господарювання, чиї СТО розташовані за межами вказаної зони, але які здатні забезпечити належне виконання умов договору без порушення принципів економії та ефективності.
Просимо Вас надати чітке правове обґрунтування зазначеної вимоги, зокрема вказати, якими саме нормами Закону чи іншими нормативно-правовими актами Ви керувалися при її формуванні, окрім загального посилання на статтю 5 Закону, яка визначає лише принципи закупівель, але не містить конкретних положень щодо територіальних обмежень.
Якщо мета цієї вимоги полягає у зменшенні витрат Замовника на доставку автомобілів до СТО, вважаємо, що її реалізація можлива без порушення принципів добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. З цією метою пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації, замінивши територіальне обмеження на альтернативну умову. Наприклад, передбачити обов’язок учасника надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, у якому учасник зобов’язується забезпечити доставку автомобілів Замовника до СТО за власний рахунок у разі, якщо відстань від місця розташування автомобілів Замовника (м. Київ, вул. Щербаківського, 52) до СТО учасника перевищує 25 км. Такий підхід дозволить усунути дискримінаційні бар’єри та забезпечить рівні умови для всіх потенційних учасників.
Більше того, враховуючи, що вимога щодо відстані у 20 км та «зручних під’їздів» не є об’єктивно необхідною для забезпечення якісного виконання договору, наполягаємо на її повному виключенні з тендерної документації як такої, що суперечить принципам, визначеним статтею 5 Закону.
Вимагаємо від Вас оперативного реагування на це звернення та внесення відповідних змін до тендерної документації з урахуванням законних інтересів потенційних учасників. У разі відсутності належної реакції або ігнорування наших пропозицій повідомляємо про намір звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України (АМКУ) як органу, уповноваженого розглядати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що подібні дискримінаційні умови неодноразово визнавалися АМКУ такими, що порушують принципи добросовісної конкуренції, що призводило до скасування закупівель та накладення штрафів на відповідальних осіб замовників відповідно до статей 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Наш досвід у таких справах свідчить про високу ймовірність підтримки позиції скаржника з боку АМКУ.
Очікуємо на Вашу конструктивну відповідь та вжиття заходів для приведення тендерної документації у відповідність до вимог чинного законодавства.
                
                                                                        
                    Відповідь:
                    Доброго дня, шановний Учасник! У зв’язку з тим, що Управління державної охорони України є державним правоохоронним органом спеціального призначення, яке виконує спеціальні завдання, в умовах воєнного стану, бюджетні призначення скорочуються, а витрати зростають, дуже важливо дотримуватися жорсткої економії витрачання бюджетних коштів. Враховуючи, кілометраж в межах міста Києва, та затори, що призводять до значних витрат палива та витрат робочого часу водіїв транспортних засобів на СТО. Даний пункт не являється дискримінацією, так як в районі 20 км. від вул. Данила Щербаківського, 52 достатньо розміщених різних СТО, які мають змогу надавати послуги згідно тендерної документації. Враховуючи час для проведення періодичного технічного обслуговування і ремонту зазначеного транспорту, а також значний період експлуатації, технологічний простій транспорту є дуже обмеженим. Зазначені вимоги в Додатку 2 до тендерної документації, місцезнаходження СТО Учасника в межах міста Києва не більше 20 км. від вул. Данила Щербаківського, 52, є достатньо необхідною умовою, яка дозволяє забезпечити мінімізацію часу технологічного простою, скорочення експлуатаційних витрат та оптимізації робочого часу, зменшення витрат палива з урахуванням умов руху транспорту у м. Києві. Збільшення відстані до СТО Учасника для надання послуг призведе до збільшення часу технологічного простою транспорту Замовника та додаткових експлуатаційних витрат Замовника, що нівелює зменшення вартості послуги, запропоноване таким Учасником у пропозиції в порівнянні з іншими Учасниками закупівлі, що мають СТО в межах відстані, зазначеної у документації. Проведеним моніторингом та визначеним розрахунком очікуваної вартості наданих Послуг, встановлено про наявність більш ніж 5-ти станцій технічного обслуговування автомобілів, що знаходяться в межах не більше 20 км. від вул. Данила Щербаківського, 52 міста Києва, які можуть бути потенційними Учасниками закупівлі. Також, щодо пропозиції учасника організувати доставку автомобілів до місця надання послуг за власний рахунок, то повідомляємо, що допуск на об’єкт обмежений, а допуск до керування транспортними засобами управління сторонніх осіб не допускається. Перевезення транспортних засобів евакуатором несе непередбачувані ризики, тому внесення змін до технічних вимог у цій частині вважаємо недоцільним.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником в документації дотримані принципи здійснення публічних закупівель, які передбачені ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі".
                
                                                                        
                    Дата відповіді:
                    20.03.2025 21:26
                
                        