-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої
Завершена
756 125.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 7 561.25 UAH
мін. крок: 1% або 7 561.25 UAH
Період уточнення:
14.03.2025 09:20 - 19.03.2025 00:00
Відповідь надана
Дикоримінаційні вимоги у Тендергій документації, які прямо звужуть коло учасників, які мають намір прийняти участь
Номер:
f0e46700f89c4b01a98b52109172e0f0
Дата опублікування:
17.03.2025 20:25
Опис:
Шановний Замовнику! Після аналізу Тендерної документації виявлено дискримінаційні вимоги до учасників, які звужують коло учасників, або взагалі не надають можливість приймати участь у закупівлі, розуміючи заздалегідь, що не виконання дискримінаційної вимоги така пропозиція буде відхилена Замовником. Відповідно Розділу VII.Інші вимоги, Замовник вимагає у складі пропозиції надати "ЛИСТ від підприємства-виробника запропоновано учасником товару, з обов’язковим посиланням на номер тендеру, з підтвердження офіційної гарантії на товари, запропоновані учасником." Така вимога до учасників є прямою дискримінацією та не узгоджується з частиною 4 статті 22 Закону України «Про Публічні закупівлі», зокрема:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Обладнання яке може пропонуватися Учасником не завжди є вироблене на території України і саме замовлені позиції Замовником безспірно будуть мати іноземного виробника, а тому в силу національного законодавства цих іноземних держав – не передбачає надавати такі листи для участі у Тендері. Прописуючи відповідну вимогу до учасників щодо надання листа від підприємства-виробника запропоновано учасником товару, з обов’язковим посиланням на номер тендеру, з підтвердження офіційної гарантії на товари, запропоновані учасником може означати одне, що Замовник лобіює інтереси конкретного учасника, або виробник, який зможе надати відповідний лист з інформацією, яку вимагає Замовник. Також за національним Законодавством України офіційно ввезений товар та/або обладнання, або комплектуючі повинні мати експертний висновок у лабораторії України, що цілком є підтвердженням якості відповідної гарантії, а також такі гарантійні зобов’язання надає при поставці як Виробник так і Постачальник.
Такого висновку дійшов АМКУ, коли розглядав Скарги учасників на дискримінаційні вимоги щодо вимоги надання відповідних листів з відповідною дискримінаційною інформацією (Посилання на рішення: file:///C:/Users/User/Downloads/%D1%80%D1%96%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D0%BE%20%D1%81%D1%83%D1%82%D1%96%20%E2%84%96%209702.pdf) (UA-2018-08-17-000491-b); (file:///C:/Users/User/Downloads/%D1%80%D1%96%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%2011.08.2021%E2%84%9618427.pdf) (UA-2021-07-21-001785-a); https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-27-005613-c (UA-2021-04-27-005613-c).
Разом з тим, Замовник не довів необхідність встановлення наведеної відповідної умови Документації саме у наведеній редакції. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, потенційних учасників.
Також слід підкреслити, що за запитом від виробника відповідного листа, завод-виробник цілком логічно вимагає надати всю необхідну документацію, де саме буде встановлюватися обладнання/комплектуючі і при яких умовах такі комплектуючі будуть використовуватися. Отже завод-виробник без відповідної інформації – ніколи не надасть листа, що вимагається Замовником.
Таким чином, прописуючи таку вимогу, є явний факт корупційного характеру, щляхом визначення так званого «свого» учасника, який за певних обставин надасть відповідний лист і автоматично буде мати вигідніші позиції при розгляді пропозиції над іншими учасника, що є порушенням статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі», що у розумінні Закону заборонено встановлювати Замовникам.
Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО від Замовника внести зміни до Тендерної документації в редакції, що ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням від 14.03.2025 Уповноваженої особи КП «Водоканал» Павло КРАЄВСЬКИЙ, шляхом видалення вимоги щодо надання у складі пропозиції - Лист від підприємства-виробника запропоновано учасником товару, з обов’язковим посиланням на номер тендеру, з підтвердження офіційної гарантії на товари, запропоновані учасником.
Виконання певних вимог і внесення змін до Тендерної документації, надасть можливість дотриматися Закону України «Про публічні закупівлі», а також розширить коло учасників, які зможуть прийняти участь у закупівлі і запропонують найвигідніші товари Замовнику відмінної якості без корупційної складової і за конкурентною ціною.
Відповідь:
Доброго ранку, шановний Учасник,
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОДОКАНАЛ" – це підприємство критичної інфраструктури, яке надзвичайно важливе для функціонування систем водопостачання та водовідведення м.Запоріжжя, тому ми прагнемо закупити якісну, оригінальну продукцію з дотриманням усіх гарантійних зобов’язань від виробника. Зазначена вами вимога щодо листа встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих або контрафактних товарів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів з іншими гарантійними термінами, відмінними від вимог тендеру, що в майбутньому може призвести до незворотних наслідків, наприклад виходу з ладу обладнання або зняття з гарантійного (сервісного) обслуговування, адже виробник, надаючи такий лист, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, які він виробляє та офіційно ввозить обладнання на територію України. Офіційні виробники якісних товарів, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів і на практиці не застосовують жодних обмежень, щодо видачі листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Дата відповіді:
20.03.2025 09:37
Відповідь надана
Загальне звернення по закупівлі
Номер:
c11e813305a648d9849e674f5c397977
Дата опублікування:
17.03.2025 11:32
Опис:
Шановний замовнику! У технічних вимогах до предмету закупівлі вказаний умовний тиск PN50 на крані з умовним діаметром DN15. Поясніть будь-ласка доцільність вимоги такого значного тиску на водопровідній арматурі зазначеного діаметру.
Відповідь:
Шановний учаснику. Визначення технічних параметрів предмета закупівлі здійснюється на основі господарських потреб замовника, з урахуванням необхідних технічних характеристик, експлуатаційної надійності та відповідності вимогам, що забезпечують ефективне використання товару. Ви, як учасник, маєте право взяти участь у процедурі закупівлі та запропонувати продукцію, що відповідає встановленим технічним вимогам, передбаченими документацією.
Дата відповіді:
18.03.2025 07:52