-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів КІА, HYUNDAI, FORD, TOYOTA
Завершена
1 822 161.25
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 110.81 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 110.81 UAH
Період уточнення:
13.03.2025 13:34 - 18.03.2025 00:00
Відповідь надана
Технічні вимоги, які мають дискримінаційний характер та ознаки корупційної складової
Номер:
d957f2645afb432da9a1ed56fbb10b66
Дата опублікування:
13.03.2025 14:13
Опис:
Шановний Замовнику, вимагаємо від Вас прибрати дискримінаційні, та такі, що порушують принципи добросовісної конкуренції, наступні вимоги тендерної документації, а саме вимогу тендерної документації додаток 3, п. 2 - "2. Місце надання послуг: м. Київ/Київська область. Для скорочення експлуатаційних витрат та оптимізації робочого часу, станція технічного обслуговування (далі – СТО) учасника повинна розміщуватися в межах міста Києва або Київській області на відстані надання послуг – не більше 15 км від місцезнаходження Замовника (м. Київ, пр-т Л. Каденюка, 23), по дорогам загального користування", як таку, що суттєво звужує коло учасників, які мають можливість приймати участь, якою нормою закону Замовник керується при висуванні таких вимог? Якщо така Вимога висунута, для зменшення витрат на доставку автомобілів до СТО, то Замовник, з метою дотримання законного принципу добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, має внести зміни до тендерної документації, та як варіант вимагати від Учасника надання в складі тендерної пропозиції гарантійного листа, із зобов’язанням доставки автомобіля до СТО Учасника за свій рахунок, у випадку якщо відстань від місця знаходження Замовника до СТО Учасника складатиме більше 25-ти кілометрів Вимагаємо оперативної реакції та внесення змін до тендерної документації з врахуванням вимог потенційних учасників, та вимагаємо взагалі прибрати вимогу стосовно відстані до СТО. В разі відсутності реакції та реальних дій з Вашого боку, аналогічне звернення буде спрямовано до АМКУ, що призведе не тільки до блокування закупівлі, а й може спричини накладення штрафів відповідно до Закону на відповідальних осіб Замовника. Маємо досвід в цьому питанні, коли АМКУ в цій частині стає на сторону Скаржника.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби, плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Згідно з п.48 Особливостей, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст.16 Закону. Застосування таких критеріїв є його правом, а не дискримінаційною вимогою. А у разі закупівлі послуг або робіт замовник зобов’язаний, вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до ст.16 Закону.
Так, статтею 16 Закону відсутні обмеження щодо місцезнаходження учасника торгів.
Разом з тим, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Таким чином, пунктом 3 технічних вимог до предмета закупівлі (додаток 3 до тендерної документації) замовником визначені вимоги з дотриманням положень законодавства, оскільки вимоги тендерної документації узгоджуються з положеннями Закону та Особливостей, відповідно до яких замовник має право установити критерій щодо місця надання послуг.
Окрім того, відповідно до ст. 5 Закону одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Керуючись зазначеним принципом замовником встановлена вимога з урахуванням економічно обґрунтованої необхідності, пов’язаної зі скорочення експлуатаційних, часових, фінансових витрат замовника, уникнення постійних автомобільних заторів (враховуючи місцезнаходження Замовника), адже діставатись до СТО, яке буде розташоване у віддаленому місці міста Києва (за межами міста Києва) є економічно невигідним та потребує додаткових фінансових витрат на пальне, витрат на оплату праці (понаднормової) водіям транспортних засобів та втрати робочого часу. Крім того, Замовнику економічно не вигідно транспортувати транспортні засоби до віддаленого СТО, для проведення огляду, діагностики та незначних робіт.
Отже, за даних обставин вказані вимоги не можна вважати дискримінаційними.
Дата відповіді:
14.03.2025 13:22