-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Технічний нагляд за роботами по об'єкту: "Капітальний ремонт навчального корпусу ЕТ СумДУ за адресою: м. Суми, вул. Римського-Корсакова, 2. Заходи підвищення енергоефективності" (код ДК 021:2015 71247000-1 — Нагляд за будівельними роботами) (КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва»)
Завершена
1 241 190.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 205.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 205.95 UAH
Період уточнення:
13.03.2025 13:51 - 04.04.2025 00:00
Відповідь надана
Вимоги щодо виконання аналогічного договору та досвіду роботи
Номер:
1e49b663f9f548b7af16ca4867d1216a
Дата опублікування:
27.03.2025 16:05
Опис:
Доброго дня. Замовником, на підтвердження досвіду у виконанні аналогічного договору зазначено наявність у учасників не менше 2 виконаних повністю аналогічних договорів, укладених та виконаних протягом 2018-2024 р. При цьому, сума виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме 372 357,00 грн. Встановивши таку вимогу ви суттєво обмежуєте можливість потенційних учасників взяти участь у процедурі закупівлі, які мали аналогічний досвід, наприклад, 5-10 річної давнини. Обмеження періоду та вартості виконання аналогічного договору не відповідає принципам здійснення публічних закупівель та порушує їх, оскільки учасником процедури закупівлі може бути новостворене підприємство, яке має досвід тільки за останні, наприклад, 3-6 місяців. Таким чином участь в закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, в яких є наявність виконання аналогічного договору за предметом закупівлі за останніх 6 років. При цьому, сума виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі та вказали конкретну суму, що є дискримінаційною вимогою до інших учасників. За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Частина 3 статті 22 Закону № 922-VIII від 25.12.2015 р. передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до ЗАКОНОДАВСТВА, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити, а тому, Ваша тендерна документація не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», Постанові КМУ №1178 та іншим законам, оскільки в цих нормативних документах не зазначені вимоги щодо обмеження термінів виконання аналогічних договорів та їх вартість. Визначена вартість аналогічного договору, далі цитата: «сума виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі» не є визначальним критерієм під час виконання аналогічних робіт, а визначальним є досвід виконання аналогічних робіт відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням.
Це ж стосується і досвіду роботи інженеру з технагляду. Будь-які обмеження, стосовно термінів виконання робіт працівниками не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», Постанові КМУ №1178 та іншим законам.
На підставі вищевикладеного, просимо виключити дані дискримінаційні вимоги з тендерної документації, та не порушувати в подальшому законодавство у сфері публічних закупівель. В противному разі Учасник змушений буде звернутися до АМКУ та ДАСУ.
Відповідь:
Шановний Учаснику! За результатами розгляду запитання до процедури закупівлі, Замовник повідомляє наступне.
Закупівля здійснюється в межах реалізації проєкту «Вища освіта України», що реалізується на підставі Фінансової Угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (Проєкт «Вища освіта України»), ратифікованою Законом України № 2186-VIII від 08.11.2017.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 6 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівля товарів, робіт і послуг за кошти кредитів, позик, грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями.
Дана закупівля, як визначено п. 1 Розділу 1 Тендерної документації, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також із врахуванням певних особливостей та додаткових обов’язкових умов, що передбачені Посібником із закупівель Проєкту «Вища освіта України» (далі – Посібник ВОУ), затвердженим Європейським інвестиційним банком, як міжнародною організацією, що здійснює фінансування такої закупівлі.
Однією із обов’язкових умов для проведення цієї закупівлі є встановлення Посібником ВОУ кваліфікаційного критерію до Учасника щодо наявності аналогічного договору. Так, Посібником ВОУ встановлена обов’язкова до виконання Замовником під час проведення закупівлі, норма, що у якості критерію наявності досвіду виконання аналогічних робіт з технічного нагляду належним буде вважатися підтвердження: «наявності досвіду виконання не менше 2 повністю виконаних аналогічних договорів протягом періоду 2018-2023 (тобто виконання договору має бути в період часу від 1.01.2018 до 31.12.2023) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі».
Отже, даний кваліфікаційний критерій із зазначенням кількості виконаних договорів, станом їх виконання, періодом їх виконання та вартістю – є обов’язковим до застосування у цій закупівлі та не може бути зменшений Замовником на власний розсуд. При цьому, Замовником було розширено період виконання таких договорів, з метою дотримання принципів закупівлі та залучення якнайбільшої кількості учасників.
Зважаючи на вище викладене, Замовник не вбачає у встановлених Тендерною документацією вимогах, ознак дискримінації чи іншого обмеження прав Учасника взяти участь у закупівлі та відмовляє у внесенні змін до Тендерної документації.
Дата відповіді:
29.03.2025 07:17